Erinevus lehekülje "Eesti keel: Teksti vastuvõtt (7. klass)" redaktsioonide vahel

Allikas: oppekava.edu.ee
(Uus lehekülg: '{{Oppeprotsess |nimetus=Teksti vastuvõtt |seotudAinevaldkond=Keel ja kirjandus |seotudOppeaine=Eesti keel |seotudHaridusaste=Põhiharidus |kooliaste=III kooliaste |kla...')
(Erinevus puudub)

Redaktsioon: 15. oktoober 2020, kell 09:38


Eesti keel: Teksti vastuvõtt (7. klass)
Nimetus Teksti vastuvõtt
Maht
Ainevaldkond Keel ja kirjandus
Õppeaine Eesti keel
Haridusaste PõhiharidusProperty "Haridus:seotudHaridusaste" (as page type) with input value "Põhiharidus" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.
Kooliaste III kooliaste
Klass 8. klass
Seotud teemad Teksti vastuvõtt

Õppeprotsess Teksti vastuvõtt

Eesmärgid

{{{eesmark}}}

Põhimõisted

  1. meedia
  2. uudis
  3. arvamuslugu
  4. intervjuu
  5. reportaaž
  6. kuulutus
  7. mõjutamine
  8. fakt
  9. arvamus

Seotud teemad

Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:

  1. Teksti vastuvõtt

Õpiväljundid

  1. Seostab omavahel teksti, seda toetavat tabelit, pilti ja heli
  2. loeb ja kuulab sihipäraselt ning arusaamisega nii oma huvivaldkondade kui ka õpi- ja elutarbelisi tekste
  3. võrdleb tekste omavahel, selgitab arusaamatuks jäänut, esitab küsimusi ja vastuväiteid, avaldab arvamust, vahendab teksti, võtab kokku, kommenteerib, tõlgendab ning seostab teksti oma kogemuse ja mõtetega
  4. kasutab omandatud keele- ja tekstimõisteid teksti tõlgendamisel, seoste loomisel ning tekstile reageerimisel.

Õppematerjal

Selle teemaga (Teksti vastuvõtt) on seotud järgnev õppematerjal:


Muu õppematerjal: Veebileht Jane Tõnisson 2014. https://eestikeeljauusmeedia.wordpress.com/

Õppematerjal ja ülesanded Eesti keele digitaalne õppematerjal III kooliastmele: http://koolielu.ee/waramu/view/1-b6cd68b9-1776-4893-a498-f4b9f05b47f7 Kuldvillaku ülesanded kordamiseks: https://jeopardylabs.com/play/kolmanda-veerandi-kordav-kuldvillak Jane Markus, Erika Rummel, Ülle Salumäe 2016. Digipädevuse näited eesti keeles III kooliastmes. http://oppevara.hitsa.ee/opilood/oppekava-digipadevuse-naited/keel-ja-kirjandus/iii-kooliaste-eesti-keel-ja-kirjandus/

Tekst Uwe Gnadenteich, Jonatan Karjus 2015. Tartu vaim heitis Tallinna võimule kinda. (Grafitit käsitledes on võimalik seostada keelt, kunsti ja eetikat.) http://pluss.postimees.ee/3150093/tartu-vaim-heitis-tallinna-voimule-kinda Aune Past 2010. Meediateksti kirjutamine. http://www.rajaleidja.ee/public/Meediateksti_kirjutamine_aune_past.pdf

Ülesanded ja harjutused

{{{ulesanne}}}

Metoodika

{{{metoodika}}}

Eeldused

{{{eeldus}}}

Õppevahendid

{{{oppevara}}}

Praktilised tööd

{{{praktika}}}

Lõiming

{{{loiming}}}

Õppesisu

Eri liiki tekstide lugemine ja võrdlemine. Sõnalise teksti seostamine pildilise teabega (foto, joonis, skeem jm). Pilttekstide ja teabegraafika lugemine ja tõlgendamine. Meediatekstide põhiliigid ja tunnused: uudislugu, arvamuslugu, intervjuu, reportaaž, kuulutus. Uudise ülesehitus ja pealkiri. Arvamusloo ülesehitus ja pealkiri. Peamised keelelised mõjutamisvõtted. Kriitiline lugemine. Fakti ja arvamuse eristamine. Meedia olemus ja eesmärgid tänapäeval. Põhilised meediakanalid. Televisioon ning raadio: avalik-õiguslikud ja erakanalid. Kvaliteetajakirjandus ja meelelahutuslik meedia.