Kunst: Mõtestamine ja refleksioon (IIKA)
Kunst: Mõtestamine ja refleksioon (IIKA) | |
---|---|
Nimetus | Kunst |
Maht | |
Ainevaldkond | Kunstiained |
Õppeaine | Kunst |
Haridusaste | Põhiharidus |
Kooliaste | II kooliaste |
Klass | |
Seotud teemad | Mõtestamine ja refleksioon (EstCORE:30203) |
Sisukord
Õppeprotsess Kunst
Eesmärgid
tunnetab oma kunstivõimeid ja -huve, hindab enda ja teiste isikupära; rakendab oma loomingulisi võimeid ja oskusi ka väljaspool kunstitundi; on avatud erinevate kunsti- ja kultuuriilmingute suhtes; tunneb huvi kunstiloomingu ja paikkondliku kultuuri vastu; mõistab kultuuriväärtuste ja -keskkonna kaitse olulisust; näeb loodust ja keskkonda säästva tarbimise võimalusi.
Põhimõisted
- muuseum
- galerii
- traditsioon
- Eesti rahvakunst
- säästev tarbimine
- sümbol
- meedia
- reklaam
- nüüdiskunst
- abstraktne
- disain
- arhitektuur
- digitaalne kunst
- foto
- video
- digitaalgraafika
- animatsioon
- kompositsioon
- koloriit
- figuur
- portree
- proportsioon
- maal
- joonistus
- graafika
- kollaaž
- skulptuur
- installatsioon
- kultuuriväärtus
- virtuaalne
Seotud teemad
Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:
Õpiväljundid
- arutleb enda ja kaaslaste loovtööde üle, tõlgendab oma vaatenurgast erinevate ajastute kunstiteoseid
- väljendab visuaalsete vahenditega oma mõtteid, ideid ja teadmisi, kasutades kahe- ja kolmemõõtmelise kujutamise baaselemente ja kompositsiooni põhimõtteid
- oskab uurimise käigus leida eri teabeallikatest ainealast infot
- võrdleb ruumilise keskkonna ja igapäevaste tarbeesemete omadusi, kavandab ideid, kuidas parandada elukeskkonda, mõistab võimalusi, kuidas tarbida loodust säästvalt
- arutleb visuaalse infoga seotud nähtuste üle reaalses ja virtuaalses keskkonnas, analüüsib oma eagrupile mõeldud visuaalse meedia sõnumeid
- Tegutseb eetiliselt ja ohutult nii päris kui ka virtuaalsetes kultuurikeskkondades.
Õppematerjal
Selle teemaga (Mõtestamine ja refleksioon (EstCORE:30203)) on seotud järgnev õppematerjal:
Muu õppematerjal: {{{oppematerjal}}}
Ülesanded ja harjutused
{{{ulesanne}}}
Metoodika
{{{metoodika}}}
Eeldused
{{{eeldus}}}
Õppevahendid
{{{oppevara}}}
Praktilised tööd
{{{praktika}}}
Lõiming
{{{loiming}}}
Õppesisu
Kavandamine kui ideede arendamise protsess. Kunstiteose sisulised ja vormilised elemendid, konkreetne ja abstraktne kunstis. Kunstiteoste analüüs. Muuseumide ja galeriide funktsioonid. Vormi ja funktsiooni seos, traditsioon ja uuenduslikkus disainis. Eesti rahvakunst ja ehituskultuur. Loodust säästva tarbimise põhimõtted, elukeskkonna parandamine kunsti, disaini ja arhitektuuri kaudu. Piltide, teksti, heli ja liikumise koosmõju. Märkide ja sümbolite kasutamine meedias ja reklaamis. Virtuaalsetes kunsti- ja meediakeskkondades tegutsemise eetika ja ohutus.