Erinevus lehekülje "Matemaatika: Geomeetria-Defineerimine ja tõestamine 8.klass" redaktsioonide vahel

Allikas: oppekava.edu.ee
 
(ei näidata sama kasutaja üht vahepealset redaktsiooni)
3. rida: 3. rida:
 
|seotudAinevaldkond=Matemaatika
 
|seotudAinevaldkond=Matemaatika
 
|seotudOppeaine=Matemaatika
 
|seotudOppeaine=Matemaatika
|seotudHaridusaste=Põhiharidus
+
|seotudHaridusaste=Põhiharidus
 
|kooliaste=III kooliaste
 
|kooliaste=III kooliaste
 
|klass=8. klass
 
|klass=8. klass
|seotudTeema=Defineerimine ja tõestamine
+
|seotudTeema=Defineerimine ja tõestamine
 
|seotudOpivaljund=selgitab definitsiooni mõistet;
 
|seotudOpivaljund=selgitab definitsiooni mõistet;
 
defineerib paralleelseid sirgeid;
 
defineerib paralleelseid sirgeid;
12. rida: 12. rida:
 
selgitab teoreemi mõistet;
 
selgitab teoreemi mõistet;
 
selgitab eelduse mõistet;
 
selgitab eelduse mõistet;
selgitab mõistet;
+
selgitab väite mõistet;
  
 
selgitab mõne teoreemi tõestuskäiku;
 
selgitab mõne teoreemi tõestuskäiku;
30. rida: 30. rida:
 
teab sirgete paralleelsuse tunnuseid;
 
teab sirgete paralleelsuse tunnuseid;
 
kasutab sirgete paralleelsustunnuseid ülesandeid lahendades;
 
kasutab sirgete paralleelsustunnuseid ülesandeid lahendades;
 
oskab rakendada õpitut ülesandeid lahendades;
 
 
|pohimoiste=definitsioon, defineerimine, algmõiste, aksioom, paralleelide aksioom, teoreem, teoreemi eeldus, teoreemi väide, tõestamine, vastuväiteline tõestusviis, lähisnurgad, põiknurgad
 
|pohimoiste=definitsioon, defineerimine, algmõiste, aksioom, paralleelide aksioom, teoreem, teoreemi eeldus, teoreemi väide, tõestamine, vastuväiteline tõestusviis, lähisnurgad, põiknurgad
 
|metoodika=1. Õpilane peab vahet tegema defineerimisel (mõiste sisu lühike ja täpne avamine) ning kirjeldamisel,
 
|metoodika=1. Õpilane peab vahet tegema defineerimisel (mõiste sisu lühike ja täpne avamine) ning kirjeldamisel,

Viimane redaktsioon: 18. veebruar 2021, kell 12:51


Matemaatika: Geomeetria-Defineerimine ja tõestamine 8.klass
Nimetus Defineerimine ja tõestamine
Maht
Ainevaldkond Matemaatika
Õppeaine Matemaatika
Haridusaste PõhiharidusProperty "Haridus:seotudHaridusaste" (as page type) with input value "Põhiharidus" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.
Kooliaste III kooliaste
Klass 8. klass
Seotud teemad Defineerimine ja tõestamineProperty "Haridus:seotudTeema" (as page type) with input value "Defineerimine ja tõestamine" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.

Õppeprotsess Defineerimine ja tõestamine

Eesmärgid

{{{eesmark}}}

Põhimõisted

  1. definitsioon
  2. defineerimine
  3. algmõiste
  4. aksioom
  5. paralleelide aksioom
  6. teoreem
  7. teoreemi eeldus
  8. teoreemi väide
  9. tõestamine
  10. vastuväiteline tõestusviis
  11. lähisnurgad
  12. põiknurgad

Seotud teemad

Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:

  1. Defineerimine ja tõestamineProperty "Haridus:seotudTeema" (as page type) with input value "Defineerimine ja tõestamine" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.

