Erinevus lehekülje "Kunst: Mõtestamine ja refleksioon" redaktsioonide vahel
2. rida: | 2. rida: | ||
|nimetus=Kunst: Mõtestamine ja refleksioon | |nimetus=Kunst: Mõtestamine ja refleksioon | ||
|seotudAinevaldkond=Kunstiained | |seotudAinevaldkond=Kunstiained | ||
− | |seotudHaridusaste=Põhiharidus | + | |seotudHaridusaste=Põhiharidus |
|kooliaste=III kooliaste | |kooliaste=III kooliaste | ||
|klass=7., 8., 9. klass | |klass=7., 8., 9. klass | ||
14. rida: | 14. rida: | ||
leiab teadlikult traditsioonilisi või uusi meediume kasutades erinevaid lahendusi, kuidas väljendada oma mõtteid ja teadmisi, kasutab sihipäraselt tasapinnalise, ruumilise ja ajalise loomingu väljendusvahendeid ning kompositsiooni põhimõtteid; | leiab teadlikult traditsioonilisi või uusi meediume kasutades erinevaid lahendusi, kuidas väljendada oma mõtteid ja teadmisi, kasutab sihipäraselt tasapinnalise, ruumilise ja ajalise loomingu väljendusvahendeid ning kompositsiooni põhimõtteid; | ||
arutleb visuaalkultuuri avaldumisvormide, sümbolite ja kultuuriliste märkide üle, hindab virtuaalset keskkonda eetilisuse ja turvalisuse seisukohast; | arutleb visuaalkultuuri avaldumisvormide, sümbolite ja kultuuriliste märkide üle, hindab virtuaalset keskkonda eetilisuse ja turvalisuse seisukohast; | ||
− | |pohimoiste= | + | |pohimoiste=animatsioon, abstraktne kunst, altar, arhailine, arheoloogia, arhitektuur, arvutigraafika, virtuaalkunst, autoportree, vandalism, disain, dominant, ekspositsioon, fassaad, fresko, gooti stiil, graafika, historitsism, horisont, ikonograafia, ikoon, illusioon, installatsioon, initsiaal, kadreerimine, kalligraafia, skulptuur, graafika, katedraal, kompositsioon, koodeks, kollaaž, logo, piktogramm, maastikumaal, makett, mudel, manuskript, miniatuur, mošee, motiiv, nüanss, nüüdiskunst, op-kunst, ornament, perspektiiv, portaal, pühak, püha perekond, realism, reljeef, renessanss, restaureerimine, sümbol, süžee, tempera, vaatepunkt, valgus-vari, poolvari, langev-vari, vastandvärvid, vitraaž, värvussüsteemid |
|oppesisu=Kunst ühiskonna, teaduse ja tehnoloogia arengu peegeldajana. Nüüdiskunsti olulised suunad ja aktuaalsed teemad. Arhitektuuri ja disaini funktsionaalsus, ökoloogilisus, esteetilisus ja eetilisus. Inimese ja ruumilise keskkonna suhted. Disainiprotsess probleemile uue lahenduse leidmiseks. Tekstid, pildid ja joonised esitluste ja infomaterjalide kujunduses. Väljendusvahendite vastavus ideele, otstarbele ja sihtgrupile. | |oppesisu=Kunst ühiskonna, teaduse ja tehnoloogia arengu peegeldajana. Nüüdiskunsti olulised suunad ja aktuaalsed teemad. Arhitektuuri ja disaini funktsionaalsus, ökoloogilisus, esteetilisus ja eetilisus. Inimese ja ruumilise keskkonna suhted. Disainiprotsess probleemile uue lahenduse leidmiseks. Tekstid, pildid ja joonised esitluste ja infomaterjalide kujunduses. Väljendusvahendite vastavus ideele, otstarbele ja sihtgrupile. | ||
}} | }} |
Redaktsioon: 15. detsember 2020, kell 13:01
Kunst: Mõtestamine ja refleksioon | |
---|---|
Nimetus | Kunst: Mõtestamine ja refleksioon |
