Kunst: Väljendusvahendite loov kasutamine

Allikas: oppekava.edu.ee


Kunst: Väljendusvahendite loov kasutamine
Nimetus Väljendusvahendite loov rakendamine
Maht
Ainevaldkond Kunstiained
Õppeaine Kunst
Haridusaste Põhiharidus
Kooliaste III kooliaste
Klass 7.8.9. klass
Seotud teemad Väljendusvahendite loov rakendamine (EIS:knst:loov)

Õppeprotsess Väljendusvahendite loov rakendamine

Eesmärgid

oskab loomingulises tegevuses, loovtöö ning uurimise ja refleksiooni käigus kasutada loova ning kriitilise mõtlemise ja probleemilahenduse oskusi; tunnetab ning arendab oma loomingulisi võimeid, väärtustab isikupära ja erinevaid lahendusi; eksperimenteerib mõtete, mõistete, kunstitehnikate ja uute meediumidega; tegutseb eetiliselt ja ohutult nii reaalsetes kui ka virtuaalsetes kultuurikeskkondades;

Põhimõisted

  1. animatsioon
  2. abstraktne
  3. arhitektuur
  4. digitaalgraafika
  5. digitaalne kunst
  6. virtuaalkunst
  7. autoportree
  8. disain
  9. dominant
  10. ekspositsioon
  11. graafika
  12. horisont
  13. installatsioon
  14. initsiaal
  15. skulptuur
  16. graafika
  17. kompositsioon
  18. kollaaž
  19. logo
  20. piktogramm
  21. maastikumaal
  22. makett
  23. motiiv
  24. nüüdiskunst
  25. op-kunst
  26. ornament
  27. perspektiiv
  28. restaureerimine
  29. sügavtrükk
  30. sümbol
  31. süžee
  32. täisfiguur
  33. poolfiguur
  34. vaatepunkt
  35. valgus-vari
  36. vastandvärvid
  37. vitraaž
  38. koloriit
  39. ökoloogiline
  40. kirjagraafika
  41. kunstialaloolane
  42. disainer
  43. arhitekt
  44. eesti rahvakunst
  45. meedia
  46. reklaam

Seotud teemad

Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:

  1. Väljendusvahendite loov rakendamine (EIS:knst:loov)

Õpiväljundid

  1. Visandab loovülesandeid lahendades
  2. Kavandab loovülesandeid lahendades
  3. Maketeerib loovülesandeid lahendades
  4. Arendab erinevaid lahendusvariante ning isikupäraseid teostusvõimalusi
  5. Rakendab loomisel ning visuaalkultuuri tarbimisel infokommunikatsiooni vahendeid
  6. Rakendab uurimisel ja visuaalkultuuri tarbimisel infokommunikatsiooni vahendeid
  7. Esitleb enda loovtööde tulemusi ja põhjendab valikuid
  8. Tõlgendab kaaslaste loovtöid
  9. Leiab teadlikult traditsioonilisi või uusi meediume kasutades erinevaid lahendusi, kuidas väljendada oma mõtteid ja teadmisi
  10. Kasutab sihipäraselt tasapinnalise loomingu väljendusvahendeid ning kompositsiooni põhimõtteid
  11. Kasutab sihipäraselt ruumilise loomingu väljendusvahendeid ning kompositsiooni põhimõtteid
  12. Analüüsib ruumilist keskkonda eesmärgipärasuse, uuenduslikkuse, ökoloogilisuse, esteetilisuse ja eetilisuse seisukohast
  13. analüüsib disainiobjekte eesmärgipärasuse, uuenduslikkuse, ökoloogilisuse, esteetilisuse ja eetilisuse seisukohast
  14. Mõistab disaini kui protsessi, mille eesmärgiks on leida probleemile uus ning parem lahendus
  15. Arutleb visuaalkultuuri avaldumisvormide üle
  16. Arutleb visuaalkultuuri sümbolite üle
  17. Arutleb visuaalkultuuri kultuuriliste märkide üle
  18. Hindab virtuaalset keskkonda eetilisuse ja turvalisuse seisukohast.

Õppematerjal

Selle teemaga (Väljendusvahendite loov rakendamine (EIS:knst:loov)) on seotud järgnev õppematerjal:


Muu õppematerjal: {{{oppematerjal}}}

Ülesanded ja harjutused

{{{ulesanne}}}

Metoodika

{{{metoodika}}}

Eeldused

{{{eeldus}}}

Õppevahendid

{{{oppevara}}}

Praktilised tööd

{{{praktika}}}

Lõiming

{{{loiming}}}

Õppesisu

Kunstiteose vorm ja kompositsioon, perspektiiv, värvilahendus. Materjalide ja tehnika valiku seos sõnumi ja kontekstiga. Kujutamise viisid (nt stiliseerimine, lihtsustamine, abstraheerimine, deformeerimine jne). Väljendusvahendite vastavus ideele, otstarbele ja sihtgrupile. Mitmesugused kunstimaterjalid ja tehnikad (nt joonistamine, maal, kollaaž, skulptuur, installatsioon jne). Digitaalsete tehnoloogiate kasutamine loovtöödes (foto, video, animatsioon, digitaalgraafika). Kunst ühiskonna, teaduse ja tehnoloogia arengu peegeldajana. Tuntumate teoste näited ja väljendusvahendite muutumine eri kultuuride kunstiajaloos (valikuliselt). Kunstiteosed ja stiilid. Lood ja sündmused uue teose loomise lähtepunktina. Nüüdiskunsti olulised suunad ja aktuaalsed teemad. Arhitektuuri ja disaini funktsionaalsus, ökoloogilisus, esteetilisus ja eetilisus. Inimese ja ruumilise keskkonna suhted. Disainiprotsess probleemile uue lahenduse leidmiseks Tekstid, pildid ja joonised esitluste ja infomaterjalide kujunduses. Kirjagraafika ja graafilise kujunduse baasvõtted. Kunstnike, kunstiajaloolaste, disainerite ja arhitektide erialane töö ning seosed loomemajandusega. Näited Eesti kunstnike, arhitektide ja disainerite loomingust.


7. +, 8. +  ja 9. klass +
III kooliaste +
animatsioon +, abstraktne +, arhitektuur +, digitaalgraafika +, digitaalne kunst +, virtuaalkunst +, autoportree +, disain +, dominant +, ekspositsioon +, graafika +, horisont +, installatsioon +, initsiaal +, skulptuur +, kompositsioon +, kollaaž +, logo +, piktogramm +, maastikumaal +, makett +, motiiv +, nüüdiskunst +, op-kunst +, ornament +, perspektiiv +, restaureerimine +, sügavtrükk +, sümbol +, süžee +, täisfiguur +, poolfiguur +, vaatepunkt +, valgus-vari +, vastandvärvid +, vitraaž +, koloriit +, ökoloogiline +, kirjagraafika +, kunstialaloolane +, disainer +, arhitekt +, eesti rahvakunst +, meedia +  ja reklaam +
Väljendusvahendite loov rakendamine +