Erinevus lehekülje "Matemaatika: Astendamine 7.klass" redaktsioonide vahel
(Created page with "{{Oppeprotsess |seotudAinevaldkond=Matemaatika |seotudOppeaine=Matemaatika |seotudHaridusaste=Põhiharidus |kooliaste=III kooliaste |klass=8. klass |seotudTeema=Astendam...") |
|||
7. rida: | 7. rida: | ||
|seotudTeema=Astendamine (EIS:M:13) | |seotudTeema=Astendamine (EIS:M:13) | ||
|metoodika=Kui auto liigub maanteel, mõõdame kahe punkti vahelise läbimise aega minutites, F1 auto puhul aga tuhandiksekundites. Ristkülikukujulise põranda pikkust ja laiust mõõdame 1 sentimeetri täpsusega, pindala väljendame ruutmeetrites ühe kohaga pärast koma jms. | |metoodika=Kui auto liigub maanteel, mõõdame kahe punkti vahelise läbimise aega minutites, F1 auto puhul aga tuhandiksekundites. Ristkülikukujulise põranda pikkust ja laiust mõõdame 1 sentimeetri täpsusega, pindala väljendame ruutmeetrites ühe kohaga pärast koma jms. | ||
− | |loiming=Keemia, füüsika ja loodusõpetus | + | |loiming= |
+ | Keemia, füüsika ja loodusõpetus | ||
Arvu 10 astmed, arvu standardkuju. Eesliited ja nende lühendid. | Arvu 10 astmed, arvu standardkuju. Eesliited ja nende lühendid. | ||
Geograafia | Geograafia | ||
+ | |||
Pindalad, rahvaarv. | Pindalad, rahvaarv. | ||
|pohimoiste=naturaalarvulise astendajaga aste; arvu aste, astendaja, astme alus, astendamine, tehted astmetega; tehete järjekord seoses astendamisega, suurte ja väikeste arvude kirjutamine kümne astmetega. Täpne ja ligikaudne arv, tüvenumber, ümardamine | |pohimoiste=naturaalarvulise astendajaga aste; arvu aste, astendaja, astme alus, astendamine, tehted astmetega; tehete järjekord seoses astendamisega, suurte ja väikeste arvude kirjutamine kümne astmetega. Täpne ja ligikaudne arv, tüvenumber, ümardamine |
Redaktsioon: 29. september 2020, kell 14:38
Matemaatika: Astendamine 7.klass | |
---|---|
Nimetus | |
Maht | |
Ainevaldkond | Matemaatika |
Õppeaine | Matemaatika |
Haridusaste | Põhiharidus |
Kooliaste | III kooliaste |
Klass | 8. klass |
Seotud teemad | Astendamine (EIS:M:13) |
Sisukord
Õppeprotsess {{{nimetus}}}
Eesmärgid
{{{eesmark}}}
Põhimõisted
- naturaalarvulise astendajaga aste; arvu aste
- astendaja
- astme alus
- astendamine
- tehted astmetega; tehete järjekord seoses astendamisega
- suurte ja väikeste arvude kirjutamine kümne astmetega. Täpne ja ligikaudne arv
- tüvenumber
- ümardamine
Seotud teemad
Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:
Õpiväljundid
- Selgitab naturaalarvulise astendajaga astendamise tähendust
- teab peast (lisaks 4. ja 5. klassis õpitule) astmete väärtust
- astendab negatiivset arvu naturaalarvuga, teab sulgude tähendust)
- Teab, kuidas astme (–1)^n ja –1^n väärtus sõltub astendajast n
- Tunneb tehete järjekorda, kui arvutustes on astendamistehteid
- 6) sooritab kalkulaatoriga, veebipõhiselt või arvutialgebra süsteeme kasutades tehteid ratsionaalarvudega (näide 3)
- 7) toob näiteid igapäevaelu olukordadest, kus kasutatakse täpseid, kus ligikaudseid arve
- 8) ümardab arve etteantud täpsuseni
- 9) ümardab arvutuste (ligikaudseid) tulemusi mõistlikult
- 10) teab, et arvutamise lõpptulemus ei saa olla täpsem võrreldes algandmetega.
Õppematerjal
Selle teemaga (Astendamine (EIS:M:13)) on seotud järgnev õppematerjal:
Muu õppematerjal: {{{oppematerjal}}}
Ülesanded ja harjutused
{{{ulesanne}}}
Metoodika
Kui auto liigub maanteel, mõõdame kahe punkti vahelise läbimise aega minutites, F1 auto puhul aga tuhandiksekundites. Ristkülikukujulise põranda pikkust ja laiust mõõdame 1 sentimeetri täpsusega, pindala väljendame ruutmeetrites ühe kohaga pärast koma jms.
Eeldused
{{{eeldus}}}
Õppevahendid
{{{oppevara}}}
Praktilised tööd
{{{praktika}}}
Lõiming
Keemia, füüsika ja loodusõpetus Arvu 10 astmed, arvu standardkuju. Eesliited ja nende lühendid.
Geograafia
Pindalad, rahvaarv.
Õppesisu
{{{oppesisu}}}
Õppesisu: Naturaalarvulise astendajaga aste. Astme mõiste. Tehted astmetega. Arvu kümme astmed; väikeste ja suurte arvude kirjutamine kümne astmetega ning nendega arvutamine. Täpsed ja ligikaudsed arvud, arvutustulemuste otstarbekohane ümardamine.