Õpiväljundid

  1. Selgitab definitsiooni mõistet
  2. Defineerib paralleelseid sirgeid
  3. Teab paralleelide aksioomi
  4. Selgitab teoreemi mõistet
  5. Selgitab eelduse mõistet
  6. Selgitab väite mõistet
  7. Selgitab mõne teoreemi tõestuskäiku
  8. Kasutab arvutiprogrammi seaduspärasusi avastades ja hüpoteese püstitades
  9. Teab, et kui kaks sirget on paralleelsed kolmandaga, siis on need paralleelsed teineteisega
  10. Teab, et kui sirge lõikab ühte kahest paralleelsest sirgest, siis lõikab ta ka teist
  11. Teab, et kui kaks sirget on risti ühe ja sama sirgega, siis on need sirged teineteisega paralleelsed
  12. Näitab joonisel lähisnurki
  13. Defineerib lähisnurki
  14. Näitab joonisel kaasnurki
  15. Defineerib kaasnurki
  16. Näitab joonisel põiknurki
  17. Defineerib põiknurki
  18. Teab sirgete paralleelsuse tunnuseid
  19. Kasutab sirgete paralleelsustunnuseid ülesandeid lahendades

Õppematerjal

Selle teemaga (Defineerimine ja tõestamine) on seotud järgnev õppematerjal:


Muu õppematerjal: {{{oppematerjal}}}

Ülesanded ja harjutused

{{{ulesanne}}}

Metoodika

1. Õpilane peab vahet tegema defineerimisel (mõiste sisu lühike ja täpne avamine) ning kirjeldamisel, 2. Kasutada dünaamilise geomeetria programmi seaduspärasusi avastades ja hüpoteese püstitades; soovitus: kasutada programmi GeoGebra või mõnda selle analoogi, 3. Näiteks teoreemid: kui kaks sirget on paralleelsed kolmandaga, siis on need paralleelsed teineteisega; kui sirge lõikab ühte kahest paralleelsest sirgest, siis lõikab ta ka teist; kui kaks sirget on risti ühe ja sama sirgega, siis on need sirged teineteisega paralleelsed, 4. Võimaluse korral rakendada puutetundliku tahvli tarkvara võimalusi: geomeetriliste kujundite õpetamisel on väga kasulik, TÜ LoTe koolifüüsika keskus -> Meelelahutus -> Optilised illusioonid [www.physic.ut.ee/kf]

Eeldused

{{{eeldus}}}

Õppevahendid

{{{oppevara}}}

Praktilised tööd

{{{praktika}}}

Lõiming

Lõiming läbivate teemadega

Elukestev õpe ja karjääri planeerimine

Varem õpitud teemade iseseisev rakendamine uusi teemasid omandades, Hinnanguvaba ja kirjeldava tagasiside andmine ning tagasiside hindamine, Oma vigade analüüsimine, Õpimapi täitmine, eneseanalüüs – mina matemaatika õppijana, Kuulamisoskus, tähelepanelikkus, detailide märkamise oskus, olulise ja ebaolulise eristamine,

Keskkond ja jätkusuutlik areng

Oma mõtte selgelt, lühidalt ja täpselt väljendamine (teoreeme sõnastades, ülesandeid vormistades), Vastutustunde kasvatamine rühmatöö kaudu,

Kodanikualgatus ja ettevõtlikkus

Loovus, seoste nägemine erinevate valdkondade vahel, Selge eneseväljendamise oskus, teiste kuulamisoskus, tagasiside andmise ja saamise oskus,

Kultuuriline identiteet

Loogiliste mõttekäikude elegants teoreeme tõestades, Järgida tuleb, et tekstülesanded ei süvendaks olemasolevaid stereotüüpe, Soovitav on kasutada tekstülesannetes erinevatele rahvustele viitavaid nimesid (Aleksei, Anja, Jean, Päivi jne),

Tehnoloogia ja innovatsioon

IKT-vahendite kasutamine õppes ja ilusaid jooni demonstreerides,

Väärtused ja kõlblus

Geomeetriliste kujundite ilu ja seos igapäevaeluga, Korralikkuse, hoolsuse ja püsivuse arendamine ning täpsuse kasvatamine jooniseid tehes, joonestusvahendite olemasolu, Kriitika ja selle analüüs,

Õppeainete lõiming
Eesti keel

Eneseväljendusoskus, Oma mõtte selgelt, lühidalt ja täpselt väljendamine teoreeme sõnastades, Teiste kuulamisoskus,

Kunstiõpetus

Kuldlõige, et tagada harmoonilisi proportsioone, Ilumeele arendamine,

Muusikaõpetus

Harilikud murrud kui noodivältused, kuldne suhe muusikas, intervallid, taktimõõt jne,

Inglise keel

Matemaatilise sisuga luuletuste või laulude tõlkimine eesti keelde,

Õppesisu

Definitsioon, Aksioom, Teoreemi eeldus ja väide, Näiteid teoreemide tõestamise kohta, Kahe sirge lõikamisel kolmanda sirgega tekkivad nurgad, Kahe sirge paralleelsuse tunnused,