Erinevus lehekülje "Matemaatika: Protsent. Statistika 7.klass" redaktsioonide vahel

Allikas: oppekava.edu.ee
 
(ei näidata sama kasutaja 3 vahepealset redaktsiooni)
3. rida: 3. rida:
 
|seotudAinevaldkond=Matemaatika
 
|seotudAinevaldkond=Matemaatika
 
|seotudOppeaine=Matemaatika
 
|seotudOppeaine=Matemaatika
|seotudHaridusaste=Põhiharidus
+
|seotudHaridusaste=Põhiharidus
 
|kooliaste=III kooliaste
 
|kooliaste=III kooliaste
 
|klass=7. klass
 
|klass=7. klass
18. rida: 18. rida:
 
eristab muutust protsentides muutusest protsendipunktides;
 
eristab muutust protsentides muutusest protsendipunktides;
 
hindab kas erinevates tekstides on mõisteid protsent ja protsendipunkt õigesti kasutatud ;
 
hindab kas erinevates tekstides on mõisteid protsent ja protsendipunkt õigesti kasutatud ;
tõlgendab reaalsuses esinevaid protsentides väljendatavaid suurusi, lahendab kuni kahesammulisi protsentülesandeid;
+
tõlgendab reaalsuses esinevaid protsentides väljendatavaid suurusi;
 +
lahendab kuni kahesammulisi protsentülesandeid;
 
rakendab protsentarvutust reaalse sisuga ülesandeid lahendades;
 
rakendab protsentarvutust reaalse sisuga ülesandeid lahendades;
  
26. rida: 27. rida:
 
hindab etteantud lihtsa juhtumi varal laenamise eeldatavat otstarbekust;
 
hindab etteantud lihtsa juhtumi varal laenamise eeldatavat otstarbekust;
 
koostab isikliku eelarve;
 
koostab isikliku eelarve;
teab, kuidas tekivad tulud ja mis on inimese võimalikud tuluallikad, ning hindab reaalselt võimalikke ja ootamatuid kulusid;
+
arutleb, kuidas tekivad tulud ja mis on inimese võimalikud tuluallikad, ning hindab reaalselt võimalikke ja ootamatuid kulusid;
hindab kriitiliselt manipuleerimisvõtteid (nt laenamisel ja tarbima kutsuvates reklaamides);
+
hindab kriitiliselt manipuleerimisvõtteid;
  
selgitab mõne konkreetse näite põhjal (nt ajakirjanduslik näide), kuidas on inimest ahvatletud laenu võtma ja mis juhtub, kui laen jääb õigel ajal tasumata;
+
selgitab mõne konkreetse näite põhjal, kuidas on inimest ahvatletud laenu võtma ja mis juhtub, kui laen jääb õigel ajal tasumata;
 
kogub andmeid, korrastab neid ja töötleb digitaalselt;
 
kogub andmeid, korrastab neid ja töötleb digitaalselt;
 
arvutab statistilise kogumi karakteristikuid, sh kasutades sobivat tarkvara;
 
arvutab statistilise kogumi karakteristikuid, sh kasutades sobivat tarkvara;
 
joonestab digitaalselt sektordiagrammi;
 
joonestab digitaalselt sektordiagrammi;
 
selgitab tõenäosuse tähendust;
 
selgitab tõenäosuse tähendust;
oarvutab tõenäosuse väärtuse lihtsamatel juhtudel;
+
arvutab tõenäosuse väärtuse lihtsamatel juhtudel;
teeb vahet klassikalisel ja statistilisel tõenäosusel,
+
teeb vahet klassikalisel ja statistilisel tõenäosusel
 
|pohimoiste=protsent, promill, protsendipunkt, arvu leidmine tema osamäära ja protsendimäära järgi, jagatise väljendamine protsentides, suuruse muutumise väljendamine protsentides, statistiline kogum, valim, sagedus, suhteline sagedus, aritmeetiline keskmine, klassikaline tõenäosus, sektordiagramm
 
