Erinevus lehekülje "Kunst: Väljendusvahendite loov kasutamine" redaktsioonide vahel

Allikas: oppekava.edu.ee
1. rida: 1. rida:
 
{{Oppeprotsess
 
{{Oppeprotsess
|nimetus=Kunst: Väljendusvahendite loov käsitlemine
+
|nimetus=Väljendusvahendite loov rakendamine
 
|seotudAinevaldkond=Kunstiained
 
|seotudAinevaldkond=Kunstiained
 
|seotudOppeaine=Kunst
 
|seotudOppeaine=Kunst
6. rida: 6. rida:
 
|kooliaste=III kooliaste
 
|kooliaste=III kooliaste
 
|klass=7.,8., 9. klass
 
|klass=7.,8., 9. klass
|seotudOpivaljund=visandab loovülesandeid lahendades;
+
|seotudTeema=Väljendusvahendite loov rakendamine (EIS:knst:loov)
kavandab  loovülesandeid lahendades;  
+
|eesmark=oskab loomingulises tegevuses, loovtöö ning uurimise ja refleksiooni käigus kasutada loova ning kriitilise mõtlemise ja probleemilahenduse oskusi;
maketeerib loovülesandeid lahendades;
+
tunnetab ning arendab oma loomingulisi võimeid, väärtustab isikupära ja erinevaid lahendusi;
arendab erinevaid lahendusvariante;
+
eksperimenteerib mõtete, mõistete, kunstitehnikate ja uute meediumidega;  
arendab isikupäraseid teostusvõimalusi;  
+
tegutseb eetiliselt ja ohutult nii reaalsetes kui ka virtuaalsetes kultuurikeskkondades;
rakendab loomisel infokommunikatsiooni vahendeid;
+
|seotudOpivaljund=visandab, kavandab ja maketeerib loovülesandeid lahendades, otsib ja arendab erinevaid lahendusvariante ning isikupäraseid teostusvõimalusi;  
rakendab kunsti tarbimisel ja ning infokommunikatsiooni vahendeid;   
+
rakendab loomisel, uurimisel ja kunsti ning visuaalkultuuri tarbimisel infokommunikatsiooni vahendeid;
rakendab visuaalkultuuri tarbimisel infokommunikatsiooni vahendeid;
+
esitleb enda loovtööde tulemusi ja põhjendab valikuid, tõlgendab kaaslaste loovtöid;
rakendab kunsti uurimisel infokommunikatsiooni vahendeid;
+
leiab teadlikult traditsioonilisi või uusi meediume kasutades erinevaid lahendusi, kuidas väljendada oma mõtteid ja teadmisi;
 +
kasutab sihipäraselt tasapinnalise, ruumilise ja ajalise loomingu väljendusvahendeid ning kompositsiooni põhimõtteid;
 +
analüüsib ruumilist keskkonda ja disainiobjekte eesmärgipärasuse, uuenduslikkuse, ökoloogilisuse, esteetilisuse ja eetilisuse seisukohast;   
 +
mõistab disaini kui protsessi, mille eesmärgiks on leida probleemile uus ning parem lahendus;
 +
arutleb visuaalkultuuri avaldumisvormide, sümbolite ja kultuuriliste märkide üle;  
 +
hindab virtuaalset keskkonda eetilisuse ja turvalisuse seisukohast.
 +
|oppesisu=Kunstiteose vorm ja kompositsioon, perspektiiv, värvilahendus. Materjalide ja tehnika valiku seos sõnumi ja kontekstiga. Kujutamise viisid (nt stiliseerimine, lihtsustamine, abstraheerimine, deformeerimine jne). Väljendusvahendite vastavus ideele, otstarbele ja sihtgrupile. Mitmesugused kunstimaterjalid ja tehnikad (nt joonistamine, maal, kollaaž, skulptuur, installatsioon jne). Digitaalsete tehnoloogiate kasutamine loovtöödes (foto, video, animatsioon, digitaalgraafika). Kunst ühiskonna, teaduse ja tehnoloogia arengu peegeldajana. Tuntumate teoste näited ja väljendusvahendite muutumine eri kultuuride kunstiajaloos (valikuliselt). Kunstiteosed ja stiilid. Lood ja sündmused uue teose loomise lähtepunktina. Nüüdiskunsti olulised suunad ja aktuaalsed teemad. Arhitektuuri ja disaini funktsionaalsus, ökoloogilisus, esteetilisus ja eetilisus. Inimese ja ruumilise keskkonna suhted. Disainiprotsess probleemile uue lahenduse leidmiseks Tekstid, pildid ja joonised esitluste ja infomaterjalide kujunduses. Kirjagraafika ja graafilise kujunduse baasvõtted. Kunstnike, kunstiajaloolaste, disainerite ja arhitektide erialane töö ning seosed loomemajandusega. Näited Eesti kunstnike, arhitektide ja disainerite loomingust.
 
