Kehaline kasvatus: Teadmised spordist ja liikumisviisidest (IIKA) spordist ja liikumisviisidest

Allikas: oppekava.edu.ee


Kehaline kasvatus: Teadmised spordist ja liikumisviisidest (IIKA) spordist ja liikumisviisidest
Nimetus Kehaline kasvatus
Maht
Ainevaldkond Kehaline kasvatus
Õppeaine
Haridusaste Põhiharidus
Kooliaste II kooliaste
Klass
Seotud teemad Teadmised spordist ja liikumisviisidest

Õppeprotsess Kehaline kasvatus

Eesmärgid

selgitab kehalise aktiivsuse ja hea rühi tähtsust inimese tervisele ning kirjeldab kehalise aktiivsuse rolli tervislikus eluviisis, kirjeldab oma kehalist aktiivsust/liikumisharrastust; omandab kooliastme ainekavva kuuluvate kehaliste harjutuste (spordialade/liikumisviiside) tehnika, teab, kuidas õpitud alasid iseseisvalt sooritada, sooritab põhiliikumisviise liigutusvilumuste tasemel; selgitab kehalise kasvatuse tundides kehtivate ohutus- ja hügieeninõuete ning iseseisva ohutu liikumisharrastuse/liiklemise vajalikkust, järgib ohutus- ja hügieenireegleid kehalise kasvatuse tundides ning tunnivälistel spordiüritustel; mõistab hea käitumise, reeglite järgimise, keskkonda säästva suhtumise ja koostöö tegemise vajalikkust sportimisel/liikumisel, täidab reegleid ja võistlusmäärusi kehalisi harjutusi õppides ning liikudes, on valmis tegema koostööd (sooritama koos harjutusi, kuuluma ühte võistkonda jne) kõigi kaaslastega, kirjeldab ausa mängu põhimõtete realiseerimist spordis ja teistes tegevustes; kirjeldab sobivaid oskussõnu kasutades nähtud spordivõistlust ja/või tantsuüritust ning oma muljeid sellest, nimetab Eesti ja maailma tuntud sportlasi ning võistkondi, teab valdkonnaga seotud ameteid/elukutseid ja nende eripära, maailmas toimuvaid suurvõistlusi ja olulisemaid fakte antiikolümpiamängudest; harjutab aktiivselt kehalise kasvatuse tundides, tunneb huvi koolis toimuvate spordi- ja tantsuürituste vastu, võtab neist osa võistleja, osaleja või pealtvaatajana, oskab sportida/liikuda koos kaaslastega, jagada omavahel ülesandeid, kokku leppida mängureegleid jne, soovib õppida uusi kehalisi harjutusi ja liikumisviise ning omandada teadmisi iseseisvaks sportimiseks/liikumiseks, osaleb tervisespordiüritustel.

Põhimõisted

  1. Tervislik eluviis
  2. hügieen
  3. trauma
  4. stiil
  5. olümpiamängud
  6. üldtantsupidu
  7. võistlusmäärus
  8. aus mäng
  9. esmaabi

Seotud teemad

Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:

  1. Teadmised spordist ja liikumisviisidest

Õpiväljundid

  1. Selgitab kehalise aktiivsuse ja hea rühi tähtsust tervisele
  2. Kirjeldab kehalise aktiivsuse rolli tervislikus eluviisis ning enda kehalist aktiivsust/liikumisharrastust
  3. Mõistab ohutusnõuete täitmise vajalikkust ning järgib neid kehalise kasvatuse tundides ning tunnivälises tegevuses
  4. Mõistab hügieeninõuete täitmise vajalikkust ning järgib neid kehalise kasvatuse tundides ning tunnivälises tegevuses
  5. Teab, kuidas vältida ohuolukordi liikudes
  6. Teab, kuidas vältida ohuolukordi sportides
  7. Teab, mida teha õnnetusjuhtumite ja lihtsamate sporditraumade korral
  8. suudab iseseisvalt sooritada üldarendavaid võimlemisharjutusi
  9. suudab iseseisvalt sooritada üldarendavaid rühiharjutusi
  10. oskab sportida/liikuda koos kaaslastega, jagada omavahel ülesandeid, kokku leppida mängureegleid jne
  11. Sooritab kehaliste võimete testi ja annab tulemusele hinnangu võrreldes eelmistel aastatel saavutatuga
  12. Valib õpetaja juhendusel harjutusi kehalise võimekuse arendamiseks ning sooritab neid
  13. Tunneb õpitud spordialade/tantsustiilide oskussõnu, kasutab neid sündmuste kirjeldamisel ning oskab käituda spordivõistlustel ja tantsuüritustel
  14. Teab, mida tähendab aus mäng spordis
  15. Nimetab Eestis toimuvaid suurvõistlusi, tuntud sportlasi ja võistkondi
  16. Nimetab maailmas toimuvaid suurvõistlusi, tuntud sportlasi ja võistkondi
  17. Teab tähtsamaid fakte antiikolümpiamängudest
  18. Teab tähtsamaid fakte Eesti üld- ja noorte tantsupidudest

Õppematerjal

Selle teemaga (Teadmised spordist ja liikumisviisidest) on seotud järgnev õppematerjal:


Muu õppematerjal: {{{oppematerjal}}}

Ülesanded ja harjutused

{{{ulesanne}}}

Metoodika

{{{metoodika}}}

Eeldused

{{{eeldus}}}

Õppevahendid

{{{oppevara}}}

Praktilised tööd

{{{praktika}}}

Lõiming

{{{loiming}}}

Õppesisu

Kehalise aktiivsuse tähtsus tervisele. Kehaline aktiivsus kui tervisliku eluviisi oluline komponent. Liikumissoovitused II kooliastme õpilasele. Õpitud spordialade/liikumisviiside oskussõnavara. Õpitavate spordialade põhilised võistlusmäärused. Ausa mängu põhimõtted spordis. Ohutus- ja hügieenireeglite järgimise vajalikkus liikudes, sportides ning liigeldes. Ohutu ümbrust säästev liikumine harjutuspaikades ja looduses. Teadmised käitumisest ohuolukordades. Lihtsad esmaabivõtted. Käitumine spordivõistlusel ja tantsuüritustel. Teadmised iseseisvaks harjutamiseks (kuidas sooritada soojendus- ja rühiharjutusi, kuidas sooritada kehaliste võimete teste ning treenida õpetaja abiga valitud harjutusi kasutades kehalisi võimeid ja rühti). Teadmised spordialadest/liikumisviisidest, suurvõistlustest ja/või üritustest Eestis ning maailmas, tuntumatest Eesti ja maailma sportlastest jms. Teadmised antiikolümpiamängudest.

[[Category:{{{seotudOppeaine}}}]]


II kooliaste +
Tervislik eluviis +, hügieen +, trauma +, stiil +, olümpiamängud +, üldtantsupidu +, võistlusmäärus +, aus mäng +  ja esmaabi +
Kehaline kasvatus +