|pohimoiste=protsent, promill, protsendipunkt, arvu leidmine tema osamäära ja protsendimäära järgi, jagatise väljendamine protsentides, suuruse muutumise väljendamine protsentides, statistiline kogum, valim, sagedus, suhteline sagedus, aritmeetiline keskmine, klassikaline tõenäosus, sektordiagramm
 
|metoodika=Õpilane kogub andmed, töötleb neid digitaalselt, koostab kogutud andmete põhjal tarkvara kasutades ühe kuu kohta sektordiagrammi (nt keskmine kulu ühes päevas).
 
|metoodika=Õpilane kogub andmed, töötleb neid digitaalselt, koostab kogutud andmete põhjal tarkvara kasutades ühe kuu kohta sektordiagrammi (nt keskmine kulu ühes päevas).

Viimane redaktsioon: 11. detsember 2020, kell 13:43


Matemaatika: Protsent. Statistika 7.klass
Nimetus Protsent, Statistika
Maht
Ainevaldkond Matemaatika
Õppeaine Matemaatika
Haridusaste PõhiharidusProperty "Haridus:seotudHaridusaste" (as page type) with input value "Põhiharidus" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.
Kooliaste III kooliaste
Klass 7. klass
Seotud teemad Protsent (EIS:M:9); Protsent. Statistika (EIS:M:14); Protsent (EIS:M:mate:prot)

Õppeprotsess Protsent, Statistika

Eesmärgid

{{{eesmark}}}

Põhimõisted

  1. protsent
  2. promill
  3. protsendipunkt
  4. arvu leidmine tema osamäära ja protsendimäära järgi
  5. jagatise väljendamine protsentides
  6. suuruse muutumise väljendamine protsentides
  7. statistiline kogum
  8. valim
  9. sagedus
  10. suhteline sagedus
  11. aritmeetiline keskmine
  12. klassikaline tõenäosus
  13. sektordiagramm

Seotud teemad

Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:

  1. Protsent (EIS:M:9); Protsent. Statistika (EIS:M:14); Protsent (EIS:M:mate:prot)

Õpiväljundid

  1. Selgitab protsendi tähendust
  2. Leiab osa tervikust
  3. Selgitab promilli tähendust
  4. Leiab antud osamäära järgi terviku
  5. Väljendab kahe arvu jagatist ehk suhet protsentides
  6. Leiab, mitu protsenti moodustab üks arv teisest
  7. Leiab, mitu protsenti moodustab üks arv teisest ja selgitab, mida tulemus näitab
  8. Määrab suuruse kasvamist ja kahanemist protsentides kui kahe arvu muudu ja algväärtuse suhet
  9. Eristab muutust protsentides muutusest protsendipunktides
  10. Hindab kas erinevates tekstides on mõisteid protsent ja protsendipunkt õigesti kasutatud
  11. Tõlgendab reaalsuses esinevaid protsentides väljendatavaid suurusi
  12. Lahendab kuni kahesammulisi protsentülesandeid
  13. Rakendab protsentarvutust reaalse sisuga ülesandeid lahendades
  14. Arutleb ühishüve ja maksude olulisuse üle ühiskonnas
  15. Selgitab laenudega seotud ohte ja kulutusi
  16. Hindab etteantud lihtsa juhtumi varal laenamise eeldatavat otstarbekust
  17. Koostab isikliku eelarve
  18. Arutleb, kuidas tekivad tulud ja mis on inimese võimalikud tuluallikad, ning hindab reaalselt võimalikke ja ootamatuid kulusid
  19. Hindab kriitiliselt manipuleerimisvõtteid
  20. Selgitab mõne konkreetse näite põhjal, kuidas on inimest ahvatletud laenu võtma ja mis juhtub, kui laen jääb õigel ajal tasumata
  21. Kogub andmeid, korrastab neid ja töötleb digitaalselt
  22. Arvutab statistilise kogumi karakteristikuid, sh kasutades sobivat tarkvara
  23. Joonestab digitaalselt sektordiagrammi
  24. Selgitab tõenäosuse tähendust
  25. Arvutab tõenäosuse väärtuse lihtsamatel juhtudel
  26. Teeb vahet klassikalisel ja statistilisel tõenäosusel

