Erinevus lehekülje "Matemaatika: Võrrand 7.klass" redaktsioonide vahel
(Created page with "{{Oppeprotsess |nimetus=Võrrand |seotudAinevaldkond=Matemaatika |seotudOppeaine=Matemaatika |seotudHaridusaste=Põhiharidus |kooliaste=III kooliaste |klass=8. klass |se...") |
|||
3. rida: | 3. rida: | ||
|seotudAinevaldkond=Matemaatika | |seotudAinevaldkond=Matemaatika | ||
|seotudOppeaine=Matemaatika | |seotudOppeaine=Matemaatika | ||
− | |seotudHaridusaste=Põhiharidus | + | |seotudHaridusaste=Põ hiharidus |
|kooliaste=III kooliaste | |kooliaste=III kooliaste | ||
|klass=8. klass | |klass=8. klass | ||
− | |seotudTeema=Võrrand (EIS:M:16) | + | |seotudTeema=Võ rrand (EIS:M:16) |
− | |seotudOpivaljund=tunneb ära võrrandi; | + | |loiming='''''Õppimine ja õpetamine''''' |
+ | |||
+ | '''Märkused''' | ||
+ | |||
+ | 1. Korraldatakse projektipäev teemal „Vesi“ või „Õhk“ koostöös loodusainete jt õpetajatega. | ||
+ | |||
+ | 2. Õpilane koostab tekstülesande, mida saab lahendada võrrandiga. Võrdekujulise võrrandi ja lineaarvõrrandi lahendit kontrollitakse sobiva | ||
+ | |||
+ | tarkvaraga. | ||
+ | |||
+ | '''''Lõiming läbivate teemadega''''' | ||
+ | |||
+ | '''Tehnoloogia ja innovatsioon''' | ||
+ | |||
+ | Digivahendite kasutamine võrrandite lahendamiseks sammhaaval ning võrrandite lahendite kontrollimiseks. | ||
+ | |||
+ | '''Teabekeskkond''' | ||
+ | |||
+ | Matemaatika roll fundamentaalteadusena: teema rakendused on (näiteks) füüsikas ja keemias ning võrrandeid lahendatakse ühtemoodi, olenemata sellest, kas muutuja tähis on x või näiteks v. Õpilane hangib tekstülesande koostamiseks vajalikku infot meediast, teatmikest ja internetist ning teeb õigeid järeldusi. | ||
+ | |||
+ | '''Kodanikualgatus ja ettevõtlikkus''' | ||
+ | |||
+ | Reaalsete andmete kogumine tekstülesannete koostamiseks, eluliste andmetega ülesannete lahendamine. | ||
+ | |||
+ | '''Tervis ja ohutus''' | ||
+ | |||
+ | Liiklejate ja sõidukite liikumisega seotud tekstülesanded, mis toetavad arusaamist ohutust liiklemisest. Helkur ‒ elupäästja. | ||
+ | |||
+ | '''Keskkond ja jätkusuutlik areng''' | ||
+ | |||
+ | Ülesanded projektipäeval seostatuna loodusega. Vee säästmine, õhu saastamine. | ||
+ | |||
+ | '''Elukestev õpe ja karjääri planeerimine''' | ||
+ | |||
+ | Varem õpitud protsenditeema iseseisev rakendamine uut teemat omandades. | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''''Õppeainete lõiming''''' | ||
+ | |||
+ | '''Keemia''' | ||
+ | |||
+ | Ainete koguse leidmine võrdekujulise võrrandiga. | ||
+ | |||
+ | '''Füüsika''' | ||
+ | |||
+ | Suuruste avaldamine võrdustest, võrdekujulise võrrandi lahendamine. | ||
+ | |||
+ | '''Eesti keel''' | ||
+ | |||
+ | Õpilane mõistab tekstülesande teksti, arvestab kirjavahemärke; kasutab tekstülesannet koostades, lahenduskäiku selgitades ja vastust tõlgendades korrektset keelt. | ||
+ | |||
+ | '''Kodundus''' | ||
+ | |||
+ | Ainete kogused toiduretseptides sööjate arvu järgi. | ||
+ | |pohimoiste=Võrrand; võrrandi lahend; võrrandi lahendamine; Võrrandi põhiomadused; Ühe tundmatuga lineaarvõrrand;Võrre; Võrde põhiomadus; Võrdekujuline võrrand; Võrdekujulise võrrandi lahendamine; | ||
+ | |seotudOpivaljund=tunneb ära võrrandi; | ||
+ | |||
+ | tunneb võrrandi põhiomadusi; | ||
+ | |||
+ | lahendab lineaarvõrrandeid, sh graafiliselt arvutiprogrammi kasutades; | ||
+ | |||
+ | avaldab võrdest liikme; | ||
+ | |||
+ | lahendab võrdekujulisi võrrandeid; | ||
+ | |||
+ | koostab lihtsamate tekstülesannete lahendamiseks võrrandi, lahendab selle; | ||
+ | |||
+ | kontrollib tekstülesande lahendit; tekstülesande lahendit kontrollides hindab lahendi reaalsust, st kas leitud tekstülesande lahend on mõistlik; | ||
+ | |||
+ | lahendab (tekst)ülesandeid protsentarvutuse kohta; | ||
+ | |||
+ | koostab lineaarvõrrandi etteantud teksti järgi, lahendab tekstülesandeid lineaarvõrrandiga; | ||
+ | |||
+ | modelleerib õpetaja juhendamisel lihtsamas reaalses kontekstis esineva probleemi ja tõlgendab saadud tulemusi õpetaja juhendamisel | ||
}} | }} | ||
+ | Õppesisu: | ||
