Erinevus lehekülje "Matemaatika: Geomeetria - kujundite sarnasus 8.klass" redaktsioonide vahel

Allikas: oppekava.edu.ee
 
(ei näidata ühe teise kasutaja 3 vahepealset redaktsiooni)
3. rida: 3. rida:
 
|seotudAinevaldkond=Matemaatika
 
|seotudAinevaldkond=Matemaatika
 
|seotudOppeaine=Matemaatika
 
|seotudOppeaine=Matemaatika
|seotudHaridusaste=Põhiharidus
+
|seotudHaridusaste=Põhiharidus
 
|kooliaste=III kooliaste
 
|kooliaste=III kooliaste
 
|klass=8. klass
 
|klass=8. klass
 
|seotudTeema=Hulknurkade sarnasus (EstCORE:50055:60296)
 
|seotudTeema=Hulknurkade sarnasus (EstCORE:50055:60296)
|seotudOpivaljund=kontrollib antud lõikude võrdelisust; teab kolmnurkade sarnasuse tunnuseid ja kasutab neid ülesandeid lahendades (soovitus: sarnasuse tunnuste esitamisel kasutada dünaamilise geomeetria programme); teab teoreeme sarnaste hulknurkade ümbermõõtude ja pindalade kohta ning kasutab neid ülesandeid lahendades (soovitus: ülesandeid lahendades kasutab õpilane ka dünaamilise geomeetria programmi); kasutab kolmnurkade sarnasuse tunnuseid ülesandeid lahendades; kasutab õpitud teoreeme ülesandeid lahendades; selgitab mõõtkava tähendust; lahendab rakendusliku sisuga ülesandeid (pikkuste kaudne mõõtmine, maa-alade plaanistamine, plaani kasutamine looduses) (soovitus: võimaluse korral mõõta ja plaanistada vabas looduses)
+
|seotudOpivaljund=kontrollib antud lõikude võrdelisust;
 +
teab kolmnurkade sarnasuse tunnuseid;
 +
kasutab kolmnurkade sarnasuse tunnuseid ülesandeid lahendades;
 +
teab teoreeme sarnaste hulknurkade ümbermõõtude kohta(IKT);
 +
teab teoreeme sarnaste hulknurkade pindalade kohta (IKT);
 +
Kasutab ülesandeid lahendades sarnaste hulknurkade ümbermõõtude teoreeme(IKT);
 +
Kasutab ülesandeid lahendades sarnaste hulknurkade pindalade teoreeme (IKT);
 +
kasutab kolmnurkade sarnasuse tunnuseid ülesandeid lahendades;
 +
kasutab õpitud teoreeme ülesandeid lahendades;
 +
Selgitab mõõtkava tähendust;
 +
lahendab rakendusliku sisuga ülesandeid kasutades hulknurkade sarnasuse teoreeme;
 +
koostab maa-ala/ruumi plaani;
 +
Kasutab maa-ala/ruumi plaani;
 
|pohimoiste=võrdelised lõigud, sarnased hulknurgad, sarnased kolmnurgad, sarnasustegur, mõõtkava, kaardimõõt
 
|pohimoiste=võrdelised lõigud, sarnased hulknurgad, sarnased kolmnurgad, sarnasustegur, mõõtkava, kaardimõõt
 
|metoodika=1. Selgitus ja ülesannete lahendamine programmiga GeoGebra
 
|metoodika=1. Selgitus ja ülesannete lahendamine programmiga GeoGebra

Viimane redaktsioon: 8. detsember 2020, kell 16:36


Matemaatika: Geomeetria - kujundite sarnasus 8.klass
Nimetus Kujundite sarnasus
Maht
Ainevaldkond Matemaatika
Õppeaine Matemaatika
Haridusaste Põhiharidus
Kooliaste III kooliaste
Klass 8. klass
Seotud teemad Hulknurkade sarnasus (EstCORE:50055:60296)

Õppeprotsess Kujundite sarnasus

Eesmärgid

{{{eesmark}}}

Põhimõisted

  1. võrdelised lõigud
  2. sarnased hulknurgad
  3. sarnased kolmnurgad
  4. sarnasustegur
  5. mõõtkava
  6. kaardimõõt

Seotud teemad

Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:

  1. Hulknurkade sarnasus (EstCORE:50055:60296)

Õpiväljundid

  1. Kontrollib antud lõikude võrdelisust
  2. Teab kolmnurkade sarnasuse tunnuseid
  3. Kasutab kolmnurkade sarnasuse tunnuseid ülesandeid lahendades
  4. Teab teoreeme sarnaste hulknurkade ümbermõõtude kohta(IKT)
  5. Teab teoreeme sarnaste hulknurkade pindalade kohta (IKT)
  6. Kasutab ülesandeid lahendades sarnaste hulknurkade ümbermõõtude teoreeme(IKT)
  7. Kasutab ülesandeid lahendades sarnaste hulknurkade pindalade teoreeme (IKT)
  8. Kasutab kolmnurkade sarnasuse tunnuseid ülesandeid lahendades
  9. Kasutab õpitud teoreeme ülesandeid lahendades
  10. Selgitab mõõtkava tähendust
  11. Lahendab rakendusliku sisuga ülesandeid kasutades hulknurkade sarnasuse teoreeme
  12. Koostab maa-ala/ruumi plaani
  13. Kasutab maa-ala/ruumi plaani

