Erinevus lehekülje "Kunst: uurimine ja ideede arendamine" redaktsioonide vahel

Allikas: oppekava.edu.ee
2. rida: 2. rida:
 
|nimetus=Kunst: Uurimine ja ideede arendamine
 
|nimetus=Kunst: Uurimine ja ideede arendamine
 
|seotudOppeaine=Kunst
 
|seotudOppeaine=Kunst
|seotudHaridusaste=Põhiharidus
+
|seotudHaridusaste=Põhiharidus
 
|kooliaste=III kooliaste
 
|kooliaste=III kooliaste
 
|klass=7.,8., 9. klass
 
|klass=7.,8., 9. klass
9. rida: 9. rida:
 
eksperimenteerib mõtete, mõistete, kunstitehnikate ja uute meediumidega;  
 
eksperimenteerib mõtete, mõistete, kunstitehnikate ja uute meediumidega;  
 
tegutseb eetiliselt ja ohutult nii reaalsetes kui ka virtuaalsetes kultuurikeskkondades
 
tegutseb eetiliselt ja ohutult nii reaalsetes kui ka virtuaalsetes kultuurikeskkondades
|seotudOpivaljund=analüüsib eri ajastute kunstiteoseid näitusel;
+
|seotudOpivaljund=visandab, kavandab ja maketeerib loovülesandeid lahendades, otsib ja arendab erinevaid lahendusvariante ning isikupäraseid teostusvõimalusi;  
analüüsib eri ajastute kunstiteoseid  klassiruumis;
+
rakendab loomisel, uurimisel ja kunsti ning visuaalkultuuri tarbimisel infokommunikatsiooni vahendeid;  
mõistab nüüdiskunsti nähtuste laia teemade ringi;
+
analüüsib ruumilist keskkonda ja disainiobjekte eesmärgipärasuse, uuenduslikkuse, ökoloogilisuse, esteetilisuse ja eetilisuse seisukohast, mõistab disaini kui protsessi, mille eesmärgiks on leida probleemile uus ning parem lahendus;
mõistab nüüdiskunsti  väljendusvahendite mitmekesisust;
 
rakendab kunsti loomisel infokommunikatsiooni vahendeid;
 
rakendab visuaalkultuuri tarbimisel infokommunikatsiooni vahendeid;
 
rakendab  uurimisel infokommunikatsiooni vahendeid;
 
visandab loovülesandeid lahendades;
 
kavandab loovülesaneid lahedades
 
maketeerib, loovülesandeid lahendades;
 
arendab erinevaid lahendusvariante;
 
arendab isikupäraseid teostusvõimalusi;
 
leiab teadlikult traditsioonilisi ja/või uusi meediume kasutades erinevaid lahendusi;
 
kasutab sihipäraselt tasapinnalise loomingu väljndusvahendite põhimõtteid; 
 
kasutab sihipäraselt tasapinnalise loomingu kompositsiooni põhimõtteid;
 
kasutab sihipäraselt ruumilise loomingu väljendusvahendeid;
 
kasutab sihipäraselt ruumilise loomingu kompositsiooni põhimõtteid;
 
kasutab sihipäraselt ajalise loomingu väljendusvahendeid;
 
kasutab sihipäraselt ajalise loomingu kompositsiooni põhimõtteid;
 
analüüsib ruumilist keskkonda eesmärgipärasuse seisukohast;
 
analüüsib ruumilist keskkonda uuenduslikkuse seisukohast;
 
analüüsib ruumilist keskkonda ökoloogilisuse seisukohast;
 
analüüsib ruumilist keskkonda esteetilisuse seisukohast;
 
mõistab disaini kui protsessi;
 
leiab probleemile uue ning parema lahenduse;
 
 
|oppesisu=Kunstiteose vorm ja kompositsioon, perspektiiv, värvilahendus. Materjalide ja tehnika valiku seos sõnumi ja kontekstiga. Kujutamise viisid (nt stiliseerimine, lihtsustamine, abstraheerimine, deformeerimine jne). Väljendusvahendite vastavus ideele, otstarbele ja sihtgrupile. Mitmesugused kunstimaterjalid ja tehnikad (nt joonistamine, maal, kollaaž, skulptuur, installatsioon jne). Digitaalsete tehnoloogiate kasutamine loovtöödes (foto, video, animatsioon, digitaalgraafika). Kunst ühiskonna, teaduse ja tehnoloogia arengu peegeldajana. Disainiprotsess probleemile uue lahenduse leidmiseks. Tekstid, pildid ja joonised esitluste ja infomaterjalide kujunduses. Kirjagraafika ja graafilise kujunduse baasvõtted.
 
