Käsitöö: Töö kavandamine ja rahvakunst (IIKA)

Allikas: oppekava.edu.ee


Käsitöö: Töö kavandamine ja rahvakunst (IIKA)
Nimetus Käsitöö
Maht
Ainevaldkond Tehnoloogia
Õppeaine Käsitöö
Haridusaste Põhiharidus
Kooliaste II kooliaste
Klass
Seotud teemad Töö kavandamine ja rahvakunst (EstCORE:30241)

Õppeprotsess Käsitöö

Eesmärgid

tunneb rõõmu üksi ja koos teistega töötegemisest; tunneb ja kasutab mitmesuguseid materjale ning töövahendeid, järgib seejuures ohutusnõudeid ja hoiab korras töökoha; leiab ideid ning oskab neid esitleda; saab aru tööjuhenditest ja selgitavatest joonistest; tunneb oma kodukoha ja Eesti kultuuritraditsioone.

Põhimõisted

  1. Eesti rahvakunst
  2. taaskasutus
  3. tava
  4. komme
  5. rahvuslik muster

Seotud teemad

Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:

  1. Töö kavandamine ja rahvakunst (EstCORE:30241)

Õpiväljundid

  1. Kavandab omandatud töövõtete baasil jõukohaseid käsitööesemeid
  2. Märkab rahvuslikke kujunduselemente tänapäevastel esemetel
  3. Leiab käsitööeseme kavandamiseks ideid eesti rahvakunstist
  4. Leiab võimalusi taaskasutada tekstiilmaterjale
  5. Oskab kavandamisel kasutada ainekirjandust ja teabeallikaid.

Õppematerjal

Selle teemaga (Töö kavandamine ja rahvakunst (EstCORE:30241)) on seotud järgnev õppematerjal:

 AinevaldkondÕppeaineKooliaste
Eesti rahvusliku tikandiga linnuke (E-koolikott:materjal:2013)TehnoloogiaKäsitööII kooliaste
III kooliaste
Fileeheegeldus (E-koolikott:materjal:2479)TehnoloogiaKäsitööII kooliaste
III kooliaste
Hingelind (E-koolikott:materjal:2012)TehnoloogiaKäsitööII kooliaste
III kooliaste
I. Manninen; Eesti rahvariiete ajalugu (Eesti Rahva Muuseumi aastaraamat ; 3); 1927 (E-koolikott:materjal:7866)TehnoloogiaKäsitööIII kooliaste
Gümnaasium
Jõululatern (E-koolikott:materjal:4542)TehnoloogiaKäsitööII kooliaste
III kooliaste
Gümnaasium
Kinda kudumine - hindamismudel (E-koolikott:materjal:2306)TehnoloogiaKäsitööII kooliaste
III kooliaste
Kinnaste viltimine eelvildist (E-koolikott:materjal:2368)TehnoloogiaKäsitööII kooliaste
III kooliaste
Kootud ja vanutatud baleriinisussid (E-koolikott:materjal:5654)TehnoloogiaKäsitööII kooliaste
III kooliaste
Loomeprotsess tikkimises (E-koolikott:materjal:3548)TehnoloogiaKäsitööII kooliaste
III kooliaste
Loovtöö: masintikand (E-koolikott:materjal:4810)TehnoloogiaKäsitööII kooliaste
III kooliaste
Mood 20.sajandil (E-koolikott:materjal:1851)TehnoloogiaKäsitööII kooliaste
III kooliaste
Naharibale heegeldatud käevõru (E-koolikott:materjal:4837)TehnoloogiaTööõpetus
Käsitöö
I kooliaste
II kooliaste
Põhja-Eesti naise rahvarõivad (E-koolikott:materjal:5653)TehnoloogiaKäsitööII kooliaste
III kooliaste
Tutimütsi kudumine algajale (E-koolikott:materjal:7263)TehnoloogiaKäsitööII kooliaste
III kooliaste
Gümnaasium
Vaimse kultuuripärandi tööleht \Paber- või kaltsunuku valmistamine\"""" (E-koolikott:materjal:5176)TehnoloogiaKäsitööI kooliaste
II kooliaste
III kooliaste

Muu õppematerjal: {{{oppematerjal}}}

Ülesanded ja harjutused

{{{ulesanne}}}

Metoodika

{{{metoodika}}}

Eeldused

{{{eeldus}}}

Õppevahendid

{{{oppevara}}}

Praktilised tööd

{{{praktika}}}

Lõiming

{{{loiming}}}

Õppesisu

Idee ja kavandi tähtsus eset valmistades. Kujunduse põhimõtted ja nende rakendamine. Kavandamise erinevad võimalused. Värvusõpetuse põhitõdede arvestamine esemeid disainides. Ideede leidmine ja edasiarendamine kavandiks. Tekstiilide ja käsitöömaterjalide valiku ning sobivuse põhimõtted lähtuvalt kasutusalast. Esemeline rahvakunst ja selle tähtsus. Tavad ja kombed. Rahvuslikud mustrid ehk kirjad ajaloolistel ja tänapäevastel esemetel. Muuseumide roll rahvakunsti säilitajana. Rahvuslike detailide kasutamine tänapäevast tarbeeset kavandades.