Erinevus lehekülje "Muusika:laulmine" redaktsioonide vahel
(ei näidata ühe teise kasutaja 23 vahepealset redaktsiooni) | |||
1. rida: | 1. rida: | ||
{{Oppeprotsess | {{Oppeprotsess | ||
− | | | + | |nimetus=Muusika |
+ | |seotudAinevaldkond=Kunstid | ||
+ | |seotudOppeaine=Muusika | ||
|kooliaste=III kooliaste | |kooliaste=III kooliaste | ||
− | |klass=8 | + | |klass=7, 8, 9 klass |
− | | | + | |seotudTeema=Laulmine (EstCORE:30218) |
+ | |eesmark=osaleb meeleldi muusikalistes tegevustes ning kohalikus kultuurielus; | ||
+ | aktsepteerib muusika erinevaid avaldusvorme; | ||
+ | laulab ühe- või mitmehäälselt rühmas olenevalt hääle omapärast; | ||
+ | laulab koolikooris õpetaja soovitusel ja musitseerib tunnis erinevates vokaal- ja pillikoosseisudes; | ||
+ | mõistab ja väärtustab laulupeo sotsiaal-poliitilist olemust ning muusikahariduslikku tähendust; | ||
+ | oskab kuulata ennast ja kaaslasi ning hindab enda ja teiste panust koos musitseerides; | ||
+ | suhtub kohusetundlikult endale võetud ülesannetesse; | ||
+ | rakendab üksi ja rühmas musitseerides teadmisi muusikast ning väljendab erinevates muusikalistes tegevustes oma loomingulisi ideid; | ||
+ | väärtustab heatasemelist muusikat elavas ja salvestatud ettekandes; | ||
+ | teab autoriõigusi ning nendega kaasnevaid õigusi ja kohustusi, huvitub muusikaalasest tegevusest ning väärtustab seda ja osaleb kohalikus kultuurielus; | ||
+ | omab ülevaadet muusikaga seotud elukutsest, ametitest ja võimalustest muusikat õppida; | ||
+ | kasutab muusikalistes tegevustes infotehnoloogia vahendeid. | ||
+ | |seotudOpivaljund=laulab hääle omapära arvestades loomuliku kehahoiu, hingamise, selge diktsiooni, puhta intonatsiooniga; | ||
+ | laulab väljendusrikkalt ning arvestab esitatava muusikapala stiili; | ||
+ | mõistab relatiivsete helikõrguste (astmete) vajalikkust noodist lauldes; | ||
+ | kasutab relatiivseid astmeid laulu õppimisel; | ||
+ | kasutab muusikalisi teadmisi nii üksi kui ka rühmas lauldes; | ||
+ | osaleb laulurepertuaari valimisel ja põhjendab oma seisukohti; | ||
+ | laulab ea- ja teemakohaseid ühe-, kahe- ning paiguti kolmehäälseid laule; | ||
+ | laulab kaanoneid ning eesti ja teiste rahvaste laule; | ||
+ | laulab peast kooliastme ühislaule; | ||
+ | |pohimoiste=Ühislaul, hingamine, diktsioon, intonatsioon, häälehoid, paralleelsed helistikud, helistik C-duur, helistik a-moll, helistik G-duur, helistik e-moll, helistik F-duur, helistik d-moll, kaheksandiktaktimõõt, vahelduv taktimõõt, eeltakt, rütmifiguurid, pausid, dünaamika märgid, tempo märgid, lihtvorm, liitvorm, rondovorm, absoluutsed helikõrgused/tähtnimed, diees, bemoll, bekarr, viiulivõti, bassivõti | ||
+ | |oppematerjal=Laulikud, ühislaulud, õpilaste poolt pakutud laulurepertuaar; | ||
+ | |metoodika=Kodaly-metoodika, aktiivõppe meetodid, diferenseeritud töö, Orffi pedagoogika | ||
+ | |praktika=Laulmine üksi, rühmas, ühislaulmine, koorilaul | ||
+ | |oppesisu=Tähelepanu keskmes lauluvõime arendamine kasutades erinevaid õppevorme ning -meetodeid. Klassitunnis lauldakse nii ühe- kui kahehäälselt, kooris kahe- või kolmehäälselt. | ||
+ | |loiming=Eesti keel: õigekiri, funktsionaalne kirja- ja lugemisoskus, laulutekstide mõtestamine; | ||
+ | Matemaatika: taktimõt, helipikkused, relatiivne ja absoluutne helisüsteem; | ||
+ | Võõrkeeled: riigid ja kultuur, laultekstide hääldus ja sisu; | ||
+ | Loodusõpetus: laulud loodusest - tekstide mõtestamine; | ||
+ | Füüsika: helide maailm; | ||
+ | Kehaline kasvtus: kehahoid, hingamine, hääle tekitamine | ||
+ | Geograafia: laulud ja maailma riigid, asukoht, kultuur; | ||
