Erinevus lehekülje "Tehnoloogia: Kodundus" redaktsioonide vahel
Allikas: oppekava.edu.ee
PeepKungas (arutelu | kaastöö) |
|||
1. rida: | 1. rida: | ||
{{Oppeprotsess | {{Oppeprotsess | ||
− | |nimetus=Tehnoloogia:Kodundus | + | |nimetus=Tehnoloogia: Kodundus |
|seotudAinevaldkond=Tehnoloogia | |seotudAinevaldkond=Tehnoloogia | ||
− | |seotudOppeaine= | + | |seotudOppeaine=Kodundus |
− | |seotudHaridusaste= | + | |seotudHaridusaste=Põhiharidus |
|kooliaste=III kooliaste | |kooliaste=III kooliaste | ||
− | |seotudTeema= | + | |seotudTeema=Toit ja toitumine (EstCORE:30246) |
− | |seotudOpivaljund= | + | |seotudOpivaljund=osaleb arutelus tervislikust toitumisest ning selle mõjust vaimsele ja füüsilisele tervisele; osaleb sõnamängus, arvates sõnu ja mõisteid; arutleb ning analüüsib, mida sõna või mõiste tähendab; omandab mõisted makrotoitaine, valk, toidurasv, süsivesik, vesi, mikrotoitaine, vitamiinid, mineraalained; osaleb arutelus toiduainete kvaliteedi ja erinevate säilitusviiside üle; otsib teemakohaseid väiteid erinevatest artiklitest; põhjendab toiduainetes kasutatavate lisaainete positiivseid ja negatiivseid külgi; mõistab lisaainete kasutamise eesmärki: toote välimuse parandamiseks, struktuuri muutmiseks, säilitamiseks või toiduaine realiseerimise aja pikendamiseks, nt lisaained margariinis, majoneesis; täidab töölehe konservimisvõtete kohta; otsib meelepärase hoidise retsepti, valib tooraine ja valmistab hoidise; kasutab hoidiseid praktilistes tundides toite valmistades; hindab hoidise kvaliteeti ja analüüsib selle säilimist; osaleb arutelus ning analüüsib eluliste lugude põhjal toitumishäireid; mõistab, mis toitumishäireid on olemas; selgitab ja põhjendab, mida saaks probleemsetes situatsioonides teisiti teha; teab dieedi mõistet. Dieet versus toitumishäire. Ravidieet; teab, milline on taimetoitluse ja dieedi mõju organismile; osaleb arutelus toiduainete töötlemisest ja töötlemisega kaasnevatest muutustest; oskab töötada retsepti järgi ja valmistada erinevaid kuumtöödeldud toite; analüüsib, mis juhtub toiduga kuumtöötlemisel; osaleb arutelus eri maade toitumistavadest; leiab Eesti toitude kirjeldustele õiged vasted toidunimetuste hulgast; kirjeldab oma varasemat kogemust mõnd toitu maitstes ja valmistades; teab, mis on eestlaste traditsioonilised toiduained ja Eesti toit praegu; teab Eesti parima toiduaine konkursil osalemise tingimusi (http://toiduliit.ee/tegevused/parim); osaleb rühmatöös ja täidab endale võetud ülesannet plakati koostamises (kui ajaloolane, kokk, kirjanik või kunstnik); esitleb plakatit klassile; võrdleb seda teise rühma plakatiga ning teeb järeldused erinevuste ja sarnasuste kohta. |
|pohimoiste=makrotoitained, mikrotoitained, toiteväärtus, toidupüramiid, valgud, toidurasv, süsivesik, vitamiin, mineraalaine, pH-tase, pakendiinfo, mõõtühikud, menüü, allergia, toidutalumatus, taimetoitlus, dieet, toitumishäire, kuumtöötlemine, külmtöötlemine, kalkuleerimine, eelarve, brutopalk, netopalk, reklaam, säästlik majandamine, retsept, kergitamine, lauakombed, sisekujundus, kodumasinad, puhastusvahendid, konserveerimine | |pohimoiste=makrotoitained, mikrotoitained, toiteväärtus, toidupüramiid, valgud, toidurasv, süsivesik, vitamiin, mineraalaine, pH-tase, pakendiinfo, mõõtühikud, menüü, allergia, toidutalumatus, taimetoitlus, dieet, toitumishäire, kuumtöötlemine, külmtöötlemine, kalkuleerimine, eelarve, brutopalk, netopalk, reklaam, säästlik majandamine, retsept, kergitamine, lauakombed, sisekujundus, kodumasinad, puhastusvahendid, konserveerimine | ||
