Erinevus lehekülje "Matemaatika: Geomeetria - kujundite sarnasus 8.klass" redaktsioonide vahel
(Uus lehekülg: '{{Oppeprotsess |nimetus=Kujundite sarnasus |seotudAinevaldkond=Matemaatika |seotudOppeaine=Matemaatika |seotudHaridusaste=Põhiharidus |kooliaste=III kooliaste |klass=8. kl...') |
PeepKungas (arutelu | kaastöö) |
||
(ei näidata 2 kasutaja 4 vahepealset redaktsiooni) | |||
3. rida: | 3. rida: | ||
|seotudAinevaldkond=Matemaatika | |seotudAinevaldkond=Matemaatika | ||
|seotudOppeaine=Matemaatika | |seotudOppeaine=Matemaatika | ||
− | |seotudHaridusaste= | + | |seotudHaridusaste=Põhiharidus |
|kooliaste=III kooliaste | |kooliaste=III kooliaste | ||
|klass=8. klass | |klass=8. klass | ||
|seotudTeema=Hulknurkade sarnasus (EstCORE:50055:60296) | |seotudTeema=Hulknurkade sarnasus (EstCORE:50055:60296) | ||
− | |seotudOpivaljund=kontrollib antud lõikude võrdelisust; | + | |seotudOpivaljund=kontrollib antud lõikude võrdelisust; |
− | teab kolmnurkade sarnasuse tunnuseid | + | teab kolmnurkade sarnasuse tunnuseid; |
− | teab teoreeme sarnaste hulknurkade | + | kasutab kolmnurkade sarnasuse tunnuseid ülesandeid lahendades; |
+ | teab teoreeme sarnaste hulknurkade ümbermõõtude kohta(IKT); | ||
+ | teab teoreeme sarnaste hulknurkade pindalade kohta (IKT); | ||
+ | Kasutab ülesandeid lahendades sarnaste hulknurkade ümbermõõtude teoreeme(IKT); | ||
+ | Kasutab ülesandeid lahendades sarnaste hulknurkade pindalade teoreeme (IKT); | ||
kasutab kolmnurkade sarnasuse tunnuseid ülesandeid lahendades; | kasutab kolmnurkade sarnasuse tunnuseid ülesandeid lahendades; | ||
kasutab õpitud teoreeme ülesandeid lahendades; | kasutab õpitud teoreeme ülesandeid lahendades; | ||
− | + | Selgitab mõõtkava tähendust; | |
− | lahendab rakendusliku sisuga ülesandeid | + | lahendab rakendusliku sisuga ülesandeid kasutades hulknurkade sarnasuse teoreeme; |
− | |pohimoiste=võrdelised lõigud, sarnased hulknurgad, sarnased kolmnurgad, sarnasustegur, mõõtkava, kaardimõõt | + | koostab maa-ala/ruumi plaani; |
+ | Kasutab maa-ala/ruumi plaani; | ||
+ | |pohimoiste=võrdelised lõigud, sarnased hulknurgad, sarnased kolmnurgad, sarnasustegur, mõõtkava, kaardimõõt | ||
|metoodika=1. Selgitus ja ülesannete lahendamine programmiga GeoGebra | |metoodika=1. Selgitus ja ülesannete lahendamine programmiga GeoGebra | ||
2. Õuesõpe. Mõõtmised ja plaanistamised vabas looduses. Rühmatööna plaani koostamine. Ülesanne võib toetada ka õpilaste sõna- ja otsustusvabadust – täpse ülesande sisu saab lasta õpilastel endil otsustada.3. Kiirteteoreemi on soovitatav käsitleda ülesannetes (õpikus B-osas). Jooniseid tehes kasutada dünaamilise geomeetria programme (Wiris, GeoGebra vms) | 2. Õuesõpe. Mõõtmised ja plaanistamised vabas looduses. Rühmatööna plaani koostamine. Ülesanne võib toetada ka õpilaste sõna- ja otsustusvabadust – täpse ülesande sisu saab lasta õpilastel endil otsustada.3. Kiirteteoreemi on soovitatav käsitleda ülesannetes (õpikus B-osas). Jooniseid tehes kasutada dünaamilise geomeetria programme (Wiris, GeoGebra vms) |
Viimane redaktsioon: 8. detsember 2020, kell 16:36
Matemaatika: Geomeetria - kujundite sarnasus 8.klass | |
---|---|
Nimetus | Kujundite sarnasus |
Maht | |
Ainevaldkond | Matemaatika |
Õppeaine | Matemaatika |
Haridusaste | Põhiharidus |
Kooliaste | III kooliaste |
Klass | 8. klass |
Seotud teemad | Hulknurkade sarnasus (EstCORE:50055:60296) |
Sisukord
Õppeprotsess Kujundite sarnasus
Eesmärgid
{{{eesmark}}}
