Erinevus lehekülje "Kunstiõpetus: III kooliaste" redaktsioonide vahel
PeepKungas (arutelu | kaastöö) |
|||
1. rida: | 1. rida: | ||
{{Oppeprotsess | {{Oppeprotsess | ||
|nimetus=Kunstiõpetus | |nimetus=Kunstiõpetus | ||
− | |||
|seotudAinevaldkond=Kunstid | |seotudAinevaldkond=Kunstid | ||
|seotudOppeaine=Kunstiõpetus | |seotudOppeaine=Kunstiõpetus | ||
− | |seotudHaridusaste= | + | |seotudHaridusaste=Põhiharidus |
|kooliaste=III kooliaste | |kooliaste=III kooliaste | ||
|klass=7. klass, 8. klass, 9. klass | |klass=7. klass, 8. klass, 9. klass | ||
+ | |seotudOpivaljund=9. klassi lõpetaja: | ||
+ | 1) teab Eesti ja maailma kunsti- ja kultuuriobjekte ning kunstnikke, teadvustab kunsti rolli | ||
+ | ühiskonnas; seostab omavahel kultuuri, ühiskonna ning teaduse ja tehnoloogia arengut; | ||
+ | 2) analüüsib eri ajastute kunstiteoseid nii näitusel kui klassiruumis, mõistab nüüdiskunsti | ||
+ | nähtuste laia teemade ringi ning väljendusvahendite mitmekesisust; | ||
+ | 3) visandab, kavandab ja maketeerib loovülesandeid lahendades, otsib ja arendab erinevaid | ||
+ | lahendusvariante ning isikupäraseid teostusvõimalusi; | ||
+ | 4) rakendab loomisel, uurimisel ja kunsti ning visuaalkultuuri tarbimisel | ||
+ | infokommunikatsiooni vahendeid; | ||
+ | 5) esitleb enda loovtööde tulemusi ja põhjendab valikuid, tõlgendab kaaslaste loovtöid; | ||
+ | 6) leiab teadlikult traditsioonilisi või uusi meediume kasutades erinevaid lahendusi, kuidas | ||
+ | väljendada oma mõtteid ja teadmisi, kasutab sihipäraselt tasapinnalise, ruumilise ja | ||
+ | ajalise loomingu väljendusvahendeid ning kompositsiooni põhimõtteid; | ||
+ | 7) analüüsib ruumilist keskkonda ja disainiobjekte eesmärgipärasuse, uuenduslikkuse, | ||
+ | ökoloogilisuse, esteetilisuse ja eetilisuse seisukohast, mõistab disaini kui protsessi, mille | ||
+ | eesmärgiks on leida probleemile uus ning parem lahendus; | ||
+ | 8) arutleb visuaalkultuuri avaldumisvormide, sümbolite ja kultuuriliste märkide üle, hindab | ||
+ | virtuaalset keskkonda eetilisuse ja turvalisuse seisukohast. | ||
|pohimoiste=kujutamisõpetus, värvusõpetus, abstraktne, galerii, eesti rahvakunst, eesti ehituskultuur, visuaalkultuur, kunstiteose stiil, kunstiteose vorm, tõlgendamine, kompositsioon, sümbol, meedium, esteetika, eetika, infokommunikatsioon, tsitaat, ökoloogia, taaskasutus, perspektiiv, stiliseerimine, abstraheerimine, deformeerimine, eksperimenteerimine, katsetamine, koloriit, dominant, figuur, portree, kirjagraafika, disain, joonestamine, maal, kollaaž, koomiks, skulptuur, installatsioon, foto, digitaalne kunstvideo, animatsioon, digigraafika, happening, performance, nüüdiskunst, arhitektuur, ekspositsioon, meedia, virtuaalne kunst, virtuaalne meediakeskkond | |pohimoiste=kujutamisõpetus, värvusõpetus, abstraktne, galerii, eesti rahvakunst, eesti ehituskultuur, visuaalkultuur, kunstiteose stiil, kunstiteose vorm, tõlgendamine, kompositsioon, sümbol, meedium, esteetika, eetika, infokommunikatsioon, tsitaat, ökoloogia, taaskasutus, perspektiiv, stiliseerimine, abstraheerimine, deformeerimine, eksperimenteerimine, katsetamine, koloriit, dominant, figuur, portree, kirjagraafika, disain, joonestamine, maal, kollaaž, koomiks, skulptuur, installatsioon, foto, digitaalne kunstvideo, animatsioon, digigraafika, happening, performance, nüüdiskunst, arhitektuur, ekspositsioon, meedia, virtuaalne kunst, virtuaalne meediakeskkond | ||
}} | }} |
Redaktsioon: 20. oktoober 2020, kell 12:17
Kunstiõpetus: III kooliaste | |
---|---|
Nimetus | Kunstiõpetus |
Maht | |
Ainevaldkond | Kunstid |
Õppeaine | Kunstiõpetus |
Haridusaste | Põhiharidus |
Kooliaste | III kooliaste |
Klass | 7. klass8. klass9. klass |
Seotud teemad |
Sisukord
Õppeprotsess Kunstiõpetus
Eesmärgid
{{{eesmark}}}
Põhimõisted
- kujutamisõpetus
- värvusõpetus
- abstraktne
- galerii
- eesti rahvakunst
- eesti ehituskultuur
- visuaalkultuur
- kunstiteose stiil
- kunstiteose vorm
- tõlgendamine
- kompositsioon
