Erinevus lehekülje "Muusika:laulmine" redaktsioonide vahel
(ei näidata ühe teise kasutaja 5 vahepealset redaktsiooni) | |||
18. rida: | 18. rida: | ||
omab ülevaadet muusikaga seotud elukutsest, ametitest ja võimalustest muusikat õppida; | omab ülevaadet muusikaga seotud elukutsest, ametitest ja võimalustest muusikat õppida; | ||
kasutab muusikalistes tegevustes infotehnoloogia vahendeid. | kasutab muusikalistes tegevustes infotehnoloogia vahendeid. | ||
− | |seotudOpivaljund=laulab | + | |seotudOpivaljund=laulab hääle omapära arvestades loomuliku kehahoiu, hingamise, selge diktsiooni, puhta intonatsiooniga; |
− | + | laulab väljendusrikkalt ning arvestab esitatava muusikapala stiili; | |
− | + | mõistab relatiivsete helikõrguste (astmete) vajalikkust noodist lauldes; | |
− | laulab väljendusrikkalt | + | kasutab relatiivseid astmeid laulu õppimisel; |
− | arvestab esitatava | + | kasutab muusikalisi teadmisi nii üksi kui ka rühmas lauldes; |
− | + | osaleb laulurepertuaari valimisel ja põhjendab oma seisukohti; | |
− | kasutab laulu õppimisel | + | laulab ea- ja teemakohaseid ühe-, kahe- ning paiguti kolmehäälseid laule; |
− | + | laulab kaanoneid ning eesti ja teiste rahvaste laule; | |
− | põhjendab oma seisukohti | + | laulab peast kooliastme ühislaule; |
− | laulab | ||
|pohimoiste=Ühislaul, hingamine, diktsioon, intonatsioon, häälehoid, paralleelsed helistikud, helistik C-duur, helistik a-moll, helistik G-duur, helistik e-moll, helistik F-duur, helistik d-moll, kaheksandiktaktimõõt, vahelduv taktimõõt, eeltakt, rütmifiguurid, pausid, dünaamika märgid, tempo märgid, lihtvorm, liitvorm, rondovorm, absoluutsed helikõrgused/tähtnimed, diees, bemoll, bekarr, viiulivõti, bassivõti | |pohimoiste=Ühislaul, hingamine, diktsioon, intonatsioon, häälehoid, paralleelsed helistikud, helistik C-duur, helistik a-moll, helistik G-duur, helistik e-moll, helistik F-duur, helistik d-moll, kaheksandiktaktimõõt, vahelduv taktimõõt, eeltakt, rütmifiguurid, pausid, dünaamika märgid, tempo märgid, lihtvorm, liitvorm, rondovorm, absoluutsed helikõrgused/tähtnimed, diees, bemoll, bekarr, viiulivõti, bassivõti | ||
+ | |oppematerjal=Laulikud, ühislaulud, õpilaste poolt pakutud laulurepertuaar; | ||
|metoodika=Kodaly-metoodika, aktiivõppe meetodid, diferenseeritud töö, Orffi pedagoogika | |metoodika=Kodaly-metoodika, aktiivõppe meetodid, diferenseeritud töö, Orffi pedagoogika | ||
− | |praktika=Laulmine üksi, rühmas, | + | |praktika=Laulmine üksi, rühmas, ühislaulmine, koorilaul |
− | |oppesisu=Tähelepanu keskmes lauluvõime | + | |oppesisu=Tähelepanu keskmes lauluvõime arendamine kasutades erinevaid õppevorme ning -meetodeid. Klassitunnis lauldakse nii ühe- kui kahehäälselt, kooris kahe- või kolmehäälselt. |
|loiming=Eesti keel: õigekiri, funktsionaalne kirja- ja lugemisoskus, laulutekstide mõtestamine; | |loiming=Eesti keel: õigekiri, funktsionaalne kirja- ja lugemisoskus, laulutekstide mõtestamine; | ||
Matemaatika: taktimõt, helipikkused, relatiivne ja absoluutne helisüsteem; | Matemaatika: taktimõt, helipikkused, relatiivne ja absoluutne helisüsteem; | ||
Võõrkeeled: riigid ja kultuur, laultekstide hääldus ja sisu; | Võõrkeeled: riigid ja kultuur, laultekstide hääldus ja sisu; | ||
− | Loodusõpetus: laulud loodusest- tekstide mõtestamine; | + | Loodusõpetus: laulud loodusest - tekstide mõtestamine; |
Füüsika: helide maailm; | Füüsika: helide maailm; | ||
Kehaline kasvtus: kehahoid, hingamine, hääle tekitamine | Kehaline kasvtus: kehahoid, hingamine, hääle tekitamine |
