Erinevus lehekülje "Muusika: pillimäng" redaktsioonide vahel

Allikas: oppekava.edu.ee
 
(ei näidata 2 kasutaja 13 vahepealset redaktsiooni)
4. rida: 4. rida:
 
|seotudAinevaldkond=Kunstid
 
|seotudAinevaldkond=Kunstid
 
|seotudOppeaine=Muusika
 
|seotudOppeaine=Muusika
|seotudHaridusaste=Põhiharidus
 
 
|kooliaste=III kooliaste
 
|kooliaste=III kooliaste
 
|klass=7. klass; 8. klass; 9. klass
 
|klass=7. klass; 8. klass; 9. klass
|seotudTeema=Pillimäng
+
|eesmark=osaleb meeleldi muusikalistes tegevustes ning kohalikus kultuurielus;  
|eesmark=1) huvi äratamine musitseerimise vastu üksi ja erinevates  pillikoosseisudes;
+
aktsepteerib muusika erinevaid avaldusvorme;   
2) pillimänguoskuste arendamine;
+
oskab kuulata ennast ja kaaslasi ning hindab enda ja teiste panust koos musitseerides;
3) harmooniataju arendamine;
+
suhtub kohusetundlikult endale võetud ülesannetesse;  
4) kuulamisoskuse tähtsusamine ja arendamine
+
rakendab üksi ja rühmas musitseerides teadmisi muusikast ning väljendab erinevates muusikalistes tegevustes oma loomingulisi ideid;  
   
+
teab autoriõigusi ning nendega kaasnevaid õigusi ja kohustusi, huvitub muusikaalasest tegevusest ning väärtustab seda ja osaleb kohalikus kultuurielus;
 
+
omab ülevaadet muusikaga seotud elukutsest, ametitest ja võimalustest muusikat õppida;
1) kasutab keha-, rütmi- ja plaatpille, plokkflööti või kuuekeelset väikekannelt kaasmängudes ja/või ostinato’des; aaslasi ning hindab enda ja teiste panust koos musitseerides; 6) suhtub kohusetundlikult endale võetud ülesannetesse; 7) oskab laulda eesti rahvalaulu (sh regilaulu) ning peast oma kooliastme ühislaule; 8) kasutab noodist lauldes relatiivseid helikõrgusi (astmeid); 9) rakendab üksi ja rühmas musitseerides teadmisi muusikast ning väljendab erinevates 14 muusikalistes tegevustes oma loomingulisi ideid;
+
kasutab muusikalistes tegevustes infotehnoloogia vahendeid.
|seotudOpivaljund=kasutab keha-, rütmi- ja plaatpille, plokkflööti või kuuekeelset väikekannelt kaasmängudes ja/või ostinato’des;  rakendab musitseerides kitarri lihtsamaid akordmänguvõtteid ning lähtub absoluutsetest helikõrgustest (tähtnimedest) pillimängus; kasutab muusikat esitades muusikalisi teadmisi ja oskusi
+
|seotudOpivaljund=kasutab musitseerimisel kehapilli;
|pohimoiste=tempo, andante, moderato, allegro, largo, ritenuto,  dünaamika, piano, forte, crescendo, diminuendo partituur, ostinato, kehapill, rütmipill, plaatpill, kitarr, plokkflööt, kannel, ukulele, eesti rahvapillid , variatsioon, rondo, absoluutsed helikõrgused, helistik C-duur, helistik a-moll, helistik G-duur, helistik e-moll, helistid F-duur, helistik d-moll, diees, bemoll, bekarr, taktimõõt 2/4, taktimõõt 3/4, taktimõõt 4/4, eeltakt, vahelduv taktimõõt, viiulivõti, bassivõti, klaviatuur
+
kasutab musitseerimisel rütmipille;
 +
kasutab musitseerimisel plaatpille;
 +
kasutab  musitseerimisel plokkflööti või väikekannelt;   
 +
rakendab musitseerimisel kitarri lihtsamaid akordmänguvõtteid;
 +
rakendab pillimängus absoluutseid helikõrgusi;  
 +
rakendab muusikat esitades muusikalisi teadmisi;
 +
|pohimoiste=tempo, andante, moderato, allegro, largo, ritenuto,  dünaamika, piano, forte, crescendo, diminuendo, tämber, partituur, ostinato, kehapill, absoluutsed helikõrgused/tähtnimed, helistik, viiulivõti, bassivõti, klaviatuur, kitarri mänguvõtted, lihtvorm, liitvorm, rondovorm, rütmifiguurid ja pausid,  absoluutsed helikõrgused/tähtnimed, helistik C-duur, helistik a-moll, helistik G-duur, helistik e-moll, helistik F-duur, helistik d-moll
 