+ | Ajalugu: laulud ja erinevad ajastud, laulev revolutsioon | ||
}} | }} |
Viimane redaktsioon: 4. veebruar 2021, kell 14:58
Muusika:laulmine | |
---|---|
Nimetus | Muusika |
Maht | |
Ainevaldkond | Kunstid |
Õppeaine | Muusika |
Haridusaste | |
Kooliaste | III kooliaste |
Klass | 789 klass |
Seotud teemad | Laulmine (EstCORE:30218) |
Sisukord
Õppeprotsess Muusika
Eesmärgid
osaleb meeleldi muusikalistes tegevustes ning kohalikus kultuurielus; aktsepteerib muusika erinevaid avaldusvorme; laulab ühe- või mitmehäälselt rühmas olenevalt hääle omapärast; laulab koolikooris õpetaja soovitusel ja musitseerib tunnis erinevates vokaal- ja pillikoosseisudes; mõistab ja väärtustab laulupeo sotsiaal-poliitilist olemust ning muusikahariduslikku tähendust; oskab kuulata ennast ja kaaslasi ning hindab enda ja teiste panust koos musitseerides; suhtub kohusetundlikult endale võetud ülesannetesse; rakendab üksi ja rühmas musitseerides teadmisi muusikast ning väljendab erinevates muusikalistes tegevustes oma loomingulisi ideid; väärtustab heatasemelist muusikat elavas ja salvestatud ettekandes; teab autoriõigusi ning nendega kaasnevaid õigusi ja kohustusi, huvitub muusikaalasest tegevusest ning väärtustab seda ja osaleb kohalikus kultuurielus; omab ülevaadet muusikaga seotud elukutsest, ametitest ja võimalustest muusikat õppida; kasutab muusikalistes tegevustes infotehnoloogia vahendeid.
Põhimõisted
- Ühislaul
- hingamine
- diktsioon
- intonatsioon
- häälehoid
- paralleelsed helistikud
- helistik C-duur
- helistik a-moll
- helistik G-duur
- helistik e-moll
- helistik F-duur
- helistik d-moll
- kaheksandiktaktimõõt
- vahelduv taktimõõt
- eeltakt
- rütmifiguurid
- pausid
- dünaamika märgid
- tempo märgid
- lihtvorm
- liitvorm
- rondovorm
- absoluutsed helikõrgused/tähtnimed
- diees
- bemoll
- bekarr
- viiulivõti
- bassivõti
Seotud teemad
Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:
Õpiväljundid
- Laulab hääle omapära arvestades loomuliku kehahoiu, hingamise, selge diktsiooni, puhta intonatsiooniga
- Laulab väljendusrikkalt ning arvestab esitatava muusikapala stiili
- Mõistab relatiivsete helikõrguste (astmete) vajalikkust noodist lauldes
- Kasutab relatiivseid astmeid laulu õppimisel
- Kasutab muusikalisi teadmisi nii üksi kui ka rühmas lauldes
- Osaleb laulurepertuaari valimisel ja põhjendab oma seisukohti
- laulab ea- ja teemakohaseid ühe-, kahe- ning paiguti kolmehäälseid laule
- laulab kaanoneid ning eesti ja teiste rahvaste laule
- Laulab peast kooliastme ühislaule
Õppematerjal
Selle teemaga (Laulmine (EstCORE:30218)) on seotud järgnev õppematerjal:
Muu õppematerjal: Laulikud, ühislaulud, õpilaste poolt pakutud laulurepertuaar;
Ülesanded ja harjutused
{{{ulesanne}}}
Metoodika
Kodaly-metoodika, aktiivõppe meetodid, diferenseeritud töö, Orffi pedagoogika
Eeldused
{{{eeldus}}}
Õppevahendid
{{{oppevara}}}
Praktilised tööd
Laulmine üksi, rühmas, ühislaulmine, koorilaul
Lõiming
Eesti keel: õigekiri, funktsionaalne kirja- ja lugemisoskus, laulutekstide mõtestamine; Matemaatika: taktimõt, helipikkused, relatiivne ja absoluutne helisüsteem; Võõrkeeled: riigid ja kultuur, laultekstide hääldus ja sisu; Loodusõpetus: laulud loodusest - tekstide mõtestamine; Füüsika: helide maailm; Kehaline kasvtus: kehahoid, hingamine, hääle tekitamine Geograafia: laulud ja maailma riigid, asukoht, kultuur; Ajalugu: laulud ja erinevad ajastud, laulev revolutsioon
Õppesisu
Tähelepanu keskmes lauluvõime arendamine kasutades erinevaid õppevorme ning -meetodeid. Klassitunnis lauldakse nii ühe- kui kahehäälselt, kooris kahe- või kolmehäälselt.