Erinevus lehekülje "Käsitöö: Disain, kavandamine, rahvakunst" redaktsioonide vahel
Allikas: oppekava.edu.ee
(Uus lehekülg: '{{Oppeprotsess |nimetus=Käsitöö |seotudAinevaldkond=Tehnoloogia |seotudOppeaine=Käsitöö |seotudHaridusaste=Põhiharidus |kooliaste=III kooliaste |seotudTeema=Disain,...') |
|||
3. rida: | 3. rida: | ||
|seotudAinevaldkond=Tehnoloogia | |seotudAinevaldkond=Tehnoloogia | ||
|seotudOppeaine=Käsitöö | |seotudOppeaine=Käsitöö | ||
− | |seotudHaridusaste=Põhiharidus | + | |seotudHaridusaste=Põhiharidus |
|kooliaste=III kooliaste | |kooliaste=III kooliaste | ||
− | |seotudTeema=Disain, Töö kavandamine ja rahvakunst (EstCORE:30241) | + | |seotudTeema=Disain, Töö kavandamine ja rahvakunst (EstCORE:30241) |
− | |seotudOpivaljund= | + | |seotudOpivaljund=aruteleb rõivaste sobilikkuse üle; |
− | + | analüüsib rõivastuse sobilikkust sõltuvalt ajast ja kohast; | |
− | + | hindab oma figuuri iseärasusi; | |
− | + | analüüsib enda rõivastust; | |
− | + | arutleb moeteemalises diskussioonis; | |
− | + | uurib üksi või paaris algallikatest ühte või mitut moe ajajärku; | |
− | + | valib moe ajajärguks sobivad pildid; | |
− | + | koostab esitluse ning tutvustab seda kaaslastele; | |
− | + | arutleb koos õpetaja ja kaaslastega moe muutuste üle; | |
− | + | mõistab võimaluste paljust loometöös; | |
− | + | hindab erinevaid inspiratsiooniallikaid; | |
− | + | avastab uudseid ideid oma kavandis; | |
− | + | kavandab kompositsiooniülesandeid; | |
+ | rakendab uudseid ideid oma kavandis; | ||
+ | uurib materjale ja tehnoloogilisi lahendusi; | ||
+ | kavandab isikupäraseid esemeid; | ||
+ | aruteleb rahvuslike käsitöötraditsioonide tekkimise ja kujunemise üle; | ||
+ | tunneb ära kohalikud rahvarõivad; | ||
+ | seostab erinevate käsitöötehnikate kasutamise võimalusi rahvarõivastel; | ||
+ | uurib rühmatöös ühe piirkonna rahvarõivaid; | ||
+ | valib näiteid eri tehnikate kasutamise kohta; | ||
+ | esitleb eri tehnikate kasutamise näiteid kaaslastele; | ||
+ | teeb valiku muuseumi külastades mõnest etnograafilisest esemest; | ||
+ | loob visandi mõnest etnograafilisest esemest; | ||
+ | kasutab visandit oma töö kavandamisel; | ||
+ | kasutab visandit oma töö loomisel; | ||
+ | võrdleb kultuuride vahelisi erinevusi ja sarnasusi; | ||
+ | hindab kultuuride paljust; | ||
14) kasutab võimaluse korral teiste maade kultuuripärandit eeskujuna oma loomingus. | 14) kasutab võimaluse korral teiste maade kultuuripärandit eeskujuna oma loomingus. | ||
|pohimoiste=disain, rahvakunst, tekstiil, mood, ornament, kompositsioon, sümbol, etnograafia | |pohimoiste=disain, rahvakunst, tekstiil, mood, ornament, kompositsioon, sümbol, etnograafia | ||
}} | }} |
Redaktsioon: 1. detsember 2020, kell 13:46
Käsitöö: Disain, kavandamine, rahvakunst | |
---|---|
Nimetus | Käsitöö |
Maht | |
Ainevaldkond | Tehnoloogia |
Õppeaine | Käsitöö |
Haridusaste | PõhiharidusProperty "Haridus:seotudHaridusaste" (as page type) with input value "Põhiharidus" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process. |
Kooliaste | III kooliaste |
Klass | |
Seotud teemad | Disain, Töö kavandamine ja rahvakunst (EstCORE:30241)Property "Haridus:seotudTeema" (as page type) with input value "Disain, Töö kavandamine ja rahvakunst (EstCORE:30241)" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process. |
Sisukord
Õppeprotsess Käsitöö
Eesmärgid
{{{eesmark}}}
Põhimõisted
- disain
- rahvakunst
- tekstiil
- mood
- ornament
- kompositsioon
- sümbol
- etnograafia
Seotud teemad
Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:
- Disain, Töö kavandamine ja rahvakunst (EstCORE:30241)Property "Haridus:seotudTeema" (as page type) with input value "Disain, Töö kavandamine ja rahvakunst (EstCORE:30241)" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.
