Erinevus lehekülje "Eesti keel: Teksti vastuvõtt (7. klass)" redaktsioonide vahel
(Uus lehekülg: '{{Oppeprotsess |nimetus=Teksti vastuvõtt |seotudAinevaldkond=Keel ja kirjandus |seotudOppeaine=Eesti keel |seotudHaridusaste=Põhiharidus |kooliaste=III kooliaste |kla...') |
(Erinevus puudub)
|
Redaktsioon: 15. oktoober 2020, kell 09:38
Eesti keel: Teksti vastuvõtt (7. klass) | |
---|---|
Nimetus | Teksti vastuvõtt |
Maht | |
Ainevaldkond | Keel ja kirjandus |
Õppeaine | Eesti keel |
Haridusaste | PõhiharidusProperty "Haridus:seotudHaridusaste" (as page type) with input value "Põhiharidus" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process. |
Kooliaste | III kooliaste |
Klass | 8. klass |
Seotud teemad | Teksti vastuvõtt |
Sisukord
Õppeprotsess Teksti vastuvõtt
Eesmärgid
{{{eesmark}}}
Põhimõisted
- meedia
- uudis
- arvamuslugu
- intervjuu
- reportaaž
- kuulutus
- mõjutamine
- fakt
- arvamus
Seotud teemad
Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:
Õpiväljundid
- Seostab omavahel teksti, seda toetavat tabelit, pilti ja heli
- loeb ja kuulab sihipäraselt ning arusaamisega nii oma huvivaldkondade kui ka õpi- ja elutarbelisi tekste
- võrdleb tekste omavahel, selgitab arusaamatuks jäänut, esitab küsimusi ja vastuväiteid, avaldab arvamust, vahendab teksti, võtab kokku, kommenteerib, tõlgendab ning seostab teksti oma kogemuse ja mõtetega
- kasutab omandatud keele- ja tekstimõisteid teksti tõlgendamisel, seoste loomisel ning tekstile reageerimisel.
Õppematerjal
Selle teemaga (Teksti vastuvõtt) on seotud järgnev õppematerjal:
Muu õppematerjal: Veebileht Jane Tõnisson 2014. https://eestikeeljauusmeedia.wordpress.com/
Õppematerjal ja ülesanded Eesti keele digitaalne õppematerjal III kooliastmele: http://koolielu.ee/waramu/view/1-b6cd68b9-1776-4893-a498-f4b9f05b47f7 Kuldvillaku ülesanded kordamiseks: https://jeopardylabs.com/play/kolmanda-veerandi-kordav-kuldvillak Jane Markus, Erika Rummel, Ülle Salumäe 2016. Digipädevuse näited eesti keeles III kooliastmes. http://oppevara.hitsa.ee/opilood/oppekava-digipadevuse-naited/keel-ja-kirjandus/iii-kooliaste-eesti-keel-ja-kirjandus/
Tekst Uwe Gnadenteich, Jonatan Karjus 2015. Tartu vaim heitis Tallinna võimule kinda. (Grafitit käsitledes on võimalik seostada keelt, kunsti ja eetikat.) http://pluss.postimees.ee/3150093/tartu-vaim-heitis-tallinna-voimule-kinda Aune Past 2010. Meediateksti kirjutamine. http://www.rajaleidja.ee/public/Meediateksti_kirjutamine_aune_past.pdf
Ülesanded ja harjutused
{{{ulesanne}}}
Metoodika
{{{metoodika}}}
Eeldused
{{{eeldus}}}
Õppevahendid
{{{oppevara}}}
Praktilised tööd
{{{praktika}}}
Lõiming
{{{loiming}}}
Õppesisu
Eri liiki tekstide lugemine ja võrdlemine. Sõnalise teksti seostamine pildilise teabega (foto, joonis, skeem jm). Pilttekstide ja teabegraafika lugemine ja tõlgendamine. Meediatekstide põhiliigid ja tunnused: uudislugu, arvamuslugu, intervjuu, reportaaž, kuulutus. Uudise ülesehitus ja pealkiri. Arvamusloo ülesehitus ja pealkiri. Peamised keelelised mõjutamisvõtted. Kriitiline lugemine. Fakti ja arvamuse eristamine. Meedia olemus ja eesmärgid tänapäeval. Põhilised meediakanalid. Televisioon ning raadio: avalik-õiguslikud ja erakanalid. Kvaliteetajakirjandus ja meelelahutuslik meedia.