Kunst: Teadmised visuaalkultuurist (II KA))
Kunst: Teadmised visuaalkultuurist (II KA)) | |
---|---|
Nimetus | Kunst |
Maht | |
Ainevaldkond | Kunstiained |
Õppeaine | Kunst |
Haridusaste | Põhiharidus |
Kooliaste | II kooliaste |
Klass | |
Seotud teemad | Teadmised visuaalkultuurist (EIS:knst:visuaal) |
Sisukord
Õppeprotsess Kunst
Eesmärgid
on avatud erinevate kunsti- ja kultuuriilmingute suhtes; tunneb huvi kunstiloomingu ja paikkondliku kultuuri vastu; mõistab kultuuriväärtuste ja -keskkonna kaitse olulisust; näeb loodust ja keskkonda säästva tarbimise võimalusi.
Põhimõisted
- maal
- joonistus
- graafika
- kollaaž
- skulptuur
- installatsioon
- galerii
- traditsioon
- rahvakunst
- disain
- arhitektuur
- meedia
- reklaam
- digitaalne kunst
- foto
- video
- animatsioon
Seotud teemad
Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:
Õpiväljundid
- teab eesti kunsti- ja kultuuriobjekte ning kunstnikke, uurib ja võrdleb kunstiteoseid
- arutleb enda ja kaaslaste loovtööde üle, tõlgendab oma vaatenurgast erinevate ajastute kunstiteoseid
- oskab uurimise käigus leida eri teabeallikatest ainealast infot
- arutleb visuaalse infoga seotud nähtuste üle reaalses ja virtuaalses keskkonnas, analüüsib oma eagrupile mõeldud visuaalse meedia sõnumeid
- Tegutseb eetiliselt ja ohutult nii päris kui ka virtuaalsetes kultuurikeskkondades.
Õppematerjal
Selle teemaga (Teadmised visuaalkultuurist (EIS:knst:visuaal)) on seotud järgnev õppematerjal:
Muu õppematerjal: {{{oppematerjal}}}
Ülesanded ja harjutused
{{{ulesanne}}}
Metoodika
{{{metoodika}}}
Eeldused
{{{eeldus}}}
Õppevahendid
{{{oppevara}}}
Praktilised tööd
{{{praktika}}}
Lõiming
{{{loiming}}}
Õppesisu
Värvusõpetus. Maali, joonistuse, graafika, kollaaži, skulptuuri, installatsiooni jne tehnikad ning töövõtted. Sõnumite ja emotsioonide edastamise võtted ning vahendid muistsetest aegadest tänapäevani. Kunstiteose sisulised ja vormilised elemendid, konkreetne ja abstraktne kunstis. Erinevad mineviku ja nüüdiskunsti teosed lähiümbruses, Eestis ja maailmas, näited õpetaja valikul. Kunstiteoste analüüs. Muuseumide ja galeriide funktsioonid. Vormi ja funktsiooni seos, traditsioon ja uuenduslikkus disainis. Eesti rahvakunst ja ehituskultuur. Piltide, teksti, heli ja liikumise koosmõju. Märkide ja sümbolite kasutamine meedias ja reklaamis. Virtuaalsetes kunsti- ja meediakeskkondades tegutsemise eetika ja ohutus. Digitaalse kunsti töövahendite kasutamine (nt foto, video, digitaalgraafika, animatsioon).