Kategooria:Haridus:Opivaljund
Allikas: oppekava.edu.ee
Õppimise tulemusena omandatavad teadmised, oskused ja hoiakud või nende kogumid (pädevused), mille olemasolu ja/või saavutatuse taset on võimalik tõendada ja hinnata. Nt "oskab liita 10 piires".
haridus:Opivaljund (haridus | EstCORE2) This category uses the form Opivaljund.
Leheküljed kategoorias "Haridus:Opivaljund"
Järgmised 200 lehekülge on selles kategoorias (kokku 2200).
(eelmine lehekülg) (järgmine lehekülg)A
- Algatab nii suhtlust kui ka teemasid
- Analüüsib abiootiliste ja biootiliste tegurite toime graafikuid ning toob rakenduslikke näiteid
- Analüüsib aine- ja energiavahetuse erinevate protsesside omavahelisi seoseid
- Analüüsib bakterite ja algloomade tähtsust inimtegevuses
- Analüüsib bakterite ja algloomade tähtsust looduses
- Analüüsib bioloogiateadmiste ja -oskuste vajalikkust erinevates elukutsetes
- Analüüsib diagrammidel ja tabelites esitatud infot mittepäriliku muutlikkuse ulatusest
- Analüüsib diagrammidel ja tabelites esitatud infot ökoloogiliste tegurite mõju kohta organismide arvukusele
- Analüüsib disainiobjekte esteetilisuse seisukohast
- Analüüsib disainiobjekte uuenduslikkuse seisukohast
- Analüüsib disainiobjekte ökoloogilisuse seisukohast
- Analüüsib eesti pärimusmuusika tänapäevaseid tõlgendusi
- Analüüsib enda ja oma pere tarbimist
- Analüüsib enda kehalist vormisolekut
- Analüüsib eri ajastute kunstiteoseid näitusel
- Analüüsib erinevate selgroogsete loomade osa inimtegevuses
- Analüüsib erinevate selgroogsete loomade osa looduses
- Analüüsib erinevate selgroogsete loomade osa looduses ja inimtegevuses
- Analüüsib erinevate selgrootute loomade osa inimtegevuses
- Analüüsib erinevate selgrootute loomade osa looduses
- Analüüsib etteantud piirkonna looduslike tingimuste ja majanduse seoseid
- Analüüsib hingamiselundkonna ehituse ja talitluse kooskõla
- Analüüsib infot loomade kaitse, püügi ja jahi kohta
- Analüüsib inimese vereringeelundkonna jooniseid ja skeeme
- Analüüsib inimtegevuse mõju keskkonnale
- Analüüsib inimtegevuse mõju loodusele
- Analüüsib ja lahendab iseseisvalt eri tüüpi ühe- ja kahetehtelisi tekstülesandeid ning hindab õpetaja abiga ülesande lahendamisel saadud tulemuse reaalsust
- Analüüsib jooniseid ja skeeme hingamiselundkonna ehitusest
- Analüüsib kaardi järgi rahvastiku paiknemist Euroopas, sh Eestis
- Analüüsib keemilise reaktsiooni võrrandis sisalduvat (kvalitatiivset ja kvantitatiivset) infot
- Analüüsib kehasisese ja kehavälise viljastumise ning lootelise arengu eeliseid selgroogsete loomade rühmadel ning toob selle kohta näiteid
- Analüüsib keskkonna säästmise võimalusi
- Analüüsib lahk- ja liitsugulisuse eeliseid selgrootute loomade erinevatel rühmadel
- Analüüsib liikide tekke ja muutumise üldist kulgu
- Analüüsib linna- ja maaelu erinevusi
- Analüüsib linnade tekke, asukoha ja arengu vahelisi seoseid Euroopas, sh Eestis
- Analüüsib loodusressursside, tööjõu, kapitali ja turgude mõju Eesti majandusele
- Analüüsib munaraku viljastumist mõjutavaid tegureid
- Analüüsib muusikat kirjalikult või muul looval viisil
