Kehaline kasvatus: Teadmised spordist ja liikumisviisidest

Allikas: oppekava.edu.ee


Kehaline kasvatus: Teadmised spordist ja liikumisviisidest
Nimetus Teadmised spordist ja liikumisviisidest
Maht
Ainevaldkond Kehaline kasvatus
Õppeaine Kehaline kasvatus
Haridusaste Põhiharidus
Kooliaste III kooliaste
Klass 7.8.9. klass
Seotud teemad

Õppeprotsess Teadmised spordist ja liikumisviisidest

Eesmärgid

kirjeldab kehalise aktiivsuse mõju tervisele ja töövõimele ning selgitab regulaarse liikumisharrastuse vajalikkust, analüüsib enda igapäevast kehalist aktiivsust, sh liikumisharrastust ning annab sellele hinnangu; järgib ohutus- ja hügieeninõudeid kehalise kasvatuse tundides, tunnivälistel spordiüritustel ning iseseisvalt liikudes, sportides ja liigeldes, oskab vältida ohuolukordi ning teab, mida teha liikudes/sportides juhtuda võivate õnnetuste korral; teab, mis harjutused ja meetodid sobivad kehalise võimekuse parandamiseks, ning oskab neid iseseisvalt kasutada; järgib sportides/liikudes reegleid ja võistlusmäärusi, liigub/spordib keskkonda hoides, oma kaaslasi austades ja nendega koostööd tehes, selgitab ausa mängu põhimõtete realiseerimist spordis ja elus; kirjeldab oskussõnu kasutades erinevate spordialade võistlusi ja/või tantsuüritusi ning muljeid nendest, kirjeldab lemmikspordiala (või tantsustiili), loetleb sel alal toimuvaid võistlusi/üritusi ning ala tuntumaid esindajaid Eestis ja maailmas, teab olulisemaid fakte antiik- ja nüüdisolümpiamängudest ning Eesti sportlaste saavutustest olümpiamängudel, oskab nimetada Eesti üld- ja noorte tantsupidude tähtsamaid sündmusi, tunneb Eesti üld- ja noorte tantsupidude traditsiooni; teab tervise ja kehakultuuri valdkonnaga seotud ameteid/elukutseid, selle töö eripära ning edasiõppimisvõimalusi.

Põhimõisted

  1. Kehaline aktiivsus
  2. ohutu liikumine
  3. ohutu liiklemine
  4. loodust säästev liikumine
  5. trauma
  6. esmaabivõtted
  7. enesekontrollivõtted
  8. kehaline vormisolek
  9. aus mäng
  10. antiikolümpiamängud

Seotud teemad

Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:


Õpiväljundid

  1. Selgitab kehalise aktiivsuse ning regulaarse liikumisharrastuse mõju tervisele
  2. selgitab kehalise aktiivsuse ning regulaarse liikumisharrastuse mõju töövõimele
  3. Järgib kehalisi harjutusi tehes hügieeninõudeid
  4. Järgib kehalisi harjutusi tehes ohutusnõudeid
  5. Oskab vältida ohuolukordi
  6. Teab, kuidas toimida sportides/liikudes juhtuda võivate õnnetuste puhul
  7. teab, kuidas toimida sportides/liikudes juhtuda võivate traumade puhul
  8. Oskab anda elementaarset esmaabi
  9. Järgib liikumisel/sportimisel sellekohaseid reegleid
  10. Järgib liikumisel/sportimisel sellekohaseid võistlusmäärusi
  11. Analüüsib enda kehalist vormisolekut
  12. Valib liikumisharrastusele eesmärgi
  13. valib endale sobiva (jõukohase) spordiala/liikumisviisi
  14. osaleb aktiivselt kehalise kasvatuse tundides
  15. oskab tegutseda abikohtunikuna võistlustel
  16. arendab enda kehalisi võimeid

Õppematerjal

Selle teemaga ({{{seotudTeema}}}) on seotud järgnev õppematerjal:


Muu õppematerjal: {{{oppematerjal}}}

Ülesanded ja harjutused

{{{ulesanne}}}

Metoodika

{{{metoodika}}}

Eeldused

{{{eeldus}}}

Õppevahendid

{{{oppevara}}}

Praktilised tööd

{{{praktika}}}

Lõiming

{{{loiming}}}

Õppesisu

Kehalise aktiivsuse mõju tervisele ja töövõimele. Regulaarse liikumisharrastuse kui tervist ja töövõimet tagava tegevuse vajalikkus. Liikumissoovitused noorukitele ning täiskasvanutele. Ohutu liikumine ja liiklemine. Loodust säästev liikumine. Tegutsemine (spordi)traumade ja õnnetusjuhtumite korral. Esmaabivõtted. Õpitud spordialade ja liikumisviiside oskussõnad ning harjutuste ja tegevuste kirjeldamine Õpitud spordialade võistlusmäärused. Aus mäng – ausus ja õiglus spordis ning elus. Teadmised iseseisva liikumisharrastuse kohta (eesmärkide seadmine, spordiala/tegevuse valik, spordivarustuse valik, harjutamise põhimõtted jm). Kehalise töövõime arendamine: erinevate kehaliste võimete arendamiseks sobivad harjutused, harjutamise metoodika. Kehalise võimekuse testid ja enesekontrollivõtted, testitulemuste analüüs. Teadmised õpitud spordialade/tantsustiilide tekkest, (suur)võistlustest, üritustest, üld- ja noorte tantsupidudest ning tuntumatest sportlastest/tantsijatest Eestis ja maailmas. Teadmised olümpiamängudest (sh antiikolümpiamängudest) ja tuntumatest olümpiavõitjatest. Teadmised spordiüritustest ning neil osalemise võimalustest. Liikumine „Sport kõigile”.