}} | }} |
Redaktsioon: 18. november 2020, kell 15:28
Tehnoloogia: Kodundus | |
---|---|
Nimetus | Tehnoloogia: Kodundus |
Maht | |
Ainevaldkond | Tehnoloogia |
Õppeaine | Kodundus |
Haridusaste | Põhiharidus |
Kooliaste | III kooliaste |
Klass | |
Seotud teemad | Toit ja toitumine (EstCORE:30246) |
Sisukord
Õppeprotsess Tehnoloogia: Kodundus
Eesmärgid
{{{eesmark}}}
Põhimõisted
- makrotoitained
- mikrotoitained
- toiteväärtus
- toidupüramiid
- valgud
- toidurasv
- süsivesik
- vitamiin
- mineraalaine
- pH-tase
- pakendiinfo
- mõõtühikud
- menüü
- allergia
- toidutalumatus
- taimetoitlus
- dieet
- toitumishäire
- kuumtöötlemine
- külmtöötlemine
- kalkuleerimine
- eelarve
- brutopalk
- netopalk
- reklaam
- säästlik majandamine
- retsept
- kergitamine
- lauakombed
- sisekujundus
- kodumasinad
- puhastusvahendid
- konserveerimine
Seotud teemad
Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:
Õpiväljundid
- osaleb arutelus tervislikust toitumisest ning selle mõjust vaimsele ja füüsilisele tervisele
- osaleb sõnamängus, arvates sõnu ja mõisteid
- arutleb ning analüüsib, mida sõna või mõiste tähendab
- omandab mõisted makrotoitaine, valk, toidurasv, süsivesik, vesi, mikrotoitaine, vitamiinid, mineraalained
- osaleb arutelus toiduainete kvaliteedi ja erinevate säilitusviiside üle
- otsib teemakohaseid väiteid erinevatest artiklitest
- põhjendab toiduainetes kasutatavate lisaainete positiivseid ja negatiivseid külgi
- mõistab lisaainete kasutamise eesmärki: toote välimuse parandamiseks, struktuuri muutmiseks, säilitamiseks või toiduaine realiseerimise aja pikendamiseks, nt lisaained margariinis, majoneesis
- täidab töölehe konservimisvõtete kohta
- otsib meelepärase hoidise retsepti, valib tooraine ja valmistab hoidise
- kasutab hoidiseid praktilistes tundides toite valmistades
- hindab hoidise kvaliteeti ja analüüsib selle säilimist
- osaleb arutelus ning analüüsib eluliste lugude põhjal toitumishäireid
- mõistab, mis toitumishäireid on olemas
- selgitab ja põhjendab, mida saaks probleemsetes situatsioonides teisiti teha
- teab dieedi mõistet. Dieet versus toitumishäire. Ravidieet
- teab, milline on taimetoitluse ja dieedi mõju organismile
- osaleb arutelus toiduainete töötlemisest ja töötlemisega kaasnevatest muutustest
- oskab töötada retsepti järgi ja valmistada erinevaid kuumtöödeldud toite
- analüüsib, mis juhtub toiduga kuumtöötlemisel
- osaleb arutelus eri maade toitumistavadest
- leiab Eesti toitude kirjeldustele õiged vasted toidunimetuste hulgast
- kirjeldab oma varasemat kogemust mõnd toitu maitstes ja valmistades
- teab, mis on eestlaste traditsioonilised toiduained ja Eesti toit praegu
- teab Eesti parima toiduaine konkursil osalemise tingimusi (http://toiduliit.ee/tegevused/parim)
- osaleb rühmatöös ja täidab endale võetud ülesannet plakati koostamises (kui ajaloolane, kokk, kirjanik või kunstnik)
- esitleb plakatit klassile
- võrdleb seda teise rühma plakatiga ning teeb järeldused erinevuste ja sarnasuste kohta.
