Erinevus lehekülje "Matemaatika: Protsent. Statistika 7.klass" redaktsioonide vahel
(Created page with "{{Oppeprotsess |nimetus=Protsent, Statistika. |seotudAinevaldkond=Matemaatika |seotudOppeaine=Matemaatika |seotudHaridusaste=Põhiharidus |kooliaste=III kooliaste |klass...") |
|||
10. rida: | 10. rida: | ||
|praktika=Isikliku eelarve koostamine ühe kuu kohta, andes sektordiagrammiga ülevaate kululiikidest ja otsustades, milline oli tema eelarve (positiivne, negatiivne või tasakaalus). Andmeteks võivad olla ka klassi poiste ja | |praktika=Isikliku eelarve koostamine ühe kuu kohta, andes sektordiagrammiga ülevaate kululiikidest ja otsustades, milline oli tema eelarve (positiivne, negatiivne või tasakaalus). Andmeteks võivad olla ka klassi poiste ja | ||
tüdrukute pikkused, õppeveerandi jooksul saadud hinded, kolme minuti jooksul mööda sõitnud autode värv, mark vms – mida nendega teha? Õpilane kirjeldab ajalehest välja lõigatud, internetist otsitud või ette antud sektordiagrammi. | tüdrukute pikkused, õppeveerandi jooksul saadud hinded, kolme minuti jooksul mööda sõitnud autode värv, mark vms – mida nendega teha? Õpilane kirjeldab ajalehest välja lõigatud, internetist otsitud või ette antud sektordiagrammi. | ||
− | |loiming=Lõiming läbivate teemadega | + | |loiming= |
+ | Lõiming läbivate teemadega | ||
'''Väärtused ja kõlblus. Tervis ja ohutus''' | '''Väärtused ja kõlblus. Tervis ja ohutus''' | ||
Lahused ja nende kontsentratsioon. Alkohol. | Lahused ja nende kontsentratsioon. Alkohol. | ||
− | '''Tehnoloogia ja innovatsioon''' | + | ;'''Tehnoloogia ja innovatsioon''' |
Õpilane kasutab digivahendeid ülesannete lahendamiseks ja vastuste kontrollimiseks. | Õpilane kasutab digivahendeid ülesannete lahendamiseks ja vastuste kontrollimiseks. | ||
Joonestab sektor- ja tulpdiagrammi sobivat tarkvara kasutades; otsib teavet internetist ning analüüsib seda. | Joonestab sektor- ja tulpdiagrammi sobivat tarkvara kasutades; otsib teavet internetist ning analüüsib seda. | ||
− | '''Kodanikualgatus ja ettevõtlikkus''' | + | ;'''Kodanikualgatus ja ettevõtlikkus''' |
Finantsteadlikkus. | Finantsteadlikkus. | ||
− | '''Tervis ja ohutus''' | + | ;'''Tervis ja ohutus''' |
Riskitegureid käsitlevate andmetega protsentülesanded, ülesanded tervisliku toidu kohta. Toiduainete koostis. Õpilane leiab sõiduki kiiruse | Riskitegureid käsitlevate andmetega protsentülesanded, ülesanded tervisliku toidu kohta. Toiduainete koostis. Õpilane leiab sõiduki kiiruse | ||
muutuse, kui sõiduks vajaminevat aega vähendada (suurendada), ning teeb selle põhjal olulised järeldused. | muutuse, kui sõiduks vajaminevat aega vähendada (suurendada), ning teeb selle põhjal olulised järeldused. | ||
− | '''Kultuuriline identiteet''' | + | ;'''Kultuuriline identiteet''' |
Ülesanded seoses erinevate rahvuste ja erinevate usunditega. | Ülesanded seoses erinevate rahvuste ja erinevate usunditega. | ||
− | '''Teabekeskkond''' | + | ;'''Teabekeskkond''' |
Manipulatsioonid meedias – kriitiline teabe analüüsimine. Õpilane hangib statistilisteks arvutusteks vajalikku infot teabekanalitest (meediast, | Manipulatsioonid meedias – kriitiline teabe analüüsimine. Õpilane hangib statistilisteks arvutusteks vajalikku infot teabekanalitest (meediast, | ||
