Geograafia:Loodusvööndid

Allikas: oppekava.edu.ee
Redaktsioon seisuga 12. oktoober 2020, kell 15:45 kasutajalt LiiaVarend (arutelu | kaastöö) (Uus lehekülg: '{{Oppeprotsess |nimetus=Loodusvööndid |maht=30 |seotudAinevaldkond=Loodusained |seotudOppeaine=Geograafia |seotudHaridusaste=Põhiharidus |kooliaste=III kooliaste |klass=...')
(erin) ←Vanem redaktsioon | Viimane redaktsiooni (erin) | Uuem redaktsioon→ (erin)


Geograafia:Loodusvööndid
Nimetus Loodusvööndid
Maht 30
Ainevaldkond Loodusained
Õppeaine Geograafia
Haridusaste Põhiharidus
Kooliaste III kooliaste
Klass 8. klass
Seotud teemad Loodusvööndid

Õppeprotsess Loodusvööndid

Eesmärgid

{{{eesmark}}}

Põhimõisted

  1. loodusvöönd
  2. põhja- ja lõunapöörijoon
  3. seniit
  4. põhja- ja lõunapolaarjoon
  5. polaaröö ja -päev
  6. igikelts
  7. taiga
  8. stepp
  9. preeria
  10. oaas
  11. kõrbestumine
  12. leet-
  13. must- ja punamuld
  14. erosioon
  15. bioloogiline mitmekesisus
  16. põlisrahvas
  17. kõrgusvööndilisus
  18. kõrgmäestik
  19. metsapiir
  20. mandri- ja mägiliustik
  21. Arktika
  22. Antarktika

Seotud teemad

Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:

  1. Loodusvööndid

Õpiväljundid

  1. tunneb joonistel ja piltidel ära loodusvööndid ning iseloomustab kaardi järgi nende paiknemist
  2. Kirjeldab loodusvööndite kliimat, veestikku, mullatekke tingimusi, tüüpilisi taimi ja loomi ning analüüsib nendevahelisi seoseid
  3. tunneb ära loodusvööndite tüüpilised kliimadiagrammid ning joonistel ja piltidel maastiku, taimed, loomad ja mullad
  4. teab kõrgusvööndilisuse tekkepõhjusi ning võrdleb kõrgusvööndilisust eri mäestikes
  5. selgitab liustike tekkepõhjusi ning kirjeldab nende paiknemist ja tähtsust
  6. toob näiteid looduse ja inimtegevuse vastastikmõju kohta erinevates loodusvööndites ja mäestikes
  7. kirjeldab ja võrdleb teabeallikate põhjal etteantud piirkondi: geograafilist asendit, pinnamoodi, kliimat, veestikku, mullastikku, taimestikku, maakasutust, loodusvarasid, rahvastikku, asustust, teedevõrku ja majandust ning analüüsib nendevahelisi seoseid.Property "Haridus:seotudOpivaljund" (as page type) with input value "kirjeldab ja võrdleb teabeallikate põhjal etteantud piirkondi: geograafilist asendit, pinnamoodi, kliimat, veestikku, mullastikku, taimestikku, maakasutust, loodusvarasid, rahvastikku, asustust, teedevõrku ja majandust ning analüüsib nendevahelisi seoseid." contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.

Õppematerjal

Selle teemaga (Loodusvööndid) on seotud järgnev õppematerjal:


Muu õppematerjal: {{{oppematerjal}}}

Ülesanded ja harjutused

{{{ulesanne}}}

Metoodika

{{{metoodika}}}

Eeldused

{{{eeldus}}}

Õppevahendid

{{{oppevara}}}

Praktilised tööd

1. Teabeallikate põhjal koostatakse etteantud piirkonna iseloomustus, milles on analüüsitud looduskomponentide vastastikuseid seoseid ning inimtegevust ja keskkonnaprobleeme. 2. Koostatakse ühe loodusvööndi mõistekaart.

Lõiming

{{{loiming}}}

Õppesisu

Looduskomponentide (kliima, muldade, taimkatte, loomastiku, veestiku, pinnamoe) vastastikused seosed. Loodusvööndid ja nende paiknemise seaduspärasused. Jäävöönd. Tundra. Parasvöötme okas- ja lehtmets. Parasvöötme rohtla. Vahemereline põõsastik ja mets. Kõrb. Savann. Ekvatoriaalne vihmamets. Kõrgusvööndilisus erinevates mäestikes. Inimtegevus ja keskkonnaprobleemid erinevates loodusvööndites ning mäestikes.