Õpiväljundid
- aruteleb rõivaste sobilikkuse üle
- analüüsib rõivastuse sobilikkust sõltuvalt ajast ja kohast
- hindab oma figuuri iseärasusi
- analüüsib enda rõivastust
- arutleb moeteemalises diskussioonis
- uurib üksi või paaris algallikatest ühte või mitut moe ajajärku
- valib moe ajajärguks sobivad pildid
- koostab esitluse ning tutvustab seda kaaslastele
- arutleb koos õpetaja ja kaaslastega moe muutuste üle
- mõistab võimaluste paljust loometöös
- hindab erinevaid inspiratsiooniallikaid
- avastab uudseid ideid oma kavandis
- kavandab kompositsiooniülesandeid
- rakendab uudseid ideid oma kavandis
- uurib materjale ja tehnoloogilisi lahendusi
- Kavandab isikupäraseid esemeid
- aruteleb rahvuslike käsitöötraditsioonide tekkimise ja kujunemise üle
- tunneb ära kohalikud rahvarõivad
- seostab erinevate käsitöötehnikate kasutamise võimalusi rahvarõivastel
- uurib rühmatöös ühe piirkonna rahvarõivaid
- valib näiteid eri tehnikate kasutamise kohta
- esitleb eri tehnikate kasutamise näiteid kaaslastele
- teeb valiku muuseumi külastades mõnest etnograafilisest esemest
- loob visandi mõnest etnograafilisest esemest
- kasutab visandit oma töö kavandamisel
- kasutab visandit oma töö loomisel
- võrdleb kultuuride vahelisi erinevusi ja sarnasusi
- hindab kultuuride paljust
- 14) kasutab võimaluse korral teiste maade kultuuripärandit eeskujuna oma loomingus.
Õppematerjal
Selle teemaga (Disain, Töö kavandamine ja rahvakunst (EstCORE:30241)) on seotud järgnev õppematerjal:
Muu õppematerjal: {{{oppematerjal}}}
Ülesanded ja harjutused
{{{ulesanne}}}
Metoodika
{{{metoodika}}}
Eeldused
{{{eeldus}}}
Õppevahendid
{{{oppevara}}}
Praktilised tööd
{{{praktika}}}
Lõiming
{{{loiming}}}
Õppesisu
{{{oppesisu}}}
... more about "Käsitöö: Disain, kavandamine, rahvakunst"
III kooliaste +
Arutleb moe muutumise üle +, Valib sobivaid rõivaid lähtudes materjalist +, Valib sobivaid rõivaid lähtudes otstarbest +, Valib sobivaid rõivaid lähtudes lõikest +, Valib sobivaid rõivaid lähtudes stiilist +, Valib sobivaid rõivaid lähtudes enda figuurist +, Märkab originaalseid ja leidlikke lahendusi esemete disainis +, Märkab originaalseid ja leidlikke lahendusi rõivaste disainis +, Kavandab isikupäraseid esemeid +, Tunneb peamisi eesti rahvuslikke käsitöötavasid +, Kasutab inspiratsiooniallikana etnograafilisi esemeid + ja Väärtustab rahvaste kultuuripärandit +
Käsitöö: disain, kavandamine, rahvakunst +