Matemaatika: Võrrand 7.klass

Allikas: oppekava.edu.ee


Matemaatika: Võrrand 7.klass
Nimetus Võrrand
Maht
Ainevaldkond Matemaatika
Õppeaine Matemaatika
Haridusaste Põhiharidus
Kooliaste III kooliaste
Klass 8. klass
Seotud teemad Võrrand (EIS:M:16)

Õppeprotsess Võrrand

Eesmärgid

{{{eesmark}}}

Põhimõisted

  1. võrrand
  2. võrrandi lahend
  3. võrrandi lahendamine
  4. võrrandi põhiomadused
  5. ühe tundmatuga lineaarvõrrand
  6. võrre
  7. võrde põhiomadus
  8. võrdekujuline võrrand
  9. võrdekujulise võrrandi lahendamine

Seotud teemad

Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:

  1. Võrrand (EIS:M:16)

Õpiväljundid

  1. Tunneb ära võrrandi
  2. Teab võrrandi põhiomadusi
  3. Lahendab lineaarvõrrandeid
  4. Lahendab lineaarvõrrandeid graafiliselt
  5. Avaldab võrdest liikme
  6. Lahendab võrdekujulisi võrrandeid
  7. Koostab lihtsamate tekstülesannete lahendamiseks võrrandi ja lahendab selle
  8. Kontrollib tekstülesande lahendit
  9. Tekstülesande lahendit kontrollides hindab lahendi reaalsust
  10. Lahendab võrrandeid kasutades tekstülesandeid protsentarvutuse kohta
  11. Koostab lineaarvõrrandi etteantud teksti järgi, lahendab tekstülesandeid lineaarvõrrandiga
  12. Modelleerib õpetaja juhendamisel lihtsamas reaalses kontekstis esineva probleemi ja tõlgendab saadud tulemusi õpetaja juhendamisel

Õppematerjal

Selle teemaga (Võrrand (EIS:M:16)) on seotud järgnev õppematerjal:


Muu õppematerjal: {{{oppematerjal}}}

Ülesanded ja harjutused

{{{ulesanne}}}

Metoodika

{{{metoodika}}}

Eeldused

{{{eeldus}}}

Õppevahendid

{{{oppevara}}}

Praktilised tööd

{{{praktika}}}

Lõiming

Õppimine ja õpetamine

Märkused

1. Korraldatakse projektipäev teemal „Vesi“ või „Õhk“ koostöös loodusainete jt õpetajatega.

2. Õpilane koostab tekstülesande, mida saab lahendada võrrandiga. Võrdekujulise võrrandi ja lineaarvõrrandi lahendit kontrollitakse sobiva

tarkvaraga.

Lõiming läbivate teemadega

Tehnoloogia ja innovatsioon

Digivahendite kasutamine võrrandite lahendamiseks sammhaaval ning võrrandite lahendite kontrollimiseks.

Teabekeskkond

Matemaatika roll fundamentaalteadusena: teema rakendused on (näiteks) füüsikas ja keemias ning võrrandeid lahendatakse ühtemoodi, olenemata sellest, kas muutuja tähis on x või näiteks v. Õpilane hangib tekstülesande koostamiseks vajalikku infot meediast, teatmikest ja internetist ning teeb õigeid järeldusi.

Kodanikualgatus ja ettevõtlikkus

Reaalsete andmete kogumine tekstülesannete koostamiseks, eluliste andmetega ülesannete lahendamine.

Tervis ja ohutus

Liiklejate ja sõidukite liikumisega seotud tekstülesanded, mis toetavad arusaamist ohutust liiklemisest. Helkur ‒ elupäästja.

Keskkond ja jätkusuutlik areng

Ülesanded projektipäeval seostatuna loodusega. Vee säästmine, õhu saastamine.

Elukestev õpe ja karjääri planeerimine

Varem õpitud protsenditeema iseseisev rakendamine uut teemat omandades.


Õppeainete lõiming

Keemia

Ainete koguse leidmine võrdekujulise võrrandiga.

Füüsika

Suuruste avaldamine võrdustest, võrdekujulise võrrandi lahendamine.

Eesti keel

Õpilane mõistab tekstülesande teksti, arvestab kirjavahemärke; kasutab tekstülesannet koostades, lahenduskäiku selgitades ja vastust tõlgendades korrektset keelt.

Kodundus

Ainete kogused toiduretseptides sööjate arvu järgi.

Õppesisu

{{{oppesisu}}}


Õppesisu: Võrrandimõiste; Võrrandite samaväärsus; Võrrandi põhiomadused; Ühe tundmatuga lineaarvõrrand; selle lahendamine;Võrre; Võrde põhiomadus; Võrdekujulise võrrandi lahendamine;Lihtsamate (sh igapäevaeluga seonduvate) tekstülesannete lahendamine võrrandiga


link õppeprotsessi kirjeldusele