Viimane redaktsioon: 4. veebruar 2021, kell 14:58
Muusika:laulmine | |
---|---|
Nimetus | Muusika |
Maht | |
Ainevaldkond | Kunstid |
Õppeaine | Muusika |
Haridusaste | |
Kooliaste | III kooliaste |
Klass | 789 klass |
Seotud teemad | Laulmine (EstCORE:30218) |
Sisukord
Õppeprotsess Muusika
Eesmärgid
osaleb meeleldi muusikalistes tegevustes ning kohalikus kultuurielus; aktsepteerib muusika erinevaid avaldusvorme; laulab ühe- või mitmehäälselt rühmas olenevalt hääle omapärast; laulab koolikooris õpetaja soovitusel ja musitseerib tunnis erinevates vokaal- ja pillikoosseisudes; mõistab ja väärtustab laulupeo sotsiaal-poliitilist olemust ning muusikahariduslikku tähendust; oskab kuulata ennast ja kaaslasi ning hindab enda ja teiste panust koos musitseerides; suhtub kohusetundlikult endale võetud ülesannetesse; rakendab üksi ja rühmas musitseerides teadmisi muusikast ning väljendab erinevates muusikalistes tegevustes oma loomingulisi ideid; väärtustab heatasemelist muusikat elavas ja salvestatud ettekandes; teab autoriõigusi ning nendega kaasnevaid õigusi ja kohustusi, huvitub muusikaalasest tegevusest ning väärtustab seda ja osaleb kohalikus kultuurielus; omab ülevaadet muusikaga seotud elukutsest, ametitest ja võimalustest muusikat õppida; kasutab muusikalistes tegevustes infotehnoloogia vahendeid.
Põhimõisted
- Ühislaul
- hingamine
- diktsioon
- intonatsioon
- häälehoid
- paralleelsed helistikud
- helistik C-duur
- helistik a-moll
- helistik G-duur
- helistik e-moll
- helistik F-duur
- helistik d-moll
- kaheksandiktaktimõõt
- vahelduv taktimõõt
- eeltakt
- rütmifiguurid
- pausid
- dünaamika märgid
- tempo märgid
- lihtvorm
- liitvorm
- rondovorm
- absoluutsed helikõrgused/tähtnimed
- diees
- bemoll
- bekarr
- viiulivõti
- bassivõti
Seotud teemad
Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:
Õpiväljundid
- Laulab hääle omapära arvestades loomuliku kehahoiu, hingamise, selge diktsiooni, puhta intonatsiooniga
- Laulab väljendusrikkalt ning arvestab esitatava muusikapala stiili
- Mõistab relatiivsete helikõrguste (astmete) vajalikkust noodist lauldes
- Kasutab relatiivseid astmeid laulu õppimisel
- Kasutab muusikalisi teadmisi nii üksi kui ka rühmas lauldes
- Osaleb laulurepertuaari valimisel ja põhjendab oma seisukohti
- laulab ea- ja teemakohaseid ühe-, kahe- ning paiguti kolmehäälseid laule
- laulab kaanoneid ning eesti ja teiste rahvaste laule
- Laulab peast kooliastme ühislaule
Õppematerjal
Selle teemaga (Laulmine (EstCORE:30218)) on seotud järgnev õppematerjal:
Muu õppematerjal: Laulikud, ühislaulud, õpilaste poolt pakutud laulurepertuaar;
Ülesanded ja harjutused
{{{ulesanne}}}
Metoodika
Kodaly-metoodika, aktiivõppe meetodid, diferenseeritud töö, Orffi pedagoogika
Eeldused
{{{eeldus}}}
Õppevahendid
{{{oppevara}}}
Praktilised tööd
Laulmine üksi, rühmas, ühislaulmine, koorilaul
Lõiming
Eesti keel: õigekiri, funktsionaalne kirja- ja lugemisoskus, laulutekstide mõtestamine; Matemaatika: taktimõt, helipikkused, relatiivne ja absoluutne helisüsteem; Võõrkeeled: riigid ja kultuur, laultekstide hääldus ja sisu; Loodusõpetus: laulud loodusest - tekstide mõtestamine; Füüsika: helide maailm; Kehaline kasvtus: kehahoid, hingamine, hääle tekitamine Geograafia: laulud ja maailma riigid, asukoht, kultuur; Ajalugu: laulud ja erinevad ajastud, laulev revolutsioon
Õppesisu
Tähelepanu keskmes lauluvõime arendamine kasutades erinevaid õppevorme ning -meetodeid. Klassitunnis lauldakse nii ühe- kui kahehäälselt, kooris kahe- või kolmehäälselt.