Erinevus lehekülje "Matemaatika: Astendamine 7.klass" redaktsioonide vahel
(Created page with "{{Oppeprotsess |seotudAinevaldkond=Matemaatika |seotudOppeaine=Matemaatika |seotudHaridusaste=Põhiharidus |kooliaste=III kooliaste |klass=8. klass |seotudTeema=Astendam...") |
|||
(ei näidata 3 kasutaja 18 vahepealset redaktsiooni) | |||
1. rida: | 1. rida: | ||
{{Oppeprotsess | {{Oppeprotsess | ||
+ | |nimetus=Matemaatika: Astendamine 7.klass | ||
|seotudAinevaldkond=Matemaatika | |seotudAinevaldkond=Matemaatika | ||
|seotudOppeaine=Matemaatika | |seotudOppeaine=Matemaatika | ||
6. rida: | 7. rida: | ||
|klass=8. klass | |klass=8. klass | ||
|seotudTeema=Astendamine (EIS:M:13) | |seotudTeema=Astendamine (EIS:M:13) | ||
+ | |seotudOpivaljund=selgitab naturaalarvulise astendajaga astendamise tähendust; | ||
+ | teab peast astmete väärtust; | ||
+ | astendab negatiivset arvu naturaalarvuga (teab sulgude tähendust); | ||
+ | teab, kuidas astme (–1)^n ja –1^n väärtus sõltub astendajast n; | ||
+ | tunneb tehete järjekorda, kui arvutustes on astendamistehteid; | ||
+ | sooritab tehteid ratsionaalarvudega; | ||
+ | toob näiteid igapäevaelu olukordadest, kus kasutatakse täpseid ja ligikaudseid arve; | ||
+ | ümardab arve etteantud täpsuseni; | ||
+ | ümardab arvutuste (ligikaudseid) tulemusi mõistlikult; | ||
+ | teab, et arvutamise lõpptulemus ei saa olla täpsem võrreldes algandmetega | ||
+ | |pohimoiste=naturaalarvulise astendajaga aste, arvu aste, astendaja, astme alus, astendamine, tehted astmetega, tehete järjekord seoses astendamisega, suurte ja väikeste arvude kirjutamine kümne astmetega, täpne arv, ligikaudne arv, tüvenumber, ümardamine | ||
|metoodika=Kui auto liigub maanteel, mõõdame kahe punkti vahelise läbimise aega minutites, F1 auto puhul aga tuhandiksekundites. Ristkülikukujulise põranda pikkust ja laiust mõõdame 1 sentimeetri täpsusega, pindala väljendame ruutmeetrites ühe kohaga pärast koma jms. | |metoodika=Kui auto liigub maanteel, mõõdame kahe punkti vahelise läbimise aega minutites, F1 auto puhul aga tuhandiksekundites. Ristkülikukujulise põranda pikkust ja laiust mõõdame 1 sentimeetri täpsusega, pindala väljendame ruutmeetrites ühe kohaga pärast koma jms. | ||
− | |loiming=Keemia, füüsika ja loodusõpetus | + | |oppesisu=Naturaalarvulise astendajaga aste. Astme mõiste. Tehted astmetega. |
+ | Arvu kümme astmed; väikeste ja suurte arvude kirjutamine kümne astmetega ning nendega arvutamine. | ||
+ | Täpsed ja ligikaudsed arvud, arvutustulemuste otstarbekohane ümardamine. | ||
+ | |loiming=''''Keemia, füüsika ja loodusõpetus''' | ||
Arvu 10 astmed, arvu standardkuju. Eesliited ja nende lühendid. | Arvu 10 astmed, arvu standardkuju. Eesliited ja nende lühendid. | ||
− | Geograafia | + | '''Geograafia''' |
Pindalad, rahvaarv. | Pindalad, rahvaarv. | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
}} | }} | ||
Õppesisu: | Õppesisu: | ||
27. rida: | 32. rida: | ||
