Erinevus lehekülje "Tehnoloogia: Kodundus" redaktsioonide vahel
Allikas: oppekava.edu.ee
3. rida: | 3. rida: | ||
|seotudAinevaldkond=Tehnoloogia | |seotudAinevaldkond=Tehnoloogia | ||
|seotudOppeaine=Kodundus | |seotudOppeaine=Kodundus | ||
− | |seotudHaridusaste=Põhiharidus | + | |seotudHaridusaste=Põhiharidus |
|kooliaste=III kooliaste | |kooliaste=III kooliaste | ||
− | |seotudTeema= | + | |seotudTeema=Lauakombed ja etikett (EstCORE:30244) |
− | |seotudOpivaljund= | + | |seotudOpivaljund=osaleb aktiivselt etiketi arutelus; mõistab, et eri stiili ja otstarbega koosviibimised eeldavat erinevat ettevalmistust; koostab loosi teel saadud peo teemast lähtudes menüü ning katab ja kujundab laua ühele külalisele; saab aru, et peo teema ja laua kujundus peavad moodustama terviku; leiab kingituse pakkimiseks ideid ja võimalusi kutses märgitud teema põhjal ning kujundab kingituse pakendi; |
− | koostab peo teemast lähtudes menüü, | + | saab aru, et peo teema ja kingitus peavad moodustama terviku ning et oluline on kingituse esteetiline välimus; põhjendab kingituse pakendi valikut; osaleb arutelus etiketikohase riietuse valiku teemal; põhjendab kaasatoodud lipsu või rätiku valikut; omandab lipsu ja salli sidumise võtteid; oskab siduda lipsu sõlme; oskab kasutada erikujuliste rätikute ja sallide seoseid riietuse mitmekesistamiseks, lähtudes koosviibimise laadist; teab, mis üritustel kanda lipsu, õlasalli; omandab mängides teadmisi rõivastumisest ning seostab riietust ürituse teemaga; osaleb aktiivselt arutelus lauakommetest ja furšettlauda sobivatest suupistetest; mõistab lauakommete olulisust; otsib furšettlaua menüüsse sobivad suupistete retseptid; põhjendab oma esitatud suupistete sobivust ning osaleb kriitilises arutelus furšettmenüüsse pakutud suupistete üle; valmistab rühmatööna suupisted ja katab furšettlaua õpetaja juhendamisel; oskab käituda furšettlauas (nt suhtlemine, liikumine, nõude ja toitude paigutus, lauakaunistused, taldriku hoid, klaasihoidja). |
− | |||
|pohimoiste=makrotoitained, mikrotoitained, toiteväärtus, toidupüramiid, valgud, toidurasv, süsivesik, vitamiin, mineraalaine, pH-tase, pakendiinfo, mõõtühikud, menüü, allergia, toidutalumatus, taimetoitlus, dieet, toitumishäire, kuumtöötlemine, külmtöötlemine, kalkuleerimine, eelarve, brutopalk, netopalk, reklaam, säästlik majandamine, retsept, kergitamine, lauakombed, sisekujundus, kodumasinad, puhastusvahendid, konserveerimine | |pohimoiste=makrotoitained, mikrotoitained, toiteväärtus, toidupüramiid, valgud, toidurasv, süsivesik, vitamiin, mineraalaine, pH-tase, pakendiinfo, mõõtühikud, menüü, allergia, toidutalumatus, taimetoitlus, dieet, toitumishäire, kuumtöötlemine, külmtöötlemine, kalkuleerimine, eelarve, brutopalk, netopalk, reklaam, säästlik majandamine, retsept, kergitamine, lauakombed, sisekujundus, kodumasinad, puhastusvahendid, konserveerimine | ||
}} | }} |
Redaktsioon: 18. november 2020, kell 15:38
Tehnoloogia: Kodundus | |
---|---|
Nimetus | Tehnoloogia: Kodundus |
Maht | |
Ainevaldkond | Tehnoloogia |
Õppeaine | Kodundus |
Haridusaste | PõhiharidusProperty "Haridus:seotudHaridusaste" (as page type) with input value "Põhiharidus" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process. |
Kooliaste | III kooliaste |
Klass | |
Seotud teemad | Lauakombed ja etikett (EstCORE:30244) |
Sisukord
Õppeprotsess Tehnoloogia: Kodundus
Eesmärgid
{{{eesmark}}}
Põhimõisted
- makrotoitained
- mikrotoitained
- toiteväärtus
