Erinevus lehekülje "Loodusõpetus:Elu mitmekesisus Maal" redaktsioonide vahel
LiiaVarend (arutelu | kaastöö) (Uus lehekülg: '{{Oppeprotsess |nimetus=Elu mitmekesisus Maal |maht=26 |seotudAinevaldkond=Loodusained |seotudOppeaine=Loodusõpetus |seotudHaridusaste=Põhiharidus |kooliaste=II kooliaste...') |
LiiaVarend (arutelu | kaastöö) |
||
9. rida: | 9. rida: | ||
|seotudTeema=Elu mitmekesisus Maal (EIS:lo:maa:mitme) | |seotudTeema=Elu mitmekesisus Maal (EIS:lo:maa:mitme) | ||
|seotudOpivaljund=oskab kasutada valgusmikroskoopi; | |seotudOpivaljund=oskab kasutada valgusmikroskoopi; | ||
− | + | teab, et kõik organismid koosnevad rakkudest; | |
− | + | selgitab ühe- ja hulkraksete erinevust; | |
− | + | nimetab bakterite eluavaldusi; | |
− | + | nimetab bakterite tähtsust looduses ja inimese elus; | |
− | + | võrdleb taimede, loomade, seente ja bakterite eluavaldusi; | |
+ | toob näiteid taimede ja loomade kohastumise kohta kõrbes; | ||
+ | toob näiteid taimede ja loomade kohastumise kohta vihmametsas; | ||
+ | toob näiteid taimede ja loomade kohastumise kohta mäestikes; | ||
+ | toob näiteid taimede ja loomade kohastumise kohta jäävööndis. | ||
|pohimoiste=rakk, üherakne organism, bakter, hulkrakne organism, toitumine, hingamine, paljunemine, kasvamine, arenemine, keskkonnatingimused, kõrb, vihmamets, mäestik, jäävöönd, kivistised, hiidsisalikud ehk dinosaurused | |pohimoiste=rakk, üherakne organism, bakter, hulkrakne organism, toitumine, hingamine, paljunemine, kasvamine, arenemine, keskkonnatingimused, kõrb, vihmamets, mäestik, jäävöönd, kivistised, hiidsisalikud ehk dinosaurused | ||
|oppesisu=Organismide mitmekesisus: ühe- ja hulkraksed organismid. Organismide eluavaldused: toitumine, hingamine, paljunemine, kasvamine, arenemine, reageerimine keskkonnatingimustele. Elu erinevates keskkonnatingimustes. Elu areng Maal. | |oppesisu=Organismide mitmekesisus: ühe- ja hulkraksed organismid. Organismide eluavaldused: toitumine, hingamine, paljunemine, kasvamine, arenemine, reageerimine keskkonnatingimustele. Elu erinevates keskkonnatingimustes. Elu areng Maal. |
Viimane redaktsioon: 18. veebruar 2021, kell 12:52
Loodusõpetus:Elu mitmekesisus Maal | |
---|---|
Nimetus | Elu mitmekesisus Maal |
Maht | 26 |
Ainevaldkond | Loodusained |
Õppeaine | Loodusõpetus |
Haridusaste | Põhiharidus |
Kooliaste | II kooliaste |
Klass | 4. klass |
Seotud teemad | Elu mitmekesisus Maal (EIS:lo:maa:mitme) |
Sisukord
Õppeprotsess Elu mitmekesisus Maal
Eesmärgid
{{{eesmark}}}
Põhimõisted
- rakk
- üherakne organism
- bakter
- hulkrakne organism
- toitumine
- hingamine
- paljunemine
- kasvamine
- arenemine
- keskkonnatingimused
- kõrb
- vihmamets
- mäestik
- jäävöönd
- kivistised
- hiidsisalikud ehk dinosaurused
Seotud teemad
Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:
Õpiväljundid
- Oskab kasutada valgusmikroskoopi
- Teab, et kõik organismid koosnevad rakkudest
- Selgitab ühe- ja hulkraksete erinevust
- Nimetab bakterite eluavaldusi
- Nimetab bakterite tähtsust looduses ja inimese elus
- Võrdleb taimede, loomade, seente ja bakterite eluavaldusi
- Toob näiteid taimede ja loomade kohastumise kohta kõrbes
- Toob näiteid taimede ja loomade kohastumise kohta vihmametsas
- Toob näiteid taimede ja loomade kohastumise kohta mäestikes
- Toob näiteid taimede ja loomade kohastumise kohta jäävööndis.
Õppematerjal
Selle teemaga (Elu mitmekesisus Maal (EIS:lo:maa:mitme)) on seotud järgnev õppematerjal:
Muu õppematerjal: {{{oppematerjal}}}
Ülesanded ja harjutused
{{{ulesanne}}}
Metoodika
{{{metoodika}}}
Eeldused
{{{eeldus}}}
Õppevahendid
{{{oppevara}}}
Praktilised tööd
{{{praktika}}}
Lõiming
Loodusõpetus. Lõiming I kooliastme teemadega „Organismid ja elupaigad“ (elukeskkond; taimede ja loomade peamised eluavaldused, organismide ja elukeskkonna seosed; elurikkus ja kohastumused) ning „Organismide rühmad ja kooselu“ (organismirühm, nende tunnused ja seosed elukoosluses); 7. klassi teemadega „Ainete ja kehade mitmekesisus“ (rakk) ning „Elus- ja eluta looduse seosed“ (kohastumine). Geograafia. Lõiming III kooliastme teemaga „Loodusvööndid“. Bioloogia. Lõiming 7. klassi teemaga „Bioloogia uurimisvaldkond“ (valgusmikroskoop); 8. klassi teemaga „Taimede tunnused ja eluprotsessid“ (rakk); 9. klassi teemaga „Evolutsioon“ (kohastumine). Füüsika. Lõiming 8. klassi optikaga: „Valgus ja valguse sirgjooneline levimine“ (elukeskkonnad lähtuvalt Päikese kiirguse levikust); 9. klassi soojusõpetusega: „Soojusülekanne“ (aastaaegade vaheldumine, elukeskkonnad). Eesti keel. Meediatekstide analüüs Maa erinevate piirkondadega tutvumiseks. Võõrkeeled. Videod ja meediatekstid maailma erinevate piirkondade loodusega tutvumiseks.
Õppesisu
Organismide mitmekesisus: ühe- ja hulkraksed organismid. Organismide eluavaldused: toitumine, hingamine, paljunemine, kasvamine, arenemine, reageerimine keskkonnatingimustele. Elu erinevates keskkonnatingimustes. Elu areng Maal.