Arvu kümme astmed; väikeste ja suurte arvude kirjutamine kümne astmetega ning nendega arvutamine. | Arvu kümme astmed; väikeste ja suurte arvude kirjutamine kümne astmetega ning nendega arvutamine. | ||
Täpsed ja ligikaudsed arvud, arvutustulemuste otstarbekohane ümardamine. | Täpsed ja ligikaudsed arvud, arvutustulemuste otstarbekohane ümardamine. | ||
+ | |||
+ | [https://oppekava.innove.ee/wp-content/uploads/sites/6/2016/08/Matemaatika-III-kooliaste.pdf link õppeprotsessi kirjeldusele] |
Viimane redaktsioon: 26. aprill 2021, kell 09:35
Matemaatika: Astendamine 7.klass | |
---|---|
Nimetus | Matemaatika: Astendamine 7.klass |
Maht | |
Ainevaldkond | Matemaatika |
Õppeaine | Matemaatika |
Haridusaste | Põhiharidus |
Kooliaste | III kooliaste |
Klass | 8. klass |
Seotud teemad | Astendamine (EIS:M:13) |
Sisukord
Õppeprotsess Matemaatika: Astendamine 7.klass
Eesmärgid
{{{eesmark}}}
Põhimõisted
- naturaalarvulise astendajaga aste
- arvu aste
- astendaja
- astme alus
- astendamine
- tehted astmetega
- tehete järjekord seoses astendamisega
- suurte ja väikeste arvude kirjutamine kümne astmetega
- täpne arv
- ligikaudne arv
- tüvenumber
- ümardamine
Seotud teemad
Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:
Õpiväljundid
- Selgitab naturaalarvulise astendajaga astendamise tähendust
- Teab peast astmete väärtust
- Astendab negatiivset arvu naturaalarvuga (teab sulgude tähendust)
- Teab, kuidas astme (–1)^n ja –1^n väärtus sõltub astendajast n
- Tunneb tehete järjekorda, kui arvutustes on astendamistehteid
- Sooritab tehteid ratsionaalarvudega
- Toob näiteid igapäevaelu olukordadest, kus kasutatakse täpseid ja ligikaudseid arve
- Ümardab arve etteantud täpsuseni
- Ümardab arvutuste (ligikaudseid) tulemusi mõistlikult
- Teab, et arvutamise lõpptulemus ei saa olla täpsem võrreldes algandmetega
Õppematerjal
Selle teemaga (Astendamine (EIS:M:13)) on seotud järgnev õppematerjal:
Muu õppematerjal: {{{oppematerjal}}}
Ülesanded ja harjutused
{{{ulesanne}}}
Metoodika
Kui auto liigub maanteel, mõõdame kahe punkti vahelise läbimise aega minutites, F1 auto puhul aga tuhandiksekundites. Ristkülikukujulise põranda pikkust ja laiust mõõdame 1 sentimeetri täpsusega, pindala väljendame ruutmeetrites ühe kohaga pärast koma jms.
Eeldused
{{{eeldus}}}
Õppevahendid
{{{oppevara}}}
Praktilised tööd
{{{praktika}}}
Lõiming
'Keemia, füüsika ja loodusõpetus Arvu 10 astmed, arvu standardkuju. Eesliited ja nende lühendid.
Geograafia Pindalad, rahvaarv.
Õppesisu
Naturaalarvulise astendajaga aste. Astme mõiste. Tehted astmetega. Arvu kümme astmed; väikeste ja suurte arvude kirjutamine kümne astmetega ning nendega arvutamine. Täpsed ja ligikaudsed arvud, arvutustulemuste otstarbekohane ümardamine.
Õppesisu: Naturaalarvulise astendajaga aste. Astme mõiste. Tehted astmetega. Arvu kümme astmed; väikeste ja suurte arvude kirjutamine kümne astmetega ning nendega arvutamine. Täpsed ja ligikaudsed arvud, arvutustulemuste otstarbekohane ümardamine.