Erinevus lehekülje "Bioloogia:Selgrootute loomade tunnused ja eluprotsessid" redaktsioonide vahel

Allikas: oppekava.edu.ee
 
(ei näidata 2 kasutaja 3 vahepealset redaktsiooni)
7. rida: 7. rida:
 
|kooliaste=III kooliaste
 
|kooliaste=III kooliaste
 
|klass=8. klass
 
|klass=8. klass
|seotudTeema=Selgrootute loomade tunnused ja eluprotsessid
+
|seotudTeema=Selgrootute loomade tunnused ja eluprotsessid (EIS:B:loom:4)
|seotudOpivaljund=1) võrdleb erinevate selgrootute loomade kohastumusi seoses elukeskkonnaga;
+
|seotudOpivaljund=võrdleb erinevate selgrootute loomade kohastumusi seoses elukeskkonnaga;  
2) analüüsib erinevate selgrootute loomade osa looduses ja inimtegevuses ning toob selle kohta näiteid;
+
analüüsib erinevate selgrootute loomade osa looduses;
3) seostab liikumisorganite ehitust selgrootute loomade eri rühmadele iseloomulike liikumisviiside ja elupaigaga;
+
toob näiteid erinevate selgrootute loomade osa kohta looduses;
4) analüüsib selgrootute loomade rühmade esindajate erinevate meelte arengutaset seonduvalt elupaigast ja toitumisviisist;
+
analüüsib erinevate selgrootute loomade osa inimtegevuses;
5) analüüsib lahk- ja liitsugulisuse eeliseid selgrootute loomade erinevatel rühmadel;
+
toob näiteid erinevate selgrootute loomade osa kohta inimtegevuses;
6) hindab otsese, täis- ja vaegmoondelise arengu eeliseid ning toob nende kohta näiteid;
+
seostab liikumisorganite ehitust selgrootute loomade eri rühmadele iseloomulike liikumisviiside ja elupaigaga;  
7) selgitab parasiitse eluviisiga organismide arengu vältel peremeesorganismi, toiduobjekti ja/või elupaiga vahetamise vajalikkust;
+
analüüsib selgrootute loomade rühmade esindajate erinevate meelte arengutaset seonduvalt elupaigast ja toitumisviisist;  
8) väärtustab selgroogseid loomi eluslooduse olulise osana.
+
analüüsib lahk- ja liitsugulisuse eeliseid selgrootute loomade erinevatel rühmadel;  
 +
hindab otsese, täis- ja vaegmoondelise arengu eeliseid;
 +
toob näiteid otsese, täis-ja vaegmoondelise arengu kohta selgrootute loomade erinevatel rühmadel;
 +
selgitab parasiitse eluviisiga organismide arengu vältel peremeesorganismi, toiduobjekti ja/või elupaiga vahetamise vajalikkust;
 +
väärtustab selgroogseid loomi eluslooduse olulise osana
 
|pohimoiste=trahhee, lihtsilm, liitsilm, suised, kombits, tundel, liitsugulisus, täismoondega areng, vaegmoondega areng, vastne, parasitism, peremees, vaheperemees
 
|pohimoiste=trahhee, lihtsilm, liitsilm, suised, kombits, tundel, liitsugulisus, täismoondega areng, vaegmoondega areng, vastne, parasitism, peremees, vaheperemees
 
|praktika=Selgrootute loomarühmade iseloomulike välistunnuste võrdlemine, kasutades näidisobjekte ja  internetimaterjale.
 
|praktika=Selgrootute loomarühmade iseloomulike välistunnuste võrdlemine, kasutades näidisobjekte ja  internetimaterjale.

Viimane redaktsioon: 7. detsember 2020, kell 00:15


Bioloogia:Selgrootute loomade tunnused ja eluprotsessid
Nimetus Selgrootute loomade tunnused ja eluprotsessid
Maht 14
Ainevaldkond Loodusained
Õppeaine Bioloogia
Haridusaste Põhiharidus
Kooliaste III kooliaste
Klass 8. klass
Seotud teemad Selgrootute loomade tunnused ja eluprotsessid (EIS:B:loom:4)

Õppeprotsess Selgrootute loomade tunnused ja eluprotsessid

Eesmärgid

{{{eesmark}}}

Põhimõisted

  1. trahhee
  2. lihtsilm
  3. liitsilm
  4. suised
  5. kombits
  6. tundel
  7. liitsugulisus
  8. täismoondega areng
  9. vaegmoondega areng
  10. vastne
  11. parasitism
  12. peremees
  13. vaheperemees

Seotud teemad

Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:

