Erinevus lehekülje "Muusika: omalooming" redaktsioonide vahel

Allikas: oppekava.edu.ee
4. rida: 4. rida:
 
|seotudAinevaldkond=Kunstid
 
|seotudAinevaldkond=Kunstid
 
|seotudOppeaine=Muusika
 
|seotudOppeaine=Muusika
|seotudHaridusaste=Põhiharidus
+
|seotudHaridusaste=Põhiharidus
 
|kooliaste=III kooliaste
 
|kooliaste=III kooliaste
 
|seotudTeema=Muusikaline omalooming
 
|seotudTeema=Muusikaline omalooming
|eesmark=1) julgustada ja toetada loomingulist eneseväljendust;
+
|eesmark=osaleb meeleldi muusikalistes tegevustes ning kohalikus kultuurielus;
2) teadvustada ja süvendada õpilase isiklikku suhet muusikaga;  
+
aktsepteerib muusika erinevaid avaldusvorme;
3) arendada õpilase loomingulisi võimeid ja potsentsiaali.
+
oskab kuulata ennast ja kaaslasi ning hindab enda ja teiste panust koos musitseerides;
 +
suhtub kohusetundlikult endale võetud ülesannetesse;
 +
rakendab üksi ja rühmas musitseerides teadmisi muusikast ning väljendab erinevates muusikalistes tegevustes oma loomingulisi ideid;
 +
teab autoriõigusi ning nendega kaasnevaid õigusi ja kohustusi, huvitub muusikaalasest tegevusest ning väärtustab seda ja osaleb kohalikus kultuurielus;
 +
omab ülevaadet muusikaga seotud elukutsest, ametitest ja võimalustest muusikat õppida;  
 +
kasutab muusikalistes tegevustes infotehnoloogia vahendeid.
 
|seotudOpivaljund=loob improvisatsioone keha-, rütmi- ja plaatpillidel;  
 
|seotudOpivaljund=loob improvisatsioone keha-, rütmi- ja plaatpillidel;  
 
loob kindlas vormis rütmilis-meloodilisi kaasmänge ja/või ostinatosid keha-, rütmi- ja plaatpillidel;  
 
loob kindlas vormis rütmilis-meloodilisi kaasmänge ja/või ostinatosid keha-, rütmi- ja plaatpillidel;  

Redaktsioon: 28. detsember 2020, kell 12:48


Muusika: omalooming
Nimetus Muusika
Maht xxxx
Ainevaldkond Kunstid
Õppeaine Muusika
Haridusaste Põhiharidus
Kooliaste III kooliaste
Klass
Seotud teemad Muusikaline omalooming

Õppeprotsess Muusika

Eesmärgid

osaleb meeleldi muusikalistes tegevustes ning kohalikus kultuurielus; aktsepteerib muusika erinevaid avaldusvorme; oskab kuulata ennast ja kaaslasi ning hindab enda ja teiste panust koos musitseerides; suhtub kohusetundlikult endale võetud ülesannetesse; rakendab üksi ja rühmas musitseerides teadmisi muusikast ning väljendab erinevates muusikalistes tegevustes oma loomingulisi ideid; teab autoriõigusi ning nendega kaasnevaid õigusi ja kohustusi, huvitub muusikaalasest tegevusest ning väärtustab seda ja osaleb kohalikus kultuurielus; omab ülevaadet muusikaga seotud elukutsest, ametitest ja võimalustest muusikat õppida; kasutab muusikalistes tegevustes infotehnoloogia vahendeid.