- sümbol
- meedium
- esteetika
- eetika
- infokommunikatsioon
- tsitaat
- ökoloogia
- taaskasutus
- perspektiiv
- stiliseerimine
- abstraheerimine
- deformeerimine
- eksperimenteerimine
- katsetamine
- koloriit
- dominant
- figuur
- portree
- kirjagraafika
- disain
- joonestamine
- maal
- kollaaž
- koomiks
- skulptuur
- installatsioon
- foto
- digitaalne kunstvideo
- animatsioon
- digigraafika
- happening
- performance
- nüüdiskunst
- arhitektuur
- ekspositsioon
- meedia
- virtuaalne kunst
- virtuaalne meediakeskkond
Seotud teemad
Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:
Õpiväljundid
1) teab Eesti ja maailma kunsti- ja kultuuriobjekte ning kunstnikke, teadvustab kunsti rolli ühiskonnasProperty "Haridus:seotudOpivaljund" (as page type) with input value "9. klassi lõpetaja:</br>1) teab Eesti ja maailma kunsti- ja kultuuriobjekte ning kunstnikke, teadvustab kunsti rolli</br>ühiskonnas" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.
- Seostab omavahel kultuuri, ühiskonna ning teaduse ja tehnoloogia arengut
- 2) analüüsib eri ajastute kunstiteoseid nii näitusel kui klassiruumis, mõistab nüüdiskunsti
nähtuste laia teemade ringi ning väljendusvahendite mitmekesisustProperty "Haridus:seotudOpivaljund" (as page type) with input value "2) analüüsib eri ajastute kunstiteoseid nii näitusel kui klassiruumis, mõistab nüüdiskunsti</br>nähtuste laia teemade ringi ning väljendusvahendite mitmekesisust" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.
lahendusvariante ning isikupäraseid teostusvõimalusiProperty "Haridus:seotudOpivaljund" (as page type) with input value "3) visandab, kavandab ja maketeerib loovülesandeid lahendades, otsib ja arendab erinevaid</br>lahendusvariante ning isikupäraseid teostusvõimalusi" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.
infokommunikatsiooni vahendeidProperty "Haridus:seotudOpivaljund" (as page type) with input value "4) rakendab loomisel, uurimisel ja kunsti ning visuaalkultuuri tarbimisel</br>infokommunikatsiooni vahendeid" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.
- 5) esitleb enda loovtööde tulemusi ja põhjendab valikuid, tõlgendab kaaslaste loovtöid
- 6) leiab teadlikult traditsioonilisi või uusi meediume kasutades erinevaid lahendusi, kuidas
väljendada oma mõtteid ja teadmisi, kasutab sihipäraselt tasapinnalise, ruumilise ja ajalise loomingu väljendusvahendeid ning kompositsiooni põhimõtteidProperty "Haridus:seotudOpivaljund" (as page type) with input value "6) leiab teadlikult traditsioonilisi või uusi meediume kasutades erinevaid lahendusi, kuidas</br>väljendada oma mõtteid ja teadmisi, kasutab sihipäraselt tasapinnalise, ruumilise ja</br>ajalise loomingu väljendusvahendeid ning kompositsiooni põhimõtteid" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.
ökoloogilisuse, esteetilisuse ja eetilisuse seisukohast, mõistab disaini kui protsessi, mille eesmärgiks on leida probleemile uus ning parem lahendusProperty "Haridus:seotudOpivaljund" (as page type) with input value "7) analüüsib ruumilist keskkonda ja disainiobjekte eesmärgipärasuse, uuenduslikkuse,</br>ökoloogilisuse, esteetilisuse ja eetilisuse seisukohast, mõistab disaini kui protsessi, mille</br>eesmärgiks on leida probleemile uus ning parem lahendus" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.
virtuaalset keskkonda eetilisuse ja turvalisuse seisukohast.Property "Haridus:seotudOpivaljund" (as page type) with input value "8) arutleb visuaalkultuuri avaldumisvormide, sümbolite ja kultuuriliste märkide üle, hindab</br>virtuaalset keskkonda eetilisuse ja turvalisuse seisukohast." contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.
Õppematerjal
Selle teemaga ({{{seotudTeema}}}) on seotud järgnev õppematerjal:
Muu õppematerjal: {{{oppematerjal}}}
Ülesanded ja harjutused
{{{ulesanne}}}
Metoodika
{{{metoodika}}}
Eeldused
{{{eeldus}}}
Õppevahendid
{{{oppevara}}}
Praktilised tööd
{{{praktika}}}
Lõiming
{{{loiming}}}
Õppesisu
{{{oppesisu}}}