Kunst: Väljendusvahendite loov rakendamine (IIKA)

Allikas: oppekava.edu.ee
Redaktsioon seisuga 9. märts 2021, kell 14:01 kasutajalt IngeRaudsepp (arutelu | kaastöö) (Uus lehekülg: '{{Oppeprotsess |nimetus=Kunst |seotudAinevaldkond=Kunstiained |seotudOppeaine=Kunst |seotudHaridusaste=Põhiharidus |kooliaste=II kooliaste |seotudTeema=Väljendusvahen...')
(erin) ←Vanem redaktsioon | Viimane redaktsiooni (erin) | Uuem redaktsioon→ (erin)


Kunst: Väljendusvahendite loov rakendamine (IIKA)
Nimetus Kunst
Maht
Ainevaldkond Kunstiained
Õppeaine Kunst
Haridusaste Põhiharidus
Kooliaste II kooliaste
Klass
Seotud teemad Väljendusvahendite loov rakendamine (EIS:knst:loov)

Õppeprotsess Kunst

Eesmärgid

tegutseb loovates ja uurimuslikes rühmatöödes ühise tulemuse nimel; rakendab oma loomingulisi võimeid ja oskusi ka väljaspool kunstitundi; on avatud erinevate kunsti- ja kultuuriilmingute suhtes;

Põhimõisted

  1. kompositsioon
  2. dominant
  3. koloriit
  4. figuur
  5. portree
  6. proportsioon
  7. kunstitehnika
  8. maal
  9. joonistus
  10. graafika
  11. kollaaž
  12. skulptuur
  13. installatsioon
  14. emotsioon
  15. konkreetne
  16. abstraktne
  17. traditsioon
  18. eesti rahvakunst
  19. disain
  20. arhitektuur
  21. sümbol
  22. meedia
  23. reklaam
  24. digitaalne kunst
  25. animatsioon
  26. foto
  27. video
  28. digigraafika
  29. virtuaalne
  30. kahemõõtmeline
  31. kolmemõõtmeline

Seotud teemad

Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:

  1. Väljendusvahendite loov rakendamine (EIS:knst:loov)

Õpiväljundid

  1. väljendab visuaalsete vahenditega oma mõtteid, ideid ja teadmisi, kasutades kahe- ja kolmemõõtmelise kujutamise baaselemente ja kompositsiooni põhimõtteid
  2. visandab ja kavandab loovülesandeid lahendades, rakendab erinevaid kunstitehnikaid (maal, joonistus, kollaaž, skulptuur, foto, digitaalgraafika, animatsioon jne)
  3. võrdleb ruumilise keskkonna ja igapäevaste tarbeesemete omadusi, kavandab ideid, kuidas parandada elukeskkonda, mõistab võimalusi, kuidas tarbida loodust säästvalt
  4. arutleb visuaalse infoga seotud nähtuste üle reaalses ja virtuaalses keskkonnas, analüüsib oma eagrupile mõeldud visuaalse meedia sõnumeid
  5. Tegutseb eetiliselt ja ohutult nii päris kui ka virtuaalsetes kultuurikeskkondades.

Õppematerjal

Selle teemaga (Väljendusvahendite loov rakendamine (EIS:knst:loov)) on seotud järgnev õppematerjal:


Muu õppematerjal: {{{oppematerjal}}}

Ülesanded ja harjutused

{{{ulesanne}}}

Metoodika

{{{metoodika}}}

Eeldused

{{{eeldus}}}

Õppevahendid

{{{oppevara}}}

Praktilised tööd

{{{praktika}}}

Lõiming

{{{loiming}}}

Õppesisu

Pildiruum, ruumilisuse edastamise võtted. Kompositsiooni tasakaal, pinge, dominant ja koloriit. Erinevate objektide kujutamine vaatluse ja mälu järgi. Liikumise kujutamine. Figuuri ja portree proportsioonid. Kujutamisõpetus. Värvusõpetus. Maali, joonistuse, graafika, kollaaži, skulptuuri, installatsiooni jne tehnikad ning töövõtted. Sõnumite ja emotsioonide edastamise võtted ning vahendid muistsetest aegadest tänapäevani. Kunstiteose sisulised ja vormilised elemendid, konkreetne ja abstraktne kunstis. Vormi ja funktsiooni seos, traditsioon ja uuenduslikkus disainis. Eesti rahvakunst ja ehituskultuur. Loodust säästva tarbimise põhimõtted, elukeskkonna parandamine kunsti, disaini ja arhitektuuri kaudu. Piltide, teksti, heli ja liikumise koosmõju. Märkide ja sümbolite kasutamine meedias ja reklaamis. Virtuaalsetes kunsti- ja meediakeskkondades tegutsemise eetika ja ohutus. Digitaalse kunsti töövahendite kasutamine (nt foto, video, digitaalgraafika, animatsioon).