Põhimõisted
- võrdelised lõigud
- sarnased hulknurgad
- sarnased kolmnurgad
- sarnasustegur
- mõõtkava
- kaardimõõt
Seotud teemad
Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:
Õpiväljundid
- Kontrollib antud lõikude võrdelisust
- Teab kolmnurkade sarnasuse tunnuseid
- Kasutab kolmnurkade sarnasuse tunnuseid ülesandeid lahendades
- Teab teoreeme sarnaste hulknurkade ümbermõõtude kohta(IKT)
- Teab teoreeme sarnaste hulknurkade pindalade kohta (IKT)
- Kasutab ülesandeid lahendades sarnaste hulknurkade ümbermõõtude teoreeme(IKT)
- Kasutab ülesandeid lahendades sarnaste hulknurkade pindalade teoreeme (IKT)
- Kasutab kolmnurkade sarnasuse tunnuseid ülesandeid lahendades
- Kasutab õpitud teoreeme ülesandeid lahendades
- Selgitab mõõtkava tähendust
- Lahendab rakendusliku sisuga ülesandeid kasutades hulknurkade sarnasuse teoreeme
- Koostab maa-ala/ruumi plaani
- Kasutab maa-ala/ruumi plaani
Õppematerjal
Selle teemaga (Hulknurkade sarnasus (EstCORE:50055:60296)) on seotud järgnev õppematerjal:
Muu õppematerjal: {{{oppematerjal}}}
Ülesanded ja harjutused
{{{ulesanne}}}
Metoodika
1. Selgitus ja ülesannete lahendamine programmiga GeoGebra 2. Õuesõpe. Mõõtmised ja plaanistamised vabas looduses. Rühmatööna plaani koostamine. Ülesanne võib toetada ka õpilaste sõna- ja otsustusvabadust – täpse ülesande sisu saab lasta õpilastel endil otsustada.3. Kiirteteoreemi on soovitatav käsitleda ülesannetes (õpikus B-osas). Jooniseid tehes kasutada dünaamilise geomeetria programme (Wiris, GeoGebra vms) 4. Projektipäev koostöös loodusainete jt õpetajatega (osaliselt õuesõpe) teemal „Paepäev“ 5. Tugevamatele Fibonacci arvud, kuldlõige jm (www.ttkool.ut.ee). Kuldlõige: biomeetria ja Leonardo da Vinci maal (www.art-4-home.com)
Eeldused
{{{eeldus}}}
Õppevahendid
{{{oppevara}}}
Praktilised tööd
{{{praktika}}}
Lõiming
Lõiming läbivate teemadega
Elukestev õpe ja karjääri planeerimine Varem õpitud teemade iseseisev rakendamine uusi teemasid omandades. Hinnanguvaba ja kirjeldava tagasiside andmine ning tagasiside hindamine. Oma vigade analüüsimine. Õpimapi täitmine, eneseanalüüs – mina matemaatika õppijana. Kuulamisoskus, tähelepanelikkus, detailide märkamise oskus, olulise ja ebaolulise eristamine.
Keskkond ja jätkusuutlik areng Oma mõtte selgelt, lühidalt ja täpselt väljendamine (teoreeme sõnastades, ülesandeid vormistades). Vastutustunde kasvatamine rühmatöö kaudu.
Kodanikualgatus ja ettevõtlikkus Loovus, seoste nägemine erinevate valdkondade vahel, reaalsete andmete kogumine korteri- või majaplaani joonestamiseks.
Tehnoloogia ja innovatsioon IKT-vahendite kasutamine õppes ja ilusaid jooni demonstreerides.
Väärtused ja kõlblus Geomeetriliste kujundite ilu ja seos igapäevaeluga. Ülesandes saaks kasutada ka kultuuri- või ususümboleid. Korralikkuse, hoolsuse ja püsivuse arendamine ning täpsuse kasvatamine jooniseid tehes; joonestusvahendite olemasolu. Kriitika enesekohane analüüsimine.
Õppeainete lõiming
Geograafia Kaardi kasutamine; õpilane määrab kaardi järgi objektidevahelise tegeliku kauguse.
Tehnoloogiaõpetus Õpilane leiab eseme raskuskeskme ning plaani järgi objekti reaalsed mõõtmed.
Kehalise kasvatus Orienteerumine õuesõppes kaardi (plaani) järgi.
Eesti keel Mõtte ja sõnastuse täpsus mõtet edastades, teiste arvamuse kuulamine
Õppesisu
Võrdelised lõigud, Sarnased hulknurgad, Kolmnurkade sarnasuse tunnused, Sarnaste hulknurkade ümbermõõtude suhe, Sarnaste hulknurkade pindalade suhe, Maa-alade kaardistamise näiteid,