Muusika: Muusika kuulamine

Allikas: oppekava.edu.ee
Redaktsioon seisuga 9. oktoober 2020, kell 10:08 kasutajalt IngeRaudsepp (arutelu | kaastöö)


Muusika: Muusika kuulamine
Nimetus Muusika
Maht 35
Ainevaldkond Kunstid
Õppeaine Muusika
Haridusaste PõhiharidusProperty "Haridus:seotudHaridusaste" (as page type) with input value "Põhiharidus" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.
Kooliaste III kooliaste
Klass 7.8.9. klass
Seotud teemad Muusika kuulamine

Õppeprotsess Muusika

Eesmärgid

1)väljendab kuuldud muusika kohta arvamust ning kasutab seisukohta põhjendades ja muusikapalu nii suuliselt kui ka kirjalikult analüüsides muusikalist oskussõnavara; 2)leiab iseloomulikke jooni teiste maade rahvamuusikas ning toob eesti rahvamuusikaga võrreldes esile erinevad ja sarnased tunnused; 3)väärtustab heatasemelist muusikat elavas ja salvestatud ettekandes; 4)teab autoriõigusi ning nendega kaasnevaid õigusi ja kohustusi, huvitub muusikaalasest tegevusest ning väärtustab seda.

Põhimõisted

  1. tempo
  2. dünaamika
  3. tämber
  4. popmuusika
  5. rokkmuusika
  6. džässmuusika
  7. lavamuusika
  8. pärimusmuusika
  9. keelpill
  10. puhkpill
  11. lääkpill
  12. elektrofonid
  13. a

Seotud teemad

Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:

  1. Muusika kuulamine

Õpiväljundid

  1. 1) kuulab ja eristab muusikapalades muusika väljendusvahendeid (meloodiat, rütmi, tempot, dünaamikat, tämbrit) ning muusikateose ülesehitustProperty "Haridus:seotudOpivaljund" (as page type) with input value "1) kuulab ja eristab muusikapalades muusika väljendusvahendeid (meloodiat, rütmi, tempot, dünaamikat, tämbrit) ning muusikateose ülesehitust" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.
  2. 2) eristab pop-, rokk-, džäss-, filmi- ja lavamuusikatProperty "Haridus:seotudOpivaljund" (as page type) with input value "2) eristab pop-, rokk-, džäss-, filmi- ja lavamuusikat" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.
  3. 3) eristab kõla ja kuju järgi keel-, puhk-, löök- ja klahvpille ning elektrofone ja pillikoosseiseProperty "Haridus:seotudOpivaljund" (as page type) with input value "3) eristab kõla ja kuju järgi keel-, puhk-, löök- ja klahvpille ning elektrofone ja pillikoosseise" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.
  4. 4) teab nimetada tuntud heliloojaid, interpreete, dirigente, ansambleid, orkestreid ning muusika suursündmusi (sh paikkondlikke)Property "Haridus:seotudOpivaljund" (as page type) with input value "4) teab nimetada tuntud heliloojaid, interpreete, dirigente, ansambleid, orkestreid ning muusika suursündmusi (sh paikkondlikke)" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.
  5. 5) tunneb eesti pärimusmuusika tänapäevaseid tõlgendusiProperty "Haridus:seotudOpivaljund" (as page type) with input value "5) tunneb eesti pärimusmuusika tänapäevaseid tõlgendusi" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.
  6. 6) on tutvunud Eesti ning valikuliselt Prantsuse, Itaalia, Hispaania, Põhja- ja Ladina-Ameerika, Aafrika või Idamaade muusikapärandiga ning suhtub sellesse lugupidavaltProperty "Haridus:seotudOpivaljund" (as page type) with input value "6) on tutvunud Eesti ning valikuliselt Prantsuse, Itaalia, Hispaania, Põhja- ja Ladina-Ameerika, Aafrika või Idamaade muusikapärandiga ning suhtub sellesse lugupidavalt" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.
  7. 7) arutleb muusika üle muusika sõnavara kasutades, võtab kuulda ja arvestab teiste arvamust ning põhjendab enda seisukohti nii suuliselt kui ka kirjalikultProperty "Haridus:seotudOpivaljund" (as page type) with input value "7) arutleb muusika üle muusika sõnavara kasutades, võtab kuulda ja arvestab teiste arvamust ning põhjendab enda seisukohti nii suuliselt kui ka kirjalikult" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.
  8. 8) tunneb autoriõigusi ja nendega kaasnevaid kohustusi intellektuaalse omandi kasutamisel (sh internetis).Property "Haridus:seotudOpivaljund" (as page type) with input value "8) tunneb autoriõigusi ja nendega kaasnevaid kohustusi intellektuaalse omandi kasutamisel (sh internetis)." contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.

Õppematerjal

Selle teemaga (Muusika kuulamine) on seotud järgnev õppematerjal:


Muu õppematerjal: Veebimaterjalid, youtube, CD, LP, muusika õppekirjandus

Ülesanded ja harjutused

xxxxx

Metoodika

Kognitiivne aktiivsuspedagoogika, analüüs/süntees, kommenteeriv analüütiline meetod, Dalcroze`i meetod, Riho Pätsi pedagoogika

Eeldused

Muusikaline vorm, dünaamika ja -märgid, partituur, vokaalmuusika ja instrumentaalmuusika, muusikažanrid, orkestritüübid, taktimõõt 2/4, 3/4, 4/4; vahelduv taktimõõt, digioskused

Õppevahendid

CD-mängija ja CD, internetiühendus

Praktilised tööd

Kuulamismaterjali valimine, kaaslastele tutvustamine õpetaja/(õpilased); individuaalne ja rühmas kuulamine, analüüs ja tõlgendamine; muusikaloolise taustainfo otsimine internetist; digilahenduste rakendamine; muusikalise arvustuse koostamine

Lõiming

Ajalugu, geograafia, kirjandus, võõrkeeled, füüsika, bioloogia

Õppesisu

{{{oppesisu}}}


Rahvaste muusika käsitlemisel teeb kool valiku alljärgnevatest: Prantsuse, Itaalia, Hispaania, Põhja- ja Ladina-Ameerika, Aafrika või Idamaade muusikapärand