|oppesisu=Kunstiteose vorm ja kompositsioon, perspektiiv, värvilahendus. Materjalide ja tehnika valiku seos sõnumi ja kontekstiga. Kujutamise viisid (nt stiliseerimine, lihtsustamine, abstraheerimine, deformeerimine jne). Väljendusvahendite vastavus ideele, otstarbele ja sihtgrupile. Mitmesugused kunstimaterjalid ja tehnikad (nt joonistamine, maal, kollaaž, skulptuur, installatsioon jne). Digitaalsete tehnoloogiate kasutamine loovtöödes (foto, video, animatsioon, digitaalgraafika). Kunst ühiskonna, teaduse ja tehnoloogia arengu peegeldajana. Disainiprotsess probleemile uue lahenduse leidmiseks. Tekstid, pildid ja joonised esitluste ja infomaterjalide kujunduses. Kirjagraafika ja graafilise kujunduse baasvõtted.
 
}}
 
}}

Redaktsioon: 13. detsember 2020, kell 17:43


Kunst: uurimine ja ideede arendamine
Nimetus Kunst: Uurimine ja ideede arendamine
Maht
Ainevaldkond
Õppeaine Kunst
Haridusaste Põhiharidus
Kooliaste III kooliaste
Klass 7.8.9. klass
Seotud teemad

Õppeprotsess Kunst: Uurimine ja ideede arendamine

Eesmärgid

oskab loomingulises tegevuses, loovtöö ning uurimise ja refleksiooni käigus kasutada loova ning kriitilise mõtlemise ja probleemilahenduse oskusi; tunnetab ning arendab oma loomingulisi võimeid, väärtustab isikupära ja erinevaid lahendusi; eksperimenteerib mõtete, mõistete, kunstitehnikate ja uute meediumidega; tegutseb eetiliselt ja ohutult nii reaalsetes kui ka virtuaalsetes kultuurikeskkondades

Põhimõisted

Seotud teemad

Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:


Õpiväljundid

  1. visandab, kavandab ja maketeerib loovülesandeid lahendades, otsib ja arendab erinevaid lahendusvariante ning isikupäraseid teostusvõimalusi
  2. rakendab loomisel, uurimisel ja kunsti ning visuaalkultuuri tarbimisel infokommunikatsiooni vahendeid
  3. analüüsib ruumilist keskkonda ja disainiobjekte eesmärgipärasuse, uuenduslikkuse, ökoloogilisuse, esteetilisuse ja eetilisuse seisukohast, mõistab disaini kui protsessi, mille eesmärgiks on leida probleemile uus ning parem lahendus

Õppematerjal

Selle teemaga ({{{seotudTeema}}}) on seotud järgnev õppematerjal:


Muu õppematerjal: {{{oppematerjal}}}

Ülesanded ja harjutused

{{{ulesanne}}}

Metoodika

{{{metoodika}}}

Eeldused

{{{eeldus}}}

Õppevahendid

{{{oppevara}}}

Praktilised tööd

{{{praktika}}}

Lõiming

{{{loiming}}}

Õppesisu

Kunstiteose vorm ja kompositsioon, perspektiiv, värvilahendus. Materjalide ja tehnika valiku seos sõnumi ja kontekstiga. Kujutamise viisid (nt stiliseerimine, lihtsustamine, abstraheerimine, deformeerimine jne). Väljendusvahendite vastavus ideele, otstarbele ja sihtgrupile. Mitmesugused kunstimaterjalid ja tehnikad (nt joonistamine, maal, kollaaž, skulptuur, installatsioon jne). Digitaalsete tehnoloogiate kasutamine loovtöödes (foto, video, animatsioon, digitaalgraafika). Kunst ühiskonna, teaduse ja tehnoloogia arengu peegeldajana. Disainiprotsess probleemile uue lahenduse leidmiseks. Tekstid, pildid ja joonised esitluste ja infomaterjalide kujunduses. Kirjagraafika ja graafilise kujunduse baasvõtted.

[[Category:{{{seotudAinevaldkond}}}]]