Kunst: Uurimine ja ideede arendamine

Allikas: oppekava.edu.ee


Kunst: Uurimine ja ideede arendamine
Nimetus Kunst: Uurimine ja ideede arendamine
Maht
Ainevaldkond Kunstid
Õppeaine Kunst
Haridusaste Põhiharidus
Kooliaste III kooliaste
Klass
Seotud teemad Uurimine ja ideede arendamine

Õppeprotsess Kunst: Uurimine ja ideede arendamine

Eesmärgid

eksperimenteerib mõtete, mõistete, kunstitehnikate ja uute meediumidega; rakendab omandatud oskusi teistes õppeainetes ja igapäevaelus; õpib tundma ja väärtustab nii mineviku kunstipärandit kui ka nüüdiskunsti; seostab kunsti, kultuuri, teaduse ja tehnoloogia arengut;

Põhimõisted

  1. animatsioon
  2. abstraktne kunst
  3. nüüdiskunst
  4. op-kunst
  5. fotokunst
  6. performance
  7. happening
  8. realism
  9. renessanss
  10. arhitektuur
  11. arvutigraafika
  12. virtuaalkunst
  13. disain
  14. graafika
  15. skulptuur
  16. kompositsioon
  17. kollaaž
  18. logo
  19. piktogramm
  20. maal
  21. installatsioon

Seotud teemad

Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:

  1. Uurimine ja ideede arendamine

Õpiväljundid

  1. analüüsib eri ajastute kunstiteoseid nii näitusel kui klassiruumis, mõistab nüüdiskunsti nähtuste laia teemade ringi ning väljendusvahendite mitmekesisust, analüüsib ruumilist keskkonda ja disainiobjekte eesmärgipärasuse, uuenduslikkuse, ökoloogilisuse, esteetilisuse ja eetilisuse seisukohast, mõistab disaini kui protsessi, mille eesmärgiks on leida probleemile uus ning parem lahendusProperty "Haridus:seotudOpivaljund" (as page type) with input value "analüüsib eri ajastute kunstiteoseid nii näitusel kui klassiruumis, mõistab nüüdiskunsti nähtuste laia teemade ringi ning väljendusvahendite mitmekesisust, analüüsib ruumilist keskkonda ja disainiobjekte eesmärgipärasuse, uuenduslikkuse, ökoloogilisuse, esteetilisuse ja eetilisuse seisukohast, mõistab disaini kui protsessi, mille eesmärgiks on leida probleemile uus ning parem lahendus" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.
  2. arutleb visuaalkultuuri avaldumisvormide, sümbolite ja kultuuriliste märkide üle, hindab virtuaalset keskkonda eetilisuse ja turvalisuse seisukohast.

Õppematerjal

Selle teemaga (Uurimine ja ideede arendamine) on seotud järgnev õppematerjal:


Muu õppematerjal: {{{oppematerjal}}}

Ülesanded ja harjutused

{{{ulesanne}}}

Metoodika

{{{metoodika}}}

Eeldused

{{{eeldus}}}

Õppevahendid

{{{oppevara}}}

Praktilised tööd

{{{praktika}}}

Lõiming

{{{loiming}}}

Õppesisu

Kunstiteose vorm ja kompositsioon, perspektiiv, värvilahendus. Materjalide ja tehnika valiku seos sõnumi ja kontekstiga. Kujutamise viisid (nt stiliseerimine, lihtsustamine, abstraheerimine, deformeerimine jne). Väljendusvahendite vastavus ideele, otstarbele ja sihtgrupile. Mitmesugused kunstimaterjalid ja tehnikad (nt joonistamine, maal, kollaaž, skulptuur, installatsioon jne). Digitaalsete tehnoloogiate kasutamine loovtöödes (foto, video, animatsioon, digitaalgraafika). Kunst ühiskonna, teaduse ja tehnoloogia arengu peegeldajana. Disainiprotsess probleemile uue lahenduse leidmiseks. Tekstid, pildid ja joonised esitluste ja infomaterjalide kujunduses. Kirjagraafika ja graafilise kujunduse baasvõtted.


III kooliaste +
animatsioon +, abstraktne kunst +, nüüdiskunst +, op-kunst +, fotokunst +, performance +, happening +, realism +, renessanss +, arhitektuur +, arvutigraafika +, virtuaalkunst +, disain +, graafika +, skulptuur +, kompositsioon +, kollaaž +, logo +, piktogramm +, maal +  ja installatsioon +
Kunst: Uurimine ja ideede arendamine +