Erinevus lehekülje "Bioloogia:Seedimine ja eritamine" redaktsioonide vahel
Allikas: oppekava.edu.ee
LiiaVarend (arutelu | kaastöö) (Uus lehekülg: '{{Oppeprotsess |nimetus=Seedimine ja eritamine |seotudAinevaldkond=Loodusained |seotudOppeaine=Bioloogia |seotudHaridusaste=Põhiharidus |kooliaste=III kooliaste |klass=8....') |
LiiaVarend (arutelu | kaastöö) |
||
| 12. rida: | 12. rida: | ||
4) järgib tervisliku toitumise põhimõtteid. | 4) järgib tervisliku toitumise põhimõtteid. | ||
|pohimoiste=ensüüm, vitamiin, sülg, maks, sapp, peensool, jämesool, neer, uriin. | |pohimoiste=ensüüm, vitamiin, sülg, maks, sapp, peensool, jämesool, neer, uriin. | ||
| − | |praktika=Inimese energiavajadust mõjutavate tegurite uurimine praktilise tööga või arvutimudeliga. | + | |praktika=1. Inimese energiavajadust mõjutavate tegurite uurimine praktilise tööga või arvutimudeliga. |
2. Isikliku toitumisharjumuse analüüs. | 2. Isikliku toitumisharjumuse analüüs. | ||
|oppesisu=Inimese seedeelundkonna ehitus ja talitlus. Organismi energiavajadust mõjutavad tegurid. Tervislik toitumine, üle- ja alakaalulisuse põhjused ning tagajärjed. Neerude üldine tööpõhimõte vere püsiva koostise tagamisel. Kopsude, naha ja soolestiku eritamisülesanne. | |oppesisu=Inimese seedeelundkonna ehitus ja talitlus. Organismi energiavajadust mõjutavad tegurid. Tervislik toitumine, üle- ja alakaalulisuse põhjused ning tagajärjed. Neerude üldine tööpõhimõte vere püsiva koostise tagamisel. Kopsude, naha ja soolestiku eritamisülesanne. | ||
}} | }} | ||
Redaktsioon: 12. oktoober 2020, kell 13:19
| Bioloogia:Seedimine ja eritamine | |
|---|---|
| Nimetus | Seedimine ja eritamine |
| Maht | |
| Ainevaldkond | Loodusained |
| Õppeaine | Bioloogia |
| Haridusaste | Põhiharidus |
| Kooliaste | III kooliaste |
| Klass | 8. klass |
| Seotud teemad | Seedimine ja eritamine |
Sisukord
Õppeprotsess Seedimine ja eritamine
Eesmärgid
{{{eesmark}}}
Põhimõisted
- ensüüm
- vitamiin
- sülg
- maks
- sapp
- peensool
- jämesool
- neer
- uriin.
Seotud teemad
Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:
Õpiväljundid
- Koostab ning analüüsib seedeelundkonna ehituse jooniseid ja skeeme ning selgitab nende alusel toidu seedimist ja toitainete imendumist
- 2) selgitab valkude, rasvade, süsivesikute, vitamiinide, mineraalainete ja vee ülesandeid inimorganismis ning nende üle- või alatarbimisega kaasnevaid probleeme
- 3) hindab neerude, kopsude, naha ja soolestiku osa jääkainete eritamisel
- 4) järgib tervisliku toitumise põhimõtteid.
Õppematerjal
Selle teemaga (Seedimine ja eritamine) on seotud järgnev õppematerjal:
Muu õppematerjal: {{{oppematerjal}}}
Ülesanded ja harjutused
{{{ulesanne}}}
Metoodika
{{{metoodika}}}
Eeldused
{{{eeldus}}}
Õppevahendid
{{{oppevara}}}
Praktilised tööd
1. Inimese energiavajadust mõjutavate tegurite uurimine praktilise tööga või arvutimudeliga. 2. Isikliku toitumisharjumuse analüüs.
Lõiming
{{{loiming}}}
Õppesisu
Inimese seedeelundkonna ehitus ja talitlus. Organismi energiavajadust mõjutavad tegurid. Tervislik toitumine, üle- ja alakaalulisuse põhjused ning tagajärjed. Neerude üldine tööpõhimõte vere püsiva koostise tagamisel. Kopsude, naha ja soolestiku eritamisülesanne.
... more about "Bioloogia:Seedimine ja eritamine"
8. klass +
III kooliaste +
Koostab ning analüüsib seedeelundkonna ehituse jooniseid ja skeeme ning selgitab nende alusel toidu seedimist ja toitainete imendumist +, 2) selgitab valkude, rasvade, süsivesikute, vitamiinide, mineraalainete ja vee ülesandeid inimorganismis ning nende üle- või alatarbimisega kaasnevaid probleeme +, 3) hindab neerude, kopsude, naha ja soolestiku osa jääkainete eritamisel + ja 4) järgib tervisliku toitumise põhimõtteid. +
Seedimine ja eritamine +