  1. Selgrootute loomade tunnused ja eluprotsessid (EIS:B:loom:4)

Õpiväljundid

  1. Võrdleb erinevate selgrootute loomade kohastumusi seoses elukeskkonnaga
  2. Analüüsib erinevate selgrootute loomade osa looduses
  3. Toob näiteid erinevate selgrootute loomade osa kohta looduses
  4. Analüüsib erinevate selgrootute loomade osa inimtegevuses
  5. Toob näiteid erinevate selgrootute loomade osa kohta inimtegevuses
  6. Seostab liikumisorganite ehitust selgrootute loomade eri rühmadele iseloomulike liikumisviiside ja elupaigaga
  7. Analüüsib selgrootute loomade rühmade esindajate erinevate meelte arengutaset seonduvalt elupaigast ja toitumisviisist
  8. Analüüsib lahk- ja liitsugulisuse eeliseid selgrootute loomade erinevatel rühmadel
  9. Hindab otsese, täis- ja vaegmoondelise arengu eeliseid
  10. Toob näiteid otsese, täis-ja vaegmoondelise arengu kohta selgrootute loomade erinevatel rühmadel
  11. Selgitab parasiitse eluviisiga organismide arengu vältel peremeesorganismi, toiduobjekti ja/või elupaiga vahetamise vajalikkust
  12. Väärtustab selgroogseid loomi eluslooduse olulise osana

Õppematerjal

Selle teemaga (Selgrootute loomade tunnused ja eluprotsessid (EIS:B:loom:4)) on seotud järgnev õppematerjal:

 AinevaldkondÕppeaineKooliaste
8. Klass (EIS:test:6687)LoodusainedBioloogiaIII kooliaste
8. klassi mittehindeline test (EIS:test:7305)LoodusainedBioloogiaIII kooliaste
Bio 8 Selgrootud (EIS:test:5380)LoodusainedBioloogiaIII kooliaste
Bio 8 Selgrootud 2 (EIS:test:5394)LoodusainedBioloogiaIII kooliaste
Dengue proov (EIS:test:500000048)LoodusainedBioloogiaIII kooliaste
KT Lülijalgsed 8.a (EIS:test:500003602)LoodusainedBioloogiaIII kooliaste
KT Lülijalgsed 8.b (EIS:test:7981)LoodusainedBioloogiaIII kooliaste
Selgrootud (kokkuvõte) (EIS:test:500001273)LoodusainedBioloogiaIII kooliaste
Selgrootud loomad (EIS:test:3209)LoodusainedBioloogiaIII kooliaste
Selgrootud loomad (EIS:test:500000417)LoodusainedBioloogiaIII kooliaste
Selgrootud loomad (EIS:test:500001820)LoodusainedBioloogiaIII kooliaste
Selgrootute loomade tunnused ja eluprotsessid (d-test) (EIS:test:4617)LoodusainedBioloogiaIII kooliaste
Selgrootute loomade tunnused ja eluprotsessid (d-test) (EIS:test:4636)LoodusainedBioloogiaIII kooliaste
Test (EIS:test:500000189)LoodusainedBioloogiaIII kooliaste
Test (EIS:test:500000190)LoodusainedBioloogiaIII kooliaste
Test: Selgrootud-1A (EIS:test:500000208)LoodusainedBioloogiaIII kooliaste
Test: Selgrootud-1B (EIS:test:500000209)LoodusainedBioloogiaIII kooliaste
Ämblik (EIS:test:500000076)LoodusainedBioloogiaIII kooliaste
Олимпиада естественных наук 6-7 классы (EIS:test:6374)LoodusainedBioloogiaIII kooliaste

Muu õppematerjal: {{{oppematerjal}}}

Ülesanded ja harjutused

{{{ulesanne}}}

Metoodika

{{{metoodika}}}

Eeldused

{{{eeldus}}}

Õppevahendid

{{{oppevara}}}

Praktilised tööd

Selgrootute loomarühmade iseloomulike välistunnuste võrdlemine, kasutades näidisobjekte ja internetimaterjale. 2. Lülijalgsete loomade välistunnuste võrdlemine luubi või mikroskoobiga. 3. Praktiline töö või simulatsiooni ja andmebaaside kasutamine keskkonna saastatuse hindamiseks selgrootute leviku alusel.

Lõiming

{{{loiming}}}

Õppesisu

Selgrootute loomade üldiseloomustus ja võrdlus selgroogsetega. Käsnade, ainuõõssete, usside, limuste, lülijalgsete ja okasnahksete peamised välistunnused, levik ning tähtsus looduses ja inimese elus. Lülijalgsete (koorikloomade, ämblikulaadsete ja putukate) välisehituse võrdlus. Tavalisemate putukarühmade ja limuste välistunnuste erinevused. Vabalt elavate ning parasiitse eluviisiga selgrootute loomade kohastumused hingamiseks ja toitumiseks. Selgrootute hingamine lõpuste, kopsude ja trahheedega. Selgrootute loomade erinevad toiduhankimise viisid ja organid. Usside, limuste ning lülijalgsete liit- ja lahksugulisus. Peremeesorganismi ja vaheperemehe vaheldumine usside arengus. Paljunemise ja arengu eripära otsese, täismoondelise ning vaegmoondelise arenguga loomadel.