Erinevus lehekülje "Käsitöö: Disain, kavandamine, rahvakunst" redaktsioonide vahel

Allikas: oppekava.edu.ee
(Uus lehekülg: '{{Oppeprotsess |nimetus=Käsitöö |seotudAinevaldkond=Tehnoloogia |seotudOppeaine=Käsitöö |seotudHaridusaste=Põhiharidus |kooliaste=III kooliaste |seotudTeema=Disain,...')
 
3. rida: 3. rida:
 
|seotudAinevaldkond=Tehnoloogia
 
|seotudAinevaldkond=Tehnoloogia
 
|seotudOppeaine=Käsitöö
 
|seotudOppeaine=Käsitöö
|seotudHaridusaste=Põhiharidus
+
|seotudHaridusaste=Põhiharidus
 
|kooliaste=III kooliaste
 
|kooliaste=III kooliaste
|seotudTeema=Disain, Töö kavandamine ja rahvakunst (EstCORE:30241)
+
|seotudTeema=Disain, Töö kavandamine ja rahvakunst (EstCORE:30241)
|seotudOpivaljund=1) osaleb aktiivselt arutelus rõivaste sobilikkuse üle,
+
|seotudOpivaljund=aruteleb rõivaste sobilikkuse üle;
2) õpib märkama ja analüüsima rõivastuse sobilikkust sõltuvalt ajast ja kohast,
+
analüüsib rõivastuse sobilikkust sõltuvalt ajast ja kohast;
3) tunneb oma figuuri iseärasusi ja analüüsib enda rõivastust,
+
hindab oma figuuri iseärasusi;
4) osaleb moeteemalises diskussioonis, uurib üksi või paaris algallikatest ühte või mitut moe ajajärku, otsib pilte ja koostab esitluse ning tutvustab seda kaaslastele,
+
analüüsib enda rõivastust;
5) arutleb koos õpetaja ja kaaslastega moe muutuste üle,
+
arutleb moeteemalises diskussioonis;
6) õpib mõistma võimaluste paljust loometöös ning on avatud erinevatele inspiratsiooniallikatele,
+
uurib üksi või paaris algallikatest ühte või mitut moe ajajärku;
7) otsib, avastab ja rakendab uudseid ideid oma kavandis ning lahendab kompositsiooniülesandeid,
+
valib moe ajajärguks sobivad pildid;
8) otsib ideid, materjale ja tehnoloogilisi lahendusi ning kavandab isikupäraseid esemeid.
+
koostab esitluse ning tutvustab seda kaaslastele;
9) osaleb arutelus rahvuslike käsitöötraditsioonide tekkimise ja kujunemise üle,
+
arutleb koos õpetaja ja kaaslastega moe muutuste üle;
10) õpib tundma kohalikke rahvarõivaid ning märkama erinevate käsitöötehnikate kasutamist rahvarõivastel,
+
mõistab võimaluste paljust loometöös;
11) teeb rühmatööd, mille käigus uurib ühe piirkonna rahvarõivaid, tuues näiteid eri tehnikate kasutamise kohta. Esitleb tulemust kaaslastele,
+
hindab erinevaid inspiratsiooniallikaid;
12) teeb muuseumis käies visandab mõnest etnograafilisest esemest visandi ning kasutab seda kavandades ja uut eset luues,
+
avastab uudseid ideid oma kavandis;
13) õpib märkama erinevusi ja sarnasusi eri kultuuride vahel ning väärtustama kultuuride paljust,
+
kavandab kompositsiooniülesandeid;
 +
rakendab uudseid ideid oma kavandis; 
 +
uurib materjale ja tehnoloogilisi lahendusi;
 +
kavandab isikupäraseid esemeid;
 +
aruteleb rahvuslike käsitöötraditsioonide tekkimise ja kujunemise üle;
 +
tunneb ära kohalikud rahvarõivad;
 +
seostab erinevate käsitöötehnikate kasutamise võimalusi rahvarõivastel;
 +
uurib rühmatöös ühe piirkonna rahvarõivaid;
 +
valib näiteid eri tehnikate kasutamise kohta;
 +
esitleb eri tehnikate kasutamise näiteid kaaslastele;
 +
teeb valiku muuseumi külastades mõnest etnograafilisest esemest;
 +
loob visandi mõnest etnograafilisest esemest;
 +
kasutab visandit oma töö kavandamisel;
 +
kasutab visandit oma töö loomisel;
 +
võrdleb kultuuride vahelisi erinevusi ja sarnasusi;
 +
hindab kultuuride paljust;
 
14) kasutab võimaluse korral teiste maade kultuuripärandit eeskujuna oma loomingus.
 
