Erinevus lehekülje "Muusika: laulmine" redaktsioonide vahel

Allikas: oppekava.edu.ee
(Uus lehekülg: '{{Oppeprotsess |nimetus=Muusika |seotudAinevaldkond=Kunstid |seotudOppeaine=Muusika |seotudHaridusaste=Põhiharidus |kooliaste=II kooliaste |seotudTeema=Laulmine (EstCORE:3...')
 
17. rida: 17. rida:
 
leiab iseloomulikke jooni Eesti ja teiste maade rahvamuusikas;  
 
leiab iseloomulikke jooni Eesti ja teiste maade rahvamuusikas;  
 
tunneb huvi oma kooli ja paikkonna muusikaelu ning -sündmuste vastu ja osaleb selles, mõistab laulupeo traditsiooni tähendust.
 
tunneb huvi oma kooli ja paikkonna muusikaelu ning -sündmuste vastu ja osaleb selles, mõistab laulupeo traditsiooni tähendust.
|seotudOpivaljund=laulab oma hääle omapära arvestades loomuliku kehahoiu, hingamise, selge diktsiooni ja puhta intonatsiooniga ning väljendusrikkalt, on teadlik häälehoiu vajadusest;  
+
|seotudOpivaljund=laulab oma hääle omapära arvestades loomuliku kehahoiuga;
 +
laulab oma hääle omapära arvestades loomuliku hingamisega;
 +
laulab oma hääle omapära arvestades selge diktsiooniga;
 +
laulab oma hääle omapära arvestades puhta intonatsiooniga
 +
laulab väljendusrikkalt;
 +
teadvustab häälehoiu vajadust;  
 
seostab relatiivseid helikõrgusi (astmeid) absoluutsete helikõrgustega g–G2;  
 
seostab relatiivseid helikõrgusi (astmeid) absoluutsete helikõrgustega g–G2;  
rakendab muusikalisi teadmisi ning arvestab muusika väljendusvahendeid üksi ja rühmas lauldes;  
+
rakendab muusikalisi teadmisi üksi ja rühmas lauldes;
 +
arvestab muusika väljendusvahendeid üksi ja rühmas lauldes;  
 
laulab eakohaseid ühe- ja kahehäälseid laule ja kaanoneid ning eesti ja teiste rahvaste laule;  
 
laulab eakohaseid ühe- ja kahehäälseid laule ja kaanoneid ning eesti ja teiste rahvaste laule;  
laulab peast kooliastme ühislaule: „Eesti hümn” (F. Pacius), „Eesti lipp” (E. Võrk), „Kas tunned maad” (J. Berad), „Kui Kungla rahvas” (K. A. Hermann), „Mu isamaa armas” (saksa rahvalaul), „Meil aiaäärne tänavas” (eesti rahvalaul), „Püha öö” (F. Gruber).
+
laulab peast kooliastme ühislaule.
|pohimoiste=kehahoid, hingamine, diktsioon, intonatsioon, häälehoid, relatiivsed  helikõrgused (astmed), kaanon, ühislaul, laulupidu
+
|pohimoiste=diktsioon, intonatsioon, hingamine, häälehoid, ühislaul, kaanon, eeltakt, viiulivõti, klaviatuur, duur-helilaad, moll-helilaad, relatiivsed  helikõrgused (astmed), absoluutsed helikõrgused (tähtnimed), helistik, toonika, helistikumärk, juhuslik märk, diees, bemoll, bekarr, paralleelhelistik; tämber, hääleliik, tempo, andante, moderato, allegro, largo, ritenuto, accelerando, dünaamika, piano, forte, mezzopiano, mezzoforte, pianissimo, fortissimo, crescendo, diminuendo.
 
|metoodika=Kodaly-metoodika
 
|metoodika=Kodaly-metoodika
 
|oppesisu=II kooliastmes tähtsustub töö õpilaste individuaalsete muusikaliste võimete arendamisel ning rakendamisel erinevates muusikalistes tegevustes. Klassitunnis lauldakse a cappella ja saatega ühe- ja kahehäälselt, kooris kahe- ja kolmehäälselt.
 
|oppesisu=II kooliastmes tähtsustub töö õpilaste individuaalsete muusikaliste võimete arendamisel ning rakendamisel erinevates muusikalistes tegevustes. Klassitunnis lauldakse a cappella ja saatega ühe- ja kahehäälselt, kooris kahe- ja kolmehäälselt.
 