teatmikest, internetist) ja teeb õigeid järeldusi. | teatmikest, internetist) ja teeb õigeid järeldusi. | ||
− | '''Keskkond ja ühiskonna jätkusuutlik areng''' | + | ;'''Keskkond ja ühiskonna jätkusuutlik areng''' |
Vastavasisuliste ülesannete lahendamine. Protsentarvutust kasutades uurib õpilane, missugune on meie elanikkonna vanuseline koosseis, kui | Vastavasisuliste ülesannete lahendamine. Protsentarvutust kasutades uurib õpilane, missugune on meie elanikkonna vanuseline koosseis, kui | ||
suure osa moodustab mittetöötav elanikkond (alla 18aastased, pensioniealised ning töötud) ning mis võib meid ees oodata. | suure osa moodustab mittetöötav elanikkond (alla 18aastased, pensioniealised ning töötud) ning mis võib meid ees oodata. | ||
− | '''Väärtused ja kõlblus''' | + | ;'''Väärtused ja kõlblus''' |
Vastutustunde kasvatamine rühmatöö kaudu, andmete mittevõltsimine. | Vastutustunde kasvatamine rühmatöö kaudu, andmete mittevõltsimine. | ||
Kodanikualgatus ja ettevõtlikkus | Kodanikualgatus ja ettevõtlikkus | ||
Ideede genereerimine ja nende headuse kontrollimine – andmed ning ideed. | Ideede genereerimine ja nende headuse kontrollimine – andmed ning ideed. | ||
− | '''Kultuuriline identiteet''' | + | ;'''Kultuuriline identiteet''' |
Eri rahvused mitmekultuurilisuse teemaga seotud ülesannetes. | Eri rahvused mitmekultuurilisuse teemaga seotud ülesannetes. | ||
− | ''''Õppeainete lõiming'''' | + | ;''''Õppeainete lõiming'''' |
− | '''Keemia''' | + | ;'''Keemia''' |
Protsentülesannete lahendamine. Ainete koostis. Väärismetalli osakaal sulamis. | Protsentülesannete lahendamine. Ainete koostis. Väärismetalli osakaal sulamis. | ||
− | '''Geograafia''' | + | ;'''Geograafia''' |
Merevee soolsus. | Merevee soolsus. | ||
− | '''Inimeseõpetus''' | + | ;'''Inimeseõpetus''' |
Inimese joobe tase, alkoholimürgitus. Õpilane kasutab vajaduse korral diagramme, koostab ja tõlgendab neid. | Inimese joobe tase, alkoholimürgitus. Õpilane kasutab vajaduse korral diagramme, koostab ja tõlgendab neid. | ||
− | '''Loodusõpetus''' | + | ;'''Loodusõpetus''' |
Õpilane kasutab protsentarvutust liikumiskiiruse muutumist kirjeldades, leiab toote (eseme) koostise, kasutab korrektselt ligikaudse arvutamise | Õpilane kasutab protsentarvutust liikumiskiiruse muutumist kirjeldades, leiab toote (eseme) koostise, kasutab korrektselt ligikaudse arvutamise | ||
reegleid ning annab vajaduse korral vastuse standardkujul. | reegleid ning annab vajaduse korral vastuse standardkujul. | ||
− | '''Bioloogia, geograafia, loodusõpetus''' | + | ;'''Bioloogia, geograafia, loodusõpetus''' |
Protsentülesannete lahendamine (nt loomade arvukus, liikide paiknemise tihedus, toidupüramiid, maismaa ja maailmameri, liikumisülesanded). | Protsentülesannete lahendamine (nt loomade arvukus, liikide paiknemise tihedus, toidupüramiid, maismaa ja maailmameri, liikumisülesanded). | ||
Aritmeetiline keskmine (nt keskmine haudumisaeg, munade arv pesas, poegade toitmise aeg päevades, keskmine tiinuse kestus päevades, | Aritmeetiline keskmine (nt keskmine haudumisaeg, munade arv pesas, poegade toitmise aeg päevades, keskmine tiinuse kestus päevades, | ||
keskmine sademete hulk, keskmine temperatuur). | keskmine sademete hulk, keskmine temperatuur). | ||
− | '''Geograafia''' | + | ;'''Geograafia''' |
Rahvastikuandmed. | Rahvastikuandmed. | ||
