Erinevus lehekülje "Muusika:laulmine" redaktsioonide vahel

Allikas: oppekava.edu.ee
3. rida: 3. rida:
 
|seotudAinevaldkond=Kunstid
 
|seotudAinevaldkond=Kunstid
 
|seotudOppeaine=Muusika
 
|seotudOppeaine=Muusika
|seotudHaridusaste=Põhiharidus
+
|seotudHaridusaste=Põhiharidus
 
|kooliaste=III kooliaste
 
|kooliaste=III kooliaste
 
|klass=7, 8, 9 klass
 
|klass=7, 8, 9 klass
 
|seotudTeema=Laulmine (EstCORE:30218)
 
|seotudTeema=Laulmine (EstCORE:30218)
 +
|eesmark=osaleb meeleldi muusikalistes tegevustes ning kohalikus kultuurielus;
 +
aktsepteerib muusika erinevaid avaldusvorme;
 +
laulab ühe- või mitmehäälselt rühmas olenevalt hääle omapärast;
 +
laulab koolikooris õpetaja soovitusel ja musitseerib tunnis erinevates vokaal- ja pillikoosseisudes;
 +
mõistab ja väärtustab laulupeo sotsiaal-poliitilist olemust ning muusikahariduslikku tähendust;
 +
oskab kuulata ennast ja kaaslasi ning hindab enda ja teiste panust koos musitseerides;
 +
suhtub kohusetundlikult endale võetud ülesannetesse; 
 +
rakendab üksi ja rühmas musitseerides teadmisi muusikast ning väljendab erinevates muusikalistes tegevustes oma loomingulisi ideid; 
 +
väärtustab heatasemelist muusikat elavas ja salvestatud ettekandes;
 +
teab autoriõigusi ning nendega kaasnevaid õigusi ja kohustusi, huvitub muusikaalasest tegevusest ning väärtustab seda ja osaleb kohalikus kultuurielus;
 +
omab ülevaadet muusikaga seotud elukutsest, ametitest ja võimalustest muusikat õppida;
 +
kasutab muusikalistes tegevustes infotehnoloogia vahendeid.
 
|seotudOpivaljund=laulab oma hääle omapära arvestades loomuliku kehahoiu, hingamise, selge diktsiooni, puhta intonatsiooniga ja väljendusrikkalt ning arvestab esitatava muusikapala stiili, järgib häälehoidu häälemurdeperioodil;  
 
|seotudOpivaljund=laulab oma hääle omapära arvestades loomuliku kehahoiu, hingamise, selge diktsiooni, puhta intonatsiooniga ja väljendusrikkalt ning arvestab esitatava muusikapala stiili, järgib häälehoidu häälemurdeperioodil;  
 
mõistab relatiivsete helikõrguste (astmete) vajalikkust noodist lauldes ning kasutab neid laulu õppimisel;  
 
mõistab relatiivsete helikõrguste (astmete) vajalikkust noodist lauldes ning kasutab neid laulu õppimisel;  

Redaktsioon: 28. detsember 2020, kell 12:43


Muusika:laulmine
Nimetus Muusika
Maht
Ainevaldkond Kunstid
Õppeaine Muusika
Haridusaste PõhiharidusProperty "Haridus:seotudHaridusaste" (as page type) with input value "Põhiharidus" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.
Kooliaste III kooliaste
Klass 789 klass
Seotud teemad Laulmine (EstCORE:30218)

Õppeprotsess Muusika

Eesmärgid

osaleb meeleldi muusikalistes tegevustes ning kohalikus kultuurielus; aktsepteerib muusika erinevaid avaldusvorme; laulab ühe- või mitmehäälselt rühmas olenevalt hääle omapärast; laulab koolikooris õpetaja soovitusel ja musitseerib tunnis erinevates vokaal- ja pillikoosseisudes; mõistab ja väärtustab laulupeo sotsiaal-poliitilist olemust ning muusikahariduslikku tähendust; oskab kuulata ennast ja kaaslasi ning hindab enda ja teiste panust koos musitseerides; suhtub kohusetundlikult endale võetud ülesannetesse; rakendab üksi ja rühmas musitseerides teadmisi muusikast ning väljendab erinevates muusikalistes tegevustes oma loomingulisi ideid; väärtustab heatasemelist muusikat elavas ja salvestatud ettekandes; teab autoriõigusi ning nendega kaasnevaid õigusi ja kohustusi, huvitub muusikaalasest tegevusest ning väärtustab seda ja osaleb kohalikus kultuurielus; omab ülevaadet muusikaga seotud elukutsest, ametitest ja võimalustest muusikat õppida; kasutab muusikalistes tegevustes infotehnoloogia vahendeid.