- Analüüsib muusikat suuliselt
- Analüüsib mõningate tähtsamate anorgaaniliste ühendite (H2O, CO, CO2, SiO2, CaO, HCl, H2SO4, NaOH, Ca(OH)2, NaCl, Na2CO3,NaHCO3, CaSO4, CaCO3 jt) peamisi omadusi
- Analüüsib mõningate tähtsamate anorgaaniliste ühendite peamisi omadusi
- Analüüsib naha ehituse ning talitluse kooskõla eritusfunktsiooni täites
- Analüüsib naha ehituse ning talitluse kooskõla eritusfunktsiooni täites.väärtustab naha tervishoiuga seotud tervislikku eluviisi
- Analüüsib naha ehituse ning talitluse kooskõla kaitsefunktsiooni täites
- Analüüsib naha ehituse ning talitluse kooskõla kompimisfunktsiooni täites
- Analüüsib naha ehituse ning talitluse kooskõla termoregulatsiooni funktsiooni täites
- Analüüsib oma eagrupile mõeldud visuaalse meedia sõnumeid
- Analüüsib osoonikihi lagunemist saastamise tagajärjel
- Analüüsib osoonikihi tähtsust
- Analüüsib osoonikihi tähtsust ja lagunemist saastamise tagajärjel
- Analüüsib parasiitluse
- Analüüsib parasiitluse osa looduses
- Analüüsib peamisi keemilise saaste allikaid ja saastumise tekkepõhjusi
- Analüüsib pärilike ja päriliku eelsoodumusega haiguste vältimise võimalusi
- Analüüsib pärilikkuse ja muutlikkuse osa inimese tunnuste näitel
- Analüüsib refleksikaare skeeme
- Analüüsib ruumilist keskkonda eesmärgipärasuse, uuenduslikkuse, ökoloogilisuse, esteetilisuse ja eetilisuse seisukohast
- Analüüsib saastumisest tingitud keskkonnaprobleeme (happesademed, raskmetallide ühendid, üleväetamine, osoonikihi lagunemine, kasvuhooneefekt)
- Analüüsib seedeelundkonna ehituse jooniseid ja skeeme
- Analüüsib seente ja samblike osa inimtegevuses
- Analüüsib seente ja samblike osa looduses
- Analüüsib selgroogsete eri rühmade südame ehituse ja vereringe eripära
- Analüüsib selgroogsete loomade erinevate meelte tähtsust sõltuvalt nende elupaigast ja -viisist
- Analüüsib selgrootute loomade rühmade esindajate erinevate meelte arengutaset seonduvalt elupaigast ja toitumisviisist
- Analüüsib silma osade ja suuraju nägemiskeskuse koostööd nägemisaistingu tekkimisel ning tõlgendamisel
- Analüüsib sisse- ja väljahingatava õhu koostist
- Analüüsib skeeme fotosünteesi lähteainetest, lõpp-produktidest ja protsessi mõjutavatest tingimustest
- Analüüsib soojus-, tuuma- ja hüdroelektrijaama või tuulepargi kasutamise eeliseid ning puudusi elektrienergia tootmisel
- Analüüsib sugulise ja mittesugulise paljunemise eeliseid erinevate taimede näitel
- Analüüsib sümbioosi osa looduses
- Analüüsib süsinikuühendite kasutamise võimalusi kütusena
- Analüüsib süsinikuühendite paljususe põhjust
- Analüüsib taimede osa inimtegevuses
- Analüüsib taimede osa looduse kui terviksüsteemi jätkusuutlikkuse tagamisel
- Analüüsib teabeallikate järgi Eesti energiamajandust
- Analüüsib teabeallikate järgi Euroopa või mõne piirkonna, sh Eesti, rahvaarvu ja selle muutumist
- Analüüsib tegelaste suhteid
- Analüüsib toiduainete toiteväärtust
- Analüüsib transpordiliikide eeliseid ja puudusi reisijate ning mitmesuguste kaupade veol
- Analüüsib treeningu mõju hingamiselundkonnale
