Erinevus lehekülje "Kunst: uurimine ja ideede arendamine" redaktsioonide vahel

Allikas: oppekava.edu.ee
 
(ei näidata sama kasutaja 9 vahepealset redaktsiooni)
1. rida: 1. rida:
 
{{Oppeprotsess
 
{{Oppeprotsess
|nimetus=Kunst: Uurimine ja ideede arendamine
+
|nimetus=Kunst: uurimine ja ideede arendamine
 +
|seotudAinevaldkond=Kunstiained
 
|seotudOppeaine=Kunst
 
|seotudOppeaine=Kunst
 
|seotudHaridusaste=Põhiharidus
 
|seotudHaridusaste=Põhiharidus
 
|kooliaste=III kooliaste
 
|kooliaste=III kooliaste
|klass=7.,8., 9. klass
+
|seotudTeema=Uurimine ja oma ideede arendamine (EIS:knst:uurim)
 
|eesmark=oskab loomingulises tegevuses, loovtöö ning uurimise ja refleksiooni käigus kasutada loova ning kriitilise mõtlemise ja probleemilahenduse oskusi;  
 
|eesmark=oskab loomingulises tegevuses, loovtöö ning uurimise ja refleksiooni käigus kasutada loova ning kriitilise mõtlemise ja probleemilahenduse oskusi;  
 
tunnetab ning arendab oma loomingulisi võimeid, väärtustab isikupära ja erinevaid lahendusi;
 
tunnetab ning arendab oma loomingulisi võimeid, väärtustab isikupära ja erinevaid lahendusi;
 
eksperimenteerib mõtete, mõistete, kunstitehnikate ja uute meediumidega;  
 
eksperimenteerib mõtete, mõistete, kunstitehnikate ja uute meediumidega;  
 
tegutseb eetiliselt ja ohutult nii reaalsetes kui ka virtuaalsetes kultuurikeskkondades
 
tegutseb eetiliselt ja ohutult nii reaalsetes kui ka virtuaalsetes kultuurikeskkondades
|seotudOpivaljund=analüüsib eri ajastute kunstiteoseid näitusel;
+
|seotudOpivaljund=visandab loovülesandeid lahendades;
analüüsib eri ajastute kunstiteoseid klassiruumis;
+
kavandab loovülesandeid lahendades;  
mõistab nüüdiskunsti nähtuste laia teemade ringi;  
+
maketeerib loovülesandeid lahendades;
mõistab nüüdiskunsti  väljendusvahendite mitmekesisust;
+
arendab erinevaid lahendusvariante;
rakendab kunsti loomisel infokommunikatsiooni vahendeid;
+
arendab isikupäraseid teostusvõimalusi;
 +
rakendab loomisel infokommunikatsiooni vahendeid;
 +
rakendab kunsti tarbimisel ja ning infokommunikatsiooni vahendeid;
 
rakendab visuaalkultuuri tarbimisel infokommunikatsiooni vahendeid;
 
rakendab visuaalkultuuri tarbimisel infokommunikatsiooni vahendeid;
rakendab uurimisel infokommunikatsiooni vahendeid;
+
rakendab kunsti uurimisel infokommunikatsiooni vahendeid;
visandab loovülesandeid lahendades;
 
kavandab  loovülesaneid lahedades
 
maketeerib, loovülesandeid lahendades;
 
arendab erinevaid lahendusvariante;
 
arendab isikupäraseid teostusvõimalusi;
 
leiab teadlikult traditsioonilisi ja/või uusi meediume kasutades erinevaid lahendusi;
 
kasutab sihipäraselt tasapinnalise loomingu väljndusvahendite põhimõtteid; 
 
kasutab sihipäraselt tasapinnalise loomingu kompositsiooni põhimõtteid;
 
kasutab sihipäraselt ruumilise loomingu väljendusvahendeid;
 
kasutab sihipäraselt ruumilise loomingu kompositsiooni põhimõtteid;
 
kasutab sihipäraselt ajalise loomingu väljendusvahendeid;
 
kasutab sihipäraselt ajalise loomingu kompositsiooni põhimõtteid;
 
 
analüüsib ruumilist keskkonda eesmärgipärasuse seisukohast;
 
analüüsib ruumilist keskkonda eesmärgipärasuse seisukohast;
 
analüüsib ruumilist keskkonda uuenduslikkuse seisukohast;
 
