Esileht

Allikas: oppekava.edu.ee
Redaktsioon seisuga 12. oktoober 2020, kell 08:59 kasutajalt PeepKungas (arutelu | kaastöö) (→‎Abi)

Olulised lehed

Proloog

Selleks, et panna Personaliseeritud õpiraja taristu õppetööd toetama, on vaja teha ilmutatud kujul kättesaadavaks nende õpiväljundite tükikeste kirjeldused, mis õppetöö käigus edasi antakse ja vastu võetakse. Need tükikesed (knobit - knowledge bit, skibit - skill bit, ...) ja nendevahelised seosed moodustavad teadmusgraafi, mis aitab iga õpilase jaoks koostada tema individuaalse õpiraja, mõõta selle läbimist ja teha soovitusi õppetöö personaliseerimiseks.

Selle Wiki ülesandeks on võimaldada õpiväljundite ning nendevaheliste seoste kirjeldamine ja õppekava(de)ga joondamine. Kuigi joondamine on tehtud praegu kehtiva riikliku õppekava vastu, ei sõltu siin kirjeldatud õpiväljundite kirjeldused ja nendevahelised seosed ühelgi juhul konkreetsest õppekavast. Veelgi enam, lisaks praegu kehtivale riiklikule õppekavale saab siin kirjeldada joondused teiste õppekavadega, sh teiste riikide riiklike õppekavadega.

