Erinevus lehekülje "Matemaatika: Astendamine 7.klass" redaktsioonide vahel

Allikas: oppekava.edu.ee
(Eemaldatud muudatus 6375, mille tegi TiinaPau (arutelu))
Märgis: Eemaldamine
 
(ei näidata 2 kasutaja 5 vahepealset redaktsiooni)
1. rida: 1. rida:
 
{{Oppeprotsess
 
{{Oppeprotsess
 +
|nimetus=Matemaatika: Astendamine 7.klass
 
|seotudAinevaldkond=Matemaatika
 
|seotudAinevaldkond=Matemaatika
 
|seotudOppeaine=Matemaatika
 
|seotudOppeaine=Matemaatika
|seotudHaridusaste=Põhiharidus
+
|seotudHaridusaste=Põhiharidus
 
|kooliaste=III kooliaste
 
|kooliaste=III kooliaste
 
|klass=8. klass
 
|klass=8. klass
 
|seotudTeema=Astendamine (EIS:M:13)
 
|seotudTeema=Astendamine (EIS:M:13)
|seotudOpivaljund=selgitab naturaalarvulise astendajaga astendamise tähendust; teab peast (lisaks 4. ja 5. klassis õpitule) astmete väärtust;
+
|seotudOpivaljund=selgitab naturaalarvulise astendajaga astendamise tähendust;  
astendab negatiivset arvu naturaalarvuga, teab sulgude tähendust; teab, kuidas astme (–1)^n ja –1^n väärtus sõltub astendajast n; tunneb tehete järjekorda, kui arvutustes on astendamistehteid; sooritab kalkulaatoriga, veebipõhiselt või arvutialgebra süsteeme kasutades tehteid ratsionaalarvudega; toob näiteid igapäevaelu olukordadest, kus kasutatakse täpseid, kus ligikaudseid arve; ümardab arve etteantud täpsuseni; ümardab arvutuste (ligikaudseid) tulemusi mõistlikult; teab, et arvutamise lõpptulemus ei saa olla täpsem võrreldes algandmetega
+
teab peast astmete väärtust;
 +
astendab negatiivset arvu naturaalarvuga (teab sulgude tähendust);
 +
teab, kuidas astme (–1)^n ja –1^n väärtus sõltub astendajast n;
 +
tunneb tehete järjekorda, kui arvutustes on astendamistehteid;
 +
sooritab tehteid ratsionaalarvudega;
 +
toob näiteid igapäevaelu olukordadest, kus kasutatakse täpseid ja ligikaudseid arve;
 +
ümardab arve etteantud täpsuseni;
 +
ümardab arvutuste (ligikaudseid) tulemusi mõistlikult;
 +
teab, et arvutamise lõpptulemus ei saa olla täpsem võrreldes algandmetega
 
|pohimoiste=naturaalarvulise astendajaga aste, arvu aste, astendaja, astme alus, astendamine, tehted astmetega, tehete järjekord seoses astendamisega, suurte ja väikeste arvude kirjutamine kümne astmetega, täpne arv, ligikaudne arv, tüvenumber, ümardamine
 
|pohimoiste=naturaalarvulise astendajaga aste, arvu aste, astendaja, astme alus, astendamine, tehted astmetega, tehete järjekord seoses astendamisega, suurte ja väikeste arvude kirjutamine kümne astmetega, täpne arv, ligikaudne arv, tüvenumber, ümardamine
 
|metoodika=Kui auto liigub maanteel, mõõdame kahe punkti vahelise läbimise aega minutites, F1 auto puhul aga tuhandiksekundites. Ristkülikukujulise põranda pikkust ja laiust mõõdame 1 sentimeetri täpsusega, pindala väljendame ruutmeetrites ühe kohaga pärast koma jms.
 
|metoodika=Kui auto liigub maanteel, mõõdame kahe punkti vahelise läbimise aega minutites, F1 auto puhul aga tuhandiksekundites. Ristkülikukujulise põranda pikkust ja laiust mõõdame 1 sentimeetri täpsusega, pindala väljendame ruutmeetrites ühe kohaga pärast koma jms.

Viimane redaktsioon: 26. aprill 2021, kell 09:35


Matemaatika: Astendamine 7.klass
Nimetus Matemaatika: Astendamine 7.klass
Maht
Ainevaldkond Matemaatika
Õppeaine Matemaatika
Haridusaste Põhiharidus
Kooliaste III kooliaste
Klass 8. klass
Seotud teemad Astendamine (EIS:M:13)

Õppeprotsess Matemaatika: Astendamine 7.klass

Eesmärgid

{{{eesmark}}}

Põhimõisted

  1. naturaalarvulise astendajaga aste
  2. arvu aste
  3. astendaja
  4. astme alus
  5. astendamine
  6. tehted astmetega
  7. tehete järjekord seoses astendamisega
  8. suurte ja väikeste arvude kirjutamine kümne astmetega
  9. täpne arv
  10. ligikaudne arv
  11. tüvenumber
  12. ümardamine

Seotud teemad

Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:

  1. Astendamine (EIS:M:13)

Õpiväljundid

  1. Selgitab naturaalarvulise astendajaga astendamise tähendust
  2. Teab peast astmete väärtust
  3. Astendab negatiivset arvu naturaalarvuga (teab sulgude tähendust)
  4. Teab, kuidas astme (–1)^n ja –1^n väärtus sõltub astendajast n
  5. Tunneb tehete järjekorda, kui arvutustes on astendamistehteid
  6. Sooritab tehteid ratsionaalarvudega
  7. Toob näiteid igapäevaelu olukordadest, kus kasutatakse täpseid ja ligikaudseid arve
  8. Ümardab arve etteantud täpsuseni
  9. Ümardab arvutuste (ligikaudseid) tulemusi mõistlikult
  10. Teab, et arvutamise lõpptulemus ei saa olla täpsem võrreldes algandmetega

Õppematerjal

Selle teemaga (Astendamine (EIS:M:13)) on seotud järgnev õppematerjal:


Muu õppematerjal: {{{oppematerjal}}}

Ülesanded ja harjutused

{{{ulesanne}}}

Metoodika

Kui auto liigub maanteel, mõõdame kahe punkti vahelise läbimise aega minutites, F1 auto puhul aga tuhandiksekundites. Ristkülikukujulise põranda pikkust ja laiust mõõdame 1 sentimeetri täpsusega, pindala väljendame ruutmeetrites ühe kohaga pärast koma jms.

Eeldused

{{{eeldus}}}

Õppevahendid

{{{oppevara}}}

Praktilised tööd

{{{praktika}}}

Lõiming

'Keemia, füüsika ja loodusõpetus Arvu 10 astmed, arvu standardkuju. Eesliited ja nende lühendid.

Geograafia Pindalad, rahvaarv.

Õppesisu

Naturaalarvulise astendajaga aste. Astme mõiste. Tehted astmetega. Arvu kümme astmed; väikeste ja suurte arvude kirjutamine kümne astmetega ning nendega arvutamine. Täpsed ja ligikaudsed arvud, arvutustulemuste otstarbekohane ümardamine.


Õppesisu: Naturaalarvulise astendajaga aste. Astme mõiste. Tehted astmetega. Arvu kümme astmed; väikeste ja suurte arvude kirjutamine kümne astmetega ning nendega arvutamine. Täpsed ja ligikaudsed arvud, arvutustulemuste otstarbekohane ümardamine.

link õppeprotsessi kirjeldusele