analüüsib ruumilist keskkonda uuenduslikkuse seisukohast;
analüüsib ruumilist keskkonda ökoloogilisuse seisukohast;
+
analüüsib ruumilist keskkonda ökoloogilisuse seisukohast;
analüüsib ruumilist keskkonda esteetilisuse seisukohast;
+
analüüsib ruumilist keskkonda esteetilisuse seisukohast;
mõistab disaini kui protsessi;
+
analüüsib disainiobjekte eesmärgipärasuse seisukohast;
leiab probleemile uue ning parema lahenduse;
+
analüüsib disainiobjekte uuenduslikkuse seisukohast;
|oppesisu=Kolmandas kooliastmes peaks õpetaja pöörama suurt tähelepanu õpilaste huvi ja motivatsiooni hoidmisele, kuna kujutamisoskuste arengus on kriitiline periood, mil oma mina hoidmiseks paljud õpilased otsustavad, et nad pole andekad, ei oska joonistada, ja loobuvad. Seega on senisest olulisem aidata anda õpisisule isiklik tähtsus ja tähenduslikkus, näidata, kuidas õpilane saab seda teadmist/oskust kasutada, ning pakkuda mitmekesiseid võimalusi nii uurimis- kui ka loovtööde tegemiseks, et tagada õnnestumise võimalikkus. Kunstis ja kunsti kaudu võib suhestuda eakohaste aktuaalsete teemadega – kehalisus, jätkusuutlik areng, suhted. Õpilastega koos ja täpselt sõnastatud hindamiskriteeriumid aitavad õpilastel eristada olulist ning hoida fookust, arendada enesehindamis- ja refleksioonioskust.
+
analüüsib disainiobjekte ökoloogilisuse seisukohast;
Uurimis- ja plaanimistegevused on soovitatav koondada kunstivihikusse ehk protsessi portfooliosse. Nagu ka eelmiste kooliastmete puhul, peaks uurimist sisaldavais ülesandeis olema nii visuaalset kui ka verbaalset teavet, võimaldades õpilastel arendada nii suulist kui ka kirjalikku eneseväljendusoskust ning sõnavara. Iga kord, kui õpilased alustavad loovtööd, võiks neid julgustada kavandama ja oma esialgseid mõtteid visandama. Õpetaja roll on võimaldada õpilastel luua ühele ülesandele mitu lahendust, julgustada valima neist põnevaimat ning planeerida edasist loometööd. Planeerides saavad õpilased oma töö üle ise otsustada, valides käsitlusviisi, materjalid ja tehnika, ning luua oma tööle isikliku tähenduse, mis aitab hoida motivatsiooni.
+
analüüsib disainiobjekte  esteetilisuse seisukohast;
 +
mõistab disaini kui protsessi, mille eesmärgiks on leida probleemile uus lahendus
 +
|pohimoiste=animatsioon, abstraktne, arhitektuur, digitaalgraafika,  digitaalne kunst, virtuaalkunst, autoportree,  disain, dominant, ekspositsioon,  graafika,  horisont,  installatsioon, initsiaal,  skulptuur, graafika,  kompositsioon, kollaaž, logo, piktogramm, maastikumaal, makett,   motiiv,   nüüdiskunst, op-kunst, ornament, perspektiiv,  restaureerimine,  sügavtrükk, sümbol, süžee,   täisfiguur, poolfiguur, vaatepunkt, valgus-vari, vastandvärvid, vitraaž, koloriit, ökoloogiline, kirjagraafika, kunstialaloolane, disainer, arhitekt, eesti rahvakunst, meedia, reklaam
 +
|oppesisu=Kunstiteose vorm ja kompositsioon, perspektiiv, värvilahendus. Materjalide ja tehnika valiku seos sõnumi ja kontekstiga. Kujutamise viisid (nt stiliseerimine, lihtsustamine, abstraheerimine, deformeerimine jne). Väljendusvahendite vastavus ideele, otstarbele ja sihtgrupile. Mitmesugused kunstimaterjalid ja tehnikad (nt joonistamine, maal, kollaaž, skulptuur, installatsioon jne). Digitaalsete tehnoloogiate kasutamine loovtöödes (foto, video, animatsioon, digitaalgraafika). Kunst ühiskonna, teaduse ja tehnoloogia arengu peegeldajana. Disainiprotsess probleemile uue lahenduse leidmiseks. Tekstid, pildid ja joonised esitluste ja infomaterjalide kujunduses. Kirjagraafika ja graafilise kujunduse baasvõtted.
 