14) kasutab võimaluse korral teiste maade kultuuripärandit eeskujuna oma loomingus.
 
|pohimoiste=disain, rahvakunst, tekstiil, mood, ornament, kompositsioon, sümbol, etnograafia
 
|pohimoiste=disain, rahvakunst, tekstiil, mood, ornament, kompositsioon, sümbol, etnograafia
 
}}
 
}}

Redaktsioon: 1. detsember 2020, kell 13:46


Käsitöö: Disain, kavandamine, rahvakunst
Nimetus Käsitöö
Maht
Ainevaldkond Tehnoloogia
Õppeaine Käsitöö
Haridusaste PõhiharidusProperty "Haridus:seotudHaridusaste" (as page type) with input value "Põhiharidus" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.
Kooliaste III kooliaste
Klass
Seotud teemad Disain, Töö kavandamine ja rahvakunst (EstCORE:30241)Property "Haridus:seotudTeema" (as page type) with input value "Disain, Töö kavandamine ja rahvakunst (EstCORE:30241)" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.

Õppeprotsess Käsitöö

Eesmärgid

{{{eesmark}}}

Põhimõisted

  1. disain
  2. rahvakunst
  3. tekstiil
  4. mood
  5. ornament
  6. kompositsioon
  7. sümbol
  8. etnograafia

Seotud teemad

Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:

  1. Disain, Töö kavandamine ja rahvakunst (EstCORE:30241)Property "Haridus:seotudTeema" (as page type) with input value "Disain, Töö kavandamine ja rahvakunst (EstCORE:30241)" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.

Õpiväljundid

  1. aruteleb rõivaste sobilikkuse üle
  2. analüüsib rõivastuse sobilikkust sõltuvalt ajast ja kohast
  3. hindab oma figuuri iseärasusi
  4. analüüsib enda rõivastust
  5. arutleb moeteemalises diskussioonis
  6. uurib üksi või paaris algallikatest ühte või mitut moe ajajärku
  7. valib moe ajajärguks sobivad pildid
  8. koostab esitluse ning tutvustab seda kaaslastele
  9. arutleb koos õpetaja ja kaaslastega moe muutuste üle
  10. mõistab võimaluste paljust loometöös
  11. hindab erinevaid inspiratsiooniallikaid
  12. avastab uudseid ideid oma kavandis
  13. kavandab kompositsiooniülesandeid
  14. rakendab uudseid ideid oma kavandis
  15. uurib materjale ja tehnoloogilisi lahendusi
  16. Kavandab isikupäraseid esemeid
  17. aruteleb rahvuslike käsitöötraditsioonide tekkimise ja kujunemise üle
  18. tunneb ära kohalikud rahvarõivad
  19. seostab erinevate käsitöötehnikate kasutamise võimalusi rahvarõivastel
  20. uurib rühmatöös ühe piirkonna rahvarõivaid
  21. valib näiteid eri tehnikate kasutamise kohta
  22. esitleb eri tehnikate kasutamise näiteid kaaslastele
  23. teeb valiku muuseumi külastades mõnest etnograafilisest esemest
  24. loob visandi mõnest etnograafilisest esemest
  25. kasutab visandit oma töö kavandamisel
  26. kasutab visandit oma töö loomisel
  27. võrdleb kultuuride vahelisi erinevusi ja sarnasusi
  28. hindab kultuuride paljust
  29. 14) kasutab võimaluse korral teiste maade kultuuripärandit eeskujuna oma loomingus.

Õppematerjal

Selle teemaga (Disain, Töö kavandamine ja rahvakunst (EstCORE:30241)) on seotud järgnev õppematerjal:


Muu õppematerjal: {{{oppematerjal}}}

Ülesanded ja harjutused

{{{ulesanne}}}

Metoodika

{{{metoodika}}}

Eeldused

{{{eeldus}}}

Õppevahendid

{{{oppevara}}}

Praktilised tööd

{{{praktika}}}

Lõiming

{{{loiming}}}

Õppesisu

{{{oppesisu}}}