Head soovides Peep Küngas, Harno andmearhitekt

Ülevaade teemadest

Õppekavast on kirjeldatud siin järgnevad teemad riiklikust õppekavast

 Haridus:ulemteemaHaridus:seotudAinevaldkondHaridus:seotudHaridusasteHaridus:seotudOppeaine
(EstCORE:30110:41031)Infovahetus väliskeskkonnaga (EstCORE:30110)LoodusainedPõhiharidusBioloogia
(EstCORE:30134:41229)Loodusvarad ja nende kasutamine (EstCORE:30134)LoodusainedPõhiharidusGeograafia
(EstCORE:50000:60000)Keel ja ühiskond (EstCORE:50000)Keel ja kirjandusKeskharidusEesti keel
(EstCORE:50126:60870)Eesti 19. sajandil ja 20. sajandi algul (EstCORE:50126)SotsiaalainedKeskharidusAjalugu
18. ja 19. sajandi kunst (EstCORE:30197)KunstiainedPõhiharidusKunst
18. sajandi valgustatud absolutism Preisimaal, Friedrich II (EstCORE:30174:41773)Maailm uusajal 1600–1815 (EstCORE:30174)SotsiaalainedPõhiharidusAjalugu
19. sajandi poliitilised õpetused (EstCORE:30175:41791)Maailm uusajal 1815–1918 (EstCORE:30175)SotsiaalainedPõhiharidusAjalugu
19.-20. sajandivahetuse kunst (EstCORE:30198)KunstiainedPõhiharidusKunst
1905. aasta revolutsiooni tagajärjed (EstCORE:30175:41792)Maailm uusajal 1815–1918 (EstCORE:30175)SotsiaalainedPõhiharidusAjalugu
20. sajandi I poole kunst (EstCORE:30199)KunstiainedPõhiharidusKunst
2D-animatsioon (EstCORE:30297:42746)Animatsioon (EstCORE:30297)ValikõppeainedPõhiharidusInformaatika
3D-animatsioon (EstCORE:30297:42747)Animatsioon (EstCORE:30297)ValikõppeainedPõhiharidusInformaatika
3D-graafika (EstCORE:30293:42714)Digimeedia (EstCORE:30293)ValikõppeainedPõhiharidusInformaatika
3D-printimine (EstCORE:30293:42715)Digimeedia (EstCORE:30293)ValikõppeainedPõhiharidusInformaatika
A1 (EstCORE:30048:40427)Keeleoskustase (EstCORE:30048)VõõrkeeledPõhiharidusInglise keel
A1 (EstCORE:30067:40581)Keeleoskustase (EstCORE:30067)VõõrkeeledPõhiharidusSaksa keel
A1 (EstCORE:30070:40598)Keeleoskustase (EstCORE:30070)VõõrkeeledPõhiharidusPrantsuse keel
A1 (EstCORE:30278:42619)Keeleoskustase (EstCORE:30278)VõõrkeeledPõhiharidusRootsi keel
A1 (EstCORE:30282:42642)Keeleoskustase (EstCORE:30282)VõõrkeeledPõhiharidusSoome keel
A1 (EstCORE:50028:60080)Keeleoskustase (EstCORE:50028)VõõrkeeledKeskharidusEesti keel teise keelena
A1 (EstCORE:50031:60097)Keeleoskustase (EstCORE:50031)VõõrkeeledKeskharidusInglise keel
A1 (EstCORE:50034:60114)Keeleoskustase (EstCORE:50034)VõõrkeeledKeskharidusVene keel
A1 (EstCORE:50037:60131)Keeleoskustase (EstCORE:50037)VõõrkeeledKeskharidusSaksa keel
