Erinevus lehekülje "Tehnoloogia: Käsitöö" redaktsioonide vahel

Allikas: oppekava.edu.ee
5. rida: 5. rida:
 
|kooliaste=III kooliaste
 
|kooliaste=III kooliaste
 
|seotudTeema=Käsitöö
 
|seotudTeema=Käsitöö
|seotudOpivaljund=arutleb moe muutumise üle; valib sobivaid rõivaid, lähtudes nende materjalist, otstarbest, lõikest, stiilist ja enda figuurist; märkab originaalseid ja leidlikke lahendusi esemete ning rõivaste disainis; kavandab isikupäraseid esemeid; tunneb peamisi eesti rahvuslikke käsitöötavasid; kasutab inspiratsiooniallikana etnograafilisi esemeid; väärtustab rahvaste kultuuripärandit; kirjeldab keemiliste kiudainete põhiomadusi, kasutamist ja hooldamist; võrdleb materjalide valikul nende mõju tervisele; valib ja kombineerib eseme valmistamiseks sobivaid materjale, töövahendeid, tehnikaid ja viimistlusvõtteid; võtab lõikelehelt lõikeid, valib õpetaja abiga sobiva tehnoloogia ja õmbleb endale rõivaeseme; koob kirjalist pinda ning koekirju koeskeemi kasutades, koob ringselt; leiab loovaid võimalusi kasutada õpitud käsitöötehnikaid; otsib ülesandeid täites abi nüüdisaegsest teabelevist; esitleb või eksponeerib oma tööd; täidab iseseisvalt ja koos teistega endale võetud ülesandeid ning planeerib tööd ajaliselt; analüüsib enda loomingulisi ja tehnoloogilisi võimeid ning teeb valikuid edasisteks õpinguteks ja
+
|seotudOpivaljund=arutleb moe muutumise üle; valib sobivaid rõivaid, lähtudes nende materjalist, otstarbest, lõikest, stiilist ja enda figuurist; märkab originaalseid ja leidlikke lahendusi esemete ning rõivaste disainis; kavandab isikupäraseid esemeid; tunneb peamisi eesti rahvuslikke käsitöötavasid; kasutab inspiratsiooniallikana etnograafilisi esemeid; väärtustab rahvaste kultuuripärandit; kirjeldab keemiliste kiudainete põhiomadusi, kasutamist ja hooldamist; võrdleb materjalide valikul nende mõju tervisele; valib ja kombineerib eseme valmistamiseks sobivaid materjale, töövahendeid, tehnikaid ja viimistlusvõtteid; võtab lõikelehelt lõikeid, valib õpetaja abiga sobiva tehnoloogia ja õmbleb endale rõivaeseme; koob kirjalist pinda ning koekirju koeskeemi kasutades, koob ringselt; leiab loovaid võimalusi kasutada õpitud käsitöötehnikaid; otsib ülesandeid täites abi nüüdisaegsest teabelevist; esitleb või eksponeerib oma tööd; täidab iseseisvalt ja koos teistega endale võetud ülesandeid ning planeerib tööd ajaliselt; analüüsib enda loomingulisi ja tehnoloogilisi võimeid ning teeb valikuid edasisteks õpinguteks ja hobideks
hobideks
 
 
|pohimoiste=disain, värvusõpetus, rahvakunst, rahvuslik muster, detail, skeem, ideekavand, kompositsioon, tekstiil, ornamentika, sümbol, rahvarõivad, etnograafia, kangasteljed, trikotaaž, tekstiilkiudained, looduslikud kiudained, keemilised kiudained,  muster, tikand, aksessuaar, sketš, kuldlõige, mood, mannekeen, kollaaž
 
|pohimoiste=disain, värvusõpetus, rahvakunst, rahvuslik muster, detail, skeem, ideekavand, kompositsioon, tekstiil, ornamentika, sümbol, rahvarõivad, etnograafia, kangasteljed, trikotaaž, tekstiilkiudained, looduslikud kiudained, keemilised kiudained,  muster, tikand, aksessuaar, sketš, kuldlõige, mood, mannekeen, kollaaž
 