Õppematerjal

Selle teemaga (Protsent (EIS:M:9); Protsent. Statistika (EIS:M:14); Protsent (EIS:M:mate:prot)) on seotud järgnev õppematerjal:


Muu õppematerjal: {{{oppematerjal}}}

Ülesanded ja harjutused

{{{ulesanne}}}

Metoodika

Õpilane kogub andmed, töötleb neid digitaalselt, koostab kogutud andmete põhjal tarkvara kasutades ühe kuu kohta sektordiagrammi (nt keskmine kulu ühes päevas).

Eeldused

{{{eeldus}}}

Õppevahendid

{{{oppevara}}}

Praktilised tööd

Isikliku eelarve koostamine ühe kuu kohta, andes sektordiagrammiga ülevaate kululiikidest ja otsustades, milline oli tema eelarve (positiivne, negatiivne või tasakaalus). Andmeteks võivad olla ka klassi poiste ja

tüdrukute pikkused, õppeveerandi jooksul saadud hinded, kolme minuti jooksul mööda sõitnud autode värv, mark vms – mida nendega teha? Õpilane kirjeldab ajalehest välja lõigatud, internetist otsitud või ette antud sektordiagrammi.

Lõiming

Lõiming läbivate teemadega

Väärtused ja kõlblus. Tervis ja ohutus

Lahused ja nende kontsentratsioon. Alkohol.

Tehnoloogia ja innovatsioon

Õpilane kasutab digivahendeid ülesannete lahendamiseks ja vastuste kontrollimiseks. Joonestab sektor- ja tulpdiagrammi sobivat tarkvara kasutades; otsib teavet internetist ning analüüsib seda.

Kodanikualgatus ja ettevõtlikkus

Finantsteadlikkus.

Tervis ja ohutus

Riskitegureid käsitlevate andmetega protsentülesanded, ülesanded tervisliku toidu kohta. Toiduainete koostis. Õpilane leiab sõiduki kiiruse muutuse, kui sõiduks vajaminevat aega vähendada (suurendada), ning teeb selle põhjal olulised järeldused.

Kultuuriline identiteet

Ülesanded seoses erinevate rahvuste ja erinevate usunditega.

Teabekeskkond

Manipulatsioonid meedias – kriitiline teabe analüüsimine. Õpilane hangib statistilisteks arvutusteks vajalikku infot teabekanalitest (meediast, teatmikest, internetist) ja teeb õigeid järeldusi.

Keskkond ja ühiskonna jätkusuutlik areng

Vastavasisuliste ülesannete lahendamine. Protsentarvutust kasutades uurib õpilane, missugune on meie elanikkonna vanuseline koosseis, kui suure osa moodustab mittetöötav elanikkond (alla 18aastased, pensioniealised ning töötud) ning mis võib meid ees oodata.

Väärtused ja kõlblus

Vastutustunde kasvatamine rühmatöö kaudu, andmete mittevõltsimine. Kodanikualgatus ja ettevõtlikkus Ideede genereerimine ja nende headuse kontrollimine – andmed ning ideed.

Kultuuriline identiteet

Eri rahvused mitmekultuurilisuse teemaga seotud ülesannetes.

Õppeainete lõiming
Keemia

Protsentülesannete lahendamine. Ainete koostis. Väärismetalli osakaal sulamis.

Geograafia

Merevee soolsus.

Inimeseõpetus

Inimese joobe tase, alkoholimürgitus. Õpilane kasutab vajaduse korral diagramme, koostab ja tõlgendab neid.

Loodusõpetus

Õpilane kasutab protsentarvutust liikumiskiiruse muutumist kirjeldades, leiab toote (eseme) koostise, kasutab korrektselt ligikaudse arvutamise reegleid ning annab vajaduse korral vastuse standardkujul.