}}
 
}}

Redaktsioon: 4. veebruar 2021, kell 14:33


Kunst: Väljendusvahendite loov kasutamine
Nimetus Väljendusvahendite loov rakendamine
Maht
Ainevaldkond Kunstiained
Õppeaine Kunst
Haridusaste Põhiharidus
Kooliaste III kooliaste
Klass 7.8.9. klass
Seotud teemad Väljendusvahendite loov rakendamine (EIS:knst:loov)

Õppeprotsess Väljendusvahendite loov rakendamine

Eesmärgid

oskab loomingulises tegevuses, loovtöö ning uurimise ja refleksiooni käigus kasutada loova ning kriitilise mõtlemise ja probleemilahenduse oskusi; tunnetab ning arendab oma loomingulisi võimeid, väärtustab isikupära ja erinevaid lahendusi; eksperimenteerib mõtete, mõistete, kunstitehnikate ja uute meediumidega; tegutseb eetiliselt ja ohutult nii reaalsetes kui ka virtuaalsetes kultuurikeskkondades;

Põhimõisted

Seotud teemad

Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:

  1. Väljendusvahendite loov rakendamine (EIS:knst:loov)

Õpiväljundid

  1. visandab, kavandab ja maketeerib loovülesandeid lahendades, otsib ja arendab erinevaid lahendusvariante ning isikupäraseid teostusvõimalusi
  2. rakendab loomisel, uurimisel ja kunsti ning visuaalkultuuri tarbimisel infokommunikatsiooni vahendeid
  3. esitleb enda loovtööde tulemusi ja põhjendab valikuid, tõlgendab kaaslaste loovtöid
  4. Leiab teadlikult traditsioonilisi või uusi meediume kasutades erinevaid lahendusi, kuidas väljendada oma mõtteid ja teadmisi
  5. kasutab sihipäraselt tasapinnalise, ruumilise ja ajalise loomingu väljendusvahendeid ning kompositsiooni põhimõtteid
  6. analüüsib ruumilist keskkonda ja disainiobjekte eesmärgipärasuse, uuenduslikkuse, ökoloogilisuse, esteetilisuse ja eetilisuse seisukohast
  7. Mõistab disaini kui protsessi, mille eesmärgiks on leida probleemile uus ning parem lahendus
  8. arutleb visuaalkultuuri avaldumisvormide, sümbolite ja kultuuriliste märkide üle
  9. Hindab virtuaalset keskkonda eetilisuse ja turvalisuse seisukohast.

Õppematerjal

Selle teemaga (Väljendusvahendite loov rakendamine (EIS:knst:loov)) on seotud järgnev õppematerjal:


Muu õppematerjal: {{{oppematerjal}}}

Ülesanded ja harjutused

{{{ulesanne}}}

Metoodika

{{{metoodika}}}

Eeldused

{{{eeldus}}}

Õppevahendid

{{{oppevara}}}

Praktilised tööd

{{{praktika}}}

Lõiming

{{{loiming}}}

Õppesisu

Kunstiteose vorm ja kompositsioon, perspektiiv, värvilahendus. Materjalide ja tehnika valiku seos sõnumi ja kontekstiga. Kujutamise viisid (nt stiliseerimine, lihtsustamine, abstraheerimine, deformeerimine jne). Väljendusvahendite vastavus ideele, otstarbele ja sihtgrupile. Mitmesugused kunstimaterjalid ja tehnikad (nt joonistamine, maal, kollaaž, skulptuur, installatsioon jne). Digitaalsete tehnoloogiate kasutamine loovtöödes (foto, video, animatsioon, digitaalgraafika). Kunst ühiskonna, teaduse ja tehnoloogia arengu peegeldajana. Tuntumate teoste näited ja väljendusvahendite muutumine eri kultuuride kunstiajaloos (valikuliselt). Kunstiteosed ja stiilid. Lood ja sündmused uue teose loomise lähtepunktina. Nüüdiskunsti olulised suunad ja aktuaalsed teemad. Arhitektuuri ja disaini funktsionaalsus, ökoloogilisus, esteetilisus ja eetilisus. Inimese ja ruumilise keskkonna suhted. Disainiprotsess probleemile uue lahenduse leidmiseks Tekstid, pildid ja joonised esitluste ja infomaterjalide kujunduses. Kirjagraafika ja graafilise kujunduse baasvõtted. Kunstnike, kunstiajaloolaste, disainerite ja arhitektide erialane töö ning seosed loomemajandusega. Näited Eesti kunstnike, arhitektide ja disainerite loomingust.