Põhimõisted

  1. Ühislaul
  2. hingamine
  3. diktsioon
  4. intonatsioon
  5. häälehoid
  6. ühislaul
  7. laulupidu
  8. regilaul
  9. paralleelsed helistikud
  10. helistik C-duur
  11. helistik a-moll
  12. G-duur
  13. helistik e-moll
  14. helistik F-duur
  15. helistik d-moll
  16. taktimõõt 2/4
  17. taktimõõt ¾
  18. taktimõõt 4/4
  19. taktimõõt 6/8
  20. vahelduv taktimõõt
  21. eeltakt
  22. relatiivsed astmed
  23. rütmifiguurid
  24. pausid
  25. dünaamika märgid
  26. tempo märgid
  27. muusikaline vorm AB
  28. muusikaline vorm ABA
  29. rondovorm
  30. absoluutsed helikõrgused/tähtnimed
  31. diees
  32. bemoll
  33. bekarr viiulivõti
  34. bassivõti

Seotud teemad

Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:

  1. Laulmine (EstCORE:30218)

Õpiväljundid

  1. laulab oma hääle omapära arvestades loomuliku kehahoiu, hingamise, selge diktsiooni, puhta intonatsiooniga ja väljendusrikkalt ning arvestab esitatava muusikapala stiili, järgib häälehoidu häälemurdeperioodil
  2. mõistab relatiivsete helikõrguste (astmete) vajalikkust noodist lauldes ning kasutab neid laulu õppimisel
  3. Kasutab muusikalisi teadmisi nii üksi kui ka rühmas lauldes
  4. Osaleb laulurepertuaari valimisel ja põhjendab oma seisukohti
  5. laulab ea- ja teemakohaseid ühe-, kahe- ning paiguti kolmehäälseid laule ja kaanoneid ning eesti ja teiste rahvaste laule
  6. 6) laulab peast kooliastme ühislaule: „Eesti hümn” (F. Pacius), „Mu isamaa on minu arm” (G. Ernesaks), „Jää vabaks, Eesti meri” (V. Oksvort), „Eestlane olen ja eestlaseks jään” (A. Mattiisen), „Laul Põhjamaast” (Ü. Vinter), „Saaremaa valss” (R. Valgre), „Kalevite kants” (P. Veebel), „Oma laulu ei leia ma üles” (V. Ojakäär).Property "Haridus:seotudOpivaljund" (as page type) with input value "6) laulab peast kooliastme ühislaule: „Eesti hümn” (F. Pacius), „Mu isamaa on minu arm” (G. Ernesaks), „Jää vabaks, Eesti meri” (V. Oksvort), „Eestlane olen ja eestlaseks jään” (A. Mattiisen), „Laul Põhjamaast” (Ü. Vinter), „Saaremaa valss” (R. Valgre), „Kalevite kants” (P. Veebel), „Oma laulu ei leia ma üles” (V. Ojakäär)." contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.

Õppematerjal

Selle teemaga (Laulmine (EstCORE:30218)) on seotud järgnev õppematerjal:


Muu õppematerjal: {{{oppematerjal}}}

Ülesanded ja harjutused

{{{ulesanne}}}

Metoodika

Kodaly-metoodika, aktiivõppe meetodid, diferenseeritud töö, Orffi pedagoogika

Eeldused

{{{eeldus}}}

Õppevahendid

{{{oppevara}}}

Praktilised tööd

Laulmine üksi, rühmas, koos;

Lõiming

Eesti keel: õigekiri, funktsionaalne kirja- ja lugemisoskus, laulutekstide mõtestamine; Matemaatika: taktimõt, helipikkused, relatiivne ja absoluutne helisüsteem; Võõrkeeled: riigid ja kultuur, laultekstide hääldus ja sisu; Loodusõpetus: laulud loodusest- tekstide mõtestamine; Füüsika: helide maailm; Kehaline kasvtus: kehahoid, hingamine, hääle tekitamine Geograafia: laulud ja maailma riigid, asukoht, kultuur; Ajalugu: laulud ja erinevad ajastud, laulev revolutsioon

Õppesisu

{{{oppesisu}}}


... more about "Muusika:laulmine"
7 +, 8 +  ja 9 klass +
III kooliaste +
Ühislaul +, hingamine +, diktsioon +, intonatsioon +, häälehoid +, ühislaul +, laulupidu +, regilaul +, paralleelsed helistikud +, helistik C-duur +, helistik a-moll +, G-duur +, helistik e-moll +, helistik F-duur +, helistik d-moll +, taktimõõt 2/4 +, taktimõõt ¾ +, taktimõõt 4/4 +, taktimõõt 6/8 +, vahelduv taktimõõt +, eeltakt +, relatiivsed astmed +, rütmifiguurid +, pausid +, dünaamika märgid +, tempo märgid +, muusikaline vorm AB +, muusikaline vorm ABA +, rondovorm +, absoluutsed helikõrgused/tähtnimed +, diees +, bemoll +, bekarr viiulivõti +  ja bassivõti +
Muusika +