Erinevus lehekülje "Kunst: Mõtestamine ja refleksioon" redaktsioonide vahel

Allikas: oppekava.edu.ee
2. rida: 2. rida:
 
|nimetus=Kunst: Mõtestamine ja refleksioon
 
|nimetus=Kunst: Mõtestamine ja refleksioon
 
|seotudAinevaldkond=Kunstiained
 
|seotudAinevaldkond=Kunstiained
|seotudHaridusaste=Põhiharidus
+
|seotudHaridusaste=Põhiharidus
 
|kooliaste=III kooliaste
 
|kooliaste=III kooliaste
 
|klass=7., 8., 9. klass
 
|klass=7., 8., 9. klass
 +
|eesmark=rakendab omandatud oskusi teistes õppeainetes ja igapäevaelus;
 +
mõistab kunsti kui kultuuridevahelist suhtluskeelt, teadvustab kultuurilist mitmekesisust ja nüüdiskunsti rolli ühiskonnas;
 +
väljendab oma arvamusi ja teadmisi nii suuliselt kui ka kirjalikult, kasutades kunsti oskussõnavara;
 +
tegutseb eetiliselt ja ohutult nii reaalsetes kui ka virtuaalsetes kultuurikeskkondades;
 +
mõtestab esemelise ja ruumilise keskkonna ning disaininäidete esteetilisi, eetilisi, funktsionaalseid ja ökoloogilisi aspekte;
 +
omab ülevaadet kunsti, disaini ning arhitektuuriga seotud elukutsetest ja ametitest
 
|seotudOpivaljund=esitleb enda loovtööde tulemusi;
 
|seotudOpivaljund=esitleb enda loovtööde tulemusi;
 
põhjendab enda loovtööde tulemusi;  
 
põhjendab enda loovtööde tulemusi;  
14. rida: 20. rida:
 
  hindab virtuaalset keskkonda eetilisuse seisukohast;
 
  hindab virtuaalset keskkonda eetilisuse seisukohast;
 
  hindab virtuaalset keskkonda turvalisuse seisukohast
 
  hindab virtuaalset keskkonda turvalisuse seisukohast
|oppesisu=Nii kunstiteose mõtestamiseks kui ka oma kogemuse refleksiooniks valminud teose põhjal sobib Feldmani kunstikriitika neljaastmelise mudel:
+
|oppesisu=Kunst ühiskonna, teaduse ja tehnoloogia arengu peegeldajana. Nüüdiskunsti olulised suunad ja aktuaalsed teemad. Arhitektuuri ja disaini funktsionaalsus, ökoloogilisus, esteetilisus ja eetilisus. Inimese ja ruumilise keskkonna suhted. Disainiprotsess probleemile uue lahenduse leidmiseks. Tekstid, pildid ja joonised esitluste ja infomaterjalide kujunduses. Väljendusvahendite vastavus ideele, otstarbele ja sihtgrupile.
1) Kirjelda! – võimalikult tihe kirjeldus sellest, mida näed;
 
2) Analüüsi! – eelkõige pööra tähelepanu vormi- ja värviküsimustele: mida on rohkem ja mida vähem, mis ees- ja mis tagapool, kuidas pilk liigub, kas kogumulje on staatiline või dünaamiline jne;
 
3) Tõlgenda! – mida sa eelnevatest tähelepanekutest järeldad? Milliseid võimalikke tähendusi märkad? Mis seoseid ideoloogia, väärtuste, viljeldava poliitikaga tajud? Mis seoseid täheldad eluga?
 
4) Hinda! – kuidas on konkreetne teos õnnestunud? Kas ta täidab sinu hinnangul oma eesmärki ja mis see võiks olla? Kas see on huvitav?
 
Enda valminud teoseid reflekteerides tuleb lähtuda hindamiskriteeriumides esile toodud aspektidest ning kirjeldada, analüüsida, tõlgendada ja hinnata nende põhjal.
 
 
}}
 
}}

Redaktsioon: 10. detsember 2020, kell 10:13


Kunst: Mõtestamine ja refleksioon
Nimetus Kunst: Mõtestamine ja refleksioon
Maht
Ainevaldkond Kunstiained
Õppeaine
Haridusaste PõhiharidusProperty "Haridus:seotudHaridusaste" (as page type) with input value "Põhiharidus" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.
Kooliaste III kooliaste
Klass 7.8.9. klass
Seotud teemad

Õppeprotsess Kunst: Mõtestamine ja refleksioon

Eesmärgid

rakendab omandatud oskusi teistes õppeainetes ja igapäevaelus; mõistab kunsti kui kultuuridevahelist suhtluskeelt, teadvustab kultuurilist mitmekesisust ja nüüdiskunsti rolli ühiskonnas; väljendab oma arvamusi ja teadmisi nii suuliselt kui ka kirjalikult, kasutades kunsti oskussõnavara; tegutseb eetiliselt ja ohutult nii reaalsetes kui ka virtuaalsetes kultuurikeskkondades; mõtestab esemelise ja ruumilise keskkonna ning disaininäidete esteetilisi, eetilisi, funktsionaalseid ja ökoloogilisi aspekte; omab ülevaadet kunsti, disaini ning arhitektuuriga seotud elukutsetest ja ametitest

Põhimõisted

Seotud teemad

Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:


Õpiväljundid

  1. esitleb enda loovtööde tulemusi
  2. põhjendab enda loovtööde tulemusi
  3. põhjendab enda loovtööde valikuid
  4. Tõlgendab kaaslaste loovtöid
  5. Arutleb visuaalkultuuri avaldumisvormide üle
  6. Arutleb visuaalkultuuri sümbolite üle
  7. arutleb kultuuriliste märkide üle
  8. Hindab virtuaalset keskkonda eetilisuse seisukohast
  9. Hindab virtuaalset keskkonda turvalisuse seisukohast

Õppematerjal

Selle teemaga ({{{seotudTeema}}}) on seotud järgnev õppematerjal:


Muu õppematerjal: {{{oppematerjal}}}

Ülesanded ja harjutused

{{{ulesanne}}}

Metoodika

{{{metoodika}}}

Eeldused

{{{eeldus}}}

Õppevahendid

{{{oppevara}}}

Praktilised tööd

{{{praktika}}}

Lõiming

{{{loiming}}}

Õppesisu

Kunst ühiskonna, teaduse ja tehnoloogia arengu peegeldajana. Nüüdiskunsti olulised suunad ja aktuaalsed teemad. Arhitektuuri ja disaini funktsionaalsus, ökoloogilisus, esteetilisus ja eetilisus. Inimese ja ruumilise keskkonna suhted. Disainiprotsess probleemile uue lahenduse leidmiseks. Tekstid, pildid ja joonised esitluste ja infomaterjalide kujunduses. Väljendusvahendite vastavus ideele, otstarbele ja sihtgrupile.

[[Category:{{{seotudOppeaine}}}]]