Erinevus lehekülje "Tehnoloogia: Kodundus" redaktsioonide vahel

Allikas: oppekava.edu.ee
5. rida: 5. rida:
 
|seotudHaridusaste=Põhiharidus
 
|seotudHaridusaste=Põhiharidus
 
|kooliaste=III kooliaste
 
|kooliaste=III kooliaste
|seotudTeema=Toit ja toitumine (EstCORE:30246)
+
|seotudTeema=Toidu valmistamine (EstCORE:30245)
|seotudOpivaljund=osaleb arutelus tervislikust toitumisest ning selle mõjust vaimsele ja füüsilisele tervisele; osaleb sõnamängus, arvates sõnu ja mõisteid; arutleb ning analüüsib, mida sõna või mõiste tähendab; omandab mõisted makrotoitaine, valk, toidurasv, süsivesik, vesi, mikrotoitaine, vitamiinid, mineraalained; osaleb arutelus toiduainete kvaliteedi ja erinevate säilitusviiside üle; otsib teemakohaseid väiteid erinevatest artiklitest; põhjendab toiduainetes kasutatavate lisaainete positiivseid ja negatiivseid külgi; mõistab lisaainete kasutamise eesmärki: toote välimuse parandamiseks, struktuuri muutmiseks, säilitamiseks või toiduaine realiseerimise aja pikendamiseks, nt lisaained margariinis, majoneesis; täidab töölehe konservimisvõtete kohta; otsib meelepärase hoidise retsepti, valib tooraine ja valmistab hoidise; kasutab hoidiseid praktilistes tundides toite valmistades; hindab hoidise kvaliteeti ja analüüsib selle säilimist; osaleb arutelus ning analüüsib eluliste lugude põhjal toitumishäireid;  mõistab, mis toitumishäireid on olemas; selgitab ja põhjendab, mida saaks probleemsetes situatsioonides teisiti teha; teab dieedi mõistet. Dieet versus toitumishäire. Ravidieet;  teab, milline on taimetoitluse ja dieedi mõju organismile; osaleb arutelus toiduainete töötlemisest ja töötlemisega kaasnevatest muutustest; oskab töötada retsepti järgi ja valmistada erinevaid kuumtöödeldud toite; analüüsib, mis juhtub toiduga kuumtöötlemisel; osaleb arutelus eri maade toitumistavadest; leiab Eesti toitude kirjeldustele õiged vasted toidunimetuste hulgast; kirjeldab oma varasemat kogemust mõnd toitu maitstes ja valmistades; teab, mis on eestlaste traditsioonilised toiduained ja Eesti toit praegu; teab Eesti parima toiduaine konkursil osalemise tingimusi (http://toiduliit.ee/tegevused/parim); osaleb rühmatöös ja täidab endale võetud ülesannet plakati koostamises (kui ajaloolane, kokk, kirjanik või kunstnik); esitleb plakatit klassile; võrdleb seda teise rühma plakatiga ning teeb järeldused erinevuste ja sarnasuste kohta.
+
|seotudOpivaljund=analüüsib kuumtöötlemisviiside erinevusi ja sarnasusi Venni diagrammi järgi; oskab valmistada retsepti järgi liha- ja kalatoitude juurde sobivaid kastmeid ning kasutada liha- ja kalasaadusi vormi- ja vokiroogades; suudab valmistada erinevaid kuumtöödeldud toite; oskab eristada lihakehade erinevaid jaotustükke; teeb katsed pärmiga, küpsetuspulbriga, soodaga; järeldab, mis tingimusi erinevad kergitusained vajavad; osaleb arutelus maitseainete kasutamisest; tutvub erinevate maitseainete omadustega (nuusutab, maitseb); teeb arutelu põhjal järelduse, mis taime osa see on (leht, vars, õis, juur) ning kus ja kuidas ta seda kasutab; tunneb mängu käigus ära maitseaine ning leiab selle bingoruudustikust; eristab maitseaineid ja teab põhiliste maitseainete kasutamise võimalusi.
 
|pohimoiste=makrotoitained, mikrotoitained, toiteväärtus, toidupüramiid, valgud, toidurasv, süsivesik, vitamiin, mineraalaine, pH-tase, pakendiinfo, mõõtühikud, menüü, allergia, toidutalumatus, taimetoitlus, dieet, toitumishäire, kuumtöötlemine, külmtöötlemine, kalkuleerimine, eelarve, brutopalk, netopalk, reklaam, säästlik majandamine, retsept, kergitamine, lauakombed, sisekujundus, kodumasinad, puhastusvahendid, konserveerimine
 
|pohimoiste=makrotoitained, mikrotoitained, toiteväärtus, toidupüramiid, valgud, toidurasv, süsivesik, vitamiin, mineraalaine, pH-tase, pakendiinfo, mõõtühikud, menüü, allergia, toidutalumatus, taimetoitlus, dieet, toitumishäire, kuumtöötlemine, külmtöötlemine, kalkuleerimine, eelarve, brutopalk, netopalk, reklaam, säästlik majandamine, retsept, kergitamine, lauakombed, sisekujundus, kodumasinad, puhastusvahendid, konserveerimine
 
