Erinevus lehekülje "Ajalugu: Maailm 1600–1815" redaktsioonide vahel
Allikas: oppekava.edu.ee
1. rida: | 1. rida: | ||
{{Oppeprotsess | {{Oppeprotsess | ||
− | |nimetus= | + | |nimetus=Maailm 1600–1815 |
|seotudAinevaldkond=Sotsiaalained | |seotudAinevaldkond=Sotsiaalained | ||
|seotudOppeaine=Ajalugu | |seotudOppeaine=Ajalugu | ||
− | |seotudHaridusaste=Põhiharidus | + | |seotudHaridusaste=Põhiharidus |
|kooliaste=III kooliaste | |kooliaste=III kooliaste | ||
|klass=8. klass | |klass=8. klass |
Redaktsioon: 16. november 2020, kell 12:03
Ajalugu: Maailm 1600–1815 | |
---|---|
Nimetus | Maailm 1600–1815 |
Maht | |
Ainevaldkond | Sotsiaalained |
Õppeaine | Ajalugu |
Haridusaste | PõhiharidusProperty "Haridus:seotudHaridusaste" (as page type) with input value "Põhiharidus" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process. |
Kooliaste | III kooliaste |
Klass | 8. klass |
Seotud teemad |
Sisukord
Õppeprotsess Maailm 1600–1815
Eesmärgid
{{{eesmark}}}
Põhimõisted
- valgustus 2. valgustatud absolutism 3. reform 4. revolutsioon 5. restauratsioon 6. absolutism 7. parlamentarism
Seotud teemad
Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:
Õpiväljundid
- teab, mis muutused toimusid Rootsi ja Vene ajal Eesti võimukorralduses, talurahva elus, hariduses ja kultuuris ning mis olid Põhjasõja tagajärjed Eestile
- Selgitab valitsemiskorralduse muutusi uusajal: seisuslik riik, absolutism, valgustatud absolutism, parlamentarism
- Selgitab Prantsuse revolutsiooni ning Napoleoni reformide põhjusi, tagajärgi ja mõju
- toob esile ühiskonna ümberkorraldamise võimalusi reformide ja revolutsiooni teel ning saab aru, mille poolest need erinevad
- teab, kuidas tekkisid Ameerika Ühendriigid, ja kirjeldab Ameerika Ühendriikide riigikorraldust
- Kirjeldab baroki ja klassitsismi põhijooni
- seletab ja kasutab kontekstis mõisteid valgustus, valgustatud absolutism, reform, revolutsioon, restauratsioon, absolutism, parlamentarism
- teab, kes olid Napoleon, Louis XIV, Peeter I ja Voltaire, ning iseloomustab nende tegevust.
Õppematerjal
Selle teemaga ({{{seotudTeema}}}) on seotud järgnev õppematerjal:
Muu õppematerjal: {{{oppematerjal}}}
Ülesanded ja harjutused
{{{ulesanne}}}
Metoodika
{{{metoodika}}}
Eeldused
{{{eeldus}}}
Õppevahendid
{{{oppevara}}}
Praktilised tööd
{{{praktika}}}
Lõiming
{{{loiming}}}
Õppesisu
{{{oppesisu}}}
... more about "Ajalugu: Maailm 1600–1815"
8. klass +
III kooliaste +
Teab, mis muutused toimusid Rootsi ja Vene ajal Eesti võimukorralduses, talurahva elus, hariduses ja kultuuris ning mis olid Põhjasõja tagajärjed Eestile +, Selgitab valitsemiskorralduse muutusi uusajal: seisuslik riik, absolutism, valgustatud absolutism, parlamentarism +, Selgitab Prantsuse revolutsiooni ning Napoleoni reformide põhjusi, tagajärgi ja mõju +, Toob esile ühiskonna ümberkorraldamise võimalusi reformide ja revolutsiooni teel ning saab aru, mille poolest need erinevad +, Teab, kuidas tekkisid Ameerika Ühendriigid, ja kirjeldab Ameerika Ühendriikide riigikorraldust +, Kirjeldab baroki ja klassitsismi põhijooni +, Seletab ja kasutab kontekstis mõisteid valgustus, valgustatud absolutism, reform, revolutsioon, restauratsioon, absolutism, parlamentarism + ja Teab, kes olid Napoleon, Louis XIV, Peeter I ja Voltaire, ning iseloomustab nende tegevust. +
valgustus 2. valgustatud absolutism 3. reform 4. revolutsioon 5. restauratsioon 6. absolutism 7. parlamentarism +
Maailm 1600–1815 +