Põhimõisted

  1. improvisatsioon
  2. partituur
  3. tempo
  4. andante
  5. moderato
  6. allegro
  7. largo
  8. ritenuto
  9. dünaamika
  10. piano
  11. forte
  12. crescendo
  13. diminuendo
  14. ostinato
  15. kehapill
  16. rütmipill
  17. plaatpill
  18. kitarr
  19. plokkflööt
  20. kannel
  21. ukulele
  22. eesti rahvapillid
  23. absoluutsed helikõrgused/tähtnimed
  24. helistik
  25. viiulivõti
  26. klaviatuur
  27. taktimõõt 2/4
  28. taktimõõt ¾
  29. taktimõõt 4/4
  30. vahelduv taktimõõt
  31. eeltakt
  32. muusikaline vorm AB
  33. muusikaline vorm ABA
  34. rondovorm
  35. rütmifiguurid ja pausid
  36. helistik C-duur
  37. helistik a-moll
  38. helistik G-duur
  39. helistik e-moll
  40. helistik F-duur
  41. helistik d-moll

Seotud teemad

Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:

  1. Muusikaline omalooming

Õpiväljundid

  1. loob improvisatsioone keha-, rütmi- ja plaatpillidel
  2. loob kindlas vormis rütmilis-meloodilisi kaasmänge ja/või ostinatosid keha-, rütmi- ja plaatpillidel
  3. Loob tekste (regivärsse, laulusõnu jne)
  4. väljendab muusika karakterit ja meeleolu ning enda loomingulisi ideid liikumise kaudu.

Õppematerjal

Selle teemaga (Muusikaline omalooming) on seotud järgnev õppematerjal:


Muu õppematerjal: Õppekirjandus, töövihikud, e-koolikott

Ülesanded ja harjutused

xxxxx

Metoodika

Carl Orffi ja J.J. Dalcroze`i pedagoogika, aktiivõppe meetodid (paaris- ja rühmatöö),

Eeldused

Muusikaline kirjaoskus (rütmid, absoluutne helisüsteem), elementaarsed pillmängu oskused (rütmi-, plaatpillid, kannel, valikuliselt - plokkflööt, ukulele, kitarr vm kooli valikul.

Õppevahendid

Muusikainstrumendid

Praktilised tööd

Improvisatsioonid keha-, rütmi- ja plaatpillidel; rütmilis-meloodilised kaasmängud ja/või ostinatod keha-, rütmi- ja plaatpillidel; tekstide loomine (regivärss, laulusõnad jne); omaloomingu esitamine

Lõiming

Eesti keel: õigekiri, funktsionaalne lugemis- ja kirjaoskus; Kehaline kasvatus: tantuline liikumine, kehapill, koordinatsioon Matemaatika: taktimõõt, helivältused ja rütmifiguurid, pausid; Informaatika: helisalvestus, helitöötlus, noodigraafika, programmeerimine; Inglise keel: iglisekeelsed arvutiprogrammid; Füüsika: helide maailm; Bioloogia: hääl, häälehoid, kuulmine;

Õppesisu

Muusikaliste improvisatsioonide, ostinatode loomine keha-, rütmi- ja plaatpillidel erinevates muusikavormides. Tekstiloome: regivärsid, laulusõnad, essee jm). Instrumentaalse omaloomingu lisamine laulusaatele, liikumisele. Muusikalise kirjaoskuse rakendamine omaloomingus.


... more about "Muusika: omalooming"
III kooliaste +
improvisatsioon +, partituur +, tempo +, andante +, moderato +, allegro +, largo +, ritenuto +, dünaamika +, piano +, forte +, crescendo +, diminuendo +, ostinato +, kehapill +, rütmipill +, plaatpill +, kitarr +, plokkflööt +, kannel +, ukulele +, eesti rahvapillid +, absoluutsed helikõrgused/tähtnimed +, helistik +, viiulivõti +, klaviatuur +, taktimõõt 2/4 +, taktimõõt ¾ +, taktimõõt 4/4 +, vahelduv taktimõõt +, eeltakt +, muusikaline vorm AB +, muusikaline vorm ABA +, rondovorm +, rütmifiguurid ja pausid +, helistik C-duur +, helistik a-moll +, helistik G-duur +, helistik e-moll +, helistik F-duur +  ja helistik d-moll +
Muusika +