- toidupüramiid
- valgud
- toidurasv
- süsivesik
- vitamiin
- mineraalaine
- pH-tase
- pakendiinfo
- mõõtühikud
- menüü
- allergia
- toidutalumatus
- taimetoitlus
- dieet
- toitumishäire
- kuumtöötlemine
- külmtöötlemine
- kalkuleerimine
- eelarve
- brutopalk
- netopalk
- reklaam
- säästlik majandamine
- retsept
- kergitamine
- lauakombed
- sisekujundus
- kodumasinad
- puhastusvahendid
- konserveerimine
Seotud teemad
Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:
Õpiväljundid
- osaleb aktiivselt etiketi arutelus
- mõistab, et eri stiili ja otstarbega koosviibimised eeldavat erinevat ettevalmistust
- koostab loosi teel saadud peo teemast lähtudes menüü ning katab ja kujundab laua ühele külalisele
- saab aru, et peo teema ja laua kujundus peavad moodustama terviku
- leiab kingituse pakkimiseks ideid ja võimalusi kutses märgitud teema põhjal ning kujundab kingituse pakendi
- saab aru, et peo teema ja kingitus peavad moodustama terviku ning et oluline on kingituse esteetiline välimus
- põhjendab kingituse pakendi valikut
- osaleb arutelus etiketikohase riietuse valiku teemal
- põhjendab kaasatoodud lipsu või rätiku valikut
- omandab lipsu ja salli sidumise võtteid
- oskab siduda lipsu sõlme
- oskab kasutada erikujuliste rätikute ja sallide seoseid riietuse mitmekesistamiseks, lähtudes koosviibimise laadist
- teab, mis üritustel kanda lipsu, õlasalli
- omandab mängides teadmisi rõivastumisest ning seostab riietust ürituse teemaga
- osaleb aktiivselt arutelus lauakommetest ja furšettlauda sobivatest suupistetest
- mõistab lauakommete olulisust
- otsib furšettlaua menüüsse sobivad suupistete retseptid
- põhjendab oma esitatud suupistete sobivust ning osaleb kriitilises arutelus furšettmenüüsse pakutud suupistete üle
- valmistab rühmatööna suupisted ja katab furšettlaua õpetaja juhendamisel
- oskab käituda furšettlauas (nt suhtlemine, liikumine, nõude ja toitude paigutus, lauakaunistused, taldriku hoid, klaasihoidja).
Õppematerjal
Selle teemaga (Lauakombed ja etikett (EstCORE:30244)) on seotud järgnev õppematerjal:
Muu õppematerjal: {{{oppematerjal}}}
Ülesanded ja harjutused
{{{ulesanne}}}
Metoodika
{{{metoodika}}}
Eeldused
{{{eeldus}}}
Õppevahendid
{{{oppevara}}}
Praktilised tööd
{{{praktika}}}
Lõiming
{{{loiming}}}
Õppesisu
{{{oppesisu}}}
... more about "Tehnoloogia: Kodundus"
III kooliaste +
Osaleb aktiivselt arutelus kodu korrashoiu vajalikkusest +, Valmistab fantaasiakodu maketi ning põhjendab valitud sisekujundusstiili kasutamist +, Kirjeldab inimesi, kes selles elada võiksid +, Kavandab kodu valguslahenduse, stiili, värvuse, funktsionaalsuse ning toataimede valiku sisekujunduse ja elustiili põhjal +, Analüüsib fantaasiakodus elavate inimeste vahelisi suhteid +, Koostab paaristööna lihtsa kasutusjuhendi kodumasina ohutuks käsitsemiseks +, Osaleb arutelus puhastusvahendite kasutusvõimaluste ja ohutu kasutamise üle +, Teab, mis kriteeriumide alusel valida erinevate materjalide puhul sobivaid puhastusvahendeid +, Täidab töölehe ülesanded, valib toote ja töövahendi +, Annab klassile ülevaate poes olevatest töövahenditest ning puhastusainetest +, Jagab soovitusi puhastusaine ja töövahendi valikuks +, Suudab selgitada (nt kaupluses müüjale), mis otstarbelist puhastusvahendit vaja on +, Oskab puhastusaine järgi valida töövahendi, valiku põhimõtete aluseks võib olla hind, kaubamärk, pH-tase, ökotoode, kogus, pakend, ergonoomilisus + ja Oskab kodumasinaid ohutult käsitseda. +
Tehnoloogia: Kodundus +