− | '''Loodusained ja inimeseõpetus''' | + | ;'''Loodusained ja inimeseõpetus''' |
Andmete analüüs, diagrammide koostamine ja tõlgendamine. Vajaduse korral loovtöös andmete analüüsimine. | Andmete analüüs, diagrammide koostamine ja tõlgendamine. Vajaduse korral loovtöös andmete analüüsimine. | ||
− | '''Kehaline kasvatus''' | + | ;'''Kehaline kasvatus''' |
Korvpalli visketabavuse protsent; andmete kogumine ja nende töötlemine. | Korvpalli visketabavuse protsent; andmete kogumine ja nende töötlemine. | ||
|pohimoiste=protsent, promill, protsendipunkt. Arvu leidmine tema osamäära ja protsendimäära järgi. Jagatise väljendamine protsentides, suuruse muutumise väljendamine protsentides. Statistiline kogum, valim, sagedus, suhteline sagedus, aritmeetiline keskmine, klassikaline tõenäosus, sektordiagramm. | |pohimoiste=protsent, promill, protsendipunkt. Arvu leidmine tema osamäära ja protsendimäära järgi. Jagatise väljendamine protsentides, suuruse muutumise väljendamine protsentides. Statistiline kogum, valim, sagedus, suhteline sagedus, aritmeetiline keskmine, klassikaline tõenäosus, sektordiagramm. |
Redaktsioon: 2. oktoober 2020, kell 12:26
Matemaatika: Protsent. Statistika 7.klass | |
---|---|
Nimetus | Protsent, Statistika. |
Maht | |
Ainevaldkond | Matemaatika |
Õppeaine | Matemaatika |
Haridusaste | Põhiharidus |
Kooliaste | III kooliaste |
Klass | 7 |
Seotud teemad | Protsent (EIS:M:9); Protsent. Statistika (EIS:M:14); Protsent (EIS:M:mate:prot) |
Sisukord
Õppeprotsess Protsent, Statistika.
Eesmärgid
{{{eesmark}}}
Põhimõisted
- protsent
- promill
- protsendipunkt. Arvu leidmine tema osamäära ja protsendimäära järgi. Jagatise väljendamine protsentides
- suuruse muutumise väljendamine protsentides. Statistiline kogum
- valim
- sagedus
- suhteline sagedus
- aritmeetiline keskmine
- klassikaline tõenäosus
- sektordiagramm.
Seotud teemad
Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:
Õpiväljundid
- 1) selgitab protsendi tähendust ja leiab osa tervikust (kordavalt)
- 2) selgitab promilli tähendust
- 3) leiab antud osamäära järgi terviku
- 4) väljendab kahe arvu jagatist ehk suhet protsentides
- 5) leiab, mitu protsenti moodustab üks arv teisest, ja selgitab, mida tulemus
näitabProperty "Haridus:seotudOpivaljund" (as page type) with input value "5) leiab, mitu protsenti moodustab üks arv teisest, ja selgitab, mida tulemus</br>näitab" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.
ja algväärtuse suhetProperty "Haridus:seotudOpivaljund" (as page type) with input value "6) määrab suuruse kasvamist ja kahanemist protsentides kui kahe arvu muudu</br>ja algväärtuse suhet" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.
erinevatest tekstidest (nt ajaleheartikkel) leida mõistete protsent ja protsendipunkt väärkasutustProperty "Haridus:seotudOpivaljund" (as page type) with input value "oskab</br>erinevatest tekstidest (nt ajaleheartikkel) leida mõistete protsent ja</br>protsendipunkt väärkasutust" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.
lahendab kuni kahesammulisi protsentülesandeidProperty "Haridus:seotudOpivaljund" (as page type) with input value "8) tõlgendab reaalsuses esinevaid protsentides väljendatavaid suurusi,</br>lahendab kuni kahesammulisi protsentülesandeid" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.