Maht | |
Ainevaldkond | Kunstiained |
Õppeaine | |
Haridusaste | PõhiharidusProperty "Haridus:seotudHaridusaste" (as page type) with input value "Põhiharidus" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process. |
Kooliaste | III kooliaste |
Klass | 7.8.9. klass |
Seotud teemad |
Sisukord
Õppeprotsess Kunst: Mõtestamine ja refleksioon
Eesmärgid
rakendab omandatud oskusi teistes õppeainetes ja igapäevaelus; mõistab kunsti kui kultuuridevahelist suhtluskeelt, teadvustab kultuurilist mitmekesisust ja nüüdiskunsti rolli ühiskonnas; väljendab oma arvamusi ja teadmisi nii suuliselt kui ka kirjalikult, kasutades kunsti oskussõnavara; tegutseb eetiliselt ja ohutult nii reaalsetes kui ka virtuaalsetes kultuurikeskkondades; mõtestab esemelise ja ruumilise keskkonna ning disaininäidete esteetilisi, eetilisi, funktsionaalseid ja ökoloogilisi aspekte; omab ülevaadet kunsti, disaini ning arhitektuuriga seotud elukutsetest ja ametitest
Põhimõisted
- animatsioon
- abstraktne kunst
- altar
- arhailine
- arheoloogia
- arhitektuur
- arvutigraafika
- virtuaalkunst
- autoportree
- vandalism
- disain
- dominant
- ekspositsioon
- fassaad
- fresko
- gooti stiil
- graafika
- historitsism
- horisont
- ikonograafia
- ikoon
- illusioon
- installatsioon
- initsiaal
- kadreerimine
- kalligraafia
- skulptuur
- graafika
- katedraal
- kompositsioon
- koodeks
- kollaaž
- logo
- piktogramm
- maastikumaal
- makett
- mudel
- manuskript
- miniatuur
- mošee
- motiiv
- nüanss
- nüüdiskunst
- op-kunst
- ornament
- perspektiiv
- portaal
- pühak
- püha perekond
- realism
- reljeef
- renessanss
- restaureerimine
- sümbol
- süžee
- tempera
- vaatepunkt
- valgus-vari
- poolvari
- langev-vari
- vastandvärvid
- vitraaž
- värvussüsteemid
Seotud teemad
Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:
Õpiväljundid
- esitleb enda loovtööde tulemusi ja põhjendab valikuid, tõlgendab kaaslaste loovtöid
- leiab teadlikult traditsioonilisi või uusi meediume kasutades erinevaid lahendusi, kuidas väljendada oma mõtteid ja teadmisi, kasutab sihipäraselt tasapinnalise, ruumilise ja ajalise loomingu väljendusvahendeid ning kompositsiooni põhimõtteid
- arutleb visuaalkultuuri avaldumisvormide, sümbolite ja kultuuriliste märkide üle, hindab virtuaalset keskkonda eetilisuse ja turvalisuse seisukohast
Õppematerjal
Selle teemaga ({{{seotudTeema}}}) on seotud järgnev õppematerjal:
Muu õppematerjal: {{{oppematerjal}}}
Ülesanded ja harjutused
{{{ulesanne}}}
Metoodika
{{{metoodika}}}
Eeldused
{{{eeldus}}}
Õppevahendid
{{{oppevara}}}
Praktilised tööd
{{{praktika}}}
Lõiming
{{{loiming}}}
Õppesisu
Kunst ühiskonna, teaduse ja tehnoloogia arengu peegeldajana. Nüüdiskunsti olulised suunad ja aktuaalsed teemad. Arhitektuuri ja disaini funktsionaalsus, ökoloogilisus, esteetilisus ja eetilisus. Inimese ja ruumilise keskkonna suhted. Disainiprotsess probleemile uue lahenduse leidmiseks. Tekstid, pildid ja joonised esitluste ja infomaterjalide kujunduses. Väljendusvahendite vastavus ideele, otstarbele ja sihtgrupile.
[[Category:{{{seotudOppeaine}}}]]