A1 (EstCORE:50040:60148)Keeleoskustase (EstCORE:50040)VõõrkeeledKeskharidusPrantsuse keel
A1 (EstCORE:50203:61209)Keeleoskustase (EstCORE:50203)VõõrkeeledKeskharidusRootsi keel
A1 (EstCORE:50207:61231)Keeleoskustase (EstCORE:50207)VõõrkeeledKeskharidusSoome keel
A2 (EstCORE:30048:40428)Keeleoskustase (EstCORE:30048)VõõrkeeledPõhiharidusInglise keel
A2 (EstCORE:30067:40582)Keeleoskustase (EstCORE:30067)VõõrkeeledPõhiharidusSaksa keel
A2 (EstCORE:30070:40599)Keeleoskustase (EstCORE:30070)VõõrkeeledPõhiharidusPrantsuse keel
A2 (EstCORE:30278:42620)Keeleoskustase (EstCORE:30278)VõõrkeeledPõhiharidusRootsi keel
A2 (EstCORE:30282:42643)Keeleoskustase (EstCORE:30282)VõõrkeeledPõhiharidusSoome keel
A2 (EstCORE:50028:60081)Keeleoskustase (EstCORE:50028)VõõrkeeledKeskharidusEesti keel teise keelena
A2 (EstCORE:50031:60098)Keeleoskustase (EstCORE:50031)VõõrkeeledKeskharidusInglise keel
A2 (EstCORE:50034:60115)Keeleoskustase (EstCORE:50034)VõõrkeeledKeskharidusVene keel
A2 (EstCORE:50037:60132)Keeleoskustase (EstCORE:50037)VõõrkeeledKeskharidusSaksa keel
A2 (EstCORE:50040:60149)Keeleoskustase (EstCORE:50040)VõõrkeeledKeskharidusPrantsuse keel
A2 (EstCORE:50203:61210)Keeleoskustase (EstCORE:50203)VõõrkeeledKeskharidusRootsi keel
A2 (EstCORE:50207:61232)Keeleoskustase (EstCORE:50207)VõõrkeeledKeskharidusSoome keel
AIDS (EstCORE:30152:41549)Haigused ja esmaabi (EstCORE:30152)SotsiaalainedPõhiharidusInimeseõpetus
ATP (EIS:B:orgen:2)Organismide energiavajadus (EIS:B:orgen)Bioloogia
ATP (EstCORE:50068:60450)Organismide energiavajadus (EstCORE:50068)LoodusainedKeskharidusBioloogia
Aafrika muusika (EstCORE:30230:42299)Rahvaste muusika (EstCORE:30230)KunstiainedPõhiharidusMuusika
Aastaaegade kujunemine (EIS:G:kl:aastaaeg)Kliima (EIS:G:kl)Geograafia
Aastaaegade kujunemine (EstCORE:30133:41203)Kliima (EstCORE:30133)LoodusainedPõhiharidusGeograafia
Aastaaegade vaheldumine (EIS:lo:ajad:vahe)Aastaajad (EIS:lo:ajad)Loodusõpetus
Aastaaegade vaheldumine (EstCORE:30077:40802)Aastaajad (EstCORE:30077)LoodusainedPõhiharidusLoodusõpetus
Aastaaegade vaheldumine (EstCORE:30141:41372)Soojusõpetus ja tuumaenergia (EstCORE:30141)LoodusainedPõhiharidusFüüsika
Aastaajad (EIS:lo:ajad)Loodusõpetus
Aastaajad (EstCORE:30053:40468)Kodukoht Eesti (EstCORE:30053)VõõrkeeledPõhiharidusInglise keel
Aastaajad (EstCORE:30077)LoodusainedPõhiharidusLoodusõpetus
... rohkem tulemusi