Õppematerjal

Selle teemaga (Hulknurkade sarnasus (EstCORE:50055:60296)) on seotud järgnev õppematerjal:

 AinevaldkondÕppeaineKooliaste
Kolmnurkade sarnasus - Flashcards (E-koolikott:materjal:14648)MatemaatikaMatemaatikaGümnaasium
Kolmnurkade sarnasuse tunnused (E-koolikott:materjal:13467)MatemaatikaMatemaatikaGümnaasium
Kolmnurkade võrdsus - Flashcards (E-koolikott:materjal:15086)MatemaatikaMatemaatikaGümnaasium
Kolmnurkade ülesandeid - esitlus (E-koolikott:materjal:14241)MatemaatikaMatemaatikaGümnaasium
Mõõtkava ülesanne (DO-tüüpi) (E-koolikott:materjal:17660)MatemaatikaMatemaatikaGümnaasium
Sarnased hulknurgad, nende ümbermõõtude ja pindalade suhe (E-koolikott:materjal:13666)MatemaatikaMatemaatikaGümnaasium

Muu õppematerjal: {{{oppematerjal}}}

Ülesanded ja harjutused

{{{ulesanne}}}

Metoodika

1. Selgitus ja ülesannete lahendamine programmiga GeoGebra 2. Õuesõpe. Mõõtmised ja plaanistamised vabas looduses. Rühmatööna plaani koostamine. Ülesanne võib toetada ka õpilaste sõna- ja otsustusvabadust – täpse ülesande sisu saab lasta õpilastel endil otsustada.3. Kiirteteoreemi on soovitatav käsitleda ülesannetes (õpikus B-osas). Jooniseid tehes kasutada dünaamilise geomeetria programme (Wiris, GeoGebra vms) 4. Projektipäev koostöös loodusainete jt õpetajatega (osaliselt õuesõpe) teemal „Paepäev“ 5. Tugevamatele Fibonacci arvud, kuldlõige jm (www.ttkool.ut.ee). Kuldlõige: biomeetria ja Leonardo da Vinci maal (www.art-4-home.com)

Eeldused

{{{eeldus}}}

Õppevahendid

{{{oppevara}}}

Praktilised tööd

{{{praktika}}}

Lõiming

Lõiming läbivate teemadega

Elukestev õpe ja karjääri planeerimine Varem õpitud teemade iseseisev rakendamine uusi teemasid omandades. Hinnanguvaba ja kirjeldava tagasiside andmine ning tagasiside hindamine. Oma vigade analüüsimine. Õpimapi täitmine, eneseanalüüs – mina matemaatika õppijana. Kuulamisoskus, tähelepanelikkus, detailide märkamise oskus, olulise ja ebaolulise eristamine.

Keskkond ja jätkusuutlik areng Oma mõtte selgelt, lühidalt ja täpselt väljendamine (teoreeme sõnastades, ülesandeid vormistades). Vastutustunde kasvatamine rühmatöö kaudu.

Kodanikualgatus ja ettevõtlikkus Loovus, seoste nägemine erinevate valdkondade vahel, reaalsete andmete kogumine korteri- või majaplaani joonestamiseks.

Tehnoloogia ja innovatsioon IKT-vahendite kasutamine õppes ja ilusaid jooni demonstreerides.

Väärtused ja kõlblus Geomeetriliste kujundite ilu ja seos igapäevaeluga. Ülesandes saaks kasutada ka kultuuri- või ususümboleid. Korralikkuse, hoolsuse ja püsivuse arendamine ning täpsuse kasvatamine jooniseid tehes; joonestusvahendite olemasolu. Kriitika enesekohane analüüsimine.

Õppeainete lõiming

Geograafia Kaardi kasutamine; õpilane määrab kaardi järgi objektidevahelise tegeliku kauguse.

Tehnoloogiaõpetus Õpilane leiab eseme raskuskeskme ning plaani järgi objekti reaalsed mõõtmed.

Kehalise kasvatus Orienteerumine õuesõppes kaardi (plaani) järgi.

Eesti keel Mõtte ja sõnastuse täpsus mõtet edastades, teiste arvamuse kuulamine

Õppesisu

Võrdelised lõigud, Sarnased hulknurgad, Kolmnurkade sarnasuse tunnused, Sarnaste hulknurkade ümbermõõtude suhe, Sarnaste hulknurkade pindalade suhe, Maa-alade kaardistamise näiteid,


link õppeprotsessi kirjeldusele