- Analüüsib treeningu mõju liikumiselundkonnale
- Analüüsib treeningu mõju tugi-ja liikumiselundkonnale
- Analüüsib treeningu mõju tugielundkonnale
- Analüüsib tuntud muusika suursündmusi (sh paikkondlikke)
- Analüüsib tuntumatel süsinikuühenditel põhinevate materjalide kasutamise võimalusi
- Analüüsib tuntumatel süsinikuühenditel põhinevate materjalide põhiomadusi
- Analüüsib valemite põhjal hapete koostist
- Analüüsib väljahingatava õhu koostist
- Analüüsib võimalikke keskkonna säästmise meetmeid
- Analüüsib õistaimede organite ehituse sõltuvust nende ülesannetest
- Analüüsib õistaimede organite ehituse sõltuvust paljunemis- ja levimisviisist
- Analüüsib õistaimede organite ehituse sõltuvust taime kasvukohast
- Annab kuuldu ja loetu põhjal hinnanguid
- Annab kuuldu põhjal hinnanguid
- Annab loetu põhjal hinnanguid
- Arendab erinevaid lahendusvariante
- Arendab erinevaid lahendusvariante ning isikupäraseid teostusvõimalusi
- Arendab isikupäraseid teostusvõimalusi
- Arendab suhtlust või teemaarutelu
- Arutleb eakohastel teemadel
- Arutleb enda ja kaaslaste loovtööde üle
- Arutleb eri tantsustiilide üle
- Arutleb ja leiab seoseid kodu sisekujunduse ning seal elavate inimeste vahel
- Arutleb kirjandusliku tervikteksti või katkendi põhjal teksti põhisündmuste üle
- Arutleb kirjandusliku tervikteksti või katkendi põhjal teksti teema üle
- Arutleb kirjandusliku tervikteksti või katkendi põhjal teksti tegelaste probleemide ja väärtushoiakute üle
- Arutleb maksude olulisuse üle ühiskonnas
- Arutleb moe muutumise üle
- Arutleb visuaalkultuuri avaldumisvormide üle
- Arutleb visuaalkultuuri kultuuriliste märkide üle
- Arutleb visuaalkultuuri sümbolite üle
- Arutleb visuaalse infoga seotud nähtuste üle reaalses ja virtuaalses keskkonnas
- Arutleb visuaalse infoga seotud nähtuste üle reaalses keskkonnas
- Arutleb visuaalse infoga seotud nähtuste üle virtuaalses keskkonnas
- Arutleb ühishüve ja maksude olulisuse üle ühiskonnas
- Arutleb, kuidas tekivad tulud ja mis on inimese võimalikud tuluallikad, ning hindab reaalselt võimalikke ja ootamatuid kulusid
- Arvestab ergonoomika põhireegleid ning oskab neid töös rakendada
- Arvestab rühmaülesandeid täites kaasõpilaste arvamusi ja hinnanguid
- Arvestab taimede ja loomade vajadusi ning suhtub neisse vastutustundlikult
- Arvutab aine massiprotsent lahuses
- Arvutab aine massiprotsent lahuses, kus aine mass on muutunud
- Arvutab aine massiprotsent lahuses, kus lahusti mass on muutunud
- Arvutab aine valemi põhjal tema molekulmass
- Arvutab eksperimendi korral takistust
- Arvutab hulkliikme väärtuse
- Arvutab hulknurga sisenurkade summa
- Arvutab hulknurga ümbermõõdu
- Arvutab ioonilaengu
- Arvutab kera pindala
- Arvutab kera ruumala
- Arvutab kolmnurkse ja nelinurkse püstprisma pindala
- Arvutab kolmnurkse ja nelinurkse püstprisma ruumala
- Arvutab koonuse pindala
- Arvutab koonuse ruumala
- Arvutab korrapärase hulknurga pindala
- Arvutab korrapärase hulknurga ühe nurga
- Arvutab kujundite joonelemendid, ümbermõõdu, pindala ja ruumala
- Arvutab kuubi ning risttahuka pindala ja ruumala
