Tehnoloogia: Kodundus
Allikas: oppekava.edu.ee
Redaktsioon seisuga 16. november 2020, kell 01:19 kasutajalt PeepKungas (arutelu | kaastöö)
Tehnoloogia: Kodundus | |
---|---|
Nimetus | Tehnoloogia:Kodundus |
Maht | |
Ainevaldkond | Tehnoloogia |
Õppeaine | Käsitöö ja kodundus |
Haridusaste | Põhiharidus |
Kooliaste | III kooliaste |
Klass | |
Seotud teemad | Kodundus |
Sisukord
Õppeprotsess Tehnoloogia:Kodundus
Eesmärgid
{{{eesmark}}}
Põhimõisted
- makrotoitained
- mikrotoitained
- toiteväärtus
- toidupüramiid
- valgud
- toidurasv
- süsivesik
- vitamiin
- mineraalaine
- pH-tase
- pakendiinfo
- mõõtühikud
- menüü
- allergia
- toidutalumatus
- taimetoitlus
- dieet
- toitumishäire
- kuumtöötlemine
- külmtöötlemine
- kalkuleerimine
- eelarve
- brutopalk
- netopalk
- reklaam
- säästlik majandamine
- retsept
- kergitamine
- lauakombed
- sisekujundus
- kodumasinad
- puhastusvahendid
- konserveerimine
Seotud teemad
Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:
Õpiväljundid
- teab mitmekülgse toiduvaliku tähtsust tervisele ning põhiliste makro- ja mikrotoitainete vajalikkust ja allikaid
- analüüsib toiduainete toiteväärtust, hindab nende kvaliteeti, tunneb toidu erinevaid säilitusviise ning riknemisega seotud riskitegureid
- analüüsib menüü tervislikkust ning koostab tasakaalustatud ja mitmekülgse menüü
- teab toidu valmistamisel toimuvaid muutusi ning oskab neid teadmisi rakendada
- võrdleb eri maade rahvustoite ja teab toitumistavasid mõjutavaid tegureid
- Arvestab rühmaülesandeid täites kaasõpilaste arvamusi ja hinnanguid
- Kasutab menüüd koostades ainekirjandust ja teabeallikaid
- Kalkuleerib toidu maksumust
- hindab enda huve ja sobivust toiduga seotud ametiks või hobidega tegelemiseks
- Tunneb tarbija õigusi ning kohustusi, reklaami mõju ostuotsustele
- Oskab koostada ürituse eelarvet
- Teab toiduainete kuumtöötlemise viise
- tunneb peamisi maitseaineid ja roogade maitsestamise võimalusi
- valmistab retsepti kasutades erinevaid kuumi ja külmi roogi
- küpsetab tainatooteid ja võrdleb erinevaid kergitusaineid
- koostab lähtuvalt ürituse sisust menüü ning kujundab ja katab laua
- Vormistab ja kujundab kutse
- Rõivastub ja käitub ürituse eripära arvestades
- Mõistab lauakommete tähtsust meeldiva suhtluskeskkonna loomisel
- Arutleb ja leiab seoseid kodu sisekujunduse ning seal elavate inimeste vahel
- tunneb erinevaid kodumasinaid ja oskab neid kasutusjuhendi järgi käsitseda
- tunneb põhilisi korrastustöid ja -tehnikaid
- oskab puhastusainete ostmisel ja kasutamisel lugeda kasutusjuhendit ning mõistab seda
Õppematerjal
Selle teemaga (Kodundus) on seotud järgnev õppematerjal:
Muu õppematerjal: {{{oppematerjal}}}
Ülesanded ja harjutused
{{{ulesanne}}}
Metoodika
{{{metoodika}}}
Eeldused
{{{eeldus}}}
Õppevahendid
{{{oppevara}}}
Praktilised tööd
{{{praktika}}}
Lõiming
{{{loiming}}}
Õppesisu
{{{oppesisu}}}
... more about "Tehnoloogia: Kodundus"
III kooliaste +
Osaleb arutelus tervislikust toitumisest ning selle mõjust vaimsele ja füüsilisele tervisele +, Osaleb sõnamängus, arvates sõnu ja mõisteid +, Arutleb ning analüüsib, mida sõna või mõiste tähendab +, Omandab mõisted makrotoitaine, valk, toidurasv, süsivesik, vesi, mikrotoitaine, vitamiinid, mineraalained +, Osaleb arutelus toiduainete kvaliteedi ja erinevate säilitusviiside üle +, Otsib teemakohaseid väiteid erinevatest artiklitest +, Põhjendab toiduainetes kasutatavate lisaainete positiivseid ja negatiivseid külgi +, Mõistab lisaainete kasutamise eesmärki: toote välimuse parandamiseks, struktuuri muutmiseks, säilitamiseks või toiduaine realiseerimise aja pikendamiseks, nt lisaained margariinis, majoneesis +, Täidab töölehe konservimisvõtete kohta +, Otsib meelepärase hoidise retsepti, valib tooraine ja valmistab hoidise +, Kasutab hoidiseid praktilistes tundides toite valmistades +, Hindab hoidise kvaliteeti ja analüüsib selle säilimist +, Osaleb arutelus ning analüüsib eluliste lugude põhjal toitumishäireid +, Mõistab, mis toitumishäireid on olemas +, Selgitab ja põhjendab, mida saaks probleemsetes situatsioonides teisiti teha +, Teab dieedi mõistet. Dieet versus toitumishäire. Ravidieet +, Teab, milline on taimetoitluse ja dieedi mõju organismile +, Osaleb arutelus toiduainete töötlemisest ja töötlemisega kaasnevatest muutustest +, Oskab töötada retsepti järgi ja valmistada erinevaid kuumtöödeldud toite +, Analüüsib, mis juhtub toiduga kuumtöötlemisel +, Osaleb arutelus eri maade toitumistavadest +, Leiab Eesti toitude kirjeldustele õiged vasted toidunimetuste hulgast +, Kirjeldab oma varasemat kogemust mõnd toitu maitstes ja valmistades +, Teab, mis on eestlaste traditsioonilised toiduained ja Eesti toit praegu +, Teab Eesti parima toiduaine konkursil osalemise tingimusi (http://toiduliit.ee/tegevused/parim) +, Osaleb rühmatöös ja täidab endale võetud ülesannet plakati koostamises (kui ajaloolane, kokk, kirjanik või kunstnik) +, Esitleb plakatit klassile + ja Võrdleb seda teise rühma plakatiga ning teeb järeldused erinevuste ja sarnasuste kohta. +
makrotoitained +, mikrotoitained +, toiteväärtus +, toidupüramiid +, valgud +, toidurasv +, süsivesik +, vitamiin +, mineraalaine +, pH-tase +, pakendiinfo +, mõõtühikud +, menüü +, allergia +, toidutalumatus +, taimetoitlus +, dieet +, toitumishäire +, kuumtöötlemine +, külmtöötlemine +, kalkuleerimine +, eelarve +, brutopalk +, netopalk +, reklaam +, säästlik majandamine +, retsept +, kergitamine +, lauakombed +, sisekujundus +, kodumasinad +, puhastusvahendid + ja konserveerimine +
Tehnoloogia: Kodundus +