}}
 
}}

Viimane redaktsioon: 15. märts 2021, kell 14:01


Kunst: uurimine ja ideede arendamine
Nimetus Kunst: uurimine ja ideede arendamine
Maht
Ainevaldkond Kunstiained
Õppeaine Kunst
Haridusaste Põhiharidus
Kooliaste III kooliaste
Klass
Seotud teemad Uurimine ja oma ideede arendamine (EIS:knst:uurim)

Õppeprotsess Kunst: uurimine ja ideede arendamine

Eesmärgid

oskab loomingulises tegevuses, loovtöö ning uurimise ja refleksiooni käigus kasutada loova ning kriitilise mõtlemise ja probleemilahenduse oskusi; tunnetab ning arendab oma loomingulisi võimeid, väärtustab isikupära ja erinevaid lahendusi; eksperimenteerib mõtete, mõistete, kunstitehnikate ja uute meediumidega; tegutseb eetiliselt ja ohutult nii reaalsetes kui ka virtuaalsetes kultuurikeskkondades

Põhimõisted

  1. animatsioon
  2. abstraktne
  3. arhitektuur
  4. digitaalgraafika
  5. digitaalne kunst
  6. virtuaalkunst
  7. autoportree
  8. disain
  9. dominant
  10. ekspositsioon
  11. graafika
  12. horisont
  13. installatsioon
  14. initsiaal
  15. skulptuur
  16. graafika
  17. kompositsioon
  18. kollaaž
  19. logo
  20. piktogramm
  21. maastikumaal
  22. makett
  23. motiiv
  24. nüüdiskunst
  25. op-kunst
  26. ornament
  27. perspektiiv
  28. restaureerimine
  29. sügavtrükk
  30. sümbol
  31. süžee
  32. täisfiguur
  33. poolfiguur
  34. vaatepunkt
  35. valgus-vari
  36. vastandvärvid
  37. vitraaž
  38. koloriit
  39. ökoloogiline
  40. kirjagraafika
  41. kunstialaloolane
  42. disainer
  43. arhitekt
  44. eesti rahvakunst
  45. meedia
  46. reklaam

Seotud teemad

Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:

  1. Uurimine ja oma ideede arendamine (EIS:knst:uurim)

Õpiväljundid

  1. Visandab loovülesandeid lahendades
  2. Kavandab loovülesandeid lahendades
  3. Maketeerib loovülesandeid lahendades
  4. Arendab erinevaid lahendusvariante
  5. Arendab isikupäraseid teostusvõimalusi
  6. rakendab loomisel infokommunikatsiooni vahendeid
  7. rakendab kunsti tarbimisel ja ning infokommunikatsiooni vahendeid
  8. rakendab visuaalkultuuri tarbimisel infokommunikatsiooni vahendeid
  9. rakendab kunsti uurimisel infokommunikatsiooni vahendeid
  10. analüüsib ruumilist keskkonda eesmärgipärasuse seisukohast
  11. analüüsib ruumilist keskkonda uuenduslikkuse seisukohast
  12. analüüsib ruumilist keskkonda ökoloogilisuse seisukohast
  13. analüüsib ruumilist keskkonda esteetilisuse seisukohast
  14. analüüsib disainiobjekte eesmärgipärasuse seisukohast
  15. Analüüsib disainiobjekte uuenduslikkuse seisukohast
  16. Analüüsib disainiobjekte ökoloogilisuse seisukohast
  17. Analüüsib disainiobjekte esteetilisuse seisukohast
  18. Mõistab disaini kui protsessi, mille eesmärgiks on leida probleemile uus lahendus

Õppematerjal

Selle teemaga (Uurimine ja oma ideede arendamine (EIS:knst:uurim)) on seotud järgnev õppematerjal:


Muu õppematerjal: {{{oppematerjal}}}

Ülesanded ja harjutused

{{{ulesanne}}}

Metoodika

{{{metoodika}}}

Eeldused

{{{eeldus}}}

Õppevahendid

{{{oppevara}}}

Praktilised tööd

{{{praktika}}}

Lõiming

{{{loiming}}}

Õppesisu

Kunstiteose vorm ja kompositsioon, perspektiiv, värvilahendus. Materjalide ja tehnika valiku seos sõnumi ja kontekstiga. Kujutamise viisid (nt stiliseerimine, lihtsustamine, abstraheerimine, deformeerimine jne). Väljendusvahendite vastavus ideele, otstarbele ja sihtgrupile. Mitmesugused kunstimaterjalid ja tehnikad (nt joonistamine, maal, kollaaž, skulptuur, installatsioon jne). Digitaalsete tehnoloogiate kasutamine loovtöödes (foto, video, animatsioon, digitaalgraafika). Kunst ühiskonna, teaduse ja tehnoloogia arengu peegeldajana. Disainiprotsess probleemile uue lahenduse leidmiseks. Tekstid, pildid ja joonised esitluste ja infomaterjalide kujunduses. Kirjagraafika ja graafilise kujunduse baasvõtted.


7. +, 8. +  ja 9. klass +
III kooliaste +
Kunst: Uurimine ja ideede arendamine +