Õppematerjal
Selle teemaga (Toit ja toitumine (EstCORE:30246)) on seotud järgnev õppematerjal:
Muu õppematerjal: {{{oppematerjal}}}
Ülesanded ja harjutused
{{{ulesanne}}}
Metoodika
{{{metoodika}}}
Eeldused
{{{eeldus}}}
Õppevahendid
{{{oppevara}}}
Praktilised tööd
{{{praktika}}}
Lõiming
{{{loiming}}}
Õppesisu
{{{oppesisu}}}
... more about "Tehnoloogia: Kodundus"
III kooliaste +
Teab mitmekülgse toiduvaliku tähtsust tervisele ning põhiliste makro- ja mikrotoitainete vajalikkust ja allikaid +, Analüüsib toiduainete toiteväärtust, hindab nende kvaliteeti, tunneb toidu erinevaid säilitusviise ning riknemisega seotud riskitegureid +, Analüüsib menüü tervislikkust ning koostab tasakaalustatud ja mitmekülgse menüü +, Teab toidu valmistamisel toimuvaid muutusi ning oskab neid teadmisi rakendada +, Võrdleb eri maade rahvustoite ja teab toitumistavasid mõjutavaid tegureid +, Arvestab rühmaülesandeid täites kaasõpilaste arvamusi ja hinnanguid +, Kasutab menüüd koostades ainekirjandust ja teabeallikaid +, Kalkuleerib toidu maksumust +, Hindab enda huve ja sobivust toiduga seotud ametiks või hobidega tegelemiseks +, Tunneb tarbija õigusi ning kohustusi, reklaami mõju ostuotsustele +, Oskab koostada ürituse eelarvet +, Teab toiduainete kuumtöötlemise viise +, Tunneb peamisi maitseaineid ja roogade maitsestamise võimalusi +, Valmistab retsepti kasutades erinevaid kuumi ja külmi roogi +, Küpsetab tainatooteid ja võrdleb erinevaid kergitusaineid +, Koostab lähtuvalt ürituse sisust menüü ning kujundab ja katab laua +, Vormistab ja kujundab kutse +, Rõivastub ja käitub ürituse eripära arvestades +, Mõistab lauakommete tähtsust meeldiva suhtluskeskkonna loomisel +, Arutleb ja leiab seoseid kodu sisekujunduse ning seal elavate inimeste vahel +, Tunneb erinevaid kodumasinaid ja oskab neid kasutusjuhendi järgi käsitseda +, Tunneb põhilisi korrastustöid ja -tehnikaid + ja Oskab puhastusainete ostmisel ja kasutamisel lugeda kasutusjuhendit ning mõistab seda +
makrotoitained +, mikrotoitained +, toiteväärtus +, toidupüramiid +, valgud +, toidurasv +, süsivesik +, vitamiin +, mineraalaine +, pH-tase +, pakendiinfo +, mõõtühikud +, menüü +, allergia +, toidutalumatus +, taimetoitlus +, dieet +, toitumishäire +, kuumtöötlemine +, külmtöötlemine +, kalkuleerimine +, eelarve +, brutopalk +, netopalk +, reklaam +, säästlik majandamine +, retsept +, kergitamine +, lauakombed +, sisekujundus +, kodumasinad +, puhastusvahendid + ja konserveerimine +
Tehnoloogia:Kodundus +