Käsitöö: Töö kavandamine ja rahvakunst (IIKA)
Käsitöö: Töö kavandamine ja rahvakunst (IIKA) | |
---|---|
Nimetus | Käsitöö |
Maht | |
Ainevaldkond | Tehnoloogia |
Õppeaine | Käsitöö |
Haridusaste | Põhiharidus |
Kooliaste | II kooliaste |
Klass | |
Seotud teemad | Töö kavandamine ja rahvakunst (EstCORE:30241) |
Sisukord
Õppeprotsess Käsitöö
Eesmärgid
tunneb rõõmu üksi ja koos teistega töötegemisest; tunneb ja kasutab mitmesuguseid materjale ning töövahendeid, järgib seejuures ohutusnõudeid ja hoiab korras töökoha; leiab ideid ning oskab neid esitleda; saab aru tööjuhenditest ja selgitavatest joonistest; tunneb oma kodukoha ja Eesti kultuuritraditsioone.
Põhimõisted
- Eesti rahvakunst
- taaskasutus
- tava
- komme
- rahvuslik muster
Seotud teemad
Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:
Õpiväljundid
- Kavandab omandatud töövõtete baasil jõukohaseid käsitööesemeid
- Märkab rahvuslikke kujunduselemente tänapäevastel esemetel
- Leiab käsitööeseme kavandamiseks ideid eesti rahvakunstist
- Leiab võimalusi taaskasutada tekstiilmaterjale
- Oskab kavandamisel kasutada ainekirjandust ja teabeallikaid.
Õppematerjal
Selle teemaga (Töö kavandamine ja rahvakunst (EstCORE:30241)) on seotud järgnev õppematerjal:
Muu õppematerjal: {{{oppematerjal}}}
Ülesanded ja harjutused
{{{ulesanne}}}
Metoodika
{{{metoodika}}}
Eeldused
{{{eeldus}}}
Õppevahendid
{{{oppevara}}}
Praktilised tööd
{{{praktika}}}
Lõiming
{{{loiming}}}
Õppesisu
Idee ja kavandi tähtsus eset valmistades. Kujunduse põhimõtted ja nende rakendamine. Kavandamise erinevad võimalused. Värvusõpetuse põhitõdede arvestamine esemeid disainides. Ideede leidmine ja edasiarendamine kavandiks. Tekstiilide ja käsitöömaterjalide valiku ning sobivuse põhimõtted lähtuvalt kasutusalast. Esemeline rahvakunst ja selle tähtsus. Tavad ja kombed. Rahvuslikud mustrid ehk kirjad ajaloolistel ja tänapäevastel esemetel. Muuseumide roll rahvakunsti säilitajana. Rahvuslike detailide kasutamine tänapäevast tarbeeset kavandades.