Erinevus lehekülje "Ajalugu: Maailm 1600–1815" redaktsioonide vahel
Allikas: oppekava.edu.ee
PeepKungas (arutelu | kaastöö) P (PeepKungas teisaldas lehekülje Maailm 1600–1815 pealkirja Ajalugu: Maailm 1600–1815 alla) |
|||
(ei näidata ühe teise kasutaja üht vahepealset redaktsiooni) | |||
3. rida: | 3. rida: | ||
|seotudAinevaldkond=Sotsiaalained | |seotudAinevaldkond=Sotsiaalained | ||
|seotudOppeaine=Ajalugu | |seotudOppeaine=Ajalugu | ||
− | |seotudHaridusaste=P& | + | |seotudHaridusaste=Põhiharidus |
|kooliaste=III kooliaste | |kooliaste=III kooliaste | ||
|klass=8. klass | |klass=8. klass | ||
− | |seotudOpivaljund=teab, mis muutused toimusid Rootsi ja Vene ajal Eesti võimukorralduses, talurahva elus, hariduses ja kultuuris | + | |seotudTeema=Maailm 1600-1815 (EIS:A:uusaeg:1) |
− | selgitab valitsemiskorralduse muutusi uusajal: seisuslik riik, absolutism, valgustatud absolutism, parlamentarism; | + | |seotudOpivaljund=teab, mis muutused toimusid Rootsi ja Vene ajal Eesti võimukorralduses, talurahva elus, hariduses ja kultuuris; teab, mis olid Põhjasõja tagajärjed Eestile; selgitab valitsemiskorralduse muutusi uusajal: seisuslik riik, absolutism, valgustatud absolutism, parlamentarism; selgitab Prantsuse revolutsiooni ning Napoleoni reformide põhjusi, tagajärgi ja mõju; toob esile ühiskonna ümberkorraldamise võimalusi reformide ja revolutsiooni teel; saab aru, mille poolest erinevad reformid ja revolutsioonid; teab, kuidas tekkisid Ameerika Ühendriigid; kirjeldab Ameerika Ühendriikide riigikorraldust; kirjeldab baroki ja klassitsismi põhijooni; seletab mõisteid valgustus, valgustatud absolutism, reform, revolutsioon, restauratsioon, absolutism, parlamentarism; kasutab kontekstis mõisteid valgustus, valgustatud absolutism, reform, revolutsioon, restauratsioon, absolutism, parlamentarism; teab, kes olid Napoleon, Louis XIV, Peeter I ja Voltaire; iseloomustab Napoleon, Louis XIV, Peeter I ja Voltaire'i tegevust |
− | selgitab Prantsuse revolutsiooni ning Napoleoni reformide põhjusi, tagajärgi ja mõju; | + | |pohimoiste=valgustus, valgustatud absolutism, reform, revolutsioon, restauratsioon, absolutism, parlamentarism |
− | toob esile ühiskonna ümberkorraldamise võimalusi reformide ja revolutsiooni teel | ||
− | teab, kuidas tekkisid Ameerika Ühendriigid | ||
− | kirjeldab baroki ja klassitsismi põhijooni; | ||
− | seletab | ||
− | teab, kes olid Napoleon, Louis XIV, Peeter I ja Voltaire, | ||
− | |pohimoiste=valgustus | ||
}} | }} |
Viimane redaktsioon: 7. detsember 2020, kell 18:22
Ajalugu: Maailm 1600–1815 | |
---|---|
Nimetus | Maailm 1600–1815 |
Maht | |
Ainevaldkond | Sotsiaalained |
Õppeaine | Ajalugu |
Haridusaste | Põhiharidus |
Kooliaste | III kooliaste |
Klass | 8. klass |
Seotud teemad | Maailm 1600-1815 (EIS:A:uusaeg:1) |
Sisukord
Õppeprotsess Maailm 1600–1815
Eesmärgid
{{{eesmark}}}
Põhimõisted
- valgustus
- valgustatud absolutism
- reform
- revolutsioon
- restauratsioon
- absolutism
- parlamentarism
Seotud teemad
Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:
Õpiväljundid
- Teab, mis muutused toimusid Rootsi ja Vene ajal Eesti võimukorralduses, talurahva elus, hariduses ja kultuuris
- Teab, mis olid Põhjasõja tagajärjed Eestile
- Selgitab valitsemiskorralduse muutusi uusajal: seisuslik riik, absolutism, valgustatud absolutism, parlamentarism
- Selgitab Prantsuse revolutsiooni ning Napoleoni reformide põhjusi, tagajärgi ja mõju
- Toob esile ühiskonna ümberkorraldamise võimalusi reformide ja revolutsiooni teel
- Saab aru, mille poolest erinevad reformid ja revolutsioonid
- Teab, kuidas tekkisid Ameerika Ühendriigid
- Kirjeldab Ameerika Ühendriikide riigikorraldust
- Kirjeldab baroki ja klassitsismi põhijooni
- Seletab mõisteid valgustus, valgustatud absolutism, reform, revolutsioon, restauratsioon, absolutism, parlamentarism
- Kasutab kontekstis mõisteid valgustus, valgustatud absolutism, reform, revolutsioon, restauratsioon, absolutism, parlamentarism
- Teab, kes olid Napoleon, Louis XIV, Peeter I ja Voltaire
- Iseloomustab Napoleon, Louis XIV, Peeter I ja Voltaire'i tegevust
Õppematerjal
Selle teemaga (Maailm 1600-1815 (EIS:A:uusaeg:1)) on seotud järgnev õppematerjal:
Muu õppematerjal: {{{oppematerjal}}}
Ülesanded ja harjutused
{{{ulesanne}}}
Metoodika
{{{metoodika}}}
Eeldused
{{{eeldus}}}
Õppevahendid
{{{oppevara}}}
Praktilised tööd
{{{praktika}}}
Lõiming
{{{loiming}}}
Õppesisu
{{{oppesisu}}}
... more about "Ajalugu: Maailm 1600–1815"
8. klass +
III kooliaste +
Teab, mis muutused toimusid Rootsi ja Vene ajal Eesti võimukorralduses, talurahva elus, hariduses ja kultuuris ning mis olid Põhjasõja tagajärjed Eestile +, Selgitab valitsemiskorralduse muutusi uusajal: seisuslik riik, absolutism, valgustatud absolutism, parlamentarism +, Selgitab Prantsuse revolutsiooni ning Napoleoni reformide põhjusi, tagajärgi ja mõju +, Toob esile ühiskonna ümberkorraldamise võimalusi reformide ja revolutsiooni teel ning saab aru, mille poolest need erinevad +, Teab, kuidas tekkisid Ameerika Ühendriigid, ja kirjeldab Ameerika Ühendriikide riigikorraldust +, Kirjeldab baroki ja klassitsismi põhijooni +, Seletab ja kasutab kontekstis mõisteid valgustus, valgustatud absolutism, reform, revolutsioon, restauratsioon, absolutism, parlamentarism + ja Teab, kes olid Napoleon, Louis XIV, Peeter I ja Voltaire, ning iseloomustab nende tegevust. +
valgustus 2. valgustatud absolutism 3. reform 4. revolutsioon 5. restauratsioon 6. absolutism 7. parlamentarism +
Maailm 1600–1815 +