Erinevus lehekülje "Muusika: omalooming" redaktsioonide vahel
4. rida: | 4. rida: | ||
|seotudAinevaldkond=Kunstid | |seotudAinevaldkond=Kunstid | ||
|seotudOppeaine=Muusika | |seotudOppeaine=Muusika | ||
− | |seotudHaridusaste=Põhiharidus | + | |seotudHaridusaste=Põhiharidus |
|kooliaste=III kooliaste | |kooliaste=III kooliaste | ||
|seotudTeema=Muusikaline omalooming | |seotudTeema=Muusikaline omalooming | ||
28. rida: | 28. rida: | ||
|oppevara=Muusikainstrumendid | |oppevara=Muusikainstrumendid | ||
|oppesisu=Muusikaliste improvisatsioonide, ostinatode loomine keha-, rütmi- ja plaatpillidel erinevates muusikavormides. Tekstiloome: regivärsid, laulusõnad, essee jm). Instrumentaalse omaloomingu lisamine laulusaatele, liikumisele. Muusikalise kirjaoskuse rakendamine omaloomingus. | |oppesisu=Muusikaliste improvisatsioonide, ostinatode loomine keha-, rütmi- ja plaatpillidel erinevates muusikavormides. Tekstiloome: regivärsid, laulusõnad, essee jm). Instrumentaalse omaloomingu lisamine laulusaatele, liikumisele. Muusikalise kirjaoskuse rakendamine omaloomingus. | ||
− | |loiming= | + | |loiming=Eesti keel: õigekiri, funktsionaalne lugemis- ja kirjaoskus; |
+ | Kehaline kasvatus: tantuline liikumine, kehapill, koordinatsioon | ||
+ | Matemaatika: taktimõõt, helivältused ja rütmifiguurid, pausid; | ||
+ | Informaatika: helisalvestus, helitöötlus, noodigraafika, programmeerimine; | ||
+ | Inglise keel: iglisekeelsed arvutiprogrammid; | ||
+ | Füüsika: helide maailm; | ||
+ | Bioloogia: hääl, häälehoid, kuulmine; | ||
}} | }} |
Redaktsioon: 13. detsember 2020, kell 14:36
Muusika: omalooming | |
---|---|
Nimetus | Muusika |
Maht | xxxx |
Ainevaldkond | Kunstid |
Õppeaine | Muusika |
Haridusaste | PõhiharidusProperty "Haridus:seotudHaridusaste" (as page type) with input value "Põhiharidus" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process. |
Kooliaste | III kooliaste |
Klass | |
Seotud teemad | Muusikaline omalooming |
Sisukord
Õppeprotsess Muusika
Eesmärgid
1) julgustada ja toetada loomingulist eneseväljendust; 2) teadvustada ja süvendada õpilase isiklikku suhet muusikaga; 3) arendada õpilase loomingulisi võimeid ja potsentsiaali.
Põhimõisted
- improvisatsioon
- partituur
- tempo
- andante
- moderato
- allegro
- largo
- ritenuto
- dünaamika
- piano
- forte
- crescendo
- diminuendo
- ostinato
- kehapill
- rütmipill
- plaatpill
- kitarr
- plokkflööt
- kannel
- ukulele
- eesti rahvapillid
- absoluutsed helikõrgused/tähtnimed
- helistik
- viiulivõti
- klaviatuur
- taktimõõt 2/4
- taktimõõt ¾
- taktimõõt 4/4
- vahelduv taktimõõt
- eeltakt
- muusikaline vorm AB
- muusikaline vorm ABA
- rondovorm
- rütmifiguurid ja pausid
- helistik C-duur
- helistik a-moll
- helistik G-duur
- helistik e-moll
- helistik F-duur
- helistik d-moll
Seotud teemad
Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:
Õpiväljundid
- loob improvisatsioone kehapillil
- loob improvisatsioone rütmipillidel
- loob improvisatsioone plaatpillidel
- Loob kindlas vormis rütmilis-meloodilisi kaasmänge
- loob ostinatosid kehapillil
- loob ostinatosid rütmipillidel
- loob ostinatosid plaatpillidel
- esitab loodud improvisatsioone
- loob erinevaid tekste
- iseloomustab visuaalselt muusika karakterit ja meeleolu ning enda loomingulisi ideid liikumise kaudu
Õppematerjal
Selle teemaga (Muusikaline omalooming) on seotud järgnev õppematerjal:
Muu õppematerjal: Õppekirjandus, töövihikud, e-koolikott
Ülesanded ja harjutused
xxxxx
Metoodika
Carl Orffi ja J.J. Dalcroze`i pedagoogika, aktiivõppe meetodid (paaris- ja rühmatöö),
Eeldused
Muusikaline kirjaoskus (rütmid, absoluutne helisüsteem), elementaarsed pillmängu oskused (rütmi-, plaatpillid, kannel, valikuliselt - plokkflööt, ukulele, kitarr vm kooli valikul.
Õppevahendid
Muusikainstrumendid
Praktilised tööd
Improvisatsioonid keha-, rütmi- ja plaatpillidel; rütmilis-meloodilised kaasmängud ja/või ostinatod keha-, rütmi- ja plaatpillidel; tekstide loomine (regivärss, laulusõnad jne); omaloomingu esitamine
Lõiming
Eesti keel: õigekiri, funktsionaalne lugemis- ja kirjaoskus; Kehaline kasvatus: tantuline liikumine, kehapill, koordinatsioon Matemaatika: taktimõõt, helivältused ja rütmifiguurid, pausid; Informaatika: helisalvestus, helitöötlus, noodigraafika, programmeerimine; Inglise keel: iglisekeelsed arvutiprogrammid; Füüsika: helide maailm; Bioloogia: hääl, häälehoid, kuulmine;
Õppesisu
Muusikaliste improvisatsioonide, ostinatode loomine keha-, rütmi- ja plaatpillidel erinevates muusikavormides. Tekstiloome: regivärsid, laulusõnad, essee jm). Instrumentaalse omaloomingu lisamine laulusaatele, liikumisele. Muusikalise kirjaoskuse rakendamine omaloomingus.