Tehnoloogia: Kodundus

Allikas: oppekava.edu.ee
Redaktsioon seisuga 16. november 2020, kell 01:19 kasutajalt PeepKungas (arutelu | kaastöö)


Tehnoloogia: Kodundus
Nimetus Tehnoloogia:Kodundus
Maht
Ainevaldkond Tehnoloogia
Õppeaine Käsitöö ja kodundus
Haridusaste Põhiharidus
Kooliaste III kooliaste
Klass
Seotud teemad Kodundus

Õppeprotsess Tehnoloogia:Kodundus

Eesmärgid

{{{eesmark}}}

Põhimõisted

  1. makrotoitained
  2. mikrotoitained
  3. toiteväärtus
  4. toidupüramiid
  5. valgud
  6. toidurasv
  7. süsivesik
  8. vitamiin
  9. mineraalaine
  10. pH-tase
  11. pakendiinfo
  12. mõõtühikud
  13. menüü
  14. allergia
  15. toidutalumatus
  16. taimetoitlus
  17. dieet
  18. toitumishäire
  19. kuumtöötlemine
  20. külmtöötlemine
  21. kalkuleerimine
  22. eelarve
  23. brutopalk
  24. netopalk
  25. reklaam
  26. säästlik majandamine
  27. retsept
  28. kergitamine
  29. lauakombed
  30. sisekujundus
  31. kodumasinad
  32. puhastusvahendid
  33. konserveerimine

Seotud teemad

Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:

  1. Kodundus

Õpiväljundid

  1. teab mitmekülgse toiduvaliku tähtsust tervisele ning põhiliste makro- ja mikrotoitainete vajalikkust ja allikaid
  2. analüüsib toiduainete toiteväärtust, hindab nende kvaliteeti, tunneb toidu erinevaid säilitusviise ning riknemisega seotud riskitegureid
  3. analüüsib menüü tervislikkust ning koostab tasakaalustatud ja mitmekülgse menüü
  4. teab toidu valmistamisel toimuvaid muutusi ning oskab neid teadmisi rakendada
  5. võrdleb eri maade rahvustoite ja teab toitumistavasid mõjutavaid tegureid
  6. Arvestab rühmaülesandeid täites kaasõpilaste arvamusi ja hinnanguid
  7. Kasutab menüüd koostades ainekirjandust ja teabeallikaid
  8. Kalkuleerib toidu maksumust
  9. hindab enda huve ja sobivust toiduga seotud ametiks või hobidega tegelemiseks
  10. Tunneb tarbija õigusi ning kohustusi, reklaami mõju ostuotsustele
  11. Oskab koostada ürituse eelarvet
  12. Teab toiduainete kuumtöötlemise viise
  13. tunneb peamisi maitseaineid ja roogade maitsestamise võimalusi
  14. valmistab retsepti kasutades erinevaid kuumi ja külmi roogi
  15. küpsetab tainatooteid ja võrdleb erinevaid kergitusaineid
  16. koostab lähtuvalt ürituse sisust menüü ning kujundab ja katab laua
  17. Vormistab ja kujundab kutse
  18. Rõivastub ja käitub ürituse eripära arvestades
  19. Mõistab lauakommete tähtsust meeldiva suhtluskeskkonna loomisel
  20. Arutleb ja leiab seoseid kodu sisekujunduse ning seal elavate inimeste vahel
  21. tunneb erinevaid kodumasinaid ja oskab neid kasutusjuhendi järgi käsitseda
  22. tunneb põhilisi korrastustöid ja -tehnikaid
  23. oskab puhastusainete ostmisel ja kasutamisel lugeda kasutusjuhendit ning mõistab seda

Õppematerjal

Selle teemaga (Kodundus) on seotud järgnev õppematerjal:


Muu õppematerjal: {{{oppematerjal}}}

Ülesanded ja harjutused

{{{ulesanne}}}

Metoodika

{{{metoodika}}}

Eeldused

{{{eeldus}}}

Õppevahendid

{{{oppevara}}}

Praktilised tööd

{{{praktika}}}

Lõiming

{{{loiming}}}

Õppesisu

{{{oppesisu}}}


... more about "Tehnoloogia: Kodundus"
III kooliaste +
Osaleb arutelus tervislikust toitumisest ning selle mõjust vaimsele ja füüsilisele tervisele +, Osaleb sõnamängus, arvates sõnu ja mõisteid +, Arutleb ning analüüsib, mida sõna või mõiste tähendab +, Omandab mõisted makrotoitaine, valk, toidurasv, süsivesik, vesi, mikrotoitaine, vitamiinid, mineraalained +, Osaleb arutelus toiduainete kvaliteedi ja erinevate säilitusviiside üle +, Otsib teemakohaseid väiteid erinevatest artiklitest +, Põhjendab toiduainetes kasutatavate lisaainete positiivseid ja negatiivseid külgi +, Mõistab lisaainete kasutamise eesmärki: toote välimuse parandamiseks, struktuuri muutmiseks, säilitamiseks või toiduaine realiseerimise aja pikendamiseks, nt lisaained margariinis, majoneesis +, Täidab töölehe konservimisvõtete kohta +, Otsib meelepärase hoidise retsepti, valib tooraine ja valmistab hoidise +, Kasutab hoidiseid praktilistes tundides toite valmistades +, Hindab hoidise kvaliteeti ja analüüsib selle säilimist +, Osaleb arutelus ning analüüsib eluliste lugude põhjal toitumishäireid +, Mõistab, mis toitumishäireid on olemas +, Selgitab ja põhjendab, mida saaks probleemsetes situatsioonides teisiti teha +, Teab dieedi mõistet. Dieet versus toitumishäire. Ravidieet +, Teab, milline on taimetoitluse ja dieedi mõju organismile +, Osaleb arutelus toiduainete töötlemisest ja töötlemisega kaasnevatest muutustest +, Oskab töötada retsepti järgi ja valmistada erinevaid kuumtöödeldud toite +, Analüüsib, mis juhtub toiduga kuumtöötlemisel +, Osaleb arutelus eri maade toitumistavadest +, Leiab Eesti toitude kirjeldustele õiged vasted toidunimetuste hulgast +, Kirjeldab oma varasemat kogemust mõnd toitu maitstes ja valmistades +, Teab, mis on eestlaste traditsioonilised toiduained ja Eesti toit praegu +, Teab Eesti parima toiduaine konkursil osalemise tingimusi (http://toiduliit.ee/tegevused/parim) +, Osaleb rühmatöös ja täidab endale võetud ülesannet plakati koostamises (kui ajaloolane, kokk, kirjanik või kunstnik) +, Esitleb plakatit klassile +  ja Võrdleb seda teise rühma plakatiga ning teeb järeldused erinevuste ja sarnasuste kohta. +
makrotoitained +, mikrotoitained +, toiteväärtus +, toidupüramiid +, valgud +, toidurasv +, süsivesik +, vitamiin +, mineraalaine +, pH-tase +, pakendiinfo +, mõõtühikud +, menüü +, allergia +, toidutalumatus +, taimetoitlus +, dieet +, toitumishäire +, kuumtöötlemine +, külmtöötlemine +, kalkuleerimine +, eelarve +, brutopalk +, netopalk +, reklaam +, säästlik majandamine +, retsept +, kergitamine +, lauakombed +, sisekujundus +, kodumasinad +, puhastusvahendid +  ja konserveerimine +
Tehnoloogia: Kodundus +