}}
 
}}

Redaktsioon: 19. märts 2021, kell 12:39


Muusika: laulmine
Nimetus Muusika
Maht
Ainevaldkond Kunstid
Õppeaine Muusika
Haridusaste Põhiharidus
Kooliaste II kooliaste
Klass
Seotud teemad Laulmine (EstCORE:30218)

Õppeprotsess Muusika

Eesmärgid

osaleb meeleldi muusikalistes tegevustes: laulmises, pillimängus, muusika kuulamises, liikumises; laulab ühe- või kahehäälselt klassis oma hääle omapära arvestades; laulab koolikooris õpetaja soovitusel ja musitseerib tunnis erinevates vokaal- ja pillikoosseisudes; oskab kuulata iseennast ja teisi koos musitseerides, mõistab oma panust ning toetab ja tunnustab kaaslasi; kasutab üksinda ning koos musitseerides muusikalisi oskusi ja teadmisi; julgeb esitada ideid ja rakendab võimetekohaselt oma loovust nii sõnalises kui ka erinevates muusikalistes eneseväljendustes, sh infotehnoloogia võimalusi kasutades; kasutab muusika oskussõnu kuulatavate muusikapalade kirjeldamisel ning suunavate küsimuste abil oma arvamuse põhjendamisel; mõistab autorsuse tähendust; eristab kuuldeliselt vokaal- ja instrumentaalmuusikat; leiab iseloomulikke jooni Eesti ja teiste maade rahvamuusikas; tunneb huvi oma kooli ja paikkonna muusikaelu ning -sündmuste vastu ja osaleb selles, mõistab laulupeo traditsiooni tähendust.

Põhimõisted

  1. diktsioon
  2. intonatsioon
  3. hingamine
  4. häälehoid
  5. ühislaul
  6. kaanon
  7. eeltakt
  8. viiulivõti
  9. klaviatuur
  10. duur-helilaad
  11. moll-helilaad
  12. relatiivsed helikõrgused (astmed)
  13. absoluutsed helikõrgused (tähtnimed)
  14. helistik
  15. toonika
  16. helistikumärk
  17. juhuslik märk
  18. diees
  19. bemoll
  20. bekarr
  21. paralleelhelistik; tämber
  22. hääleliik
  23. tempo
  24. andante
  25. moderato
  26. allegro
  27. largo
  28. ritenuto
  29. accelerando
  30. dünaamika
  31. piano
  32. forte
  33. mezzopiano
  34. mezzoforte
  35. pianissimo
  36. fortissimo
  37. crescendo
  38. diminuendo.

Seotud teemad

Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:

  1. Laulmine (EstCORE:30218)

Õpiväljundid

  1. laulab oma hääle omapära arvestades loomuliku kehahoiuga
  2. laulab oma hääle omapära arvestades loomuliku hingamisega
  3. laulab oma hääle omapära arvestades selge diktsiooniga
  4. laulab oma hääle omapära arvestades puhta intonatsiooniga
  5. laulab väljendusrikkalt
  6. teadvustab häälehoiu vajadust
  7. seostab relatiivseid helikõrgusi (astmeid) absoluutsete helikõrgustega g–G2
  8. rakendab muusikalisi teadmisi üksi ja rühmas lauldes
  9. arvestab muusika väljendusvahendeid üksi ja rühmas lauldes
  10. laulab eakohaseid ühe- ja kahehäälseid laule ja kaanoneid ning eesti ja teiste rahvaste laule
  11. Laulab peast kooliastme ühislaule.

Õppematerjal

Selle teemaga (Laulmine (EstCORE:30218)) on seotud järgnev õppematerjal:


Muu õppematerjal: {{{oppematerjal}}}

Ülesanded ja harjutused

{{{ulesanne}}}

Metoodika

Kodaly-metoodika

Eeldused

{{{eeldus}}}

Õppevahendid

{{{oppevara}}}

Praktilised tööd

{{{praktika}}}

Lõiming

{{{loiming}}}

Õppesisu

II kooliastmes tähtsustub töö õpilaste individuaalsete muusikaliste võimete arendamisel ning rakendamisel erinevates muusikalistes tegevustes. Klassitunnis lauldakse a cappella ja saatega ühe- ja kahehäälselt, kooris kahe- ja kolmehäälselt.


... more about "Muusika: laulmine"
II kooliaste +
diktsioon +, intonatsioon +, hingamine +, häälehoid +, ühislaul +, kaanon +, eeltakt +, viiulivõti +, klaviatuur +, duur-helilaad +, moll-helilaad +, relatiivsed helikõrgused (astmed) +, absoluutsed helikõrgused (tähtnimed) +, helistik +, toonika +, helistikumärk +, juhuslik märk +, diees +, bemoll +, bekarr +, paralleelhelistik; tämber +, hääleliik +, tempo +, andante +, moderato +, allegro +, largo +, ritenuto +, accelerando +, dünaamika +, piano +, forte +, mezzopiano +, mezzoforte +, pianissimo +, fortissimo +, crescendo +  ja diminuendo. +
Muusika +