}}
 
}}

Redaktsioon: 16. november 2020, kell 01:14


Tehnoloogia: Käsitöö
Nimetus Tehnoloogia: käsitöö
Maht
Ainevaldkond Tehnoloogia
Õppeaine
Haridusaste Põhiharidus
Kooliaste III kooliaste
Klass
Seotud teemad Käsitöö

Õppeprotsess Tehnoloogia: käsitöö

Eesmärgid

{{{eesmark}}}

Põhimõisted

  1. disain
  2. värvusõpetus
  3. rahvakunst
  4. rahvuslik muster
  5. detail
  6. skeem
  7. ideekavand
  8. kompositsioon
  9. tekstiil
  10. ornamentika
  11. sümbol
  12. rahvarõivad
  13. etnograafia
  14. kangasteljed
  15. trikotaaž
  16. tekstiilkiudained
  17. looduslikud kiudained
  18. keemilised kiudained
  19. muster
  20. tikand
  21. aksessuaar
  22. sketš
  23. kuldlõige
  24. mood
  25. mannekeen
  26. kollaaž

Seotud teemad

Selle õppeprotsessiga on seotud järgnevad teemad:

  1. Käsitöö

Õpiväljundid

  1. Arutleb moe muutumise üle
  2. valib sobivaid rõivaid, lähtudes nende materjalist, otstarbest, lõikest, stiilist ja enda figuurist
  3. märkab originaalseid ja leidlikke lahendusi esemete ning rõivaste disainis
  4. Kavandab isikupäraseid esemeid
  5. tunneb peamisi eesti rahvuslikke käsitöötavasid
  6. Kasutab inspiratsiooniallikana etnograafilisi esemeid
  7. Väärtustab rahvaste kultuuripärandit
  8. kirjeldab keemiliste kiudainete põhiomadusi, kasutamist ja hooldamist
  9. võrdleb materjalide valikul nende mõju tervisele
  10. valib ja kombineerib eseme valmistamiseks sobivaid materjale, töövahendeid, tehnikaid ja viimistlusvõtteid
  11. võtab lõikelehelt lõikeid, valib õpetaja abiga sobiva tehnoloogia ja õmbleb endale rõivaeseme
  12. koob kirjalist pinda ning koekirju koeskeemi kasutades, koob ringselt
  13. leiab loovaid võimalusi kasutada õpitud käsitöötehnikaid
  14. otsib ülesandeid täites abi nüüdisaegsest teabelevist
  15. esitleb või eksponeerib oma tööd
  16. täidab iseseisvalt ja koos teistega endale võetud ülesandeid ning planeerib tööd ajaliselt
  17. analüüsib enda loomingulisi ja tehnoloogilisi võimeid ning teeb valikuid edasisteks õpinguteks ja hobideks

Õppematerjal

Selle teemaga (Käsitöö) on seotud järgnev õppematerjal:


Muu õppematerjal: {{{oppematerjal}}}

Ülesanded ja harjutused

{{{ulesanne}}}

Metoodika

{{{metoodika}}}

Eeldused

{{{eeldus}}}

Õppevahendid

{{{oppevara}}}

Praktilised tööd

{{{praktika}}}

Lõiming

{{{loiming}}}

Õppesisu

{{{oppesisu}}}

[[Category:{{{seotudOppeaine}}}]]


... more about "Tehnoloogia: Käsitöö"
III kooliaste +
disain +, värvusõpetus +, rahvakunst +, rahvuslik muster +, detail +, skeem +, ideekavand +, kompositsioon +, tekstiil +, ornamentika +, sümbol +, rahvarõivad +, etnograafia +, kangasteljed +, trikotaaž +, tekstiilkiudained +, looduslikud kiudained +, keemilised kiudained +, muster +, tikand +, aksessuaar +, sketš +, kuldlõige +, mood +, mannekeen +  ja kollaaž +
Tehnoloogia: käsitöö +