Kunst teadmised visuaalkultuurist
Kunst teadmised visuaalkultuurist | |
---|---|
Nimetus | Kunst: Teadmised visuaalkultuurist |
Maht | |
Ainevaldkond | Kunstiained |
Õppeaine | Kunst |
Haridusaste | PõhiharidusProperty "Haridus:seotudHaridusaste" (as page type) with input value "Põhiharidus" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process. |
Kooliaste | III kooliaste |
Klass | 7.8.9. klass |
Seotud teemad |
Sisukord
Õppeprotsess Kunst: Teadmised visuaalkultuurist
Eesmärgid
{{{eesmark}}}
Põhimõisted
Seotud teemad
Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:
Õpiväljundid
- Teab Eesti kunstiobjekte
- Teab Eesti kunstnikke
- Teadvustab kunsti rolli ühiskonnas
- Seostab omavahel kultuuri, ühiskonna ning teaduse ja tehnoloogia arengut
- Analüüsib eri ajastute kunstiteoseid näitusel
- analüüsib eri ajastute kunstiteoseid klassiruumis
- Mõistab nüüdiskunsti nähtuste laia teemade ringi
- Mõistab nüüdiskunsti väljendusvahendite mitmekesisust
Õppematerjal
Selle teemaga ({{{seotudTeema}}}) on seotud järgnev õppematerjal:
Muu õppematerjal: {{{oppematerjal}}}
Ülesanded ja harjutused
{{{ulesanne}}}
Metoodika
{{{metoodika}}}
Eeldused
{{{eeldus}}}
Õppevahendid
{{{oppevara}}}
Praktilised tööd
{{{praktika}}}
Lõiming
{{{loiming}}}
Õppesisu
Tehakse uurimistöid ning luuakse esitlusi ja seinalehti nii üksi- kui ka rühmatööna. Käiakse näitustel ja kujundatakse analüüsimise harjumus: informeeritud vaatamine, aktiivne, tõlgendust loov suhestumine aktuaalse kunstipraktikaga, kunsti mõiste laiendamine. Kolm põhiküsimust, mis aitavad analüüsi ja interpretatsiooni koos hoida, on mis?, kuidas? ja miks? Alusmudeliks sobib näiteks Feldmani kunstikriitika neljaastmelise mudeli kaks esimest etappi: 1) Kirjelda! – võimalikult tihe kirjeldus sellest, mida näed; 2) Analüüsi! – lähtu eelnevast kirjeldusest: mida on rohkem ja mida vähem, mis ees- ja mis tagapool, kuidas liigub pilk teose pinnal, kas kogumulje on staatiline või dünaamiline jne.