+ | Võrrandimõiste; Võrrandite samaväärsus; Võrrandi põhiomadused; Ühe tundmatuga lineaarvõrrand; selle lahendamine;Võrre; Võrde põhiomadus; Võrdekujulise võrrandi lahendamine;Lihtsamate (sh igapäevaeluga seonduvate) tekstülesannete lahendamine võrrandiga | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | [https://oppekava.innove.ee/wp-content/uploads/sites/6/2016/08/Matemaatika-III-kooliaste.pdf link õppeprotsessi kirjeldusele] |
Redaktsioon: 2. oktoober 2020, kell 15:19
Matemaatika: Võrrand 7.klass | |
---|---|
Nimetus | Võrrand |
Maht | |
Ainevaldkond | Matemaatika |
Õppeaine | Matemaatika |
Haridusaste | Põ hiharidusProperty "Haridus:seotudHaridusaste" (as page type) with input value "Põ hiharidus" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process. |
Kooliaste | III kooliaste |
Klass | 8. klass |
Seotud teemad | Võ rrand (EIS:M:16)Property "Haridus:seotudTeema" (as page type) with input value "Võ rrand (EIS:M:16)" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process. |
Sisukord
Õppeprotsess Võrrand
Eesmärgid
{{{eesmark}}}
Põhimõisted
- Võrrand; võrrandi lahend; võrrandi lahendamine; Võrrandi põhiomadused; Ühe tundmatuga lineaarvõrrand;Võrre; Võrde põhiomadus; Võrdekujuline võrrand; Võrdekujulise võrrandi lahendamine;
Seotud teemad
Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:
- Võ rrand (EIS:M:16)Property "Haridus:seotudTeema" (as page type) with input value "Võ rrand (EIS:M:16)" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.
Õpiväljundid
- Tunneb ära võrrandi
- tunneb võrrandi põhiomadusi
- lahendab lineaarvõrrandeid, sh graafiliselt arvutiprogrammi kasutades
- Avaldab võrdest liikme
- Lahendab võrdekujulisi võrrandeid
- koostab lihtsamate tekstülesannete lahendamiseks võrrandi, lahendab selle
- Kontrollib tekstülesande lahendit
- tekstülesande lahendit kontrollides hindab lahendi reaalsust, st kas leitud tekstülesande lahend on mõistlik
- lahendab (tekst)ülesandeid protsentarvutuse kohta
- Koostab lineaarvõrrandi etteantud teksti järgi, lahendab tekstülesandeid lineaarvõrrandiga
- Modelleerib õpetaja juhendamisel lihtsamas reaalses kontekstis esineva probleemi ja tõlgendab saadud tulemusi õpetaja juhendamisel
Õppematerjal
Selle teemaga (Võ rrand (EIS:M:16)) on seotud järgnev õppematerjal:
Muu õppematerjal: {{{oppematerjal}}}
Ülesanded ja harjutused
{{{ulesanne}}}
Metoodika
{{{metoodika}}}
Eeldused
{{{eeldus}}}
Õppevahendid
{{{oppevara}}}
Praktilised tööd
{{{praktika}}}
Lõiming
Õppimine ja õpetamine
Märkused
1. Korraldatakse projektipäev teemal „Vesi“ või „Õhk“ koostöös loodusainete jt õpetajatega.
2. Õpilane koostab tekstülesande, mida saab lahendada võrrandiga. Võrdekujulise võrrandi ja lineaarvõrrandi lahendit kontrollitakse sobiva
tarkvaraga.
Lõiming läbivate teemadega
Tehnoloogia ja innovatsioon
Digivahendite kasutamine võrrandite lahendamiseks sammhaaval ning võrrandite lahendite kontrollimiseks.
Teabekeskkond
Matemaatika roll fundamentaalteadusena: teema rakendused on (näiteks) füüsikas ja keemias ning võrrandeid lahendatakse ühtemoodi, olenemata sellest, kas muutuja tähis on x või näiteks v. Õpilane hangib tekstülesande koostamiseks vajalikku infot meediast, teatmikest ja internetist ning teeb õigeid järeldusi.
Kodanikualgatus ja ettevõtlikkus
Reaalsete andmete kogumine tekstülesannete koostamiseks, eluliste andmetega ülesannete lahendamine.
Tervis ja ohutus
Liiklejate ja sõidukite liikumisega seotud tekstülesanded, mis toetavad arusaamist ohutust liiklemisest. Helkur ‒ elupäästja.
Keskkond ja jätkusuutlik areng
Ülesanded projektipäeval seostatuna loodusega. Vee säästmine, õhu saastamine.
Elukestev õpe ja karjääri planeerimine
Varem õpitud protsenditeema iseseisev rakendamine uut teemat omandades.
Õppeainete lõiming
Keemia
Ainete koguse leidmine võrdekujulise võrrandiga.
Füüsika
Suuruste avaldamine võrdustest, võrdekujulise võrrandi lahendamine.
Eesti keel
Õpilane mõistab tekstülesande teksti, arvestab kirjavahemärke; kasutab tekstülesannet koostades, lahenduskäiku selgitades ja vastust tõlgendades korrektset keelt.
Kodundus
Ainete kogused toiduretseptides sööjate arvu järgi.
Õppesisu
{{{oppesisu}}}
Õppesisu: Võrrandimõiste; Võrrandite samaväärsus; Võrrandi põhiomadused; Ühe tundmatuga lineaarvõrrand; selle lahendamine;Võrre; Võrde põhiomadus; Võrdekujulise võrrandi lahendamine;Lihtsamate (sh igapäevaeluga seonduvate) tekstülesannete lahendamine võrrandiga