Bioloogia, geograafia, loodusõpetus

Protsentülesannete lahendamine (nt loomade arvukus, liikide paiknemise tihedus, toidupüramiid, maismaa ja maailmameri, liikumisülesanded). Aritmeetiline keskmine (nt keskmine haudumisaeg, munade arv pesas, poegade toitmise aeg päevades, keskmine tiinuse kestus päevades, keskmine sademete hulk, keskmine temperatuur).

Geograafia

Rahvastikuandmed.

Loodusained ja inimeseõpetus

Andmete analüüs, diagrammide koostamine ja tõlgendamine. Vajaduse korral loovtöös andmete analüüsimine.

Kehaline kasvatus

Korvpalli visketabavuse protsent; andmete kogumine ja nende töötlemine.

Õppesisu

{{{oppesisu}}}


Õppesisu: Promilli mõiste (tutvustavalt). Arvu leidmine tema osamäära ja protsendimäära järgi. Jagatise väljendamine protsentides. Protsendipunkt. Suuruse muutumise väljendamine protsentides. Andmete kogumine ja korrastamine. Statistilise kogumi karakteristikud (aritmeetiline keskmine). Sektordiagramm. Tõenäosuse mõiste. Statistiline kogum, valim, aritmeetiline keskmine, sektordiagramm, tõenäosus.


link õppeprotsessi kirjeldusele

III kooliaste +
Selgitab protsendi tähendust +, Leiab osa tervikust +, Selgitab promilli tähendust +, Leiab antud osamäära järgi terviku +, Väljendab kahe arvu jagatist ehk suhet protsentides +, Leiab, mitu protsenti moodustab üks arv teisest +, Leiab, mitu protsenti moodustab üks arv teisest ja selgitab, mida tulemus näitab +, Määrab suuruse kasvamist ja kahanemist protsentides kui kahe arvu muudu ja algväärtuse suhet +, Eristab muutust protsentides muutusest protsendipunktides +, Hindab kas erinevates tekstides on mõisteid protsent ja protsendipunkt õigesti kasutatud +, Tõlgendab reaalsuses esinevaid protsentides väljendatavaid suurusi, lahendab kuni kahesammulisi protsentülesandeid +, Rakendab protsentarvutust reaalse sisuga ülesandeid lahendades +, Arutleb ühishüve ja maksude olulisuse üle ühiskonnas +, Selgitab laenudega seotud ohte ja kulutusi +, Hindab etteantud lihtsa juhtumi varal laenamise eeldatavat otstarbekust +, Koostab isikliku eelarve +, Teab, kuidas tekivad tulud ja mis on inimese võimalikud tuluallikad, ning hindab reaalselt võimalikke ja ootamatuid kulusid +, Hindab kriitiliselt manipuleerimisvõtteid (nt laenamisel ja tarbima kutsuvates reklaamides) +, Selgitab mõne konkreetse näite põhjal (nt ajakirjanduslik näide), kuidas on inimest ahvatletud laenu võtma ja mis juhtub, kui laen jääb õigel ajal tasumata +, Kogub andmeid, korrastab neid ja töötleb digitaalselt +, Arvutab statistilise kogumi karakteristikuid, sh kasutades sobivat tarkvara +, Joonestab digitaalselt sektordiagrammi +, Selgitab tõenäosuse tähendust +, Oarvutab tõenäosuse väärtuse lihtsamatel juhtudel +  ja Teeb vahet klassikalisel ja statistilisel tõenäosusel, +
protsent +, promill +, protsendipunkt +, arvu leidmine tema osamäära ja protsendimäära järgi +, jagatise väljendamine protsentides +, suuruse muutumise väljendamine protsentides +, statistiline kogum +, valim +, sagedus +, suhteline sagedus +, aritmeetiline keskmine +, klassikaline tõenäosus +  ja sektordiagramm +
Protsent, Statistika +