|oppematerjal=Õppematerjalid, interaktiivsed veebiplatvormid
 
|oppematerjal=Õppematerjalid, interaktiivsed veebiplatvormid
 
|ulesanne=xxx
 
|ulesanne=xxx
23. rida: 28. rida:
 
|eeldus=Elementaarsete pillimänguosakused (kannel. plokkflööt. rütmi- ja plaatpillid, kitarr/ukulele;
 
|eeldus=Elementaarsete pillimänguosakused (kannel. plokkflööt. rütmi- ja plaatpillid, kitarr/ukulele;
 
muusikaline kirjaoskus (taktimõõt, rütmid, absoluutsed tähtnimetused, tempo- ja dünaamikamärgid
 
muusikaline kirjaoskus (taktimõõt, rütmid, absoluutsed tähtnimetused, tempo- ja dünaamikamärgid
|oppevara=Õppematerjalid/layulikud, töövihikud, E-koolikott; interaktiivsed veebikeskkonnad
+
|oppevara=Õppematerjalid/laulikud, töövihikud, E-koolikott; interaktiivsed veebikeskkonnad
|loiming=Matemaatika, tööõpetus, tehnoloogiaõpetus, kehaline kasvtus, kunst, informaatika.
+
|oppesisu=Tähelepanu keskmes on  muusikaliste võimete edasiarendamine ja rakendamine muusikalistes tegevustes, kasutades erinevaid õppevorme ning -meetodeid. Süvendatakse pillimänguoskusi ning avardatakse musitseerimisvõimalusi erinevates pillikoosseisudes, omandatakse akustilise kitarri akordmänguvõtted. Muusikalist kirjaoskust omandatakse muusikaliste osaoskuste kaudu ning seda rakendatakse erinevates muusikalistes tegevustes. Pillimängus lähtutakse  absoluutsetest helikõrgustest (tähtnimedest). Pillimängu rakendatakse ka laulu saatena.
 +
|loiming=Matemaatika: noodi- ja helipikkused, taktimõõt;
 +
Käsitöö: pillikottide valmistamine;
 +
Tehnoloogiaõpetus: rütmipillide valmistamine;
 +
Kunst: pillide kujutamine kunstitöödes;
 +
Informaatika: noodigraafika, helitöötlus
 
}}
 
}}
 
Õpikeskkonna vajadus: naturaalklaver, süntesaator, akustilised kitarrid, väikekandled ja/või plokkflöödid, Orffi instrumentaarium (rütmi- ja plaatpillid), noodijoonestikuga tahvel, metronoomiäpp, noodigraafikaprogramm, pillimänguks sobivad simulatsiooniäpid, häälestusäpp
 
Õpikeskkonna vajadus: naturaalklaver, süntesaator, akustilised kitarrid, väikekandled ja/või plokkflöödid, Orffi instrumentaarium (rütmi- ja plaatpillid), noodijoonestikuga tahvel, metronoomiäpp, noodigraafikaprogramm, pillimänguks sobivad simulatsiooniäpid, häälestusäpp

Viimane redaktsioon: 1. veebruar 2021, kell 09:01


Muusika: pillimäng
Nimetus Muusika
Maht xxxx
Ainevaldkond Kunstid
Õppeaine Muusika
Haridusaste
Kooliaste III kooliaste
Klass 7. klass; 8. klass; 9. klass
Seotud teemad

Õppeprotsess Muusika

Eesmärgid

osaleb meeleldi muusikalistes tegevustes ning kohalikus kultuurielus; aktsepteerib muusika erinevaid avaldusvorme; oskab kuulata ennast ja kaaslasi ning hindab enda ja teiste panust koos musitseerides; suhtub kohusetundlikult endale võetud ülesannetesse;

rakendab üksi ja rühmas musitseerides teadmisi muusikast ning väljendab erinevates muusikalistes tegevustes oma loomingulisi ideid; 

teab autoriõigusi ning nendega kaasnevaid õigusi ja kohustusi, huvitub muusikaalasest tegevusest ning väärtustab seda ja osaleb kohalikus kultuurielus; omab ülevaadet muusikaga seotud elukutsest, ametitest ja võimalustest muusikat õppida; kasutab muusikalistes tegevustes infotehnoloogia vahendeid.