- 9) rakendab protsentarvutust reaalse sisuga ülesandeid lahendades
- 10) arutleb ühishüve ja maksude olulisuse üle ühiskonnas
- 11) selgitab laenudega seotud ohte ja kulutusi ning oskab etteantud lihtsa
juhtumi varal hinnata laenamise eeldatavat otstarbekustProperty "Haridus:seotudOpivaljund" (as page type) with input value "11) selgitab laenudega seotud ohte ja kulutusi ning oskab etteantud lihtsa</br>juhtumi varal hinnata laenamise eeldatavat otstarbekust" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.
- 12) koostab isikliku eelarve
- 13) teab, kuidas tekivad tulud ja mis on inimese võimalikud tuluallikad, ning
oskab reaalselt hinnata võimalikke ja ootamatuid kulusidProperty "Haridus:seotudOpivaljund" (as page type) with input value "13) teab, kuidas tekivad tulud ja mis on inimese võimalikud tuluallikad, ning</br>oskab reaalselt hinnata võimalikke ja ootamatuid kulusid" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.
- 14) hindab kriitiliselt manipuleerimisvõtteid (nt laenamisel)
- 15) selgitab mõne konkreetse näite põhjal, kuidas on inimest ahvatletud laenu
võtma ja mis juhtub, kui laen jääb õigel ajal tasumataProperty "Haridus:seotudOpivaljund" (as page type) with input value "15) selgitab mõne konkreetse näite põhjal, kuidas on inimest ahvatletud laenu</br>võtma ja mis juhtub, kui laen jääb õigel ajal tasumata" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.
- 16) oskab koguda andmeid, neid korrastada ja töödelda digitaalselt
- 17) oskab arvutada statistilise kogumi karakteristikuid, sh kasutades sobivat
tarkvaraProperty "Haridus:seotudOpivaljund" (as page type) with input value "17) oskab arvutada statistilise kogumi karakteristikuid, sh kasutades sobivat</br>tarkvara" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.
- 18) oskab joonestada sektordiagrammi, sh digitaalselt
- 19) selgitab tõenäosuse tähendust
- 20) oskab arvutada tõenäosuse väärtust lihtsamatel juhtudel
- 21) teeb vahet klassikalisel ja statistilisel tõenäosusel
Õppematerjal
Selle teemaga (Protsent (EIS:M:9); Protsent. Statistika (EIS:M:14); Protsent (EIS:M:mate:prot)) on seotud järgnev õppematerjal:
Muu õppematerjal: {{{oppematerjal}}}
Ülesanded ja harjutused
{{{ulesanne}}}
Metoodika
Õpilane kogub andmed, töötleb neid digitaalselt, koostab kogutud andmete põhjal tarkvara kasutades ühe kuu kohta sektordiagrammi (nt keskmine kulu ühes päevas).
Eeldused
{{{eeldus}}}
Õppevahendid
{{{oppevara}}}
Praktilised tööd
Isikliku eelarve koostamine ühe kuu kohta, andes sektordiagrammiga ülevaate kululiikidest ja otsustades, milline oli tema eelarve (positiivne, negatiivne või tasakaalus). Andmeteks võivad olla ka klassi poiste ja
tüdrukute pikkused, õppeveerandi jooksul saadud hinded, kolme minuti jooksul mööda sõitnud autode värv, mark vms – mida nendega teha? Õpilane kirjeldab ajalehest välja lõigatud, internetist otsitud või ette antud sektordiagrammi.