Ülevaade kirjeldatud õpiväljunditest

Wikis on kirjeldatud järgnevad õpiväljundid

 Haridus:opivaljundiValdkondHaridus:opivaljundiOppeaineHaridus:opivaljundiTeemaHaridus:kooliasteHaridus:klassHaridus:eeldab
Algatab nii suhtlust kui ka teemasidIII kooliaste8. klass
9. klass
Kasutab asjakohaseid suulise ja kirjaliku suhtlemise tavasid ja võimalusi
Analüüsib abiootiliste ja biootiliste tegurite toime graafikuid ning toob rakenduslikke näiteidIV kooliaste8. klassSelgitab näidete põhjal muutuva suuruse ja funktsiooni olemust
Analüüsib aine- ja energiavahetuse erinevate protsesside omavahelisi seoseidIII kooliaste8. klass
Analüüsib bakterite ja algloomade tähtsust inimtegevusesIII kooliaste8. klass
Analüüsib bakterite ja algloomade tähtsust loodusesIII kooliaste8. klass
Analüüsib bioloogiateadmiste ja -oskuste vajalikkust erinevates elukutsetesIII kooliaste7. klass
Analüüsib diagrammidel ja tabelites esitatud infot mittepäriliku muutlikkuse ulatusestIII kooliaste9. klass
Analüüsib diagrammidel ja tabelites esitatud infot ökoloogiliste tegurite mõju kohta organismide arvukuseleIII kooliaste8. klassKontrollib tabelina antud suuruste järgi, kas on tegemist pöördvõrdelise sõltuvusega
Illustreerib arvandmestikku tulp- ja sirglõikdiagrammiga
Kogub lihtsa andmestiku, koostab sagedustabeli ning arvutab aritmeetilise keskmise
Loeb andmeid tulp- ja sektordiagrammilt
Oskab lugeda kliimadiagrammi
Analüüsib disainiobjekte esteetilisuse seisukohastIII kooliaste
Analüüsib disainiobjekte uuenduslikkuse seisukohastIII kooliaste
Analüüsib disainiobjekte ökoloogilisuse seisukohastIII kooliaste
Analüüsib eesti pärimusmuusika tänapäevaseid tõlgendusiIII kooliaste
Analüüsib enda ja oma pere tarbimistII kooliaste6. klass
Analüüsib enda kehalist vormisolekutIII kooliaste
Analüüsib eri ajastute kunstiteoseid näituselIII kooliaste
Analüüsib erinevate selgroogsete loomade osa inimtegevusesIII kooliaste7. klass
Analüüsib erinevate selgroogsete loomade osa loodusesIII kooliaste7. klass
Analüüsib erinevate selgroogsete loomade osa looduses ja inimtegevusesIII kooliaste7. klass
Analüüsib erinevate selgrootute loomade osa inimtegevusesIII kooliaste8. klass
Analüüsib erinevate selgrootute loomade osa loodusesIII kooliaste8. klass
Analüüsib etteantud piirkonna looduslike tingimuste ja majanduse seoseidIII kooliaste
Analüüsib hingamiselundkonna ehituse ja talitluse kooskõlaIII kooliaste9. klass
Analüüsib infot loomade kaitse, püügi ja jahi kohtaIII kooliaste7. klass
Analüüsib inimese vereringeelundkonna jooniseid ja skeemeIII kooliaste9. klass
Analüüsib inimtegevuse mõju keskkonnaleIII kooliaste
Analüüsib inimtegevuse mõju looduseleIII kooliaste
Analüüsib ja lahendab iseseisvalt eri tüüpi ühe- ja kahetehtelisi tekstülesandeid ning hindab õpetaja abiga ülesande lahendamisel saadud tulemuse reaalsustI kooliasteValdab korrutustabelit (korrutab ja jagab peast ühekohalise arvuga 100 piires)
Määrab õige tehete järjekorra avaldises (sulud, korrutamine/jagamine, liitmine/lahutamine)
Arvutab nimega arvudega (lihtsamad juhud)
Kasutab mõõtes sobivaid mõõtühikuid, kirjeldab mõõtühikute suurust endale tuttavate suuruste kaudu
Teisendab pikkus-, massi- ja ajaühikuid (valdavalt ainult naaberühikuid)
Analüüsib jooniseid ja skeeme hingamiselundkonna ehitusestIII kooliaste9. klassTunneb joonisel ära hingamiselundkonna
Analüüsib kaardi järgi rahvastiku paiknemist Euroopas, sh EestisIII kooliaste9. klass
Analüüsib keemilise reaktsiooni võrrandis sisalduvat (kvalitatiivset ja kvantitatiivset) infotIII kooliaste9. klass
Analüüsib kehasisese ja kehavälise viljastumise ning lootelise arengu eeliseid selgroogsete loomade rühmadel ning toob selle kohta näiteidIII kooliaste7.klass
Analüüsib keskkonna säästmise võimalusiIII kooliaste8. klass
Analüüsib lahk- ja liitsugulisuse eeliseid selgrootute loomade erinevatel rühmadelIII kooliaste8. klass
Analüüsib liikide tekke ja muutumise üldist kulguIII kooliaste9. klass
Analüüsib linna- ja maaelu erinevusiIII kooliaste9. klass
Analüüsib linnade tekke, asukoha ja arengu vahelisi seoseid Euroopas, sh EestisIII kooliaste9. klass
Analüüsib loodusressursside, tööjõu, kapitali ja turgude mõju Eesti majanduseleIII kooliaste9. klass
Analüüsib munaraku viljastumist mõjutavaid tegureidIII kooliaste9. klass
Analüüsib muusikat kirjalikult või muul looval viisilIII kooliaste
Analüüsib muusikat suuliseltIII kooliaste
Analüüsib mõningate tähtsamate anorgaaniliste ühendite (H2O, CO, CO2, SiO2, CaO, HCl, H2SO4, NaOH, Ca(OH)2, NaCl, Na2CO3,NaHCO3, CaSO4, CaCO3 jt) peamisi omadusiIII kooliaste9. klass
Analüüsib mõningate tähtsamate anorgaaniliste ühendite peamisi omadusiIII kooliaste9. klass
Analüüsib naha ehituse ning talitluse kooskõla eritusfunktsiooni täitesIII kooliaste9. klass
Analüüsib naha ehituse ning talitluse kooskõla eritusfunktsiooni täites.väärtustab naha tervishoiuga seotud tervislikku eluviisiIII kooliaste
Analüüsib naha ehituse ning talitluse kooskõla kaitsefunktsiooni täitesIII kooliaste9. klass
Analüüsib naha ehituse ning talitluse kooskõla kompimisfunktsiooni täitesIII kooliaste9. klass
Analüüsib naha ehituse ning talitluse kooskõla termoregulatsiooni funktsiooni täitesIII kooliaste9. klass
Analüüsib oma eagrupile mõeldud visuaalse meedia sõnumeidII kooliaste
Analüüsib osoonikihi lagunemist saastamise tagajärjelIII kooliaste8. klass
Analüüsib osoonikihi tähtsustIII kooliaste8. klass
... rohkem tulemusi

Abi