- Arvutab kõikide elementide sisaldus aines protsendiliselt
- Arvutab lahuse koostis
- Arvutab lihtaine valemi põhjal tema molekulmassi
- Arvutab liitaine valemi põhjal tema molekulmassi (valemmassi)
- Arvutab mitme tehtega ülesandeid, milles on kuni neli tehet ja ühed sulud
- Arvutab murdjoone pikkuse
- Arvutab nimega arvudega (lihtsamad juhud)
- Arvutab parabooli haripunkti koordinaadid
- Arvutab püramiidi pindala
- Arvutab püramiidi ruumala
- Arvutab ringjoone pikkuse ja ringi pindala
- Arvutab rombi pindala
- Arvutab rombi ümbermõõdu
- Arvutab rööpküliku pindala
- Arvutab rööpküliku ümbermõõdu
- Arvutab silindri pindala
- Arvutab silindri ruumala
- Arvutab statistilise kogumi karakteristikuid, sh kasutades sobivat tarkvara
- Arvutab takistust
- Arvutab taskuarvutil teravnurga trigonomeetriliste funktsioonide väärtusi
- Arvutab täisnurkse kolmnurga joonelemendid
- Arvutab tõenäosuse väärtuse lihtsamatel juhtudel
- Arvutab ühetähelise tähtavaldise väärtuse
- Astendab algebralisi murde
- Astendab astme
- Astendab jagatise
- Astendab korrutise
- Astendab negatiivset arvu naturaalarvuga (teab sulgude tähendust)
- Astendab üksliikmeid
- Avaldab arvamust ajakirjanduses käsitletavate probleemide kohta
- Avaldab ja põhjendab oma arvamust, valides sobivaid näiteid nii tekstist kui ka igapäevaelust
- Avaldab teksti kohta arvamust
- Avaldab viisakalt ning asjakohaselt oma arvamust ja seisukohta nähtuse kohta kirjalikult
- Avaldab viisakalt ning asjakohaselt oma arvamust ja seisukohta nähtuse kohta suuliselt
- Avaldab viisakalt ning asjakohaselt oma arvamust ja seisukohta sündmuse kohta kirjalikult
- Avaldab viisakalt ning asjakohaselt oma arvamust ja seisukohta sündmuse kohta suuliselt
- Avaldab viisakalt ning asjakohaselt oma arvamust ja seisukohta sündmuse, nähtuse või teksti kohta kirjalikult
- Avaldab viisakalt ning asjakohaselt oma arvamust ja seisukohta sündmuse, nähtuse või teksti kohta suuliselt
- Avaldab viisakalt ning asjakohaselt oma arvamust ja seisukohta teksti kohta kirjalikult
- Avaldab viisakalt ning asjakohaselt oma arvamust ja seisukohta teksti kohta suuliselt
- Avaldab võrdest liikme
- Avastab seaduspärasusi kasutades dünaamilisi geomeetria programme
D
- Defineerib elundi mõiste
- Defineerib kaasnurki
- Defineerib kolmnurga kesklõiku
- Defineerib kolmnurga mediaani
- Defineerib kolmnurga välisnurga
- Defineerib lähisnurki
- Defineerib paralleelseid sirgeid
- Defineerib põiknurki
- Defineerib trapetsi
- Defineerib trapetsi kesklõigu
- Dokumenteerib loodud rakendused inglise keeles
E
- Eristab aineid nende omaduste põhjal
- Eristab aktiivseid, keskmise aktiivsusega ja väheaktiivseid metalle
- Eristab eesti rahvamuusikat: rahvalaulu, -pille, -tantse
- Eristab elus- ja eluta looduse objekte ja nähtusi ning vaatleb, nimetab, kirjeldab ja rühmitab neid
- Eristab füüsikalisi ja keemilisi nähtusi
- Eristab füüsikalisi, keemilisi ja bioloogilisi nähtusi
- Eristab füüsikalisi, keemilisi ja bioloogilisi nähtusi ning selgitab nendevahelisi seoseid
- Eristab hapnikhappeid ja hapnikuta happeid