Lõiming
Lõiming läbivate teemadega Väärtused ja kõlblus. Tervis ja ohutus Lahused ja nende kontsentratsioon. Alkohol.
- Tehnoloogia ja innovatsioon
Õpilane kasutab digivahendeid ülesannete lahendamiseks ja vastuste kontrollimiseks. Joonestab sektor- ja tulpdiagrammi sobivat tarkvara kasutades; otsib teavet internetist ning analüüsib seda.
- Kodanikualgatus ja ettevõtlikkus
Finantsteadlikkus.
- Tervis ja ohutus
Riskitegureid käsitlevate andmetega protsentülesanded, ülesanded tervisliku toidu kohta. Toiduainete koostis. Õpilane leiab sõiduki kiiruse muutuse, kui sõiduks vajaminevat aega vähendada (suurendada), ning teeb selle põhjal olulised järeldused.
- Kultuuriline identiteet
Ülesanded seoses erinevate rahvuste ja erinevate usunditega.
- Teabekeskkond
Manipulatsioonid meedias – kriitiline teabe analüüsimine. Õpilane hangib statistilisteks arvutusteks vajalikku infot teabekanalitest (meediast, teatmikest, internetist) ja teeb õigeid järeldusi.
- Keskkond ja ühiskonna jätkusuutlik areng
Vastavasisuliste ülesannete lahendamine. Protsentarvutust kasutades uurib õpilane, missugune on meie elanikkonna vanuseline koosseis, kui suure osa moodustab mittetöötav elanikkond (alla 18aastased, pensioniealised ning töötud) ning mis võib meid ees oodata.
- Väärtused ja kõlblus
Vastutustunde kasvatamine rühmatöö kaudu, andmete mittevõltsimine. Kodanikualgatus ja ettevõtlikkus Ideede genereerimine ja nende headuse kontrollimine – andmed ning ideed.
- Kultuuriline identiteet
Eri rahvused mitmekultuurilisuse teemaga seotud ülesannetes.
- 'Õppeainete lõiming'
- Keemia
Protsentülesannete lahendamine. Ainete koostis. Väärismetalli osakaal sulamis.
- Geograafia
Merevee soolsus.
- Inimeseõpetus
Inimese joobe tase, alkoholimürgitus. Õpilane kasutab vajaduse korral diagramme, koostab ja tõlgendab neid.
- Loodusõpetus
Õpilane kasutab protsentarvutust liikumiskiiruse muutumist kirjeldades, leiab toote (eseme) koostise, kasutab korrektselt ligikaudse arvutamise reegleid ning annab vajaduse korral vastuse standardkujul.
- Bioloogia, geograafia, loodusõpetus
Protsentülesannete lahendamine (nt loomade arvukus, liikide paiknemise tihedus, toidupüramiid, maismaa ja maailmameri, liikumisülesanded). Aritmeetiline keskmine (nt keskmine haudumisaeg, munade arv pesas, poegade toitmise aeg päevades, keskmine tiinuse kestus päevades, keskmine sademete hulk, keskmine temperatuur).
- Geograafia
Rahvastikuandmed.
- Loodusained ja inimeseõpetus
Andmete analüüs, diagrammide koostamine ja tõlgendamine. Vajaduse korral loovtöös andmete analüüsimine.
- Kehaline kasvatus
Korvpalli visketabavuse protsent; andmete kogumine ja nende töötlemine.
Õppesisu
{{{oppesisu}}}
Õppesisu: Promilli mõiste (tutvustavalt). Arvu leidmine tema osamäära ja protsendimäära järgi. Jagatise väljendamine protsentides. Protsendipunkt. Suuruse muutumise väljendamine protsentides. Andmete kogumine ja korrastamine. Statistilise kogumi karakteristikud (aritmeetiline keskmine). Sektordiagramm. Tõenäosuse mõiste. Statistiline kogum, valim, aritmeetiline keskmine, sektordiagramm, tõenäosus.