Põhimõisted

  1. tempo
  2. andante
  3. moderato
  4. allegro
  5. largo
  6. ritenuto
  7. dünaamika
  8. piano
  9. forte
  10. crescendo
  11. diminuendo
  12. tämber
  13. partituur
  14. ostinato
  15. kehapill
  16. absoluutsed helikõrgused/tähtnimed
  17. helistik
  18. viiulivõti
  19. bassivõti
  20. klaviatuur
  21. kitarri mänguvõtted
  22. lihtvorm
  23. liitvorm
  24. rondovorm
  25. rütmifiguurid ja pausid
  26. absoluutsed helikõrgused/tähtnimed
  27. helistik C-duur
  28. helistik a-moll
  29. helistik G-duur
  30. helistik e-moll
  31. helistik F-duur
  32. helistik d-moll

Seotud teemad

Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:


Õpiväljundid

  1. Kasutab musitseerimisel kehapilli
  2. Kasutab musitseerimisel rütmipille
  3. Kasutab musitseerimisel plaatpille
  4. Kasutab musitseerimisel plokkflööti või väikekannelt
  5. Rakendab musitseerimisel kitarri lihtsamaid akordmänguvõtteid
  6. Rakendab pillimängus absoluutseid helikõrgusi
  7. rakendab muusikat esitades muusikalisi teadmisi

Õppematerjal

Selle teemaga ({{{seotudTeema}}}) on seotud järgnev õppematerjal:


Muu õppematerjal: Õppematerjalid, interaktiivsed veebiplatvormid

Ülesanded ja harjutused

xxx

Metoodika

Carl Orffi metoodika, Suzuki meetod, kognitiivne aktiivsuspedagoogika (paaris- ja rühmatöö, rollimäng jm)

Eeldused

Elementaarsete pillimänguosakused (kannel. plokkflööt. rütmi- ja plaatpillid, kitarr/ukulele; muusikaline kirjaoskus (taktimõõt, rütmid, absoluutsed tähtnimetused, tempo- ja dünaamikamärgid

Õppevahendid

Õppematerjalid/laulikud, töövihikud, E-koolikott; interaktiivsed veebikeskkonnad

Praktilised tööd

Muusikalis-rütmilised improvisatsioonid, ostinato loomine ja lisamine laulule, muusikalise vormi kasutamine musitseerimisel (rondo, variatsioon jm),

Lõiming

Matemaatika: noodi- ja helipikkused, taktimõõt; Käsitöö: pillikottide valmistamine; Tehnoloogiaõpetus: rütmipillide valmistamine; Kunst: pillide kujutamine kunstitöödes; Informaatika: noodigraafika, helitöötlus

Õppesisu

Tähelepanu keskmes on muusikaliste võimete edasiarendamine ja rakendamine muusikalistes tegevustes, kasutades erinevaid õppevorme ning -meetodeid. Süvendatakse pillimänguoskusi ning avardatakse musitseerimisvõimalusi erinevates pillikoosseisudes, omandatakse akustilise kitarri akordmänguvõtted. Muusikalist kirjaoskust omandatakse muusikaliste osaoskuste kaudu ning seda rakendatakse erinevates muusikalistes tegevustes. Pillimängus lähtutakse absoluutsetest helikõrgustest (tähtnimedest). Pillimängu rakendatakse ka laulu saatena.


Õpikeskkonna vajadus: naturaalklaver, süntesaator, akustilised kitarrid, väikekandled ja/või plokkflöödid, Orffi instrumentaarium (rütmi- ja plaatpillid), noodijoonestikuga tahvel, metronoomiäpp, noodigraafikaprogramm, pillimänguks sobivad simulatsiooniäpid, häälestusäpp

... more about "Muusika: pillimäng"
7. klass; 8. klass; 9. klass +
III kooliaste +
tempo +, andante +, moderato +, allegro +, largo +, ritenuto +, dünaamika +, piano +, forte +, crescendo +, diminuendo +, tämber +, partituur +, ostinato +, kehapill +, absoluutsed helikõrgused/tähtnimed +, helistik +, viiulivõti +, bassivõti +, klaviatuur +, kitarri mänguvõtted +, lihtvorm +, liitvorm +, rondovorm +, rütmifiguurid ja pausid +, helistik C-duur +, helistik a-moll +, helistik G-duur +, helistik e-moll +, helistik F-duur +  ja helistik d-moll +
Muusika +