}}
 
}}

Redaktsioon: 18. november 2020, kell 15:31


Tehnoloogia: Kodundus
Nimetus Tehnoloogia: Kodundus
Maht
Ainevaldkond Tehnoloogia
Õppeaine Kodundus
Haridusaste Põhiharidus
Kooliaste III kooliaste
Klass
Seotud teemad Toidu valmistamine (EstCORE:30245)

Õppeprotsess Tehnoloogia: Kodundus

Eesmärgid

{{{eesmark}}}

Põhimõisted

  1. makrotoitained
  2. mikrotoitained
  3. toiteväärtus
  4. toidupüramiid
  5. valgud
  6. toidurasv
  7. süsivesik
  8. vitamiin
  9. mineraalaine
  10. pH-tase
  11. pakendiinfo
  12. mõõtühikud
  13. menüü
  14. allergia
  15. toidutalumatus
  16. taimetoitlus
  17. dieet
  18. toitumishäire
  19. kuumtöötlemine
  20. külmtöötlemine
  21. kalkuleerimine
  22. eelarve
  23. brutopalk
  24. netopalk
  25. reklaam
  26. säästlik majandamine
  27. retsept
  28. kergitamine
  29. lauakombed
  30. sisekujundus
  31. kodumasinad
  32. puhastusvahendid
  33. konserveerimine

Seotud teemad

Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:

  1. Toidu valmistamine (EstCORE:30245)

Õpiväljundid

  1. analüüsib kuumtöötlemisviiside erinevusi ja sarnasusi Venni diagrammi järgi
  2. oskab valmistada retsepti järgi liha- ja kalatoitude juurde sobivaid kastmeid ning kasutada liha- ja kalasaadusi vormi- ja vokiroogades
  3. suudab valmistada erinevaid kuumtöödeldud toite
  4. oskab eristada lihakehade erinevaid jaotustükke
  5. teeb katsed pärmiga, küpsetuspulbriga, soodaga
  6. järeldab, mis tingimusi erinevad kergitusained vajavad
  7. osaleb arutelus maitseainete kasutamisest
  8. tutvub erinevate maitseainete omadustega (nuusutab, maitseb)
  9. teeb arutelu põhjal järelduse, mis taime osa see on (leht, vars, õis, juur) ning kus ja kuidas ta seda kasutab
  10. tunneb mängu käigus ära maitseaine ning leiab selle bingoruudustikust
  11. eristab maitseaineid ja teab põhiliste maitseainete kasutamise võimalusi.

Õppematerjal

Selle teemaga (Toidu valmistamine (EstCORE:30245)) on seotud järgnev õppematerjal:

 AinevaldkondÕppeaineKooliaste
Kaalu ja mahu vahekordade võrdlustabel (E-koolikott:materjal:21183)TehnoloogiaKodundusII kooliaste
Kalkulatsioonikaardi koostamine (E-koolikott:materjal:21181)TehnoloogiaKodundusII kooliaste
Kodundusmaailm (E-koolikott:materjal:985)TehnoloogiaKodundusI kooliaste
II kooliaste
III kooliaste
Koduse kuumtöötlemise mõju (E-koolikott:materjal:21179)TehnoloogiaKodundusII kooliaste
Kokandusterminite kordamine (E-koolikott:materjal:6467)TehnoloogiaKodundusII kooliaste
III kooliaste
Kuumtöötlemise mõju toiduainetele (E-koolikott:materjal:21172)TehnoloogiaKodundusII kooliaste
Mõõtühikute teisendamine (E-koolikott:materjal:21182)TehnoloogiaKodundusII kooliaste
Teisendamine (E-koolikott:materjal:21190)TehnoloogiaKodundusII kooliaste
Teisendamine- lahendus (E-koolikott:materjal:21191)TehnoloogiaKodundusII kooliaste
Tööde järjestamine (E-koolikott:materjal:21192)TehnoloogiaKodundusII kooliaste
„Minu retseptiraamat“ II-III õpitasemele (E-koolikott:materjal:5363)TehnoloogiaKodundusI kooliaste
II kooliaste
III kooliaste

Muu õppematerjal: {{{oppematerjal}}}

Ülesanded ja harjutused

{{{ulesanne}}}

Metoodika

{{{metoodika}}}

Eeldused

{{{eeldus}}}

Õppevahendid

{{{oppevara}}}

Praktilised tööd

{{{praktika}}}

Lõiming

{{{loiming}}}

Õppesisu

{{{oppesisu}}}


... more about "Tehnoloogia: Kodundus"
III kooliaste +
makrotoitained +, mikrotoitained +, toiteväärtus +, toidupüramiid +, valgud +, toidurasv +, süsivesik +, vitamiin +, mineraalaine +, pH-tase +, pakendiinfo +, mõõtühikud +, menüü +, allergia +, toidutalumatus +, taimetoitlus +, dieet +, toitumishäire +, kuumtöötlemine +, külmtöötlemine +, kalkuleerimine +, eelarve +, brutopalk +, netopalk +, reklaam +, säästlik majandamine +, retsept +, kergitamine +, lauakombed +, sisekujundus +, kodumasinad +, puhastusvahendid +  ja konserveerimine +
Tehnoloogia: Kodundus +