Tehnoloogia: Kodundus
Allikas: oppekava.edu.ee
Redaktsioon seisuga 18. november 2020, kell 15:31 kasutajalt IngeRaudsepp (arutelu | kaastöö)
Tehnoloogia: Kodundus | |
---|---|
Nimetus | Tehnoloogia: Kodundus |
Maht | |
Ainevaldkond | Tehnoloogia |
Õppeaine | Kodundus |
Haridusaste | Põhiharidus |
Kooliaste | III kooliaste |
Klass | |
Seotud teemad | Toidu valmistamine (EstCORE:30245) |
Sisukord
Õppeprotsess Tehnoloogia: Kodundus
Eesmärgid
{{{eesmark}}}
Põhimõisted
- makrotoitained
- mikrotoitained
- toiteväärtus
- toidupüramiid
- valgud
- toidurasv
- süsivesik
- vitamiin
- mineraalaine
- pH-tase
- pakendiinfo
- mõõtühikud
- menüü
- allergia
- toidutalumatus
- taimetoitlus
- dieet
- toitumishäire
- kuumtöötlemine
- külmtöötlemine
- kalkuleerimine
- eelarve
- brutopalk
- netopalk
- reklaam
- säästlik majandamine
- retsept
- kergitamine
- lauakombed
- sisekujundus
- kodumasinad
- puhastusvahendid
- konserveerimine
Seotud teemad
Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:
Õpiväljundid
- analüüsib kuumtöötlemisviiside erinevusi ja sarnasusi Venni diagrammi järgi
- oskab valmistada retsepti järgi liha- ja kalatoitude juurde sobivaid kastmeid ning kasutada liha- ja kalasaadusi vormi- ja vokiroogades
- suudab valmistada erinevaid kuumtöödeldud toite
- oskab eristada lihakehade erinevaid jaotustükke
- teeb katsed pärmiga, küpsetuspulbriga, soodaga
- järeldab, mis tingimusi erinevad kergitusained vajavad
- osaleb arutelus maitseainete kasutamisest
- tutvub erinevate maitseainete omadustega (nuusutab, maitseb)
- teeb arutelu põhjal järelduse, mis taime osa see on (leht, vars, õis, juur) ning kus ja kuidas ta seda kasutab
- tunneb mängu käigus ära maitseaine ning leiab selle bingoruudustikust
- eristab maitseaineid ja teab põhiliste maitseainete kasutamise võimalusi.
Õppematerjal
Selle teemaga (Toidu valmistamine (EstCORE:30245)) on seotud järgnev õppematerjal:
Muu õppematerjal: {{{oppematerjal}}}
Ülesanded ja harjutused
{{{ulesanne}}}
Metoodika
{{{metoodika}}}
Eeldused
{{{eeldus}}}
Õppevahendid
{{{oppevara}}}
Praktilised tööd
{{{praktika}}}
Lõiming
{{{loiming}}}
Õppesisu
{{{oppesisu}}}
... more about "Tehnoloogia: Kodundus"
III kooliaste +
Osaleb arutelus tervislikust toitumisest ning selle mõjust vaimsele ja füüsilisele tervisele +, Osaleb sõnamängus, arvates sõnu ja mõisteid +, Arutleb ning analüüsib, mida sõna või mõiste tähendab +, Omandab mõisted makrotoitaine, valk, toidurasv, süsivesik, vesi, mikrotoitaine, vitamiinid, mineraalained +, Osaleb arutelus toiduainete kvaliteedi ja erinevate säilitusviiside üle +, Otsib teemakohaseid väiteid erinevatest artiklitest +, Põhjendab toiduainetes kasutatavate lisaainete positiivseid ja negatiivseid külgi +, Mõistab lisaainete kasutamise eesmärki: toote välimuse parandamiseks, struktuuri muutmiseks, säilitamiseks või toiduaine realiseerimise aja pikendamiseks, nt lisaained margariinis, majoneesis +, Täidab töölehe konservimisvõtete kohta +, Otsib meelepärase hoidise retsepti, valib tooraine ja valmistab hoidise +, Kasutab hoidiseid praktilistes tundides toite valmistades +, Hindab hoidise kvaliteeti ja analüüsib selle säilimist +, Osaleb arutelus ning analüüsib eluliste lugude põhjal toitumishäireid +, Mõistab, mis toitumishäireid on olemas +, Selgitab ja põhjendab, mida saaks probleemsetes situatsioonides teisiti teha +, Teab dieedi mõistet. Dieet versus toitumishäire. Ravidieet +, Teab, milline on taimetoitluse ja dieedi mõju organismile +, Osaleb arutelus toiduainete töötlemisest ja töötlemisega kaasnevatest muutustest +, Oskab töötada retsepti järgi ja valmistada erinevaid kuumtöödeldud toite +, Analüüsib, mis juhtub toiduga kuumtöötlemisel +, Osaleb arutelus eri maade toitumistavadest +, Leiab Eesti toitude kirjeldustele õiged vasted toidunimetuste hulgast +, Kirjeldab oma varasemat kogemust mõnd toitu maitstes ja valmistades +, Teab, mis on eestlaste traditsioonilised toiduained ja Eesti toit praegu +, Teab Eesti parima toiduaine konkursil osalemise tingimusi (http://toiduliit.ee/tegevused/parim) +, Osaleb rühmatöös ja täidab endale võetud ülesannet plakati koostamises (kui ajaloolane, kokk, kirjanik või kunstnik) +, Esitleb plakatit klassile + ja Võrdleb seda teise rühma plakatiga ning teeb järeldused erinevuste ja sarnasuste kohta. +
makrotoitained +, mikrotoitained +, toiteväärtus +, toidupüramiid +, valgud +, toidurasv +, süsivesik +, vitamiin +, mineraalaine +, pH-tase +, pakendiinfo +, mõõtühikud +, menüü +, allergia +, toidutalumatus +, taimetoitlus +, dieet +, toitumishäire +, kuumtöötlemine +, külmtöötlemine +, kalkuleerimine +, eelarve +, brutopalk +, netopalk +, reklaam +, säästlik majandamine +, retsept +, kergitamine +, lauakombed +, sisekujundus +, kodumasinad +, puhastusvahendid + ja konserveerimine +
Tehnoloogia: Kodundus +