Erinevus lehekülje "Matemaatika: Ratsionaalarvud 7.klass" redaktsioonide vahel
PeepKungas (arutelu | kaastöö) |
|||
(ei näidata ühe teise kasutaja üht vahepealset redaktsiooni) | |||
3. rida: | 3. rida: | ||
|seotudAinevaldkond=Matemaatika | |seotudAinevaldkond=Matemaatika | ||
|seotudOppeaine=Matemaatika | |seotudOppeaine=Matemaatika | ||
− | |seotudHaridusaste=Põhiharidus | + | |seotudHaridusaste=Põhiharidus |
− | |kooliaste=III | + | |kooliaste=III kooliaste |
|klass=7 | |klass=7 | ||
|seotudTeema=Ratsionaalarvud (EIS:M:12) | |seotudTeema=Ratsionaalarvud (EIS:M:12) | ||
+ | |seotudOpivaljund=kasutab ratsionaalarvudega arvutades õigesti märgireegleid; hindab eri liiki murdude korral, mil viisil arvutades saab täpse vastuse ja kuidas on otstarbekas arvutada; selgitab, missugused murrud teisenevad lõplikeks kümnendmurdudeks ning missugused mitte; teab, et täpse arvutamise korral pole lubatud hariliku murru väärtust asendada lähisväärtusega; kasutab mitme tehtega ülesandes vastandarvude summa omadust ja liitmise seadusi; korrutab ning jagab positiivseid ja negatiivseid harilikke murde; arvutab mitme tehtega ülesandeid, milles on kuni neli tehet ja ühed sulud; | ||
+ | |||
+ | kasutab nelja tehet ratsionaalarvudega arvutades | ||
+ | |pohimoiste=arvu absoluutväärtus, kahe punkti vaheline kaugus, tehete järjekord, vastandarv | ||
|praktika=Õpilased võivad koostada matemaatika ajaloost referaadi „Sündmused eKr erinevates maades“ ning iseseisva töö „Minu elu arvteljel“ või „Kalorite kulu ühe nädala jooksul“. Info otsimisel, tulemuste vormistamisel ja esitamisel kasutada digivahendeid. | |praktika=Õpilased võivad koostada matemaatika ajaloost referaadi „Sündmused eKr erinevates maades“ ning iseseisva töö „Minu elu arvteljel“ või „Kalorite kulu ühe nädala jooksul“. Info otsimisel, tulemuste vormistamisel ja esitamisel kasutada digivahendeid. | ||
|loiming=Kodanikualgatus ja ettevõtlikkus. Elukestev õpe ja karjääri planeerimine | |loiming=Kodanikualgatus ja ettevõtlikkus. Elukestev õpe ja karjääri planeerimine | ||
41. rida: | 45. rida: | ||
Geograafia | Geograafia | ||
Plaanimõõt ja mõõtkava, ajavööndid, kellaajad nendes; õhutemperatuuri graafikud. | Plaanimõõt ja mõõtkava, ajavööndid, kellaajad nendes; õhutemperatuuri graafikud. | ||
− | |||
− | |||
}} | }} | ||
õppesisu: arvuhulgad; ratsionaalarvud; tehted ratsionaalarvudega; tehete järjekord; arvutamine kalkulaatoriga; kahe punkti vaheline kaugus arvteljel | õppesisu: arvuhulgad; ratsionaalarvud; tehted ratsionaalarvudega; tehete järjekord; arvutamine kalkulaatoriga; kahe punkti vaheline kaugus arvteljel |
Viimane redaktsioon: 11. detsember 2020, kell 14:10
Matemaatika: Ratsionaalarvud 7.klass | |
---|---|
Nimetus | Ratsionaalarvud |
Maht | |
Ainevaldkond | Matemaatika |
Õppeaine | Matemaatika |
Haridusaste | PõhiharidusProperty "Haridus:seotudHaridusaste" (as page type) with input value "Põhiharidus" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process. |
Kooliaste | III kooliaste |
Klass | 7 |
Seotud teemad | Ratsionaalarvud (EIS:M:12) |
Sisukord
Õppeprotsess Ratsionaalarvud
Eesmärgid
{{{eesmark}}}
Põhimõisted
- arvu absoluutväärtus
- kahe punkti vaheline kaugus
- tehete järjekord
- vastandarv
Seotud teemad
Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:
Õpiväljundid
- Kasutab ratsionaalarvudega arvutades õigesti märgireegleid
- Hindab eri liiki murdude korral, mil viisil arvutades saab täpse vastuse ja kuidas on otstarbekas arvutada
- Selgitab, missugused murrud teisenevad lõplikeks kümnendmurdudeks ning missugused mitte
- Teab, et täpse arvutamise korral pole lubatud hariliku murru väärtust asendada lähisväärtusega
- Kasutab mitme tehtega ülesandes vastandarvude summa omadust ja liitmise seadusi
- Korrutab ning jagab positiivseid ja negatiivseid harilikke murde
- Arvutab mitme tehtega ülesandeid, milles on kuni neli tehet ja ühed sulud
- Kasutab nelja tehet ratsionaalarvudega arvutades
Õppematerjal
Selle teemaga (Ratsionaalarvud (EIS:M:12)) on seotud järgnev õppematerjal:
Muu õppematerjal: {{{oppematerjal}}}
Ülesanded ja harjutused
{{{ulesanne}}}
Metoodika
{{{metoodika}}}
Eeldused
{{{eeldus}}}
Õppevahendid
{{{oppevara}}}
Praktilised tööd
Õpilased võivad koostada matemaatika ajaloost referaadi „Sündmused eKr erinevates maades“ ning iseseisva töö „Minu elu arvteljel“ või „Kalorite kulu ühe nädala jooksul“. Info otsimisel, tulemuste vormistamisel ja esitamisel kasutada digivahendeid.
Lõiming
Kodanikualgatus ja ettevõtlikkus. Elukestev õpe ja karjääri planeerimine Targo Tennisbergi artikli „Milleks mulle seda matemaatikat tarvis on?“ tutvustamine.
Tehnoloogia ja innovatsioon Info otsimiseks, ülesannete lahendamiseks ja vastuste kontrollimiseks digivahenditekasutamine (nt leida internetist mingi tegevuse kohta kalorite kulu ühes tunnis).
Teabekeskkond Informatsiooni kvaliteet. Teabeallika usaldusväärsus.
Väärtused ja kõlblus. Elukestev õpe ja karjääri planeerimine Usalda, kuid kontrolli. Vastastikuse hindamise oskus. Tagasiside hindamisel.
Tekstülesannete kaudu kajastuvad kõik läbivad teemad.
Õppeainete lõiming
Eesti ja inglise keel Sõna number kaks tähendust eesti keeles: arv ja number. Korrektne keelekasutus.
Ajalugu Erinevad arvusüsteemid eri aegadel erinevates maades. Huvi mineviku vastu.
Inimeseõpetus Tervisliku toitumise põhimõtted.
Kehaline kasvatus Kehalise aktiivsuse põhimõtted.
Bioloogia Lindude lennukiirused.
Geograafia Plaanimõõt ja mõõtkava, ajavööndid, kellaajad nendes; õhutemperatuuri graafikud.
Õppesisu
{{{oppesisu}}}
õppesisu: arvuhulgad; ratsionaalarvud; tehted ratsionaalarvudega; tehete järjekord; arvutamine kalkulaatoriga; kahe punkti vaheline kaugus arvteljel